Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 24-10-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Kita tidak belajar dari kejayaan-kejayaan kita. Kita belajar dari kegagalan-kegagalan kita.
-- John Naisbitt

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 86
Ahli: 0
Jumlah: 86




  Yang Masuk Ke Sini
wyd1014: 5 hari yang lalu
Daeng_Jati: 12 hari yang lalu
skater: 14 hari yang lalu
HIKAL: 33 hari yang lalu
Threshold
Komen di sini adalah hakmilik yang menghantar. Pihak Pengurusan Portal tidak ada kena mengena.


Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh farha3hd pada Selasa, 31 Oktober 2006 @ 11:15:49
(Info AHLI)


Assalamualailkum.Kenapa anti sedih pulak?Dan siapa yang sisihkan anti?Tak payah lah takut pakai tudung labuh ni....pakai saja lah...org yang pakai tudung labuh dan berkelakuan tak senonoh sekarang ni hanya mencemarkan maruah org-org yang bertudung labuh yang lain.tapi,anti kena ingat pakaian tak mencerminkan seluruh perlakuan someone tapi apa yang penting imannya..macam cerita isteri ayah Pin,seorang siswi Universiti Al-Azhar,Mesir,akhirnya MURTAD...kalau anti rasa bimbang org akan perlekehkan anti yang bertudung labuh,pedulikan saja.kita ni mencari redha Allah,bukan redha manusia.Lastly,selamat mencuba bertudung labuh.....
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]

Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh hazi pada Rabu, 01 November 2006 @ 21:42:29
(Info AHLI)


assalamualaikum... qibtiyah,.. Usah bersedih andainya tidak bertudung labuh, tapi ente pastikanlah yang tudung ente pakai menutupi paras dada, kalau boleh jangan sampai nampak 'aurat'..ramai org bertudung kini, tapi tudung jarang ataupun pendek.. Kenapa ada yang bertudung labuh tapi masih gagal meninggalkan perkara yang 'lara'..sebenarnya tepuk dada tanya iman..berapa ramai yang berbuat demikian ,ikhlas kerana Allah dan bukan mengharapkan pujian org, sebab org akan memandang baik bila memandang pada luaran, sebab itu kita tidak digalakkan untuk memuji, takut menyebabkan riyak or sebagainya... yang penting sebagai muslimah, jglah keperibadian,soal berkawan, tak kisahlah bagaimana besar kecik tudungnya, tapi pilihlah kawan yang mempunyai budi pekerti yang baik, kita perlu juga berkawan dengan mereka yang 'biasa' spy dapat menarik mereka ke jalan yang diREDHAI Allah, tapi jangan sampai kita yang tertarik.. Bila sesuatu yang di buat berdasarkan keihklasan pada Allah, kita akan sentiasa memastikan kita tidak akan melanggar segala larangannya,
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]

Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh fathiha ([email protected]) pada Rabu, 21 Februari 2007 @ 2:26:27
(Info AHLI) http://sidratulmuntaha.blogspot.com/


Kenapa pula enti nak takut..bertudung sebenarnya kena ada prinsip..Kenapa kita pakai tudung..adakah sebab nampak ayu..atau nampak lebih alim..atau nak org puji..cuba tanya diri enti..sejauh mana enti menghayati tudung yang enti pakai..kalau enti berhasrat untuk pakai tudung labuh..teruskan hasrat itu..minta kekuatan daripada Allah agar dipermudahkan urusan enti itu..memang kalau nak bertudung labuh ni kena istiqamah..banyak dugaannya..kekadang kena sindir..org hina kita..memacam lagi..tapi bersabarlah..kerana Allah akan membalas kembali setiap kesabaran enti itu di akhirat kelak..janji enti menutup aurat..bagi yang pakai tudung labuh tapi berkaple dan mengumpat tu..mesti sumthing tak kena dengan dia..biarlah..mungkin dia tiada penghayatan dalam berpakaian..ana harap enti bersabar dan meneruskan niat baik enti itu..semoga enti berjaya istiqamahkan diri..wallahualam
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]

Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh sitishairah pada Selasa, 22 Mei 2007 @ 11:51:21
(Info AHLI)


saya pun pernah jugak terpikir nak pakai tudung labuh...tapi bila mengenangkan persekitaran saya yang tidak dikelilingi oleh muslimah yang bertudung labuh....dan saya juga takut kalau perubahan tu sekejap sahaja...saya kekalkan memakai tudung biasa..tetapi sentiasa mengharapkan keredhaan Allah dengan labuhkan di bahagian dada dan tidak jarang sehingga menampakkan leher..yang penting niat kita Lillahi Taala...


Semoga keredhaan Allah sentiasa mengiringi langkahmu...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]

Re: Pakaian wanita di sudut mata lelaki
oleh zianurnazifa (basyirah_usim) pada Rabu, 05 Mac 2008 @ 9:04:02
(Info AHLI)


salam...
saya tak biasa ber 'ana' ini...so,saya bhsakan dari gan saya saja..
saya salah sowg yang kadang-kadang pakai tudung lbuh dan s.time pakai tdud segi...
benda ini senang saja nak istiqamah tapi surroundings kita yf bagi effect..
kita bukan pakai tudung nak bagi owg respect tapi bila saya pkir2 balik,,biarlah kita betulkan niat seikhlasnyer iaitu mendapat keredhaan Allah...wallahua'lam
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]







Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.074399 saat. Lajunya....