Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 01-12-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
"Kalau besar yang dituntut dan mulia yang dicari, nescaya banyaklah kepayahan dan kesusahan melaluinya, panjang jalannya dan banyak rintangannya."
-- Imam Al-Ghazali

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 47
Ahli: 0
Jumlah: 47




  Yang Masuk Ke Sini
Muslim1987: 4 hari yang lalu


Al-Quran dan Hadis
Topik: Cara terbaik bagi mengelak kemalangan jalan raya terus meningkat


Carian Forum

Moderator: Administrator, ABg_IMaM, ibnu_musa
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Al-Quran dan Hadis
    »» Cara terbaik bagi mengelak kemalangan jalan raya terus meningkat

Please Mendaftar To Post


Oleh Cara terbaik bagi mengelak kemalangan jalan raya terus meningkat

johary
Warga Rasmi
Menyertai: 01.11.2003
Ahli No: 4841
Posting: 16
Dari: sungai petani

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 18-02-05 21:50


,
Kemalangan Jalan Raya pada musim cuti perayaan adalah tinggi, berbanding cuti biasa.Malang tidak berbau.
Saya rasa, undang penguat kuasa masih tidak mencukupi.Apa kata kalau pihak berkuasa, mengenakan denda atau saman yang maksimum dan menubuhkan tabung selamatkan nyawa.Wang tersebut bolehlah disalurkan kepada mereka yang memerlukan bantuan seperti bencana Tsunami, pusat kebajikan dan sebagainya.Sekurang-kurangnya mereka dapat membuat kerja-kerja amal serta memberi kesedaran daripada membazirkan wang tersebut.


Bookmark and Share

    


  Member Information For joharyProfil   Hantar PM kepada johary   Quote dan BalasQuote

MohdHanafi
WARGA SETIA
Menyertai: 09.08.2004
Ahli No: 10553
Posting: 1042
Dari: Kuala BERANG (Tapi orangnya COOL)

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 18-02-05 22:03




Ini adalah idea yg paling IDEAL spt mana idealnya Hukum Gas...jika anda ingin mengelak dari kemalangan jalan raya, cara yg paling IDEAL ialah JANGAN GUNA JALAN RAYA.

Apa pun dalam dunia ni, sifir kehidupan atau sunnatullah untuk hamba-Nya, apabila Dia menghendaki kecelakaan ke atas seseorang maka terjadilah perkara tu walau sudah cermat cara yg digunakan utk mengelak musibah tu.
So, saya cadangkan sebelum anda mulakan perjalanan menggunakan kenderaan tu bacalah doa naik kenderaan. semua dah tahu bacaannya kan?

TQ

-----------------
Kadang-kadang, kita perlukan kesunyian. Dan jika bising. Aku membisingkan diri di http://naimisa.esasterawan.net/

Bookmark and Share

    


  Member Information For MohdHanafiProfil   Hantar PM kepada MohdHanafi   Quote dan BalasQuote

sundus
Warga 2 Bintang
Menyertai: 01.07.2004
Ahli No: 9770
Posting: 70
Dari: negeri sembilan

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 02-03-05 20:14


hanye sebagai celahan...ditmpt saya belajar tidak ada sistem jalanraya yg sistematik!takde langsung lampu isyarat..cuma yg ade polis traffic!!dan kadar kemalangan memang kurang dan mnjadi satu keaiban jika ada kemalangan yg berpunca dr pemandu yg tak berkhemah!!jadi pemandu2 di sini lebih berhati2 dan bertolak ansur..tapi yg paling dalam islam adalah sistem yg bersistematik dan pengguna yg bersopan santun..cuma malangnye sekarang manusia sudah hilang nilai ..mengalami krisis akhlak sehingga nak buat baik pun jadi takut sebab dah ramai sangat yg jahat...siap main pukau2 lagi....menakutkan dunia ni!!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For sundusProfil   Hantar PM kepada sundus   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.086039 saat. Lajunya....