Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 01-07-2022  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Bila telah sampai di puncak tetapi meneruskan pendakian, bermakna anda sedang menurun, bukan lagi mendaki
-- Seminar "Creating Wealth"

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 63
Ahli: 0
Jumlah: 63




  Yang Masuk Ke Sini
muslimin23: 18 hari yang lalu
Daeng_Jati: 39 hari yang lalu
Kang: 43 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: gay dan lesbian...insaflah!!


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» gay dan lesbian...insaflah!!

Please Mendaftar To Post


Oleh gay dan lesbian...insaflah!!

qhal
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.09.2004
Ahli No: 11344
Posting: 385
Dari: (((Selangor)))

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 28-11-08 19:10


semakin lama didapati semakin ramai dikalangan anak - anak muda kita terjebak dengan gejala nafsu songsang ni...mereka ni ada yang terikut2kan sangat trend sekarang yang orang barat sedang hangat perjuangkan.....sama ada mereka ni saja2 nak tukar nafsu...itu memang carik pasal..tapi kalau yang sejak azali 2...diharap segere2la bertaubat...
sebab benda ni dah macam kanser kat Malaysia... :jangan: :jangan: :jangan: :jangan: :jangan:


-----------------
....%iMaN & aMal%....


Bookmark and Share

    


  Member Information For qhalProfil   Hantar PM kepada qhal   Quote dan BalasQuote

nima
Warga Rasmi
Menyertai: 24.11.2008
Ahli No: 36054
Posting: 13
Dari: Shah Alam

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 28-11-08 19:30


gay dan lesbian manusia juga, cuma nafsu saja yang tebalik, kalau mereka ini tak ikut sangat nfsu sonsang ini, insya Allah bnda2pelik takkan jadi.. mereka tertipu dengan dunia... oooh dunia... besar sngguh dugaan drimu...

Bookmark and Share

    


  Member Information For nimaProfil   Hantar PM kepada nima   Quote dan BalasQuote

qhal
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.09.2004
Ahli No: 11344
Posting: 385
Dari: (((Selangor)))

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 28-11-08 19:44


mereka boleh berubah...pada sesiapa yang terikut-ikut 2 memang boleh berubah..tapi kasihan pada mereka yang songsang sejak azali....mereka juga boleh berubah..
tapi perubahan nafsu 2 yang agak susah...
pendek kata..
tepuk dada tanya iman.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For qhalProfil   Hantar PM kepada qhal   Quote dan BalasQuote

qing_er
Warga 2 Bintang
Menyertai: 24.01.2004
Ahli No: 6711
Posting: 45
Dari: Pontian,Johor D.Takzim

Johor   avatar


posticon Posting pada: 28-11-08 19:45


jadi .. apa yang anda lakukan... nak salah kan orang ke? nak salahkan mereka ke? Apa kata kalau kita dekati salah seorang dari mereka untuk membantu mereka.....


Saya dah cuba... alhamdulillah... orangnya sudah kembali ke asalnya... tak perlu tunggu orang lain nak buatkan penyelesaian atau jangan salah kan sapa-sapa.. kitalah penggerak dakwah itu sendiri... kalau seorang dari kita boleh selamatkan seorang daripada mereka... InsyaAllah... peratusan kecil mereka yang semakin menikat itu akan bersurut kepada tiada...

Orang-orang seperti ini mempunyai kelemahan emosi yang perlu didekati secara peribadi walaupun tampak kasar dengan pendirian songsang yang dizahirkan... tetapi jika anda menasihati mereka kenalah berskills... tak boleh redah saja... tak boleh kasar... sebab itu mereka melawan... cubalah...

Ada dikalangan kita yang duduk berbincang tentang macam-macam hal dan tentang hal itu... tapi habis di situ saja.. jadilah satu penggerak secara senyap ... kalau mereka tak mahu berubah hari ini, dengan cara kita mendekati mereka ... mungkin hari esok mereka berfikir dan mula berubah...

Saya boleh cakap... sebab saya dah cuba... harap-harap ada juga yang mencuba dan anda mampu mengubahnya...

Bookmark and Share

    


  Member Information For qing_erProfil   Hantar PM kepada qing_er   Quote dan BalasQuote

qhal
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.09.2004
Ahli No: 11344
Posting: 385
Dari: (((Selangor)))

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 29-11-08 00:42


sebenarnya saya sedang berusaha juga untuk mengubah salah seorang dari kawan saya,rata-rata ada segelintir dari kawan saya yang bernafsu sebegini...dan saya tak pernah nak betul-betul serius mendekati mereka..ini pertama kali,sebab saya tak sgp untuk melihat mereka terus menerus dalam keadaan sebegitu...tujuan saya buka topik ni adalah hanya untuk mencari pendapat dan panduan bagaimana untuk mengajak mereka ini ke jalan kebenaran,tujuan saya tak lebih just untuk membantu mereka sahaja,
dari terus melakukan kesesatan...

Bookmark and Share

    


  Member Information For qhalProfil   Hantar PM kepada qhal   Quote dan BalasQuote

Jue_Effendy
WARGA SETIA
Menyertai: 10.11.2008
Ahli No: 35812
Posting: 760
Dari: Kota Kinabalu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 29-11-08 10:54


biasanya golongan macam ni nak selalu di ingatkan tentang azab-azab ALLAH jika masih dengan budaya songsang mereka.....
nak selalu di nasihatkan dan hindarkan mereka dari bergaul rapat dengan orang-orang yang cenderung dalam budaya songsang ini.....
takut terpedaya.....dan susah nak berubah.....apa pun teruskan usaha dan jangan sesekali berputus asa untuk bawa mereka kelandasan yang betul....
insyaALLAH dengan kehendakNYA dipermudahkan segala urusan dalam menegakkan agama ALLAH.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For Jue_EffendyProfil   Hantar PM kepada Jue_Effendy   Pergi ke Jue_Effendy's Website   Quote dan BalasQuote

sasuke-kun
WARGA SETIA
Menyertai: 21.09.2004
Ahli No: 11297
Posting: 525
Dari: klate-jepun

Kelantan  


posticon Posting pada: 29-11-08 10:58


takut jugak bila fikir masalah lah ini.....
makin menjadi-jadi kebelankangan ini

Bookmark and Share

    


  Member Information For sasuke-kunProfil   Hantar PM kepada sasuke-kun   Quote dan BalasQuote

Jue_Effendy
WARGA SETIA
Menyertai: 10.11.2008
Ahli No: 35812
Posting: 760
Dari: Kota Kinabalu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 29-11-08 11:03


Pada 29-11-08 10:58 , sasuke-kun posting:

!!! QUOTE !!!

takut jugak bila fikir masalah lah ini.....
makin menjadi-jadi kebelankangan ini


betul tu, sekarang golongan2 begini makin berkembang.....
menakutkan juga.....:bimbang:

Bookmark and Share

    


  Member Information For Jue_EffendyProfil   Hantar PM kepada Jue_Effendy   Pergi ke Jue_Effendy's Website   Quote dan BalasQuote

nadia_khalit
Warga 4 Bintang
Menyertai: 09.06.2008
Ahli No: 33692
Posting: 163
Dari: kuala lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 29-11-08 11:10


ni tanda-tanda dunia akhir zaman..banyak manusia lupa kat ALLAH..dan maksiat berleluase..
yang penting sekarang kita cuba elakkakn.dan bawa kembali rakan-rakan kita yang sudah terjebak
..tapi bagaimana??


-----------------
Setiap yang berlaku ada hikmahnyer..Fikirkanlah..


Bookmark and Share

    


  Member Information For nadia_khalitProfil   Hantar PM kepada nadia_khalit   Quote dan BalasQuote

nur_awatif174
Warga 2 Bintang
Menyertai: 10.03.2008
Ahli No: 32840
Posting: 62
Dari: bangi,selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 29-11-08 12:01


Pada 29-11-08 11:10 , nadia_khalit posting:

!!! QUOTE !!!

ni tanda-tanda dunia akhir zaman..banyak manusia lupa kat ALLAH..dan maksiat berleluase..
yang penting sekarang kita cuba elakkakn.dan bawa kembali rakan-rakan kita yang sudah terjebak
..tapi bagaimana??



betul tu...tanda-tanda akhir zaman...maksiat berleluasa...sekira mereka sahabat-sahabat yang terdekat boleh lah kita mengajak mereka kepada jalan kebenaran..tapi yang berkeliaran kat jalan-jalan belakang...bagaimana ye????

Bookmark and Share

    


  Member Information For nur_awatif174Profil   Hantar PM kepada nur_awatif174   Quote dan BalasQuote

qhal
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.09.2004
Ahli No: 11344
Posting: 385
Dari: (((Selangor)))

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 29-11-08 12:30


Pada 29-11-08 10:54 , Jue_Effendy posting:

!!! QUOTE !!!

biasanya golongan macam ni nak selalu di ingatkan tentang azab-azab ALLAH jika masih dengan budaya songsang mereka.....
nak selalu di nasihatkan dan hindarkan mereka dari bergaul rapat dengan orang-orang yang cenderung dalam budaya songsang ini.....
takut terpedaya.....dan susah nak berubah.....apa pun teruskan usaha dan jangan sesekali berputus asa untuk bawa mereka kelandasan yang betul....
insyaALLAH dengan kehendakNYA dipermudahkan segala urusan dalam menegakkan agama ALLAH.....




insyaAllah..semoga dipermudahkan oleh Allah...


-----------------
....%iMaN & aMal%....


Bookmark and Share

    


  Member Information For qhalProfil   Hantar PM kepada qhal   Quote dan BalasQuote

hurul_inn
Warga 3 Bintang
Menyertai: 13.03.2008
Ahli No: 32879
Posting: 107
Dari: Darul Iman-Darul Naim-Darul Ehsan-Darul Iman

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 29-11-08 16:22


Keadaan zaman sekarang memang membimbangkan...
terlalu banyak pengaruh...sebab tu kanak-kanak pun dari awal wajib diberi didikan agama...golongan sebegini perlu kita dekati dan bantu mereka untuk kembali kepada fitrah...bukannya kita yang menghukum mereka...semoga Allah melindungi kita semua dari perkara yang dimurkainya...amin..

Bookmark and Share

    


  Member Information For hurul_innProfil   Hantar PM kepada hurul_inn   Quote dan BalasQuote

qhal
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.09.2004
Ahli No: 11344
Posting: 385
Dari: (((Selangor)))

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 16-03-10 14:29


didikan awal amatlah penting dari mengelakkan anak-anak remaja terjebak dari penyakit sosial ini...pendek kata...internet tv dan pendedahan yang semakin berluasa mnjadikan mereka semakin tertarik dengan benda-benda begini...tapi boleh ke kalau kita hanya menyalahkan media massa sahaja??


-----------------
....%iMaN & aMal%....


Bookmark and Share

    


  Member Information For qhalProfil   Hantar PM kepada qhal   Quote dan BalasQuote

tou_aii
WARGA SETIA
Menyertai: 21.04.2007
Ahli No: 29677
Posting: 550
Dari: harajuku

japan   avatar


posticon Posting pada: 17-03-10 14:06


paling musykil sekali.... depa ni lalu juga sesama sendiri... isk isk....


-----------------
http://biarbetulblog.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For tou_aiiProfil   Hantar PM kepada tou_aii   Quote dan BalasQuote

cruncing
Warga 1 Bintang
Menyertai: 09.02.2010
Ahli No: 39239
Posting: 29
Dari: Kuala Lumpur

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 18-03-10 12:32


Salam....

Saya selalu dengar cerita pasal benda ini, tapi belum pernah jumpa dengan orangnya. Kalau jumpa nak juga sembang apa yang buat mereka jadi macam ini....... :-?


-----------------
Kita adalah apa yang kita fikirkan.......


Bookmark and Share

    


  Member Information For cruncingProfil   Hantar PM kepada cruncing   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.111719 saat. Lajunya....