Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 28-07-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
"Courage is like love; it must have hope for nourishment."
-- Napoleon Bonaparte

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 72
Ahli: 0
Jumlah: 72




  Yang Masuk Ke Sini
izad: 7 hari yang lalu
the_brOtherz: 35 hari yang lalu
Threshold
Komen di sini adalah hakmilik yang menghantar. Pihak Pengurusan Portal tidak ada kena mengena.


jangan memilih yang berharta, yang bertittle
oleh naruto-san pada Isnin, 28 Ogos 2006 @ 14:49:54
(Info AHLI)


pilihlah yang beragama.....tak kira lelaki mahupun perempuan....pegangan agama perlu kuat......ilmu agama tidak cetek....tahu dan takut tentang dosa dan pahala....bertaqwa....beramal soleh.

agama perlu datang dahulu... then barulah benda-benda lain....

jangan memilih lelaki yang kaya...yang bertittle.....kerana kaya itu sementara....tittle itu hanya mengundang lahirnya sifat bongkak dan riak dalam hati.
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Memilih Pasangan
oleh usop79 pada Jumaat, 02 Jun 2006 @ 12:32:39
(Info AHLI)


assalamualikum.... bagi saya memilih pasangan memang merupakan 1 pekara yang penting... tapi apa-apa biar lah semuanya berlandaskan ajaran Islam... kerana Islam tu ada segalanya...dan Islam tu agama yang sempurna... kita memang digalakan, tapi apa-apa pun kita meti letak agama yang pertama... baru lah hidup akan bahagia....wassalam
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]





Re: Memilih Pasangan
oleh zahrat_almadaen ([email protected]) pada Selasa, 23 Ogos 2005 @ 22:59:31
(Info AHLI)


best....baik untuk semua generasi....ingatlah wahai sahabat ku sekalian...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]









Re: Memilih Pasangan
oleh lolima ([email protected]) pada Rabu, 07 Disember 2005 @ 12:12:09
(Info AHLI)


Lelaki yang berzina tidak boleh berkahwin melainkan dengan perempuan yang berzina juga atau perempuan musyrik. Dan perempuan yang berzina tidak boleh dikahwini melainkan oleh lelaki yang berzina juga ataupun lelaki yang musyrik. Yang demikian itu haram terhadap orang yang beriman." "Wanita-wanita yang jahat adalah untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat adalah untuk wanita-wanita yang jahat, dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik."

boleh terangkan dengan lebih terperinci tentang ayat ini...zaman telah berubah tetapi ayat-ayat al-quran akan kekal.tetapi benarkah meknanya akan kekal sampai bila-bila?kerana zaman sekarang sudah tiada lagi wanita yang benar-benar suci dan begitu juga dengan lelaki.ya lah seperti dialog dalam cerita cinderela tu"tak semua lelaki itu teruna tapi kalau dah duda kita boleh tahu dudanya..."bagi saya lelaki atau wanita adalah perlu saling membimbing.salah ke seorang wanita yang teruk akhlaknya berkahwin dengan lelaki warak?assalamualaikum.
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]











Re: Memilih Pasangan
oleh neirha ([email protected]) pada Selasa, 04 Julai 2006 @ 16:18:35
(Info AHLI)


Memilih pasangan tak salah...bak kata orang 'untuk membina masjid, batu dan bata yang elok diperlukan bagi memastikan binaan itu kukuh untuk selamanya'.
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: Memilih Pasangan
oleh fatty pada Khamis, 12 Oktober 2006 @ 16:59:42
(Info AHLI)


harta tak bawa ke mana...lagi pun susah nak jga kalau pasangan kita ini berhrta..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Memilih Pasangan
oleh nurfarhanazulkafli ([email protected]) pada Jumaat, 10 November 2006 @ 9:36:22
(Info AHLI)


insyaALLAH walhamdulillah...amiin,
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Memilih Pasangan
oleh najah_musla pada Jumaat, 02 Februari 2007 @ 16:42:30
(Info AHLI)


assalammualaikum...
pilihlah yang beragama....kerana dengan agama lengkaplah segala2nya.....kalau tak boleh bimbing diri sendiri, macam mana nak bimbing keluarga...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Memilih Pasangan
oleh ndb ([email protected]) pada Jumaat, 16 Februari 2007 @ 12:51:44
(Info AHLI) http://-/


Assalamualaikum.....

jika pasangan kita itu tidak seperti yang kita harap-harapkan ingatlah bahawa perkara yang kita suka mungkin bukanlah yang terbaik untuk kita,sebaliknya perkara yang paling dibenci tetapi ditakdirkan berlaku terhadap kita mungkin anugerah yang bernilai harganay yang telah dikurniakan oleh Allah S.W.T
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Memilih Pasangan
oleh siti_ump ([email protected]) pada Jumaat, 16 Mac 2007 @ 11:10:12
(Info AHLI)


agama is the most important thing in our life..semua benda yang kita buat mesti berlandaskan agama.. dalam memilih pasangan pun begitu juga... jangan ikut nafsu.. tepuk dada tanya iman...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Memilih Pasangan
oleh Strawberry_Ungu pada Khamis, 24 Mei 2007 @ 1:49:13
(Info AHLI)


pilihlah pasangan mengikut tuntutan islam..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Memilih Pasangan
oleh najah_musla pada Jumaat, 24 Ogos 2007 @ 20:35:25
(Info AHLI)


kita yang nak mendirikan rumahtangga tak salah untuk memilih...memilih yang ana maksudkan dari segi agama...dengan adanya agama,kita dapat melayari bahtera rumahtangga dengan ketenangan....insyaAllah memilih dari segi agama,menjadikan jalan kita mudah dalam mendapat keredhaan nya,dengan syarat,si suami dan si isteri melakukan semuanya kerana Allah....kalau kita ada pilihan,orang yang kurang agama dan orang yang kuat pegangan agamanya datang mana satu pilihan kita...tentu yang kuat agamanya kan......kita lakukan semata-mata mencari keredhaan Allah
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Memilih Pasangan
oleh Nuhadiana ([email protected]) pada Jumaat, 31 Ogos 2007 @ 11:47:57
(Info AHLI)


Assalamualaikum..

menarik betul artikel 2 buat santapan kita sebagai hamba Allah dalam mmilih pasangan hidup..mudah-mudahan ianya menjadi satu panduan dalam mencari laluan kehidupan yang diredhai Allah SWT..InsyaAllah..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Memilih Pasangan
oleh NurAihana ([email protected]) pada Jumaat, 14 September 2007 @ 15:36:06
(Info AHLI)


Assalamualaikum..

berkenaan memilih pasangan memang banyak perkara digariskan untuk memilih calon.. tapi tak mudah mencari walaupun kita sendiri tak sesempurna mana walhal memang kita nak mencari seseorang yang boleh menyempurnakan diri kita yang memang tak sempurna... kadang-kadang sukar nak mencari seseorang yang faham dan tahu t;jawab atau dah bersedia untuk ada komitmen...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Memilih Pasangan
oleh zainul ([email protected]) pada Ahad, 23 September 2007 @ 8:59:50
(Info AHLI)


InsayaALLAH.....
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Memilih Pasangan
oleh Wuddah pada Rabu, 17 Oktober 2007 @ 10:39:17
(Info AHLI)


Assalamualaikum....baik untuk dijadikan panduan....semoga bertemu dengan jodoh yang sebegitu...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Memilih Pasangan
oleh azzak pada Rabu, 14 Mei 2008 @ 20:33:25
(Info AHLI) http://azzakwan.multiply.com/


thank you....memilih pasangan lelaki ada tak?
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: Memilih Pasangan
oleh ismihanie ([email protected]) pada Khamis, 16 April 2009 @ 15:27:31
(Info AHLI)


alhamdulillah...bagus artikel ni..semoga dapat dijadikan panduan dalam hidup kat semua.....ameen
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Memilih Pasangan
oleh ibtisam_nisa ([email protected]) pada Sabtu, 27 Mac 2010 @ 16:44:21
(Info AHLI)


bestnya artikel ni...boleh dijadikan panduan hidup...berdoa dan berusaha yang termampu untuk mendapat pasangan yang terbaik... insyallah... semoga dikurniakan pasangan hidup yang saling memimbing untuk mengingati Dia yang satu...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]