Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 03-12-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
"Ketahuilah kiranya kebahagiaan orang yang dikuasai oleh kemalasan, maka beratlah mereka untuk berjuang, berlatih dan bekerja untuk sucikan diri dan akhlak."
-- Imam Al-Ghazali

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 50
Ahli: 0
Jumlah: 50




  Yang Masuk Ke Sini
Muslim1987: 5 hari yang lalu

populariti pelajar AF dan 12,000 pelajar melayu pintar tercicir IPTA
 Posted on Isnin, 19 September 2005 @ 21:22:04oleh Kang
Berita afiqawe menulis Sudah semestinya ramai remaja2 terutamanya,
menghantar sms untuk menyokong pelajar2 AF
kesukaan mereka. Banyak duit di habiskan untuk
mengundi baik melalui sms ataupun di channel
ASTRO itu sendiri.

Adakah anda tahu, berapakah
rakyat malaysia membelanjakan duit mereka untuk
AF ini? Hanya terdiri daripada 12 pelajar,
keuntungan boleh dijangkakan berjuta2 ringgit.
Sehingga pelajar yang menjadi juara mendapat
hadiah yang mewah. Saya tidak mahu
menyalahkan sesiapa dalam hal ini. Tetapi saya
ingin, membawa anda berfikir tentang satu lagi
kemelut yang melanda Malaysia sekarang.

******************
Setelah bertungkus-lumus belajar untuk
peperiksaan, dengan segala tuisyen dan akhirnya
layak masuk ke universiti, tetapi mereka
tersungkur di tangga kampus. Sungguh sedih dan
pilu apabila mengenangkan 120,000 pelajar melayu
pintar gagal mendapat tempat di IPTA, malah tidak
mampu membayar yuran pengajian di IPTS, dan
seterusnya tercicir dari pendidikan tinggi. Lebih-
lebih lagi apabila MARA hanya memperuntukkan
2000 pelajar di IPTS berbanding 21,000 pada tahun
lalu dan IPTS bumiputera `gulung tikar.
Hakikatnya, Malaysia akan mengalami pembaziran
sumber manusia dan akan mendatangkan
implikasi politik, ekonomi, dan sosial.Banyak
langkah2 yang diatur oleh kerajaan antaranya ialah
membuat tabung kebajikan pelajar2. Isu ini perlu
diberi perhatian serius oleh semua pihak.

*************

Pelajar mana yang lebih penting, bagi membina
insan dan melahirkan generasi bumiputera 2020
yang berilmu dan berkemahiran? Dimanakah
sepatutnya wang anda disalurkan dan
dikumpulkan? Tepuk dada, tanya selera

 

  Berita


Komen


"populariti pelajar AF dan 12,000 pelajar melayu pintar tercicir IPTA" | Login/Mendaftar | 20 Komens
Threshold
Komen di sini adalah hakmilik yang menghantar. Pihak Pengurusan Portal tidak ada kena mengena.


Re: populariti pelajar AF dan 12,000 pelajar melayu pintar t
oleh istisafa ([email protected]) pada Selasa, 20 September 2005 @ 9:07:06
(Info AHLI)


Kaum Melayu masih asyik dengan hiburan. Sedangkan kaum Cina sanggup bergolok gadai hanya kerana pendidikan. Mentaliti pemikiran Melayu masih lagi ditakuk lama. Sedangkan kaum - kaum lain jauh kehadapan. Kepada kaum Melayu yang sedar akan hal ini, ingat - ingatkan kepada rakan - rakan dan sanak saudara lain. Tambahkan ilmu didada.
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: populariti pelajar AF dan 12,000 pelajar melayu pintar t
oleh eddyputra pada Rabu, 21 September 2005 @ 10:40:58
(Info AHLI) http://eddyputra.blogspot.com/


hai,sebab itu lah kaum melayu ramai tak dapat masuk ipt sebab pentingkan hiburan semata-mata.membazir saja duit sms tapi tak dapat pulangan.baik laburkan duit untuk sambung studykan lagi baik
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]





Re: populariti pelajar AF dan 12,000 pelajar melayu pintar t
oleh kama_klate ([email protected]) pada Jumaat, 23 September 2005 @ 18:26:02
(Info AHLI) http://-/


ramai lagi sedara sedari kita yang sedar tentang perkara ni sms tu dapat apa.itu dah macam menggalakn dia buat perkara tak baik kita sokong so kita smama dapat dosa macam diaorang sama2 tanggung. betul tak......
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: populariti pelajar AF dan 12,000 pelajar melayu pintar t
oleh najwa_mnor ([email protected]) pada Rabu, 11 Januari 2006 @ 2:02:02
(Info AHLI)


Kaya rupanya rakyat malaysia ini ye..dah la kaya baik hati pula itu derma kat syarikat telemonukasi yang sememangnya kaya raya..kepada pelajar yang dapat sambung belajar kat IPTA itu, belajarlah betul2..jangan target pointer cukup makan sudahlah..ramai lagi yang nak sambung belajar kat 'U' itu tapi tak kesampaian.
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: populariti pelajar AF dan 12,000 pelajar melayu pintar t
oleh ibn_wanza pada Rabu, 11 Januari 2006 @ 6:17:26
(Info AHLI)


semua berlumba2 cuba nak naikkan artis yang diminati.tapi tak ada pun yang berlumba2nak cuba ketengahkan belia yang bergulung2 ijazah yang tak ada kerja.semua susah hati fikir kalau2 artis yang diminati gagal ke final AF, tapi tak ada pun fikir bagaimana nak atasi masalah belia dengan dadah...bangun la wahai melayu, bangun dengan fikrah baru.fikrah membina......-insan jahil
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]







Re: populariti pelajar AF dan 12,000 pelajar melayu pintar t
oleh nor_2118 ([email protected]) pada Sabtu, 25 Februari 2006 @ 9:46:22
(Info AHLI)


Assalamualaikum..
sebelum kita menghukum orang lain dengan pelbagai tomahan baik kita hitung dulu diri kita..
dalam hal ni memang xdapt dinafikan tapi sebagai kaum melayu atau lebih tepatnya umat islam kena lah beri mereka sokong atau nasihat dengan cara yang berhemah bukan lagi memberi tekanan kepada mereka..
mungkin dengan cara psikologi mereka akan lebih sedar,sapa tau??!!
sprti mana kita tau, apablia kita lontarkan tomahan ini kepd mereka ,mereka akan rasa lebih tercabar dan secara xlangsung akan memberi support kepada bintang2 AF ini.
so,pada pandangan saya,lontarkanlah pandang anda kepada pihak yang lebih berkuasa....bukan dengan mengkondem kaum sendiri...



"ingat lah kalau bukan kita sapa lagi nak tolong kaum kita...
cintailah kaum kita..."
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]









Re: populariti pelajar AF dan 12,000 pelajar melayu pintar t
oleh quratulbalqis ([email protected]) pada Rabu, 05 Disember 2007 @ 10:10:18
(Info AHLI)


SALAM..ana sokong,dalam hal ni semuanya bersalah.. baik penganjur mahupun penyokongnya..tapi,para penganjur ni tak makan saman walaupun dah banyak kali ditegur oleh mereka yang prihatin dengan perubahan sikap masyarakat kita sekarang..dah tu,masyarakat sekarang lebih mementingkan budaya hedonisme yang keterlaluan..pelajar2 ipt pula,ingatlah pengorbanan ibubapa kita..jangan sesekali lupa diri bila dah melangkah ke alam universiti..kuatkan iman,teguhkan peribadi,insyaAllah segala kemungkaran dapat diatasi..(petanda akhir zaman)peringatan buat ana&antum..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: populariti pelajar AF dan 12,000 pelajar melayu pintar t
oleh hana_qalisha pada Sabtu, 05 Januari 2008 @ 0:33:34
(Info AHLI)


betul lah..student ipt sekarang dah tak tau apa priority mereka.selalu habiskan masa untuk hiburan saja..contoh tak baik untuk budak-budak sekolah.sedih betul..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: populariti pelajar AF dan 12,000 pelajar melayu pintar t
oleh sakinah283 ([email protected]) pada Selasa, 16 Februari 2010 @ 17:54:56
(Info AHLI) http://sakinah2803.blogs.friendster/


salam........
ye lah kan....semua budak-budak sekarang nak keluar tv...........
nak berlakon.............nak menyanyi..........
habis siapa nak tengok pas ni.................pelik betul lah remaja sekarang...................
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]







Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.084951 saat. Lajunya....