Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 21-01-2022  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Sesiapa yang menolak kata-kata buruk terhadap kehormatan diri saudaranya, nescaya Allah menolak api neraka daripada mengenainya pada hari kiamat.
-- -- Hadis riwayat Ahmad dan Tirmizi

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 60
Ahli: 0
Jumlah: 60




  Yang Masuk Ke Sini
Martyr: 48 hari yang lalu
Muslim1987: 55 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: lebih senang jadi kaffir dari berdakwah?


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» lebih senang jadi kaffir dari berdakwah?

Please Mendaftar To Post


Oleh lebih senang jadi kaffir dari berdakwah?

britaniasky
Warga 3 Bintang
Menyertai: 25.07.2005
Ahli No: 17549
Posting: 93
Dari: terengganu

lithuania   avatar


posticon Posting pada: 27-08-05 01:29


Bismillahirrahmaanirrahim
Assalamualaikum w.b.t

Pertamanya saya minta maaf kerana timbulkan isu politik disini, kerana sesetengah orang menganggapnya isu bahaya. Tapi apa yang saya inginkan disini ialah ulasan dan pandangan yang baik dan supaya kita sedar apakah yang sebenarnya berlaku, kerana media tidak dan tidak akan menyiarkannya.

Saya orang Terengganu dan saya lebih cenderung kepada pembangkang sebagai seorang yang berpengetahuan agama, oleh itu saya selalu mengikuti ceramah PAS melalui internet (kerana saya berada di luar negara). Seperti yang saya ketahui bahawa ceramah PAS di negeri ini sekarang sentiasa diganggu oleh pihak polis dan FRU, selepas isu hangat perobohan Masjid Bujal. Jadi naluri saya sentiasa bergolak ingin mendengar kebenaran dan berita terbaru.

Selepas solat jumaat hari ini saya bergegas pulang ke rumah dan terus melayari laman terengganukini.net untuk mendengar ceramah pemimpin PAS dari Masjid Batu Enam. Tidak sampai separuh perjalan ceramah itu telah diganggu dengan tembakan gas pemedih mata, bertempiaran para pendengar melarikan diri dari terkena gas beracun itu. Tapi selepas seketika ianya disambung balik, dengan pengerusi berucap sambil cuba menahan pedih di matanya.

Sampai giliran Ustaz Harun Taib berucap, ianya diganggu lagi dalam keaadaan separuh dari pendengar-pendengar yang tidak tahan telah pulang. Betapa terkejutnya saya apabila melihat perkara ni. Bagaimana polis boleh melakukan perkara ni di dalam masjid, apakah mereka masih mengingati Allah? Tidak hairan masjid-masjid di Iraq dicerobohi oleh kuffar Amerika, tidak pelik jemaah di masjid Al-quds dibunuh oleh pengganas-pengganas yahudi. Ini orang-orang yang mengaku islam melakukan perkara sebegini? Sehingga ada muslimin yang pengsan akibat kesan gas beracun, saya tidak pasti bagaimana dengan muslimat kerana muslimat tidak ditunjuk. Astaghfirullah!!!

Pengakuan dari dari. Badrul Amin: Ketika beliau datang ke Masjid Pengadang Baru untuk sesi kuliah maghrib berkenaan Isra' Mi'raj, beliau telah dihubungi oleh MB Ideris Jusoh supaya membatalkan kuliah tersebut kerana kebanyakan jemaah di masjid tersebut adalah penyokong-penyokong PAS. dari Badrul menolak kerana beliau telah berjanji dan itu amanah, dan kerana kuliahnya hanya tentang Isra' dan Mi'raj nabi. Tapi MB itu mahu supaya ianya dibatalkan juga kerana memberi kesan tidak baik kepada kuasa politiknya. Dengan tenang dari Badrul menjawab kalau tak silap saya berbunyi begini "kalau ceramah isra' mi'raj pun tak boleh, bermakna lebih senang jadi kafir" Kenapa beliau berkata begitu? Bagi saya jawapan akan anda jumpa jika anda mencari kebenaran apa yang berlaku sekarang. Fikirkanlah seperti suruhan Allah di dalam Al-quran.
wallahua'lam.


-----------------
instruction to be translated into action + no pain no gain


Bookmark and Share

    


  Member Information For britaniaskyProfil   Hantar PM kepada britaniasky   Quote dan BalasQuote

Irshadianz_Boyz
Warga 3 Bintang
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13291
Posting: 139
Dari: Bumi Al-Irshad

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 27-08-05 13:37


lorh...betulker?? Astahfirullah.....apa nak jadi...

Bookmark and Share

    


  Member Information For Irshadianz_BoyzProfil   Hantar PM kepada Irshadianz_Boyz   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 27-08-05 14:09


lorr....anda baru sedar ke benda ini??...

itu baru cerite daripada britaniasky yang berlaku baru-baru ini...macam mana pulak dengan peristiwa2 yang telah lalu....yang berlaku bukan sahaja di terengganu tapi di tempat2 lain?

saya naruto-san tidak akan redha sama sekali akan kezaliman yang telah dilakukan ke atas umat Islam.

Bagi saya...mereka2 ini boleh saja disamakan dengan puak2 yahudi di israel sana itu. Sama saja.

oleh itu wahai saudara-saudaraku....marilah kita berusaha bersungguh-sungguh untuk menyedarkan umat Islam yang tengah lalai. jangan kita berputus asa.

wallahua'lam

Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

al-hafizz
Warga 2 Bintang
Menyertai: 24.08.2005
Ahli No: 18407
Posting: 41
Dari: johor

Johor   avatar


posticon Posting pada: 27-08-05 17:38


lah ini ke dah jadi pada orang islam pada masa kini....................harap mereka yang kena seksa dengan tentera amarika dan israil bersabarlah

Bookmark and Share

    


  Member Information For al-hafizzProfil   Hantar PM kepada al-hafizz   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 27-08-05 17:43


Pada 27-08-05 17:38 , al-hafizz posting:

!!! QUOTE !!!

lah ini ke dah jadi pada orang islam pada masa kini....................harap mereka yang kena seksa dengan tentera amarika dan israil bersabarlah


tambahan....harap mereka yang kena seksa dengan tentera amarika dan israil serta FRU Malaysia...jugak yang ditahan dalam ISA bersabarlah

Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

sweet_srikandi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 11.12.2004
Ahli No: 13007
Posting: 88
Dari: cheras

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 01-09-05 21:26


ASTAGHFIRULLUAH.......

Bookmark and Share

    


  Member Information For sweet_srikandiProfil   Hantar PM kepada sweet_srikandi   Quote dan BalasQuote

jundullah81
WARGA SETIA
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 331
Posting: 473
Dari: Bumi Allah Semuanya....

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 01-09-05 23:14


Assalamualaikum

Ana harap tiada siapa yang redha dengan perkara2 sebegini. Tak kira parti mana atau pihak mana yang terlibat atau terkena, yang pasti, andai ada orang yang berani menentang Allah, sudah pasti menjadi kewajipan kita untuk membetulkan mereka....


Wallahu a'lam

Assalamualaikum


-----------------
HAPPY Moments----- PRAISE ALLAH
DIFFICULT Moments- SEEK ALLAH
QUIET Moments------ WORSHIP ALLAH
PAINFUL Moments--- TRUST ALLAH
EVERY Moment------- THANK ALLAH


Bookmark and Share

    


  Member Information For jundullah81Profil   Hantar PM kepada jundullah81   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.107923 saat. Lajunya....