Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 17-09-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Orang yang berada di puncak gunung itu tidak diletakkan di situ, sebaliknya mendaki dari bawah
-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 57
Ahli: 0
Jumlah: 57




  Yang Masuk Ke Sini
izad: 58 hari yang lalu
the_brOtherz: 85 hari yang lalu
Threshold
Komen di sini adalah hakmilik yang menghantar. Pihak Pengurusan Portal tidak ada kena mengena.


Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh scotjr pada Khamis, 10 Februari 2005 @ 22:56:39
(Info AHLI)


Artikel yang memang memberi kesan kepada ana..Harus dibaca oleh semua lelaki...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]















Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh Addey pada Isnin, 19 Disember 2005 @ 16:48:29
(Info AHLI)


Ana suka cara berpakaian macam hanan...comel dan sejuk mata memandang
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh mirwana_87 (cahaya_mirwana) pada Jumaat, 20 Januari 2006 @ 14:20:43
(Info AHLI)


saya setuju sangat dengan pendapat,sebagai wanita saya juga akan terasa bahangnya.walaupun saya belajar di institut tahfiz,lengkap berjubah dan bertudung labuh,namun saya juga tidak terlepas dari pandangan nakal kaum adam ni,saya masih berjaga-jaga dalam setiap pergerakan...tapi janganlah pulak apabila menutup aurat sekadar melepaskan batuk di tangga....jagalan ia sebagai satu tuntutan demi memelihara kesempurnaan dan kehormatan seorang wanita.
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh ajmal_saliha pada Isnin, 10 April 2006 @ 15:44:18
(Info AHLI)


erm betul tu! mata lelaki ni bukan boleh percaya.. tapi nak salahkan lelaki 100% pun xjugak.. perempuan pun kenalah juga jaga diri.. hiasi diri dengan akhlak yang mulia.. macam mana?
pakailah pakaian yang menutupi aurat!!! supaya kat akhirat kita terselamat!!!
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh farha3hd pada Jumaat, 23 Jun 2006 @ 18:10:45
(Info AHLI)


Info ni memang betul.Pelikkan dengan perangai lelaki ni?Tapi nak buat macam mana inilah fitrah yang Allah ciptakan buat insan bernama lalaki.Tapi macam mana boleh perempuan tak tunjukkan bentuk pehanya?Mestila mereka pakai seluar sebab senang nak berjalankan?tapi yang penting janganlah pakai seluar yang terlalu ketat .Sure dah nampak benar bentuknya.Lainlah pakai seluar yang longgar kan?
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh qibtiyah ([email protected]) pada Jumaat, 11 Ogos 2006 @ 12:27:09
(Info AHLI)


assalamualaikum...
ana sangat setuju dengan pendapat anta & sahabat2 yang lain...
tapi, ana rasa macam sedikit terkilan
maksud ana, ana bukan lah dari kalangan wanita yang baik2..
teringin jugak nak pakai tudung labuh...
cuma ana tak berani....
kawan ana pernah cakap...kalau nak buat sesuatu yang baik
kena istiqomah...
ana takut sangat...
ana selalu dengar cerita ada sebilangan yang dahulunya bertudung labuh...
tapi bertukar setelah satu tempoh masa..
ana pun tak tau sebab apa...
setakat ni, yang ana berkawan, walaupun tak bertudung labuh,
tapi(longgar & tutup bahu dan paras dada)
bagi ana mereka pun kuat beribadat...
kadang-kadang lagi bagus sebab ada juga yang bertudung labuh
tapi berkapel & mengumpat..
ana xcakap semua,
tapi ana cukup respect orang yang pakai tudung labuh..
sampaikan ana tak berani nak pakai..
bagi ana, ana xsebaik mereka...
ana tak tau nak explain macam mana...
cuma sedih bila terasa seperti disisihkan...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]













Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh nur_halida ([email protected]) pada Khamis, 27 Disember 2007 @ 19:35:36
(Info AHLI)


salam...ana setuju sangat-sangat lelaki kalau kita tutup bagaimana pun mata mereka tetap nak menjalar susuk kita,,macam nak ditelan2,,kdang2 kita pakai macam kelambu pun tertutup,,dia org pandang ya allah,,rasa nak juluk saja mata tu,,
tapi janganlah kita pakai tutup aurat kerana taknak laki keranjang pandang kita,,tapi tutuplah aurat kerana allah....
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh azzak pada Rabu, 14 Mei 2008 @ 20:37:03
(Info AHLI) http://azzakwan.multiply.com/


betul lah...xlagi dinafikan...

saya sendiri pun mengalaminya..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh miss_nuyu ([email protected]) pada Khamis, 22 Januari 2009 @ 8:28:21
(Info AHLI)


insyaallah...artikel ni sangat bermakna buat saya,
time kasih...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh fullhouse ([email protected]) pada Ahad, 08 November 2009 @ 21:18:01
(Info AHLI)


thank you for da info..InsyaALLAH ambo akan tutup apa yang ptot dtutup...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh ibtisam_nisa ([email protected]) pada Ahad, 28 Mac 2010 @ 15:58:07
(Info AHLI)


insyallah...bersama-samalah kita sebagai kaum muslimah menutup apa yang telah diwajibkan kepada kita...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]