Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 14-04-2024  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Dengan siapa anda bergaul, itulah ganmbaran masa depan anda
-- Kata Bijaksana

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 62
Ahli: 0
Jumlah: 62




  Yang Masuk Ke Sini
Kang: 8 hari yang lalu
lidah-penghunus: 10 hari yang lalu
muslimin23: 18 hari yang lalu


Pengetahuan Am
Topik: RAHSIA GERAK LAKU MENCERMINKAN SIKAP


Carian Forum

Moderator: Administrator, syemarly
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Pengetahuan Am
    »» RAHSIA GERAK LAKU MENCERMINKAN SIKAP

Please Mendaftar To Post


Oleh RAHSIA GERAK LAKU MENCERMINKAN SIKAP

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 14-11-07 08:40


p/s: maaf kalau dah ada

Kadang-kadang kita tidak menyangka bahawa perlakuan adakalanya mencerminkan sikap seseorang. Di sini disenaraikan gerak laku yang berkait dengan sikap.

1.Melindungi atau menutup mulut dengan tangan bila bercakap

Tindakan ini membayangkan yang dia kemungkinan berdusta, memutarbelitkan perkara, ragu, atau dia sendiri tidak yakin dengan perkara yang diucap atau cakapkan.


2.Berpeluk tubuh ketika bercakap

Dia memperlihatkan satu sikap yang defensif. Dia tidak akan menerima apa-apa yang kita cakapkan. Tindakan ini juga mengambarkan yang dia sukar mengalah atau bersetuju dan bekerjasama dengan kita. Gerak laku yang demikian juga menunjukkan yang dia berbeza pendapat, serba salah atau kemungkinan tidak berpuas hati dengan kita.


3.Matanya tidak memberi tumpuan atau merayap ke sana dan ke mari

Gerak laku sedemikian menunjukkan dia tidak berminat pada perkara yang kita ucapkan. Kalaulah kita baru berkenalan dengannya, maka perlakuan sebegini menunjukkan yang dia tidak benar-benar berminat pada diri kita.


4.Mata dan dahi berkerut-kerut

Ini menandakan dia berminat dengan apa yang kita ucapkan tapi tidak percaya apa yang kita ceritakan padanya.


5.Mata berkelip lebih laju daripada biasa

Gerak laku ini pula mengambarkan yang dia pendusta. Kata-katanya tidak boleh dipercayai.


6.Memandang tepat ke mata kita sewaktu kita bercakap

Ini menunjukkan dia amat berminat dengan isi percakapan kita betul-betul menarik minatnya. Atau kiranya isi percakapan itu tidak menimbulkan minatnya, kemungkinan dia benar-benar berminat untuk berkenalan dengan kita secara lebih dekat.


7.Memandang kita, tetapi tidak pada mata ( tetapi dia memandang hidung, dagu, dahi, atau leher kita ) sewaktu kita bercakap

Ini bermakna dia berminat, tetapi dia seorang pemalu. Perasaannya tidak selesa. Dia tidak releks.


8.Ketika kita bercakap dia bersandar ke belakang

Dia bersikap nagetif kapada kita. Dia kekungkina berasa bosan, menyampah ragu atau memandang rendah diri kita.


9.Mengiringkan badan ke kiri dan ke kanan sewaktu kita bercakap

Ini memperlihatkan dia berasa ragu dan terancam dengan isi dan cara kita bercakap. Dia juga berada dalam keadaan resah dan fikirannya tegang.


10.Mencekak pinggang dan menarik-narik seluarnya ke atas

Orang yang bersikap siap sedia. Orang sebegini selalunya mempunyai objektif dan cita-citanya jelas. Dia juga biasanya memiliki nafsu hidup yang tinggi dan didorong oleh hasrat untuk berjaya.

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

asroal
Warga 5 Bintang
Menyertai: 22.04.2006
Ahli No: 24359
Posting: 352
Dari: bumi ALLAH

france   avatar


posticon Posting pada: 14-11-07 08:51


betul...melalui perlakuan seseorang 2,kita dapat tafsir personalitinya...cara pemikirannya...

Bookmark and Share

    


  Member Information For asroalProfil   Hantar PM kepada asroal   Quote dan BalasQuote

Iman_Hayati
WARGA SETIA
Menyertai: 24.10.2003
Ahli No: 4642
Posting: 940
Dari: Bumi ALLAH

Kelantan  


posticon Posting pada: 14-11-07 08:57


betul tu..pernah dengar sebelum ni..
sebab tu ana tak suka kalau org bercakap tak tengok mata..kecuali org hafiz memang tak tengok mata kita kaum hawa..nanti luput sikit-sikit hafazan dia:-)
Ana lebih suka tengok mata orang kalau bercakap..kita boleh dapat tau dia berminat/tidak..
Perlakuan melambangkan sifat kita:-)


-----------------
Sesejuk Mata Memandang, Seindah Akhlak terpampang
[ Telah diedit oleh: Iman_Hayati pada 14-11-07 08:58 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For Iman_HayatiProfil   Hantar PM kepada Iman_Hayati   Quote dan BalasQuote

arebie
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.03.2006
Ahli No: 23558
Posting: 207
Dari: bp ------> kl

Johor   avatar


posticon Posting pada: 14-11-07 09:14


mm betul juga tu mata boleh gambarkan sikap org... lebih elok tengok mata bila berkomunikasi ... biar effective dan sampai motif cerita yang nak d'sampaikan

Bookmark and Share

    


  Member Information For arebieProfil   Hantar PM kepada arebie   Quote dan BalasQuote

Nuranys
WARGA SETIA
Menyertai: 28.09.2006
Ahli No: 26619
Posting: 1710
Dari: Kota Serambi Mekah

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 14-11-07 10:20


Assalamualaikum

ya...betul...kadang cara kita bercakap pun melambang siapa kita...personaliti kita...cara kita melihat..cara kita berjalan... adakah kita ni seorang yang serius?adakah kita ni bersikap terbuka? tidak serius?dinamik?prihatin...dan lain-lain...semuanya bergantung pada performance kita....:-)

p/s : tapi itulah..persepsi org berbeda...yang elok kita buat,tetap tak kena pada mata atau di hatinya..em... :-?


-----------------
Photobucket





Bookmark and Share

    


  Member Information For NuranysProfil   Hantar PM kepada Nuranys   Pergi ke Nuranys's Website   Quote dan BalasQuote

nur_ashikin
Warga 4 Bintang
Menyertai: 16.11.2006
Ahli No: 27359
Posting: 256
Dari: shah alam

malaysia  


posticon Posting pada: 14-11-07 10:27


ana tak dapat cakap kat org pandg mata..pandg muka saja..macam xselesalah pandg mata

Bookmark and Share

    


  Member Information For nur_ashikinProfil   Hantar PM kepada nur_ashikin   Quote dan BalasQuote

arebie
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.03.2006
Ahli No: 23558
Posting: 207
Dari: bp ------> kl

Johor   avatar


posticon Posting pada: 14-11-07 11:55


Pada 14-11-07 10:27 , nur_ashikin posting:

!!! QUOTE !!!

ana tak dapat cakap kat org pandg mata..pandg muka saja..macam xselesalah pandg mata


mm betul juga padang muka asal tak lari dari area2 mata dan muka.. he9 lecturer spoken org cakap begitu.. gesture dan body posture tu penting bila berkomunikasi he9 sekadar menyampaikan

Bookmark and Share

    


  Member Information For arebieProfil   Hantar PM kepada arebie   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 14-11-07 12:32


Assalamualaikum
betul ke ni ye....hmm...mungkin 50-50 rasanya...
no 1....jika dia menutup mulut ketika bercakap kerana mulut dia berbau....atau giginya rongak :berfikir: pertanyaan jujur ni..
no 2....jika dia berpeluk tubuh kerana sejuk......??? :berfikir:
no 3...boleh jadi juga dia malu...maka tidak berani nak bertentang muka apatah lagi mata...
no 4...mana tahu waktu tu panas ke.... :-P
no 8....dia letih berdiri agaknya...
no 10....entah² dia pakai seluar londeh....... :sopan:

mahap ye...sekadar nak kata sebenarnya...ia tak seratus peratus boleh diterima.....huhu...

[ Telah diedit oleh: sayatetapsaya pada 14-11-07 13:27 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

lukluk_assyifa
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.09.2004
Ahli No: 11204
Posting: 190
Dari: perak kara johor he

Perak  


posticon Posting pada: 14-11-07 13:25


Pada 14-11-07 12:32 , sayatetapsaya posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum
betul ke ni ye....hmm...mungkin 50-50 rasanya...
no 1....jiksa dia menutup mulut ketika bercakap kerana mulut dia berbau....atau giginya rongak :berfikir: pertanyaan jujur ni..
no 2....jika dia berpeluk tubuh kerana sejuk......??? :berfikir:
no 3...boleh jadi juga dia malu...maka tidak berani nak bertentnag muka apatah lagi mata...
no 4...mana tahu waktu tu panas ke.... :-P
no 8....dia letih berdiri agaknya...
no 10....entah² dia pakai seluar londeh....... :sopan:

mahap ye...sekadar nak kata sebenarnya...ia tak seratus peratus boleh diterima.....huhu...




:berfikir:
betul juga kan...



Bookmark and Share

    


  Member Information For lukluk_assyifaProfil   Hantar PM kepada lukluk_assyifa   Pergi ke lukluk_assyifa's Website   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 14-11-07 13:31


kalau nak bercakap dengan yakin..
pandang dengan tepat mata orang yang bercakap dengan anda..

Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

islamic_gil
WARGA SETIA
Menyertai: 24.02.2005
Ahli No: 14692
Posting: 427
Dari: SATU KAWASAN DI SATU MASA

Selangor  


posticon Posting pada: 14-11-07 14:27


:-) SAYA ADA KAWAN YANG begini..PEMALU SANGT TAPI CARA DIA yang cakap tak fikir dulu dan tak pandang orang, buat ramai yang salah faham..kasihan juga tapi itu lah manusia.kawan saya ni dengan perempuan pun kadang dia malu dan segan.tak kena tempat..tak ada kemesraan.sekarang dia cuba belajar macam mana nak berinteraksi dengan orang lain berpandang muka dan mesra..pemalu boleh tapi kena ikut tempat

p/s: sekadar pengalaman :-) :-)


-----------------
don't forget to say THANK YOU ALLAH


Bookmark and Share

    


  Member Information For islamic_gilProfil   Hantar PM kepada islamic_gil   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 14-11-07 14:33


Pada 14-11-07 08:40 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!

p/s: maaf kalau dah ada

Kadang-kadang kita tidak menyangka bahawa perlakuan adakalanya mencerminkan sikap seseorang. Di sini disenaraikan gerak laku yang berkait dengan sikap.




2.Berpeluk tubuh ketika bercakap

Dia memperlihatkan satu sikap yang defensif. Dia tidak akan menerima apa-apa yang kita cakapkan. Tindakan ini juga mengambarkan yang dia sukar mengalah atau bersetuju dan bekerjasama dengan kita. Gerak laku yang demikian juga menunjukkan yang dia berbeza pendapat, serba salah atau kemungkinan tidak berpuas hati dengan kita.





4.Mata dan dahi berkerut-kerut

Ini menandakan dia berminat dengan apa yang kita ucapkan tapi tidak percaya apa yang kita ceritakan padanya.




6.Memandang tepat ke mata kita sewaktu kita bercakap

Ini menunjukkan dia amat berminat dengan isi percakapan kita betul-betul menarik minatnya. Atau kiranya isi percakapan itu tidak menimbulkan minatnya, kemungkinan dia benar-benar berminat untuk berkenalan dengan kita secara lebih dekat.


7.Memandang kita, tetapi tidak pada mata ( tetapi dia memandang hidung, dagu, dahi, atau leher kita ) sewaktu kita bercakap

Ini bermakna dia berminat, tetapi dia seorang pemalu. Perasaannya tidak selesa. Dia tidak releks.




.



these item selalunye ada pada saya..dan nak tambah 1 lagi..

11. tak pandang depan.pandang bawah saja, tapi telinga dibuka luas2..

ni tandanya org tu tengah buat kerja lain tapi tetiba ada org lain datang bcakap dengan dia dan dalam masa sama dia juga mendengar apa org tu cerita sambil meneruskan kerje2nye yang sememangnya sedang dia lakukan...hehehe :-D


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 14-11-07 14:33


Pada 14-11-07 08:40 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!

p/s: maaf kalau dah ada

Kadang-kadang kita tidak menyangka bahawa perlakuan adakalanya mencerminkan sikap seseorang. Di sini disenaraikan gerak laku yang berkait dengan sikap.




2.Berpeluk tubuh ketika bercakap

Dia memperlihatkan satu sikap yang defensif. Dia tidak akan menerima apa-apa yang kita cakapkan. Tindakan ini juga mengambarkan yang dia sukar mengalah atau bersetuju dan bekerjasama dengan kita. Gerak laku yang demikian juga menunjukkan yang dia berbeza pendapat, serba salah atau kemungkinan tidak berpuas hati dengan kita.





4.Mata dan dahi berkerut-kerut

Ini menandakan dia berminat dengan apa yang kita ucapkan tapi tidak percaya apa yang kita ceritakan padanya.




6.Memandang tepat ke mata kita sewaktu kita bercakap

Ini menunjukkan dia amat berminat dengan isi percakapan kita betul-betul menarik minatnya. Atau kiranya isi percakapan itu tidak menimbulkan minatnya, kemungkinan dia benar-benar berminat untuk berkenalan dengan kita secara lebih dekat.


7.Memandang kita, tetapi tidak pada mata ( tetapi dia memandang hidung, dagu, dahi, atau leher kita ) sewaktu kita bercakap

Ini bermakna dia berminat, tetapi dia seorang pemalu. Perasaannya tidak selesa. Dia tidak releks.




.



these item selalunye ada pada saya..dan nak tambah 1 lagi..

11. tak pandang depan.pandang bawah saja, tapi telinga dibuka luas2..

ni tandanya org tu tengah buat kerja lain tapi tetiba ada org lain datang bcakap dengan dia dan dalam masa sama dia juga mendengar apa org tu cerita sambil meneruskan kerje2nye yang sememangnya sedang dia lakukan...hehehe :-D


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

malina
Warga 2 Bintang
Menyertai: 09.03.2007
Ahli No: 29093
Posting: 56
Dari: pasir puteh

Kelantan  


posticon Posting pada: 14-11-07 17:05


10.Mencekak pinggang dan menarik-narik seluarnya ke atas

Orang yang bersikap siap sedia. Orang sebegini selalunya mempunyai objektif dan cita-citanya jelas. Dia juga biasanya memiliki nafsu hidup yang tinggi dan didorong oleh hasrat untuk berjaya.


P/S: ni sikap untuk penghulu kat kg saya..
selalu saja buat buat macam tu...tarik2 seluar...
rupa-rupanya dia mempunyai cita-cita yang jelas......
semakin jelas bila pilihanraya makin dekat..hahahah

Bookmark and Share

    


  Member Information For malinaProfil   Hantar PM kepada malina   Quote dan BalasQuote

ismi_atikah
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 14.12.2003
Ahli No: 5678
Posting: 4147
Dari: bumi ALLAH

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 15-11-07 06:11


Pada 14-11-07 17:05 , malina posting:

!!! QUOTE !!!



P/S: ni sikap untuk penghulu kat kg saya..
selalu saja buat buat macam tu...tarik2 seluar...
rupa-rupanya dia mempunyai cita-cita yang jelas......
semakin jelas bila pilihanraya makin dekat..hahahah


:lol: :lol: :jangan: :jangan:


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For ismi_atikahProfil   Hantar PM kepada ismi_atikah   Quote dan BalasQuote

kakisamun
WARGA SETIA
Menyertai: 20.05.2003
Ahli No: 630
Posting: 2852
Dari: perut ibuku

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 15-11-07 08:41


!!! QUOTE !!!

10.Mencekak pinggang dan menarik-narik seluarnya ke atas

Orang yang bersikap siap sedia. Orang sebegini selalunya mempunyai objektif dan cita-citanya jelas. Dia juga biasanya memiliki nafsu hidup yang tinggi dan didorong oleh hasrat untuk berjaya.



.. saya selalu pakai seluar besar.. sebab itu saya suka mencekak pinggang dan menarik2 seluar saya agar tidak londeh.. nanti nampak anu:malu:

anu=pusat:malu:

Bookmark and Share

    


  Member Information For kakisamunProfil   Hantar PM kepada kakisamun   Quote dan BalasQuote

ojInuodfiD
Warga 1 Bintang
Menyertai: 05.10.2007
Ahli No: 31337
Posting: 27
Dari: Pay-Rock

yemen  


posticon Posting pada: 15-11-07 09:50


7.Memandang kita, tetapi tidak pada mata ( tetapi dia memandang hidung, dagu, dahi, atau leher kita ) sewaktu kita bercakap

Ini bermakna dia berminat, tetapi dia seorang pemalu. Perasaannya tidak selesa. Dia tidak releks.


:sopan: :sopan: :sopan:
Fid pernah alami.. :bunga:


-----------------
*takkan terhidu harum mewangi,jika Xdinyalakan setanggi,takkan terasa manisnya hidup andai Xdilambung gelora..*UNICnya hidup


Bookmark and Share

    


  Member Information For ojInuodfiDProfil   Hantar PM kepada ojInuodfiD   Quote dan BalasQuote

Wuddah
WARGA SETIA
Menyertai: 04.03.2007
Ahli No: 29021
Posting: 508
Dari: Chenderong Balai

Perak  


posticon Posting pada: 15-11-07 10:09


Assalamualaikum...ana kalau kawan perempuan memang ana tengok matanya bila dia bercakap...kawan lelaki tak...malu rasanya buat macam tu...

Bookmark and Share

    


  Member Information For WuddahProfil   Hantar PM kepada Wuddah   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 15-11-07 12:15


Pada 15-11-07 08:41 , kakisamun posting:

!!! QUOTE !!!



.. saya selalu pakai seluar besar.. sebab itu saya suka mencekak pinggang dan menarik2 seluar saya agar tidak londeh.. nanti nampak anu:malu:

anu=pusat:malu:


ishk....takmo..takmo.... :jangan:



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 19-11-07 00:13


hhmmm........
1 kajian ke ini????
tapi itu semua bergantung kepada atie...
takut kita salah anggap pulak kan??
hehehe

Bookmark and Share

    


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

Hibatullah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 29.04.2007
Ahli No: 29793
Posting: 305
Dari: bumi Allah-sumut

indonesia   avatar


posticon Posting pada: 19-11-07 01:34


saya kalau boleh tak nak pandang orangtu kalau bercakap, kerana sayani pemalu orangnya. tapi demi menghormati orangtu kenalah pandang juga kan? saya tengah belajar memberanikan diri untuk pandang mata orang bila bercakap. bukan senang tau nak mengawal rasa maluni.

Bookmark and Share

    


  Member Information For HibatullahProfil   Hantar PM kepada Hibatullah   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 19-11-07 03:51


ye ke..
sifat malu ni bagus.. sebahagian daripada iman...
terus kan sifat malu itu... bagus tau....
hehehe..
malu lah ana ini...
ok..

Bookmark and Share

    


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

Hibatullah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 29.04.2007
Ahli No: 29793
Posting: 305
Dari: bumi Allah-sumut

indonesia   avatar


posticon Posting pada: 19-11-07 07:57


iye....
merah padam muka saya...
macam mana nak kawal maluni ye?...
memanglah malu itu bagus tapi kalau terlalu malu susah juga.
sampai tak pandang muka orang, nanti orang ingat kita sombong lagi.

Bookmark and Share

    


  Member Information For HibatullahProfil   Hantar PM kepada Hibatullah   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 21-11-07 08:17


ye ke..
malu bebenor lah ini...
kena banyak practice...
mungkin awak ini pendiam kan??
tak banyak cakap..
sebab kawan ana ada macam awak...
kejap2 merah muka sebab terlampau malu tau...
tapi apasalah nya.. Wanita di hiasi dengan sifat malu...
benda yang bernilai...
tak ada masalah agaknya???

Bookmark and Share

    


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

mas_ayu
WARGA SETIA
Menyertai: 30.01.2007
Ahli No: 28444
Posting: 1063
Dari: :pAhaNG DaRuL MaKMuR:

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 21-11-07 09:34


kalau ketawa sambil tutup mulut apa maknanya?? ;)

Bookmark and Share

    


  Member Information For mas_ayuProfil   Hantar PM kepada mas_ayu   Pergi ke mas_ayu's Website   Quote dan BalasQuote

Iman_Hayati
WARGA SETIA
Menyertai: 24.10.2003
Ahli No: 4642
Posting: 940
Dari: Bumi ALLAH

Kelantan  


posticon Posting pada: 21-11-07 09:40


Pada 21-11-07 09:34 , mas_ayu posting:

!!! QUOTE !!!

kalau ketawa sambil tutup mulut apa maknanya?? ;)


mas_ayu..kita sama, ketawa tutup mulut..
itu tandanya kita sopan :sopan: :-D :-P


-----------------
Sesejuk Mata Memandang, Seindah Akhlak terpampang


Bookmark and Share

    


  Member Information For Iman_HayatiProfil   Hantar PM kepada Iman_Hayati   Quote dan BalasQuote

ismi_atikah
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 14.12.2003
Ahli No: 5678
Posting: 4147
Dari: bumi ALLAH

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 21-11-07 10:24


Pada 21-11-07 09:40 , Iman_Hayati posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 21-11-07 09:34 , mas_ayu posting:

!!! QUOTE !!!

kalau ketawa sambil tutup mulut apa maknanya?? ;)


mas_ayu..kita sama, ketawa tutup mulut..
itu tandanya kita sopan :sopan: :-D :-P



kalau ketawa sambil tutup mulut dan mata dan hidung... tu maknanya apa ek...????


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For ismi_atikahProfil   Hantar PM kepada ismi_atikah   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 21-11-07 12:50


Pada 21-11-07 09:40 , Iman_Hayati posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 21-11-07 09:34 , mas_ayu posting:

!!! QUOTE !!!

kalau ketawa sambil tutup mulut apa maknanya?? ;)


mas_ayu..kita sama, ketawa tutup mulut..
itu tandanya kita sopan :sopan: :-D :-P


:kelip: Assalamualaikum :kelip:
ye agaknya... Sopan.. kalau ana nampak orang ketawa tutup mulut...
"Tinggi budi pekerti impian insani" :-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 21-11-07 12:52


Pada 21-11-07 10:24 , ismi_atikah posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 21-11-07 09:40 , Iman_Hayati posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 21-11-07 09:34 , mas_ayu posting:

!!! QUOTE !!!

kalau ketawa sambil tutup mulut apa maknanya?? ;)


mas_ayu..kita sama, ketawa tutup mulut..
itu tandanya kita sopan :sopan: :-D :-P



kalau ketawa sambil tutup mulut dan mata dan hidung... tu maknanya apa ek...????



ish2... ini lagi masalah semua dia tutup ini.. kes bahaya ini..
kalau ana lah, sarankan dia jumpa doktor pakar otak....
mungkin ada something agaknya... :sopan:

Bookmark and Share

    


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

dziaulhaq
WARGA SETIA
Menyertai: 10.11.2004
Ahli No: 12403
Posting: 563
Dari: perut IBU

singapore   avatar


posticon Posting pada: 19-12-07 04:57


betul ke? :berfikir:


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For dziaulhaqProfil   Hantar PM kepada dziaulhaq   Quote dan BalasQuote

syira_qistina
WARGA SETIA
Menyertai: 08.10.2003
Ahli No: 4102
Posting: 777
Dari: tempat yang paling jem

Selangor  


posticon Posting pada: 19-12-07 07:47


Salam Alaik

ana kategori mana ek?
konpius... hehe..
usually...kalau cakap dengan perempuan...ana memang pandang betul-betul kat mata.. shows that kita ni cakap dengan confident..
kalau cakap dengan laki... tak pandang mata.. biasanya pandang tempat lain.. tapi tak lah tunjuk yang kita ni macam tak focus dalam perbualan tersebut..



Bookmark and Share

    


  Member Information For syira_qistinaProfil   Hantar PM kepada syira_qistina   Quote dan BalasQuote

ummimq

Menyertai: 17.09.2003
Ahli No: 3613
Posting: 3616
Dari: Johor

Johor   avatar


posticon Posting pada: 22-01-08 19:38


yang dipaparkan itu sekedar pandangan. Dan tidak semua pandangan itu sesuai dengan keadaan tertentu.

Yang penting - Don' judge a book by its cover! Read first and then only you can give your comments about the book.

Wallahuta'ala a'lam bissawab.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ummimqProfil   Hantar PM kepada ummimq   Pergi ke ummimq's Website   Quote dan BalasQuote

biohazard
Warga 4 Bintang
Menyertai: 23.10.2007
Ahli No: 31483
Posting: 163
Dari: bumi

Perak  


posticon Posting pada: 15-02-08 09:44


Pada 14-11-07 12:32 , sayatetapsaya posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum
betul ke ni ye....hmm...mungkin 50-50 rasanya...
no 1....jika dia menutup mulut ketika bercakap kerana mulut dia berbau....atau giginya rongak :berfikir: pertanyaan jujur ni..
no 2....jika dia berpeluk tubuh kerana sejuk......??? :berfikir:
no 3...boleh jadi juga dia malu...maka tidak berani nak bertentang muka apatah lagi mata...
no 4...mana tahu waktu tu panas ke.... :-P
no 8....dia letih berdiri agaknya...
no 10....entah² dia pakai seluar londeh....... :sopan:

mahap ye...sekadar nak kata sebenarnya...ia tak seratus peratus boleh diterima.....huhu...




yang no 4 tu setuju sangat....

Bookmark and Share

    


  Member Information For biohazardProfil   Hantar PM kepada biohazard   Quote dan BalasQuote

niza_ati
WARGA SETIA
Menyertai: 17.12.2004
Ahli No: 13107
Posting: 1488
Dari: KL-Sarawak-Selangor

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 15-02-08 09:54


Erm...sebenarnya depends on kita bercakap dengan siapa...tentang apa etc...
Ana lau bercakap dengan org memang pandang mata pun... dan seluruh muka of course.... terutama mengenai pelajaran or kerja


-----------------

cita-citaku islam gamilang,cita-citaku daulahnya berulang,cita-citaku islam cemerlang,cita-citaku


Bookmark and Share

    


  Member Information For niza_atiProfil   Hantar PM kepada niza_ati   Pergi ke niza_ati's Website   Quote dan BalasQuote

owl_UM
WARGA SETIA
Menyertai: 23.04.2007
Ahli No: 29697
Posting: 1654
Dari: Kuala Lumpur

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 15-02-08 10:02


Saya menghadap nick ataupun avatar icon apabila bercakap melalui
YM.... (Actually not YM, just YahooMail Beta Version). No YM installed
in my PC. Bila icon gelak, saya cuma assume dia gembira. Kalau sdeyy,
sdeyy laahh... (Satu pengakuan ikhlas).

EEIII?

!!! QUOTE !!!

ye agaknya... Sopan.. kalau ana nampak orang ketawa tutup mulut...
"Tinggi budi pekerti impian insani" :-)


Saya tanaakk air liur tersembur. Kalau gigi cantik pun air liur masih
boleh tersembur. Lebih 600 jenis bakteria rasanya dalam mulut
atau lidah...

p/s: Class hari ni cancelled, so masa untuk membuat assignment.

Bookmark and Share

    


  Member Information For owl_UMProfil   Hantar PM kepada owl_UM   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 11-10-08 12:38


satu lagi kalau touch hidung atau mana-mana bahagian muka masa bercakap.. maknanya apa yang dia cakap tu tipu lah..

Bookmark and Share

    


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

panglima_azam
Warga 3 Bintang
Menyertai: 19.09.2008
Ahli No: 35073
Posting: 139
Dari: pertemuan antara 3 benua lautan

Kedah  


posticon Posting pada: 11-10-08 15:12


salam...

erm... menarik... memang betul, dr mata kita boleh tahu isi hatinya.. insya-Allah..

dr mata.. terus ke hati kan..hehe..

Bookmark and Share

    


  Member Information For panglima_azamProfil   Hantar PM kepada panglima_azam   Quote dan BalasQuote

fateha_82
Warga 2 Bintang
Menyertai: 29.07.2008
Ahli No: 34202
Posting: 41
Dari: selangor

Selangor  


posticon Posting pada: 15-10-08 14:49


salam...
rasanya, xperlula agaknya pandang mata.. ckupla sekadar pandang muka saja.. itu bagi yang berlainan jantina lah.. tapi rasanya ramai muslimin yang suka memandang mata bila berkomunikasi, membuatkan muslimat jadi resah dan sesekali terpaksa memandang ke arah lain apabila berkomunikasi.. risau jugak takut ada yang tersalah paham..

Bookmark and Share

    


  Member Information For fateha_82Profil   Hantar PM kepada fateha_82   Pergi ke fateha_82's Website   Quote dan BalasQuote

niezam
Warga 3 Bintang
Menyertai: 02.03.2005
Ahli No: 14909
Posting: 139
Dari: Atas Tanah

iraq  


posticon Posting pada: 07-11-08 21:41


Pada 14-11-07 08:40 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!


10.Mencekak pinggang dan menarik-narik seluarnya ke atas

Orang yang bersikap siap sedia. Orang sebegini selalunya mempunyai objektif dan cita-citanya jelas. Dia juga biasanya memiliki nafsu hidup yang tinggi dan didorong oleh hasrat untuk berjaya.


psss..bukan sebab seluar dia nak terlondeh kerr..hehehe

Bookmark and Share

    


  Member Information For niezamProfil   Hantar PM kepada niezam   Quote dan BalasQuote

muslimin23
WARGA SETIA
Menyertai: 21.05.2003
Ahli No: 678
Posting: 3086
Dari: ~senawang ~ dublin ~ kl~

iran   avatar


posticon Posting pada: 07-11-08 21:54


kalau perempuan cakap dengan lelaki tak kan nak pandang mata agaknya...nanti takut turun ke hati pulak..hikhikhik..

Bookmark and Share

    


  Member Information For muslimin23Profil   Hantar PM kepada muslimin23   Pergi ke muslimin23's Website   Quote dan BalasQuote

sanada_yukimura
WARGA SETIA
Menyertai: 03.04.2004
Ahli No: 8184
Posting: 419
Dari: negeri matahari terbenam ( kedah )

japan  


posticon Posting pada: 07-11-08 23:19


:lol:
sebab seluar longgar??

kuah3... kelakar betul respond2 krang!
ada betulnya.. tapi kena sesuai dengan tempat dan keadaan dan orgnya.. tak boleh pakai direct begitu saja.
benda-benda ni yang saya cuba kembangkan dalam cerpen rizal hafizuddin. tapi xhabes2 lagi :-D

Bookmark and Share

    


  Member Information For sanada_yukimuraProfil   Hantar PM kepada sanada_yukimura   Pergi ke sanada_yukimura's Website   Quote dan BalasQuote

shimaku
WARGA SETIA
Menyertai: 11.07.2008
Ahli No: 34002
Posting: 783
Dari: ~Below Da Wind Go To KL~

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 08-11-08 00:13


Pada 14-11-07 12:32 , sayatetapsaya posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum
betul ke ni ye....hmm...mungkin 50-50 rasanya...
no 1....jika dia menutup mulut ketika bercakap kerana mulut dia berbau....atau giginya rongak :berfikir: pertanyaan jujur ni..
no 2....jika dia berpeluk tubuh kerana sejuk......??? :berfikir:
no 3...boleh jadi juga dia malu...maka tidak berani nak bertentang muka apatah lagi mata...
no 4...mana tahu waktu tu panas ke.... :-P
no 8....dia letih berdiri agaknya...
no 10....entah² dia pakai seluar londeh....... :sopan:

mahap ye...sekadar nak kata sebenarnya...ia tak seratus peratus boleh diterima.....huhu...



:berfikir: betul juga itu...logik juga...masing-masing punya alasan tersendiri ye..

Bookmark and Share

    


  Member Information For shimakuProfil   Hantar PM kepada shimaku   Pergi ke shimaku's Website   Quote dan BalasQuote

shimaku
WARGA SETIA
Menyertai: 11.07.2008
Ahli No: 34002
Posting: 783
Dari: ~Below Da Wind Go To KL~

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 08-11-08 00:13


Pada 14-11-07 12:32 , sayatetapsaya posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum
betul ke ni ye....hmm...mungkin 50-50 rasanya...
no 1....jika dia menutup mulut ketika bercakap kerana mulut dia berbau....atau giginya rongak :berfikir: pertanyaan jujur ni..
no 2....jika dia berpeluk tubuh kerana sejuk......??? :berfikir:
no 3...boleh jadi juga dia malu...maka tidak berani nak bertentang muka apatah lagi mata...
no 4...mana tahu waktu tu panas ke.... :-P
no 8....dia letih berdiri agaknya...
no 10....entah² dia pakai seluar londeh....... :sopan:

mahap ye...sekadar nak kata sebenarnya...ia tak seratus peratus boleh diterima.....huhu...



:berfikir: betul juga itu...logik juga...masing-masing punya alasan tersendiri ye..

Bookmark and Share

    


  Member Information For shimakuProfil   Hantar PM kepada shimaku   Pergi ke shimaku's Website   Quote dan BalasQuote

irfanmh
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.06.2006
Ahli No: 24748
Posting: 127
Dari: Mersing ---> Kuantan

Johor   avatar


posticon Posting pada: 08-11-08 01:09


saya Kalau bcakap dengan perempuan tak dknali, badan pun tak paling ke dia.
kecuali yang memang dah kenal lah. sifat malu ni dah menyelamatkan saya dari macam-macam jnis benda.
alhamdulillah.


-----------------
tiada signature


Bookmark and Share

    


  Member Information For irfanmhProfil   Hantar PM kepada irfanmh   Quote dan BalasQuote

shimaku
WARGA SETIA
Menyertai: 11.07.2008
Ahli No: 34002
Posting: 783
Dari: ~Below Da Wind Go To KL~

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 08-11-08 01:13


Pada 08-11-08 01:09 , irfanmh posting:

!!! QUOTE !!!

saya Kalau bcakap dengan perempuan tak dknali, badan pun tak paling ke dia.
kecuali yang memang dah kenal lah. sifat malu ni dah menyelamatkan saya dari macam-macam jnis benda.
alhamdulillah.



Alhamdulillah...kekalkan keperibadian anda..semoga terus terpelihara darai perkara tak baik...

Bookmark and Share

    


  Member Information For shimakuProfil   Hantar PM kepada shimaku   Pergi ke shimaku's Website   Quote dan BalasQuote

shimaku
WARGA SETIA
Menyertai: 11.07.2008
Ahli No: 34002
Posting: 783
Dari: ~Below Da Wind Go To KL~

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 08-11-08 01:13


Pada 08-11-08 01:09 , irfanmh posting:

!!! QUOTE !!!

saya Kalau bcakap dengan perempuan tak dknali, badan pun tak paling ke dia.
kecuali yang memang dah kenal lah. sifat malu ni dah menyelamatkan saya dari macam-macam jnis benda.
alhamdulillah.



Alhamdulillah...kekalkan keperibadian anda..semoga terus terpelihara dari perkara tak baik...

Bookmark and Share

    


  Member Information For shimakuProfil   Hantar PM kepada shimaku   Pergi ke shimaku's Website   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.161666 saat. Lajunya....