Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 29-06-2022  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Jika perjuangan itu adalah kerana perut, nilai perjuangan itu sama dengan apa yang keluar dari perut.
-- Imam Syafie

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 31
Ahli: 0
Jumlah: 31




  Yang Masuk Ke Sini
muslimin23: 16 hari yang lalu
Daeng_Jati: 36 hari yang lalu
Kang: 40 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: hidupnya disukarkan oleh orang jahat hanya kerana dia sokong jemaah Islam


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» hidupnya disukarkan oleh orang jahat hanya kerana dia sokong jemaah Islam

Please Mendaftar To Post


Oleh hidupnya disukarkan oleh orang jahat hanya kerana dia sokong jemaah Islam

AqluSalim
Warga 3 Bintang
Menyertai: 21.04.2008
Ahli No: 33294
Posting: 114

blank   avatar


posticon Posting pada: 23-04-08 12:11


Insan ini disukarkan hidupnya kerana hanya dia sokong jemaah Islam yang dipimpin Tok Guru...apa pandangan anda...perluke dia senyap sahaja di atas kezaliman yang menimpa dirinya...

Bookmark and Share

    


  Member Information For AqluSalimProfil   Hantar PM kepada AqluSalim   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 23-04-08 12:24


Assalamualaikum
apakata ditelkan kisah/cerita/perihal insan tersebut..barulah kita boleh lihat bagaimana nak menyelesaikan masalah dia mengikut kemaslahatan yang sepatutnya...



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 23-04-08 12:36


Pada 23-04-08 12:11 , AqluSalim posting:

!!! QUOTE !!!

Insan ini disukarkan hidupnya kerana hanya dia sokong jemaah Islam yang dipimpin Tok Guru...apa pandangan anda...perluke dia senyap sahaja di atas kezaliman yang menimpa dirinya...



siapakah orang itu?.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

AqluSalim
Warga 3 Bintang
Menyertai: 21.04.2008
Ahli No: 33294
Posting: 114

blank   avatar


posticon Posting pada: 23-04-08 12:41


cikgu yang ditukar kan hanya dia sokong Tok Guru

Bookmark and Share

    


  Member Information For AqluSalimProfil   Hantar PM kepada AqluSalim   Quote dan BalasQuote

AqluSalim
Warga 3 Bintang
Menyertai: 21.04.2008
Ahli No: 33294
Posting: 114

blank   avatar


posticon Posting pada: 23-04-08 12:42


adakah dia perlu bawa ke mahkamah halnya...

Bookmark and Share

    


  Member Information For AqluSalimProfil   Hantar PM kepada AqluSalim   Quote dan BalasQuote

syahidatul
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 07.11.2004
Ahli No: 12341
Posting: 3781
Dari: Petaling Jaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 23-04-08 13:18


oooo goverment servant/cikgu lah ni ye... kemudian dia diketahui orang yang dia menyokong jemaah Tok Guru, lepas itu dia ditukarkan (tukar apa ni ek? tukar kelas? tukar sekolah? tukar kerja?) lah ye.. kiranya dia dizalimi dan hidupnya bertambah sukar.. begitukah saudara AqluSalim?


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For syahidatulProfil   Hantar PM kepada syahidatul   Pergi ke syahidatul's Website   Quote dan BalasQuote

fathiha
Warga 4 Bintang
Menyertai: 11.11.2005
Ahli No: 20306
Posting: 178
Dari: penang+perak+melaka+n9

Perak  


posticon Posting pada: 23-04-08 13:53


biasalah..dah banyak cikgu2 yang menyokong ni ditukarkan sekolah..ada yang ditukarkan negeri..konon tak nak berleluasa..

p/s : "mereka" takut akan bayang "mereka" sendiri :sopan: :sopan:


-----------------
Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle


Bookmark and Share

    


  Member Information For fathihaProfil   Hantar PM kepada fathiha   Pergi ke fathiha's Website   Quote dan BalasQuote

AqluSalim
Warga 3 Bintang
Menyertai: 21.04.2008
Ahli No: 33294
Posting: 114

blank   avatar


posticon Posting pada: 23-04-08 14:56


Kejahatan di balas kejahatan yang sebanding dengannya:
Yunus 27
“Dan untuk orang-orang yang melakukan kejahatan (syirik dan maksiat), balasan tiap-tiap satu kejahatan mereka ialah kejahatan yang sebanding / setimpal dengannya serta akan ditimpakan kehinaan; ........”

ditukarkan ke pedalaman berjauhan dengan anak isteri tanpa kenaikan pangkat...dah dua kali ditukarkan dalam tempoh 2 tahun...

duduk dalam hutan...masak sendiri.cuci baju sendiri..isteri nak disewakan juaga rumah...dia di hutan pedalaman nak sewa rumah juga...anak-anak nak sekolah...anak mesti rindu dengan Ayahnya...
Ini kisah di negara ini...kisah di Palestine..di Iraq...
sehingga kawan saya pernah doa.."biar negara di berperang seperti USA serang Iraq sebab katanya puak jahat ni akan lari lingtang pukang kerana takut perang...Mujahid yang biasa hidup sukar akan menuju Syahid...

Bookmark and Share

    


  Member Information For AqluSalimProfil   Hantar PM kepada AqluSalim   Quote dan BalasQuote

AqluSalim
Warga 3 Bintang
Menyertai: 21.04.2008
Ahli No: 33294
Posting: 114

blank   avatar


posticon Posting pada: 23-04-08 15:09


saya lihat puak jahat ni naik pangkat sebab barua BN tetapi sakit jantung..bypass stroke..mati ditimpa batu besar dan pelbagai tragedi kepada puak jahat ni...wang hasil tabiat kotor menyebabkan mereka ini sakit tak boleh makan sedangkan Insan yang sabar dengan kezaliman puak jahat ini...makan selera..tidur dengan aman di waklu lail...Jiwa Aman...

cuma dimana Pak lah dalam pemilihan Ketua dalam sesuatu Jabatan tak nampak kah Pak Lah Insan Muttaqiin di aniaya setiap jabatan hanya kerana dia menyokong Tok Guru...

Kita minta Allah lantik Ketua dikalangan Muttaqiin ...Dukacita masih ada orang jahat yang berkuasa dalam negara ini...pura-pura baik sebenarnya orang jahat itulah perosak Ummah...cuba lihat Megat Junid yang mati hari tu...rupanya dialah musuh negara kerana dia adalah penjenayah sebenarnya...tak percaya dialah yang upah bunuh seorang Insan anNisa'...

cuba lihat Musa hitam adalah merancang pembunuh Ibrahim Mahmud 23 tahun lalu...
dimana Laksamana...Umat Islam ..dimana...adakah hanya melihat kezaliman di depan mata tanpa bertindak...mana Muafakat kita...cuba lihat Rasulullah yang jiwa lembut menyertai medang perang yang banyak dimana medan pertama Badar diusia 55 tahun...


25 Perang dalam Sirah Rasulullah s.a.w.

1.    Perang Badar Kubra
2.    Perang Uhud
3.    Perang Bani Sulaim di Al-Kudr
4.    Perang bani Qainuqa’
5.    Perang Dzi Amar
6.    Perang Buhran
7.    Perang Hamra ‘ul-Asad
8.    Tragedi Bi’ Maunah
9.    Perang Bani Nadir
10.    Perang Najd
11.    Perang Badar yang kedua
12.    Perang Dumatul- Jandal
13.    Perang Ahzab/Khandaq
14.    Perang Bani Quraizah
15.    Perang Bani Lahyan
16.    Peperangan Bani Mushthaliq/Perang Al-Muraisi’
17.    Perjanjian Hudaibiyah
18.    Perang Ghabah/DzuQarad
19.    Perang Khaibar & Wadil-Qura
20.    Perang Dzatur Riqa’
21.    Perang Mu’tah
22.    Perang dan Penaklukan Makkah
23.    Perang Hunain
24.    Perang Tha’if
25.    Perang Tabuk (berdepan seramai 40,000 tentera Rumawi)

Siapa tahu detail setiap peperangan dalam Sirah Rasulullah Sallallhu alaihi waSalam
Rasulullah Salallahu alaihi waSalam adalah Insan sangat perkasa...kuat...berani...sabar...ketua medang Perang Jihad yang terkuat...sekali berlalu dengan kuda beberapa kepala musuh dipenggal dengan pantas... tepat
hayunan pedang tepat...pantas...sekali kuda perang melintas beberapa kepala musuh akan jatuh terpisah dari tubuh kufur musuh kafiriin...
di mana Insan berani yang mewarisi semangat Jihad Rasulullah Sallallahu Alaihi waSalam
Berani dengan Bijak.
hanya pandangan Insan Muslim...

Bookmark and Share

    


  Member Information For AqluSalimProfil   Hantar PM kepada AqluSalim   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 23-04-08 15:48


Assalamualaikum
hepp... :jangan: janganlah berdoa yang bukan²...sesungguhnya masih ramai lagi insan² yang baik di sini...doa dia tu dahlah mustajab...ishk...mintalah dia bersabar dengan dugaan tersebut kerana hanya dia seorang sahaja yang mampu menanggung beban tersebut...sebab itu Allah menurunkan ujian buat dia..dan berilah kata semangat kepada dia, bahawa sesungguhnya Allah menyayangi dia, jika tak pasti Allah takkan menguji dia sebegitu sekali...dan ketahuilah, ujian itu sumber kekuatan diri..sekurang²nya andai dia ditakdirkan menghadapi kesusahan, dia dapat melaluinya dengan mudah..juga, doakanlah supaya mereka yang berlaku zalim itu dibukakan hati dan diebrikan hidayah oleh Allah..sekali lagi saya menggesa kita semua melihat contoh idola kita, Rasulullah...meski pelbagai rintangan dan dugaan dilalui, Rasulullah tidak pernah mendoakan yang buruk² kepada orang yang melakukan kejahatan terhadapnya, malah baginda sentiasa menunjukkan akhlak terpuji dengan membalas kejahatan dengan kebaikan...jadilah seperti kata-kata Imam Syafie, "Jadilah seperti pohon, mereka membalingnya dengan batu, dan dia melontarkannya dengan buah.."



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

AqluSalim
Warga 3 Bintang
Menyertai: 21.04.2008
Ahli No: 33294
Posting: 114

blank   avatar


posticon Posting pada: 24-04-08 09:07


Rasulullah ada doa kehancuran untuk kafiriin...nak saya bawakan dalil hadis Sahih.....
semua yang nama di sebut kebinasaan ...akhirnya mati dipenggal kepala dalam perang badar... kisah ni kerana 2-3b kafiriin letak bangkai atas badan Rasulullah masa Rasulullah solat di depan kaabah...

satu hal..rasulullah pernah doakan parsi dibinasakan kerana kisra parsi koyak surat Rasulullah yang seru peluk Islam...Akhirnya Parsi ditakluk Mujahiddin Islam di zaman Umar...

Hadis 1947 Sahih Bukhari jilid 4

Dari Abdullah bin Abbas radhiallahu anhu berkata bahawa rasulullah sallallahu alaihi waSalam mengirim surat kepada Kisra Parsi dan disuruh oleh Nabi disampaikan kepada pembesar Bahrain yang akan menyampaikan kepada Kisra. Setelah dibaca oleh Kisra dirobek-robekkan surat tersebut. Menurut dugaan saya Ibnu Musayyab mengatakan Lalu Rasulullah sallallahu alaihi wasalam mendoakan supaya mereka dirobek-robekkan pula

Bookmark and Share

    


  Member Information For AqluSalimProfil   Hantar PM kepada AqluSalim   Quote dan BalasQuote

hanafirazali
Warga 4 Bintang
Menyertai: 22.09.2006
Ahli No: 26499
Posting: 327
Dari: negeri sembilan dan perak

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-04-08 09:23


Hadis 1947 Sahih Bukhari jilid 4

Dari Abdullah bin Abbas radhiallahu anhu berkata bahawa rasulullah sallallahu alaihi waSalam mengirim surat kepada Kisra Parsi dan disuruh oleh Nabi disampaikan kepada pembesar Bahrain yang akan menyampaikan kepada Kisra. Setelah dibaca oleh Kisra dirobek-robekkan surat tersebut. Menurut dugaan saya Ibnu Musayyab mengatakan Lalu Rasulullah sallallahu alaihi wasalam mendoakan supaya mereka dirobek-robekkan pula


:-)


-----------------
moga hidupmu bersinar dengan keimanan, matamu bersinar dengan ketaqwaan, menggunung dengan keikhlasan, hatimu terhibur dengan kalimah Tuhan...


Bookmark and Share

    


  Member Information For hanafirazaliProfil   Hantar PM kepada hanafirazali   Quote dan BalasQuote

alwalid
WARGA SETIA
Menyertai: 19.12.2004
Ahli No: 13142
Posting: 1229
Dari: seri iskandar

Perak   avatar


posticon Posting pada: 24-04-08 11:28


salam ukhwah
berita2 macam ni menang selalu dengar terutamanya selepas penstrukturan semula dun dan parlimen beberapa tahun yang lepas.......
antara yang paling teruk kena ialah guru KAFA dan SAR, yang turut diugut akan dinafikan elaun mereka.....

p/s: doa orang dizalimi itu tiada hiljabnya dan akan terus diterima oleh Allah

Bookmark and Share

    


  Member Information For alwalidProfil   Hantar PM kepada alwalid   Pergi ke alwalid's Website   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 24-04-08 12:13


Assalamualaikum
doa Rasulullah ni adalah kepada orang kafir yang memang telah diketahui kejahatannya..itupun setelah susu dibalas tuba..dan bukannya dengan serta merta..itupun juga setelah diperhatikan dalam keadaan yang bagaimana..seperti dalam keadaan Rasulullah menyeru mereka kepada Islam dan mereka menolaknya secara total dan kejam..barulah didoakan oleh Rasulullah seperti itu..even dalam keadaan orang kafir tidak mahu menerima Islam, tapi mereka tidak memerangi Islam..Rasulullah tidak pun mendoakan keburukan mereka kan...dalam hal ini..kita dapat melihat di mana Rasulullah meletakkan doa-doa tersebut pada kesesuaiannya...

yang masalah kita ni, kita masih lagi berhadapan dengan orang Islam..yang telah Islam..(jangan diambilkira soal dia melaksanakan Islam atau tidak..kerana kita tidak layak menghukum dari sudut itu melainkan dia memang melakukannya; yakni menentang Islam secara terang), jadi, seharusnya cara terbaik adalah mendoakan agar mereka diberi hidayah oleh Allah..dibukakan pintu hati untuk menyertai kita menentang orang kafir dan menegakkan Islam di bumi ini..bukankah itu lebih baik..dahlah kita ni kekurangan kuantiti umat Islam yang baik..Kenapa tak didoakan mereka menjadi insan yang turut memperjuangkan Islam...hmm..pendapat insan biasa...

P/S : AqluSalim..setahu saya, Rasulullah hanya membunuh seorang sahaja dengan tangan Baginda dalam seluruh siri Ghazwah rasulullah...iaitu dalam Perang Uhud..Baginda membunuh Abdullah bin Ubai bin Salul..ketua munafiqun ketika itu..correct me if I'm wrong...



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

AqluSalim
Warga 3 Bintang
Menyertai: 21.04.2008
Ahli No: 33294
Posting: 114

blank   avatar


posticon Posting pada: 24-04-08 12:18


guru kafa ditekan dengan begitu sekali...memang patut doa puak jahat ni hancur seperti kaum jahat di zaman lalu...


25 peperangan dalam Sirah...cuba baca Sirah Rasulullah Rahiq Makthum yang telah memenangi tempat pertama penulisan Sirah Rasulullah Sallallahu alaihi waSalam...
kita dah berapa medan perang kita join sebagai mujahidiin...kawe yang pernah lempar bom 38 bearing yang meletup dalam tempoh 5 saat setelah pinnya dipisahkan...pernag menembak dilapang sasar pakai General purpose mesingun...HK ligh mesingun.M16...masih belum masuk medang perang jihad...

Mudah-mudahan suatu masa kawe akan ke Iraq...atau medan jihad untuk Islam...InsyaAllah...

Fadhilat Syahid
Daripada Ubadah bin Samit .a bahawa Nabi Muhammad s.a.w. bersabda Bagi muslim yang Syahid di sisi Allah ada tujuh perkara.
Pertama dosanya diampuni sejak darahnya memancar.
Dua, melihat tempatnya di Jannah.
Tiga, dihiasi dengan perhiasan iman.
Empat, diselamatkan dari azab kubur dan aman dari kedahsyatan hari kiamat.
Lima, diberi mahkota kewibawaan, sebuah yaqut(mutiara) darinya lebih dari dunia dan seluruh isinya.
Enam, dikahwinkan dengan 72 bidadari.
Tujuh, boleh memberi syafaat kepada 70 ahli keluarganya (Riwayat Ahmad dan Thabrani)

siapa boleh Tahkik hadis ini...Ibnu Musa yang bijak InsyaAllah boleh tahkik...

Bookmark and Share

    


  Member Information For AqluSalimProfil   Hantar PM kepada AqluSalim   Quote dan BalasQuote

AqluSalim
Warga 3 Bintang
Menyertai: 21.04.2008
Ahli No: 33294
Posting: 114

blank   avatar


posticon Posting pada: 24-04-08 12:20


Selepas ustaz azizan ambil alih menjadi MB...beliau telah menaikkan elaun guru KAFA RM850 sebulan di Kedah...Alhamdulillah...

kesan BA menang di Kedah...Ustaz Azizan telah lama berjuang untuk menegakkan kalimah Allah menuju yang tertinggi...
Insan yang faham Islam adalah Insan yang beruntung di dunia wal akhirah... ini jua maksud hadis...

Bookmark and Share

    


  Member Information For AqluSalimProfil   Hantar PM kepada AqluSalim   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.112468 saat. Lajunya....