Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 28-01-2023  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Orang-orang yang suka memuji dan mengampu bukan kawan sejati, kerana merosakkan hati kawannya.
-- -- Saidina Ali

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 37
Ahli: 0
Jumlah: 37




  Yang Masuk Ke Sini
MaMaT1505: 18 hari yang lalu
Iswadi: 24 hari yang lalu
Martyr: 25 hari yang lalu
kasih_kekasih: 30 hari yang lalu


Bincang Agama
Topik: sapa yang da pernah solat d ka


Carian Forum

Moderator: ibnu_musa, Administrator, ABg_IMaM
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Bincang Agama
    »» sapa yang da pernah solat d ka

Please Mendaftar To Post


Oleh sapa yang da pernah solat d ka

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 20-03-10 17:57


Assalamualaikum

pernah solat kat mesjid al haram?
ada tak setelah solat fardu tu do'a berjama'ah?

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 22:30


Pada 20-03-10 17:57 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum

pernah solat kat mesjid al haram?
ada tak setelah solat fardu tu do'a berjama'ah?

salam,
di malaysia ni ada doa beramai2, Kenapa?

wassalam.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 22:51


Pada 24-03-10 22:30 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 20-03-10 17:57 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum

pernah solat kat mesjid al haram?
ada tak setelah solat fardu tu do'a berjama'ah?

salam,
di malaysia ni ada doa beramai2, Kenapa?

wassalam.

ibadah tu mencontohi sapa?

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 23:11


Pada 24-03-10 22:51 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 24-03-10 22:30 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 20-03-10 17:57 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum

pernah solat kat mesjid al haram?
ada tak setelah solat fardu tu do'a berjama'ah?

salam,
di malaysia ni ada doa beramai2, Kenapa?

wassalam.

ibadah tu mencontohi sapa?

salam,
berdoa memang dianjurkan dalam Islam, ada dalam Al-Quran & sunnah. tidak pernah saya jumpa larangan untuk berdoa sekian2. malah dalam banyak hal kita berdoa beramai2 di luar solat, dalam khutbah jumaat pun kita berdoa juga.

apa point anda? berdoa secara jemaah selepas solat itu bid`ah? Kenapa pula ia bid`ah? ada larangan dari Al-Quran dan Sunnah?

kalau anda nak belajar pasal isu bid`ah, salafi/wahabi dan sebagainya, boleh search dalam tajuk2 lama, dah terlalu banyak diperbincangkan. kalau nak tau, dulu siap bergaduh2 lagi, keji mengeji, kutuk mengutuk, hancur menghancur......

saya harap ia tak berulang, wassalam.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 23:25


Pada 24-03-10 23:11 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 24-03-10 22:51 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 24-03-10 22:30 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 20-03-10 17:57 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum

pernah solat kat mesjid al haram?
ada tak setelah solat fardu tu do'a berjama'ah?

salam,
di malaysia ni ada doa beramai2, Kenapa?

wassalam.

ibadah tu mencontohi sapa?

salam,
berdoa memang dianjurkan dalam Islam, ada dalam Al-Quran & sunnah. tidak pernah saya jumpa larangan untuk berdoa sekian2. malah dalam banyak hal kita berdoa beramai2 di luar solat, dalam khutbah jumaat pun kita berdoa juga.

apa point anda? berdoa secara jemaah selepas solat itu bid`ah? Kenapa pula ia bid`ah? ada larangan dari Al-Quran dan Sunnah?

kalau anda nak belajar pasal isu bid`ah, salafi/wahabi dan sebagainya, boleh search dalam tajuk2 lama, dah terlalu banyak diperbincangkan. kalau nak tau, dulu siap bergaduh2 lagi, keji mengeji, kutuk mengutuk, hancur menghancur......

saya harap ia tak berulang, wassalam.

cepat sangat brsangka buruk...
sombong tu =menolak kebenaran dan memandang rendah pada orang lain.

sabar...issu wahabi tu dah lama basi.
ada 3 kejadian yang rasulullah berdo'a brjama'ah

1-ketika solat istisqo
2-ketika solat jum'at(khutbah k 2)
3-ketika d padang arafah.
selain tu tak ada dalam sirah.

saya tak kata do'a berjama'ah tu bid'ah..:D

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 23:27


yang saling kutuk mengutuk tu bukan sikap or sifat seorang muslim yang faham dengan islam.

ustaz2 yang faham pun tak ada kutuk mengutuk, yang bodoh saja saling kutuk.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 23:37


Pada 24-03-10 23:25 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!


cepat sangat brsangka buruk...
sombong tu =menolak kebenaran dan memandang rendah pada orang lain.

sabar...issu wahabi tu dah lama basi.
ada 3 kejadian yang rasulullah berdo'a brjama'ah

1-ketika solat istisqo
2-ketika solat jum'at(khutbah k 2)
3-ketika d padang arafah.
selain tu tak ada dalam sirah.

saya tak kata do'a berjama'ah tu bid'ah..:D

salam,
jadi, tiada apa-apa tujuan posting anda di sini? bukan sama ada untuk menyatakan tentang perkara bid`ah, atau mematahkan hujah yang membid`ahkannya?

ye, memang isu bid`ah dan wahabi ni isu lama, tapi kadang-kadang pasti ada orang-orang yang cuba bangkitkan semula.

maaflah kalau anda anggap saya bersangka buruk, tapi berdasarkan pengalaman di sini, soalan-soalan anda nampaknya seperti akan menjurus ke arah itu. maaflah kalau berdasarkan ilmu saya yang anda anggap sombong, menolak kebenaran dan memandang rendah pada orang lain ini tidak tepat, tapi itulah penilaian saya. dan biasalah, penilaian manusia ini tidak selalunya tepat, sebab tu kita kena selalu bertanya.

kalau tiada apa-apa isu dah, saya berundur lah ye...

wassalam.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 23:47


buangg jauh-jauh perkataan "bid'ah"dar kita. berbincang tentang ilmu agama

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 23:51


Pada 24-03-10 23:47 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

bunag jauh-jauh perkataan "bid'ah"dar kita. berbincang tentang ilmu agama

salam,
itulah yang saya sedang ingatkan... :sopan:

selamat malam, wassalam.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.116789 saat. Lajunya....