Oleh |
tolooooong...mesej tak di undang... |
syemarly
 Menyertai: 06.08.2004 Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH
|
Posting pada: 11-12-08 16:56
salam.. saya amat2 tertekan sekarang... tertekan dengan hp saya.. lately ni saya asik dapat mesej yang entah dr mana entah.. da tu pula mesej2 tu katanye di caj 4rm..arghh...bengang tol..sapa puney kerja ni..!!! last2 saya dapat detect ni kerja adik bongsu saya....eii...geramnye... sesuke saja main hp org..benci... sekarang saya tak tau nak buat bagaimana.. ada juga arahan suruh off dengan send XXoff pada nombor berkenaan.. ingatkan da setel..tapi 2 3 hari later dapat lagi dan terus juga d caj..bengang tol..sampai bila nak begini...kantoi lah saya....!!! so..what shall i do ek?? bengang tol..!!
|
lemochi_adachi
WARGA SETIA Menyertai: 10.10.2008 Ahli No: 35332
Posting: 420
Dari: SABAK BERNAM
|
Posting pada: 11-12-08 17:41
hahahaha...macam hp saya dia caj rm2,tapi saya dah off pun dia caj juga..sengai ubi tol...last2 tukar sim baru saja senang cerita....xyh nak pening2 kepala... ----------------- "Hari ini adalah realiti impian kelmarin, impian hari ini adalah reliti besok hari..."
|
shimaku
WARGA SETIA Menyertai: 11.07.2008 Ahli No: 34002
Posting: 783
Dari: ~Below Da Wind Go To KL~
|
Posting pada: 11-12-08 17:42
senang cerita..tukar no saja lah.,..saya pun pernah macam tu juga..kes yang sama lah..tak tahan asyik kena caj saja dan mengurangkan kreadit so saya tukar no walaupn sayang nak tukar no tu..so depends on u lah syemarly
|
syemarly
 Menyertai: 06.08.2004 Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH
|
Posting pada: 11-12-08 21:33
tak boleh .. tak boleh ... saya punya nombor tak pernah btukar sejak digunakan 4 tahun lalu.. kira da establish lah.. da tu pula saya pakai bil...arghh....
|
lemochi_adachi
WARGA SETIA Menyertai: 10.10.2008 Ahli No: 35332
Posting: 420
Dari: SABAK BERNAM
|
Posting pada: 11-12-08 21:38
xpown kan syemarly pergi saja kat centre dia..nthen renew simcard baru...
|
shimaku
WARGA SETIA Menyertai: 11.07.2008 Ahli No: 34002
Posting: 783
Dari: ~Below Da Wind Go To KL~
|
Posting pada: 11-12-08 22:02
Pada 11-12-08 21:33 , syemarly posting:!!! QUOTE !!! tak boleh .. tak boleh ... saya punya nombor tak pernah btukar sejak digunakan 4 tahun lalu.. kira da establish lah.. da tu pula saya pakai bil...arghh.... apa kata syemarly rujuk kat center?? maybe mereka dapat bagi solution...  ----------------- ** Keep your friends close, And your enemies closer**
|
syemarly
 Menyertai: 06.08.2004 Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH
|
Posting pada: 13-12-08 12:37
Pada 11-12-08 22:02 , shimaku posting:!!! QUOTE !!! Pada 11-12-08 21:33 , syemarly posting:!!! QUOTE !!! tak boleh .. tak boleh ... saya punya nombor tak pernah btukar sejak digunakan 4 tahun lalu.. kira da establish lah.. da tu pula saya pakai bil...arghh....
apa kata syemarly rujuk kat center?? maybe mereka dapat bagi solution... 
refer center..erm..jauhnya nak p..erk..maksudnya..if saya guna celcom p ofis celcom ke?
|
halesolurun_84
 Menyertai: 14.08.2008 Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut
|
Posting pada: 13-12-08 13:06
mesej2 yangtak diundang ini semuanya celcom ke? maxis ke? digi ? umobile? hurmm alhamdulillah,tak ada lagi masalah begini walaupun tak berbayo lagi bil ini.. syemarly : memang susah nak tukar no sebab dah lama gunakan.. sayang rasanya nak tukar2 ini.. kat pj ada opis celcom.. pergi kat sana tanyakan masalahnya..
|
azzak
WARGA SETIA Menyertai: 12.09.2007 Ahli No: 31036
Posting: 491
Dari: klang, selangor
|
Posting pada: 13-12-08 14:20
dulu saya pernah kena jugak, dah off pun kena caj.. so saya hantar e-mail kat mereka.. alhamduLILLAH, kejadian berikut tak berlaku lagi dengan izin ALLAH.. syarikat tersebut even nak bayar ganti rugi ......
|
nurkamar
:WARGA AWAL BERJASA: Menyertai: 14.05.2003 Ahli No: 35
Posting: 1798
|
Posting pada: 13-12-08 14:29
dulu rasanya ada satu cara untuk hentikan semua ni. tapi tak pasti fungsi lagi ke tak sekarang. caranya, type STOP ALL lepas itu send balik ke no tu apa pun cuba call sc.. minta mereka bantu block segala mesej spam ni kalau cara tu dah tak boleh **maxis/hotlink pada pengalaman saya lebih membantu banding celcom kalau kita minta tolong hal-hal gini. kes saya dulu memang mereka bantu hingga selesai ke polis. celcom pada saya sc dia agak tak mesra pelanggan & macam tak geti apa-apa.
|
syemarly
 Menyertai: 06.08.2004 Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH
|
Posting pada: 13-12-08 15:09
RM0.00. YOUR SUBCRIPTION TO ALL SERVICES BEEN TERMINATED. TAHNK YOU FOR YOUR PATRONAGE. ____________________ agak-agak DA SETEL KE?
|
Maricella
 Menyertai: 15.05.2003 Ahli No: 198
Posting: 275
Dari: gemas
|
Posting pada: 13-12-08 15:14
Pada 11-12-08 21:33 , syemarly posting:!!! QUOTE !!! tak boleh .. tak boleh ... saya punya nombor tak pernah btukar sejak digunakan 4 tahun lalu.. kira da establish lah.. da tu pula saya pakai bil...arghh.... ni mesti sayang kat no ini..hihiihii ----------------- Cinta dunia ibarat madu yang beracun, cinta akhirat bagai hempedu yang mujarab.
|
ardani
WARGA SETIA Menyertai: 24.06.2008 Ahli No: 33778
Posting: 451
Dari: queensland lake
|
Posting pada: 13-12-08 18:06
Pada 13-12-08 12:37 , syemarly posting:!!! QUOTE !!! Pada 11-12-08 22:02 , shimaku posting:!!! QUOTE !!! Pada 11-12-08 21:33 , syemarly posting:!!! QUOTE !!! tak boleh .. tak boleh ... saya punya nombor tak pernah btukar sejak digunakan 4 tahun lalu.. kira da establish lah.. da tu pula saya pakai bil...arghh....
apa kata syemarly rujuk kat center?? maybe mereka dapat bagi solution... 
refer center..erm..jauhnya nak p..erk..maksudnya..if saya guna celcom p ofis celcom ke? begini lah..try call centre 1111..cakap dengan operator masalah yang jadi 2.. tak perlu p opis selagi boleh settle by phone call...dont worry, call operator ni pree saja...sayang woo kredit 2, sekali tolak rm4, kalau 10X tak ke rm40..boleh buat simpan bank duit 2..good luck..
|
Wawa_83
WARGA SETIA Menyertai: 20.12.2004 Ahli No: 13173
Posting: 817
Dari: SeLaNgOR - My LoVeLy with ALLAH's LoVe..!
|
Posting pada: 13-12-08 20:46
syemarly, awak pakai maxis ke? U know what? if u switch to celcom, no awak dikekalkn tau..?? But network kat depan screen tu status celcom .. Try lah, mana lah tahu dapat 'lari' dari masalah tu ke?
|
syemarly
 Menyertai: 06.08.2004 Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH
|
Posting pada: 13-12-08 20:52
thank you ARDANI dan WAWA83.. SAYA TRY yang KAK NURKAMAR beritahu TYPE STOP ALL dan SEND TO THE NUMBER.. ------------------------------------------------------------ RM0.00. YOUR SUBCRIPTION TO ALL SERVICES BEEN TERMINATED. TAHNK YOU FOR YOUR PATRONAGE.
|
nurkamar
:WARGA AWAL BERJASA: Menyertai: 14.05.2003 Ahli No: 35
Posting: 1798
|
Posting pada: 13-12-08 22:33
mudah mudahan cara tu benar-benar membantu syukur alhamdulillah
|
mrad
Warga Rasmi Menyertai: 07.12.2008 Ahli No: 36217
Posting: 19
Dari: perlis
|
Posting pada: 13-12-08 23:11
Kalau pakai bil boleh selesai, hamba dulu kena lebih kurang macam ni, tapi by bill boleh trace no center company tu lepas tu call company yang send message tu dan terus terminate service tu, payah jugak. tapi memang kalau harap celcom dia malas layan bab-bab macam ni. Try lah
|
wafie
WARGA SETIA Menyertai: 28.03.2005 Ahli No: 15378
Posting: 517
Dari: Sabak Bernam Selangor
|
Posting pada: 15-12-08 20:11
baguslah kalau masalah dah settle tak payah pening-pening kepala,lagi satu kalau taknak telefon bimbit kena buka atau kacau dengan sesiapa terutamanya adik beradik,elok letak password kat telefon bimbit baru ada privasi.
|