Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 18-01-2022  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Kita seringkali melihat bagaimana jemaah-jemaah haji mengikuti kursus-kursus yang diadakan sebagai persiapan untuk menempuhi suasana haji yang sebenar, begitu juga dengan pelajar-pelajar yang akan menempuhi peperiksaan, dilatih dengan pelbagai tuisyen dan kelas tambahan untuk menempuhi peperiksaan, maka kehidupan akhirat dan peperiksaan di padang mahsyar lebih patut lagi diadakan kursus persediaan dan kelas tuisyennya yang tersendiri..Persediannya ialah iman serta amalan soleh dan kelas tuisyennya ialah majlis-majlis ilmu.
-- Tuan Guru Nik Aziz (Menteri Besar Kelantan)

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 68
Ahli: 0
Jumlah: 68




  Yang Masuk Ke Sini
Martyr: 45 hari yang lalu
Muslim1987: 52 hari yang lalu


Pengetahuan Am
Topik: Yumm... Rahsia minuman kegemaranmu


Carian Forum

Moderator: Administrator, syemarly
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Pengetahuan Am
    »» Yumm... Rahsia minuman kegemaranmu

Please Mendaftar To Post


Oleh Yumm... Rahsia minuman kegemaranmu

rimbabara
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 03.03.2006
Ahli No: 23151
Posting: 3640
Dari: Ipoh

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 14-04-07 16:17


Yumm... Rahsia minuman kegemaranmu

Setiap kali keluar minum bersama teman, minuman apakah yang menjadi pilihan mu? Kopi? Jus buah? Teh? Sedarkah kamu bahawa setiap minuman pilihan seseorang itu mampu membiaskan personaliti atau keperibadian dirinya. Apa kata, luangkan sedikit masa mu untuk berkongsi rahsia dan dalami rahsia yang tersembunyi di sebalik minuman kegemaran mu.

LATTE
Sofistikated adalah keperibadian paling jelas yang dapat dilihat dalam diri individu yang gemar menikmati minuman atte?ini. Selain itu sikapnya yang sentiasa bersifat ingin tahu dan sentiasa ingin belajar secara tidak langsung turut memperlihatkan dirinya yang terpelajar dan berpendidikan. Sekiranya kekasih kamu menggemari minuman ini, aduh... beruntunglah kamu kerana dia seorang yang romantik dan jiwanya penuh dengan kasih sayang. Si penggemar atte?biasanya akan setia dengan pasangannya dan akan sentiasa cuba melakukan yang terbaik demi mengukuhkan lagi perhubungannya.

KOPI
Kamu sesuai mengendalikan perniagaan sendiri. Si penggemar kopi biasanya memiliki keperibadian yang meyakinkan. Sikap yakin dengan kebolehan diri sendiri membolehkan mereka maju dalam apa jua bidang yang diceburi. Namun mereka ini juga memiliki sikap berjimat cermat yang teramat sangat sehingga ada yang menganggap mereka ini agak kedekut! Ya, mungkin kedekut kepada orang lain tapi bukan pada dirinya sendiri! Lihat sahajalah gaya dan penampilannya itu. Boleh dikatakan dari hujung rambut hingga ke hujung kaki, semuanya barangan berjenama! Opps... dalam subjek mencari pasangan pula, mereka dikatakan terlalu cerewet! Hati-hati, jangan sampai orang lain bosan pula untuk mendekati mu kerana sifat cerewet mu itu.

KOPI SUSU
Wah, orangnya sentiasa kelihatan sibuk. Gayanya juga bagaikan tak terurus dek kesuntukan masa. Si penggemar kopi susu ini memang tidak boleh duduk diam. Boleh dikatakan setiap waktu yang ada akan dipergunakan sebaik mungkin untuk melakukan kerja-kerja yang dirasakan agak penting. Ingat, kamu juga perlu meluangkan masa untuk merehatkan minda. Kamu bukannya robot yang mampu melakukan segala-galanya tanpa berehat. Paling tidak pun, kemaskan sikit gaya penampilan mu itu agar orang lain berasa selesa berdampingan dengan mu! Oh ya! Kasihanilah si dia yang sentiasa menginginkan perhatian dari mu. Jangan sampai si dia berasa bosan dengan sikap mu yang boleh dikategorikan dalam lingkungan individu yang ila bekerja? Belajar menyusun jadual harian mu agar hari mu berjalan lebih lancar dan jangan lupa, selitkan sedikit masa untuk bersama-sama si dia... mungkin dengan menonton wayang bersama!

TEH
Tenang dan bersahaja adalah tarikan utama pada kelompok individu ini. Mereka bijak menguasai keadaan dan tidak hairanlah sekiranya mereka mempunyai ramai teman. Selain itu, muzik adalah teman setianya. Mungkin si penggemar teh ini tidak kisah sekiranya dalam satu tempoh waktu tertentu dia tidak ditemani oleh mana mana teman kerana peluang bersendirian yang ada itu digunakannya untuk menghayati muzik kegemarannya. Faktor kesihatan sentiasa mendapat perhatian mu kerana kamu sentiasa inginkan kesihatan yang terbaik untuk diri mu. Syabas!

JUS
Minuman ini pastinya berasaskan bahan-bahan semula jadi. Dan secara tidak langsung ia menggambarkan keperibadian si penggemarnya yang sukakan keindahan dan kesenian. Jiwa yang sensitif menjadikan dirinya seorang yang penyayang dan ada kalanya terlalu mudah bertukar angin. oody?adalah sikap yang perlu kamu hapuskan dalam diri kamu kerana teman-teman sentiasa berasa agak kurang selesa dengan sikap mu yang sedemikian.Jangan sampai orang lain takut untuk mendekati kamu selepas ini!

MOCHA
Orangnya lincah dan gemarkan cabaran. Si penggemar Mocha mempunyai keperibadian yang agak keanak-anakan dan setiap bual bicara yang meniti di bibirnya pasti mempunyai unsur jenaka. Individu yang tergolong dalam kategori ini disifatkan sebagai individu yang sukar untuk bersikap serius, boleh dikatakan setiap detik dan saat, tumpuannya di dalam mindanya itu lebih kepada unsur-unsur keseronokan dan mencari hiburan. Mereka juga gemar bersosial dan tidak gemar hidup bersendiri. Tidak hairanlah sekiranya mereka masih tidak mempunyai sehingga ke hari ini. Mana tidaknya, individu yang cuba untuk mendekatinya sentiasa merasa ragu-ragu untuk serius bercinta dengan si penggemar Mocha ini. Sikap keanak-anakannya itu tentu sekali tidak meyakinkan pasangan bahawa individu ini telah bersedia untuk serius dalam percintaan. Mungkin penggemar Mocha boleh cuba melakukan pembaharuan dalam hidupnya mulai hari ini!

MINUMAN SEJUK
Sekiranya kamu lebih gemar menikmati apa saja minuman asalkan ejuk? menunjukkan bahawa kamu tergolong dalam kategori yang gemar bersosial dan berhibur bersama teman-teman. Kamu lebih gemar berkumpul dengan teman-teman akrab mu dan boleh bersantai bersama mereka hingga berjam-jam lamanya. Selain itu kamu juga memiliki daya pemikiran yang kreatif dan sentiasa ingin cuba tampil dengan ide-ide baru dalam melaksanakan tugasan mu. Namun awas, minuman sejuk ini tidak baik untuk kesihatan.

MINUMAN PANAS
Penampilan mu kelihatan penuh meyakinkan dan matang. Mungkin ramai yang memperkatakan bahawa penampilan mu kelihatan lebih matang dari usia sebenar mu. Namun kamu tidak pernah menghiraukan apa jua tanggapan orang lain yang diberikan kepada mu. Kamu memiliki matlamat hidup yang tersendiri dan sentiasa berusaha untuk merealisasikannya biarpun terpaksa berhadapan dengan bermacam-macam rintangan. Teruskan usaha mu itu!

:-P

Bookmark and Share

    


  Member Information For rimbabaraProfil   Hantar PM kepada rimbabara   Quote dan BalasQuote

insyirah_hr
WARGA SETIA
Menyertai: 08.08.2006
Ahli No: 25700
Posting: 1249
Dari: Kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 14-04-07 16:30


JUS
Minuman ini pastinya berasaskan bahan-bahan semula jadi. Dan secara tidak langsung ia menggambarkan keperibadian si penggemarnya yang sukakan keindahan dan kesenian. Jiwa yang sensitif menjadikan dirinya seorang yang penyayang dan ada kalanya terlalu mudah bertukar angin. oody?adalah sikap yang perlu kamu hapuskan dalam diri kamu kerana teman-teman sentiasa berasa agak kurang selesa dengan sikap mu yang sedemikian.Jangan sampai orang lain takut untuk mendekati kamu selepas ini!

MINUMAN SEJUK
Sekiranya kamu lebih gemar menikmati apa saja minuman asalkan ejuk? menunjukkan bahawa kamu tergolong dalam kategori yang gemar bersosial dan berhibur bersama teman-teman. Kamu lebih gemar berkumpul dengan teman-teman akrab mu dan boleh bersantai bersama mereka hingga berjam-jam lamanya. Selain itu kamu juga memiliki daya pemikiran yang kreatif dan sentiasa ingin cuba tampil dengan ide-ide baru dalam melaksanakan tugasan mu. Namun awas, minuman sejuk ini tidak baik untuk kesihatan.

MINUMAN PANAS
Penampilan mu kelihatan penuh meyakinkan dan matang. Mungkin ramai yang memperkatakan bahawa penampilan mu kelihatan lebih matang dari usia sebenar mu. Namun kamu tidak pernah menghiraukan apa jua tanggapan orang lain yang diberikan kepada mu. Kamu memiliki matlamat hidup yang tersendiri dan sentiasa berusaha untuk merealisasikannya biarpun terpaksa berhadapan dengan bermacam-macam rintangan. Teruskan usaha mu itu!

emmm...ada betul juga....
moody tu kadang-kadang....kalau diam maknanya moody...roomate pun tak tegur kalau saya dalam keadaan moody sebab diafhm saya tak kan cakap apa-apa bila org tanya.bukan apa takut nanti termarah orang...kang tak pasal2 jadi benda lain...:)

memang suka menghabiskan masa dengan kawan-kawan...bilik saya selalu jadi tumpuan kawan-kawan nak lepak...

kalau yang matang tu memang...mak saya cakap perangai saya matang dr kakak saya.kawan-kawan pula tak sangka saya anak bongsu sebab nampak matang.tapi kadang-kadang macam budak-budak juga...certain2 hal saja matang....:)

Bookmark and Share

    


  Member Information For insyirah_hrProfil   Hantar PM kepada insyirah_hr   Pergi ke insyirah_hr's Website   Quote dan BalasQuote

muslimah_jun
WARGA SETIA
Menyertai: 23.01.2007
Ahli No: 28314
Posting: 1018
Dari: serambi mekah

Kelantan  


posticon Posting pada: 14-04-07 16:38


saya suka minuman sejuk tapi bersosial tu rasanya tak.

Bookmark and Share

    


  Member Information For muslimah_junProfil   Hantar PM kepada muslimah_jun   Quote dan BalasQuote

mohamad

Menyertai: 04.09.2006
Ahli No: 26180
Posting: 3282
Dari: Pasir Gudang Johor

yemen   avatar


posticon Posting pada: 14-04-07 16:40


Pada 14-04-07 16:17 , rimbabara posting:

!!! QUOTE !!!


MINUMAN PANAS
Penampilan mu kelihatan penuh meyakinkan dan matang. Mungkin ramai yang memperkatakan bahawa penampilan mu kelihatan lebih matang dari usia sebenar mu. Namun kamu tidak pernah menghiraukan apa jua tanggapan orang lain yang diberikan kepada mu. Kamu memiliki matlamat hidup yang tersendiri dan sentiasa berusaha untuk merealisasikannya biarpun terpaksa berhadapan dengan bermacam-macam rintangan. Teruskan usaha mu itu!

:-P

salam...

macam terbalik saja.
orang kata, rupa ana macam dah 25 keatas.
tapi, perangai...masih belum matang sepenuhnya...

hihi.. :-)


-----------------
Janganlah berlalu satu haripun tanpa kita memikirkan tentang masalah umat islam....


Bookmark and Share

    


  Member Information For mohamadProfil   Hantar PM kepada mohamad   Pergi ke mohamad's Website   Quote dan BalasQuote

moshimoshi
Warga 4 Bintang
Menyertai: 13.04.2007
Ahli No: 29582
Posting: 156
Dari: ipoh

Perak   avatar


posticon Posting pada: 14-04-07 17:14


Ana suka minuman yang berasaskan jus...hm,macam banyak yang kena dengan diri ana saja.Ana ni memang moody juga kadang-kadang tu.pernah lah juga sahabat saya menegur,tegurannya berasas.apapun ana akan cuba buang sikap terlalu cepat sangat moody tu sebab ana tak nak dengan sikap begitu ana hilang kawan-kawan... :-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For moshimoshiProfil   Hantar PM kepada moshimoshi   Quote dan BalasQuote

nurilham7
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.11.2005
Ahli No: 20317
Posting: 241
Dari: seremban

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 14-04-07 17:53


Pada 14-04-07 16:38 , muslimah_jun posting:

!!! QUOTE !!!

saya suka minuman sejuk tapi bersosial tu rasanya tak.


samalah...saya pun suka minuman sejuk...tapi nggak sosial...huhuhu..



Bookmark and Share

    


  Member Information For nurilham7Profil   Hantar PM kepada nurilham7   Quote dan BalasQuote

ctnurbebo
WARGA SETIA
Menyertai: 12.03.2007
Ahli No: 29142
Posting: 880
Dari: seremban

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 14-04-07 17:58


TEH
Tenang dan bersahaja adalah tarikan utama pada kelompok individu ini. Mereka bijak menguasai keadaan dan tidak hairanlah sekiranya mereka mempunyai ramai teman. Selain itu, muzik adalah teman setianya. Mungkin si penggemar teh ini tidak kisah sekiranya dalam satu tempoh waktu tertentu dia tidak ditemani oleh mana mana teman kerana peluang bersendirian yang ada itu digunakannya untuk menghayati muzik kegemarannya. Faktor kesihatan sentiasa mendapat perhatian mu kerana kamu sentiasa inginkan kesihatan yang terbaik untuk diri mu. Syabas!

MINUMAN SEJUK
Sekiranya kamu lebih gemar menikmati apa saja minuman asalkan ejuk? menunjukkan bahawa kamu tergolong dalam kategori yang gemar bersosial dan berhibur bersama teman-teman. Kamu lebih gemar berkumpul dengan teman-teman akrab mu dan boleh bersantai bersama mereka hingga berjam-jam lamanya. Selain itu kamu juga memiliki daya pemikiran yang kreatif dan sentiasa ingin cuba tampil dengan ide-ide baru dalam melaksanakan tugasan mu. Namun awas, minuman sejuk ini tidak baik untuk kesihatan.

emmm...macam kena saja tapi bab sosial itu kurang sikit agaknya... :-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For ctnurbeboProfil   Hantar PM kepada ctnurbebo   Quote dan BalasQuote

qudwah
WARGA SETIA
Menyertai: 12.09.2005
Ahli No: 18903
Posting: 1899
Dari: TERENGGANU

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 14-04-07 18:15


saya suka minuman sejuk dan panas... :)

Bookmark and Share

    


  Member Information For qudwahProfil   Hantar PM kepada qudwah   Quote dan BalasQuote

Wuddah
WARGA SETIA
Menyertai: 04.03.2007
Ahli No: 29021
Posting: 508
Dari: Chenderong Balai

Perak  


posticon Posting pada: 14-04-07 18:30


Assalamualaikum...ana suka minuman sejuk dan jus...

Bookmark and Share

    


  Member Information For WuddahProfil   Hantar PM kepada Wuddah   Quote dan BalasQuote

muslimah_jun
WARGA SETIA
Menyertai: 23.01.2007
Ahli No: 28314
Posting: 1018
Dari: serambi mekah

Kelantan  


posticon Posting pada: 14-04-07 18:58


he..he..teh juga ada antioksidan tapi janganlah ambil yang ada pewarna

Bookmark and Share

    


  Member Information For muslimah_junProfil   Hantar PM kepada muslimah_jun   Quote dan BalasQuote

lamyanunalif_mursyidah
WARGA SETIA
Menyertai: 02.02.2006
Ahli No: 22391
Posting: 1128
Dari: selangor

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 25-04-07 16:01


assalamualaikum..
suka minum air teh..banyak juga yang kena dengan diri..
apa-apa pun..itu semua satu kebetulan..
yelah..
kajian yang org buat..
mesti ada yang kena..ada yang tak kena..:roll:
wassalam

Bookmark and Share

    


  Member Information For lamyanunalif_mursyidahProfil   Hantar PM kepada lamyanunalif_mursyidah   Pergi ke lamyanunalif_mursyidah's Website   Quote dan BalasQuote

alwalid
WARGA SETIA
Menyertai: 19.12.2004
Ahli No: 13142
Posting: 1229
Dari: seri iskandar

Perak   avatar


posticon Posting pada: 25-04-07 18:10


kalau suka semua minuman tu macam mana ek????
prefer teh berbanding yang lain

Bookmark and Share

    


  Member Information For alwalidProfil   Hantar PM kepada alwalid   Pergi ke alwalid's Website   Quote dan BalasQuote

qibtiyah
WARGA SETIA
Menyertai: 10.07.2005
Ahli No: 17187
Posting: 721
Dari: qaryah_qish

seychelles   avatar


posticon Posting pada: 25-04-07 20:22


saya suka minum air sejuk...hehe

Bookmark and Share

    


  Member Information For qibtiyahProfil   Hantar PM kepada qibtiyah   Quote dan BalasQuote

Prof_Muslim

Menyertai: 15.07.2003
Ahli No: 2348
Posting: 3179
Dari: Terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 25-04-07 20:43


Hmm...bagus juga info macam ini...

Agak susah bagi Prof nak tanya....sebab Prof selalu minum Kopi dan ianya buka kopi biasa. Ia adalah Kopi Radix dan Kopi Cenkudu. Dan selain itu, Teh juga paling disukai iaitu Teh Cenkudu dan Teh Herbal HPA... hehehe


Maka bagaimana situasi Prof, wahai rimbabara ?


:) Salam UKhwah


-----------------


::> Produk Halal Tanggungjawab Bersama
[ Telah diedit oleh: Prof_Muslim pada 25-04-07 20:45 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For Prof_MuslimProfil   Hantar PM kepada Prof_Muslim   Quote dan BalasQuote

diella
Warga 4 Bintang
Menyertai: 25.12.2006
Ahli No: 27880
Posting: 219
Dari: alor star

Kedah  


posticon Posting pada: 25-04-07 20:58


Pada 14-04-07 17:58 , ctnurbebo posting:

!!! QUOTE !!!

TEH
Tenang dan bersahaja adalah tarikan utama pada kelompok individu ini. Mereka bijak menguasai keadaan dan tidak hairanlah sekiranya mereka mempunyai ramai teman. Selain itu, muzik adalah teman setianya. Mungkin si penggemar teh ini tidak kisah sekiranya dalam satu tempoh waktu tertentu dia tidak ditemani oleh mana mana teman kerana peluang bersendirian yang ada itu digunakannya untuk menghayati muzik kegemarannya. Faktor kesihatan sentiasa mendapat perhatian mu kerana kamu sentiasa inginkan kesihatan yang terbaik untuk diri mu. Syabas!

MINUMAN SEJUK
Sekiranya kamu lebih gemar menikmati apa saja minuman asalkan ejuk? menunjukkan bahawa kamu tergolong dalam kategori yang gemar bersosial dan berhibur bersama teman-teman. Kamu lebih gemar berkumpul dengan teman-teman akrab mu dan boleh bersantai bersama mereka hingga berjam-jam lamanya. Selain itu kamu juga memiliki daya pemikiran yang kreatif dan sentiasa ingin cuba tampil dengan ide-ide baru dalam melaksanakan tugasan mu. Namun awas, minuman sejuk ini tidak baik untuk kesihatan.

emmm...macam kena saja tapi bab sosial itu kurang sikit agaknya... :-)


same lah kita..
hehee..
tapi bab sosial tu kurang betul sikit lah..
:)


-----------------
Every closed eye is not sleeping and every open eye is not seeing


Bookmark and Share

    


  Member Information For diellaProfil   Hantar PM kepada diella   Pergi ke diella's Website   Quote dan BalasQuote

tou_aii
WARGA SETIA
Menyertai: 21.04.2007
Ahli No: 29677
Posting: 550
Dari: harajuku

japan   avatar


posticon Posting pada: 25-04-07 21:50


huhuhu.... kalau semua suka... jadi tu semua saya laah ye???

Bookmark and Share

    


  Member Information For tou_aiiProfil   Hantar PM kepada tou_aii   Quote dan BalasQuote

muslimah_jun
WARGA SETIA
Menyertai: 23.01.2007
Ahli No: 28314
Posting: 1018
Dari: serambi mekah

Kelantan  


posticon Posting pada: 25-04-07 22:03


dulu kira memang gemar susu, macam minum air masak lje minum susu ni. Bagun pagi susu, dahaga susu, mlm susu. tapi sekarang pagi minum air campur (habatussauda+susu+milo+gula), balik krj pun sama tapi dengan ais lah sekarang. tahla..bagaimana nak ubah tabiat minum ais, tapi cuaca skrgkan dah panas sikit.

Bookmark and Share

    


  Member Information For muslimah_junProfil   Hantar PM kepada muslimah_jun   Quote dan BalasQuote

nurzatul
WARGA SETIA
Menyertai: 03.09.2006
Ahli No: 26160
Posting: 733
Dari: yogyakarta...

Perak   avatar


posticon Posting pada: 25-04-07 23:10


hmm..ana suka jus buah..tak kira lah buah apa pun..semua ana suka..tapi yang paling ana suka jus jambu batu merah,oren,carrot & epal merah..selain 2,ana suka juga teh ais..tapi yang ana tau minum teh ais selalu tak elok untuk kshtn.ada org kata boleh sbbkn diabetis..Sekadar informasi tmbhn.betul ke tak..wallahualam..

Bookmark and Share

    


  Member Information For nurzatulProfil   Hantar PM kepada nurzatul   Pergi ke nurzatul's Website   Quote dan BalasQuote

bayti_jannati
Warga 4 Bintang
Menyertai: 07.09.2006
Ahli No: 26228
Posting: 220
Dari: selangor

Selangor  


posticon Posting pada: 26-04-07 01:12


tak kesah...
semua minum...
tapi Kalau pergi minum kat kedai...
milo ais satuuuuuuuuuuuu.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For bayti_jannatiProfil   Hantar PM kepada bayti_jannati   Quote dan BalasQuote

hAnTuBuG
Warga 1 Bintang
Menyertai: 22.04.2007
Ahli No: 29687
Posting: 30

blank   avatar


posticon Posting pada: 26-04-07 01:41


beli halia.. mesin.. buh dalam botol..
then.. buat teh halia... minum panas2 best... :)

suka minum air halia..
buat nasi goreng ke apa ke musti campur sikit halia..
hehe..

halia tu kan salah satu minuman penghuni syurga .. :)

Bookmark and Share

    


  Member Information For hAnTuBuGProfil   Hantar PM kepada hAnTuBuG   Quote dan BalasQuote

ilhammusafir
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.11.2005
Ahli No: 20222
Posting: 361
Dari: SeGaMat_JoHoR

Johor  


posticon Posting pada: 26-04-07 04:10


ana paling suka gila NESLO PANAS :) kalau makan luar tak pernah tinggal.....apa pula ciri-ciri orang yang suka minuman ni....

Bookmark and Share

    


  Member Information For ilhammusafirProfil   Hantar PM kepada ilhammusafir   Quote dan BalasQuote

darkeye_mania
Warga 4 Bintang
Menyertai: 31.12.2006
Ahli No: 27963
Posting: 157

blank   avatar


posticon Posting pada: 26-04-07 04:13


punya lah banyak masuk list tapi benda paling best boleh tak ada pula... hot chocolate & choc ice blended.. hehehee

Bookmark and Share

    


  Member Information For darkeye_maniaProfil   Hantar PM kepada darkeye_mania   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 26-04-07 11:59


Assalamualaikum...

Semua pun saya suka. Habis tu...semua sikap pun sama dengan saya lah eh...?

Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

telekung
Warga 5 Bintang
Menyertai: 28.07.2003
Ahli No: 2666
Posting: 386
Dari: pusat bandaraya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 27-04-07 16:43


oh macam tu rupanya ye...ana suka mocha...minuman jus...teh o...

Bookmark and Share

    


  Member Information For telekungProfil   Hantar PM kepada telekung   Quote dan BalasQuote

mizie_hafiz80
WARGA SETIA
Menyertai: 28.08.2003
Ahli No: 3144
Posting: 928
Dari: Malaysia

saudiarabia  


posticon Posting pada: 27-04-07 17:55


suka air batang pisang ais...

Bookmark and Share

    


  Member Information For mizie_hafiz80Profil   Hantar PM kepada mizie_hafiz80   Quote dan BalasQuote

Farishah
WARGA SETIA
Menyertai: 24.04.2005
Ahli No: 16036
Posting: 808
Dari: depan komputer

somalia  


posticon Posting pada: 27-04-07 19:09


suka minom sky juice....kalau tu pula apa makna dia?


-----------------
strong minds talk about ideas, weak minds talk about people.


Bookmark and Share

    


  Member Information For FarishahProfil   Hantar PM kepada Farishah   Quote dan BalasQuote

miledi
WARGA SETIA
Menyertai: 28.07.2006
Ahli No: 25473
Posting: 531
Dari: peneng

malaysia  


posticon Posting pada: 27-04-07 20:43


a'siru burtuqal...(jus oren) dan sewaktu dengannya..

Bookmark and Share

    


  Member Information For milediProfil   Hantar PM kepada miledi   Pergi ke miledi's Website   Quote dan BalasQuote

muslimah_jun
WARGA SETIA
Menyertai: 23.01.2007
Ahli No: 28314
Posting: 1018
Dari: serambi mekah

Kelantan  


posticon Posting pada: 27-04-07 21:50


Pada 25-04-07 23:10 , nurzatul posting:

!!! QUOTE !!!

hmm..ana suka jus buah..tak kira lah buah apa pun..semua ana suka..tapi yang paling ana suka jus jambu batu merah,oren,carrot & epal merah..selain 2,ana suka juga teh ais..tapi yang ana tau minum teh ais selalu tak elok untuk kshtn.ada org kata boleh sbbkn diabetis..Sekadar informasi tmbhn.betul ke tak..wallahualam..
yang sebabkan diabetis tu sebab gula & teh yang guna pewarna.
*Jk nak uji kualiti teh tu ada pewarna tak: ambil gelas cerah yang boleh nampak jelas letak air kosong pada suhu biasa. Taburkan teh & lihat penyebaran warna. JK terlalu cepat turun bermakna ada pewarna. Jk lambat insyaAllah ok.


-----------------
~TeGuRlAh Aku.. AjAklAh Aku.. PimPinLaH aKu.. kE JaLaN yang menDeKaTkan HaTiku pada-NYA..~


Bookmark and Share

    


  Member Information For muslimah_junProfil   Hantar PM kepada muslimah_jun   Quote dan BalasQuote

muslimah_jun
WARGA SETIA
Menyertai: 23.01.2007
Ahli No: 28314
Posting: 1018
Dari: serambi mekah

Kelantan  


posticon Posting pada: 27-04-07 21:51


Pada 27-04-07 17:55 , mizie_hafiz80 posting:

!!! QUOTE !!!

suka air batang pisang ais...
ni pertama kali dalam hidup tahu ada juga org minum air batang pisang, bukan ke bergetah saja mana ada air???? pelik :-?


-----------------
~TeGuRlAh Aku.. AjAklAh Aku.. PimPinLaH aKu.. kE JaLaN yang menDeKaTkan HaTiku pada-NYA..~


Bookmark and Share

    


  Member Information For muslimah_junProfil   Hantar PM kepada muslimah_jun   Quote dan BalasQuote

sof_wan88
Warga 3 Bintang
Menyertai: 21.01.2007
Ahli No: 28277
Posting: 127
Dari: Melaka

Melaka   avatar


posticon Posting pada: 27-04-07 23:42


huhuhu

ana suka air teh tarik panas atau carrot susu sejuk

tapi jangan amalkan minuman sejuk.

boleh menjejaskan kesihatan....

Bookmark and Share

    


  Member Information For sof_wan88Profil   Hantar PM kepada sof_wan88   Quote dan BalasQuote

sof_wan88
Warga 3 Bintang
Menyertai: 21.01.2007
Ahli No: 28277
Posting: 127
Dari: Melaka

Melaka   avatar


posticon Posting pada: 27-04-07 23:44


air zam2 paling best..
air paling berkhasiat di dunia.. yang tiada tandingan..

tapi terhad dan susah nak dapat kat malaysia niii
lain lah kalau kat mekah...

Bookmark and Share

    


  Member Information For sof_wan88Profil   Hantar PM kepada sof_wan88   Quote dan BalasQuote

ismi_atikah
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 14.12.2003
Ahli No: 5678
Posting: 4147
Dari: bumi ALLAH

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 28-04-07 00:02


air mata air....
air belimbing... kira jus lah ek...

Bookmark and Share

    


  Member Information For ismi_atikahProfil   Hantar PM kepada ismi_atikah   Quote dan BalasQuote

AzwaAqilah
Warga 3 Bintang
Menyertai: 02.03.2007
Ahli No: 28986
Posting: 73
Dari: kubang kerian

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 28-04-07 01:05


ana suka air horlick..boleh lah..tapi yang sedap mestilah air minuman air tangan mak..itu yang paling sedap..keberkatan air tangan ibu..

Bookmark and Share

    


  Member Information For AzwaAqilahProfil   Hantar PM kepada AzwaAqilah   Quote dan BalasQuote

sahabat2hidayah
Warga 1 Bintang
Menyertai: 03.07.2005
Ahli No: 17043
Posting: 40
Dari: Dunia sementara

cambodia  


posticon Posting pada: 03-05-07 22:42


Assalamualaikum wrbt..

Saya memang suka jus...tapi bila nak order air mesti pesan milo ais... Apa maksudnya ye..

Bookmark and Share

    


  Member Information For sahabat2hidayahProfil   Hantar PM kepada sahabat2hidayah   Quote dan BalasQuote

mujahidah_muslimah
WARGA SETIA
Menyertai: 21.05.2003
Ahli No: 693
Posting: 678
Dari: Bumi Allah

pakistan   avatar


posticon Posting pada: 03-05-07 23:41


:-? ana suka minuman sejuk tapi tak pandai bergaul dan bersosial pun..


-----------------
I'm glad to be me..
Jaga diri, jaga iman, Jaga hati. Tebarkan salam
[email protected]


Bookmark and Share

    


  Member Information For mujahidah_muslimahProfil   Hantar PM kepada mujahidah_muslimah   Quote dan BalasQuote

diyana_jamal
Warga 1 Bintang
Menyertai: 31.01.2007
Ahli No: 28464
Posting: 35
Dari: rumahku syurgaku

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 04-05-07 01:24


kalau keluar selalu order jus apple...
sedap... cuba lah..

Bookmark and Share

    


  Member Information For diyana_jamalProfil   Hantar PM kepada diyana_jamal   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 04-05-07 08:31


erm, teman minat soya saja...

Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

izzul_islam
WARGA SETIA
Menyertai: 08.07.2003
Ahli No: 2185
Posting: 1163
Dari: Besut

Terengganu  


posticon Posting pada: 04-05-07 08:49


air kurma sejuk..best bangat

Bookmark and Share

    


  Member Information For izzul_islamProfil   Hantar PM kepada izzul_islam   Quote dan BalasQuote

aremalzz
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.12.2005
Ahli No: 21290
Posting: 181
Dari: GolDeN SanD

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 04-05-07 08:55


susu kambing.. minuman kegemaran nabi S.A.W
:D

Bookmark and Share

    


  Member Information For aremalzzProfil   Hantar PM kepada aremalzz   Pergi ke aremalzz's Website   Quote dan BalasQuote

ainul_tapah
Warga 3 Bintang
Menyertai: 03.04.2007
Ahli No: 29441
Posting: 145
Dari: Nilai_Butterworth

PulauPinang  


posticon Posting pada: 04-05-07 09:23


emm...milo ais satu!!!!!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_tapahProfil   Hantar PM kepada ainul_tapah   Quote dan BalasQuote

eyla05
WARGA SETIA
Menyertai: 17.10.2005
Ahli No: 19884
Posting: 546
Dari: perak

Perak   avatar


posticon Posting pada: 04-05-07 10:47


suka minuman panas dan sejuk....

Bookmark and Share

    


  Member Information For eyla05Profil   Hantar PM kepada eyla05   Quote dan BalasQuote

dueramiela
WARGA SETIA
Menyertai: 21.01.2007
Ahli No: 28283
Posting: 732
Dari: DaRuL eHsaN

Selangor  


posticon Posting pada: 04-05-07 11:42


Pada 14-04-07 16:17 , rimbabara posting:

!!! QUOTE !!!


TEH
Tenang dan bersahaja adalah tarikan utama pada kelompok individu ini. Mereka bijak menguasai keadaan dan tidak hairanlah sekiranya mereka mempunyai ramai teman. Selain itu, muzik adalah teman setianya. Mungkin si penggemar teh ini tidak kisah sekiranya dalam satu tempoh waktu tertentu dia tidak ditemani oleh mana mana teman kerana peluang bersendirian yang ada itu digunakannya untuk menghayati muzik kegemarannya. Faktor kesihatan sentiasa mendapat perhatian mu kerana kamu sentiasa inginkan kesihatan yang terbaik untuk diri mu. Syabas!

JUS
Minuman ini pastinya berasaskan bahan-bahan semula jadi. Dan secara tidak langsung ia menggambarkan keperibadian si penggemarnya yang sukakan keindahan dan kesenian. Jiwa yang sensitif menjadikan dirinya seorang yang penyayang dan ada kalanya terlalu mudah bertukar angin. oody?adalah sikap yang perlu kamu hapuskan dalam diri kamu kerana teman-teman sentiasa berasa agak kurang selesa dengan sikap mu yang sedemikian.Jangan sampai orang lain takut untuk mendekati kamu selepas ini!


MINUMAN SEJUK
Sekiranya kamu lebih gemar menikmati apa saja minuman asalkan ejuk? menunjukkan bahawa kamu tergolong dalam kategori yang gemar bersosial dan berhibur bersama teman-teman. Kamu lebih gemar berkumpul dengan teman-teman akrab mu dan boleh bersantai bersama mereka hingga berjam-jam lamanya. Selain itu kamu juga memiliki daya pemikiran yang kreatif dan sentiasa ingin cuba tampil dengan ide-ide baru dalam melaksanakan tugasan mu. Namun awas, minuman sejuk ini tidak baik untuk kesihatan.

MINUMAN PANAS
Penampilan mu kelihatan penuh meyakinkan dan matang. Mungkin ramai yang memperkatakan bahawa penampilan mu kelihatan lebih matang dari usia sebenar mu. Namun kamu tidak pernah menghiraukan apa jua tanggapan orang lain yang diberikan kepada mu. Kamu memiliki matlamat hidup yang tersendiri dan sentiasa berusaha untuk merealisasikannya biarpun terpaksa berhadapan dengan bermacam-macam rintangan. Teruskan usaha mu itu!

:-P


salam,
ana tak suka minum kopi(&sewaktu dengannya).
tapi kalau pergi kedai mesti order milo ais!kalau ada milo tabur lagi best!huhu
ana suka mnum teh pns buat sendiri kat rumah,jus pun same sebab dapat control gula sendiri..
ana memang suka mnum minuman sjuk,tapi mungkin maksud sosial 2 ialah tak memilih kawan nak
;-) :-D
wassalam

Bookmark and Share

    


  Member Information For dueramielaProfil   Hantar PM kepada dueramiela   Quote dan BalasQuote

dueramiela
WARGA SETIA
Menyertai: 21.01.2007
Ahli No: 28283
Posting: 732
Dari: DaRuL eHsaN

Selangor  


posticon Posting pada: 04-05-07 11:44


tak memilih kawan nak ...

Bookmark and Share

    


  Member Information For dueramielaProfil   Hantar PM kepada dueramiela   Quote dan BalasQuote

Strawberry_Ungu
WARGA SETIA
Menyertai: 13.05.2007
Ahli No: 29927
Posting: 1053
Dari: Johor

Johor  


posticon Posting pada: 24-05-07 03:34


saya suka jus jugak..tapi sky jus..hehe...cne ek..paling senang sekali..sebab pergi mana-mana pun order air kosong saja..=)

Bookmark and Share

    


  Member Information For Strawberry_UnguProfil   Hantar PM kepada Strawberry_Ungu   Pergi ke Strawberry_Ungu's Website   Quote dan BalasQuote

alinsyirah
Warga 3 Bintang
Menyertai: 23.02.2007
Ahli No: 28870
Posting: 72
Dari: depan komputer

Perak  


posticon Posting pada: 25-05-07 10:45


ana pun suka minuman sejuk tapi tak pandai nak bersosial..

Bookmark and Share

    


  Member Information For alinsyirahProfil   Hantar PM kepada alinsyirah   Quote dan BalasQuote

maya_sakura
Warga 4 Bintang
Menyertai: 13.06.2006
Ahli No: 24795
Posting: 214
Dari: gombak

Kelantan  


posticon Posting pada: 25-05-07 10:47


saya suka air suam..huuhuhu

Bookmark and Share

    


  Member Information For maya_sakuraProfil   Hantar PM kepada maya_sakura   Quote dan BalasQuote

redgirl
WARGA SETIA
Menyertai: 31.01.2007
Ahli No: 28476
Posting: 871
Dari: bumi tuhan

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 29-05-07 01:09


suka minum jus epal

Bookmark and Share

    


  Member Information For redgirlProfil   Hantar PM kepada redgirl   Quote dan BalasQuote

raihan2004
Warga 5 Bintang
Menyertai: 11.01.2004
Ahli No: 6388
Posting: 375
Dari: kedah

egypt   avatar


posticon Posting pada: 29-05-07 01:17


suka jus carrot,jus tembikai......
and fresh milk......:-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For raihan2004Profil   Hantar PM kepada raihan2004   Quote dan BalasQuote

asroal
Warga 5 Bintang
Menyertai: 22.04.2006
Ahli No: 24359
Posting: 352
Dari: bumi ALLAH

france   avatar


posticon Posting pada: 29-05-07 03:00


suka sangat-sangat watermelon juice.....favourite....
and plain water......sihat badan ;-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For asroalProfil   Hantar PM kepada asroal   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.139369 saat. Lajunya....