Array
Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 26-06-2022  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Segenggam benih akan menghasilkan sekebun pokok

-- Peribahasa Tionghua

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: Maisarah99
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13727

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 5
Ahli: 0
Jumlah: 5




  Dari Galeri
salam ukhwah dari ana...

  Yang Masuk Ke Sini
citey: 3 hari yang lalu
azan84: 32 hari yang lalu


Bersama Ummi
Topik: MOHON PENDAPAT HINDAR PERASAAN CEMBURU


Carian Forum

Moderator: Pengurusan, ummimq
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Bersama Ummi
    »» MOHON PENDAPAT HINDAR PERASAAN CEMBURU

Please Mendaftar To Post


Oleh MOHON PENDAPAT HINDAR PERASAAN CEMBURU

azalynna
WARGA RASMI
Menyertai: 30.03.2004
Ahli No: 3492
Posting: 12
Dari: kuala lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 05-08-10 14:59


Salam ......Ummi dan warga Hanan

Lynn nak minta pandangan dan pendapat tentang masalah yang lynn hadapi iaitu cmburu entah dr mana perasaan ni. Dulu kami dok bjauhan tak pulak wujud perasaan ni tapi sekarang dah dok sekali dah berlaku pulak. Lynn tahu suami jujur tapi kadang-kadang kita sangat terasa macam ada sstu. suami suka sangat mlayari internet kadang-kadang sampai lewat tu lah yang jadi masalah membuatkan lynn cemburu. Lynn jenis suka terus terang dan pkara ni dah cakap terus kat suami tapi dia kata buat apa nak curang sebab dia ada bini dan anak. Lynn kata kat dia abang terlalu sangat chat dan borak dengan kawan-kawan lama dan baru mana tak bini cemburu. Lynn riso sangat, sebab lynn sayangkan dia. Tolonglah bagi pandangan dan pendapat untuk lynn jadi diri lynn sebelum ni yang tak pernah fikir pun masalah cemburu. :-(


Bookmark and Share




  Member Information For azalynnaProfil   Hantar PM kepada azalynna   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA RASMI
Menyertai: 12.02.2010
Ahli No: 11901
Posting: 20

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 05-08-10 18:20


Bismillah
assalamualaikum

Ukhti, izinkan sinar beri pandangan ye. Terlalu sakit bagi yang merasai perkara ini. Dari pengalaman... bila kita meletakkan harapan pada manusia, diakhirnya kita akan kecewa.. bila mana pula kita mencemburui dan bersangka-sangka..sebenarnya itu juga punca keruntuhan sesuatu hubungan.

kadang-kadang suatu perkara kita kerap fikir yang kurang baik.. boleh jadi..benar-benar ianya berlaku.. jika tidak pun, kita akan terfikir sendiri dimana kesilapan kita.

Jalan terbaik... Berdoa kepada Pemilik setiap hati.. kerana DIA Lebih Mengetahui dan Lebih Mengawasi. Pergantungan kita seluruhnya kepadaNYA. InsyaAllah pasti hati dan jiwa kita tenang dan bersabar dengan apa yang berlaku. Satu yang perlu kita tanam dalam fikiran, prinsip hidup dan diri kita, semua ini ciptaan Allah, ia datang..tiada mustahil untuk ia pergi.. menjaga dan terlalu sayang.. akhirnya semua ini akan kembali kepada Allah. Dunia suatu cubaan dan perlu kuat menghadapi segala kemungkinan.

Bersabar dan bermunajatlah padaNya banyak ye ukhti.



Bookmark and Share




  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

myway
WARGA 5 BINTANG
Menyertai: 19.06.2006
Ahli No: 6655
Posting: 429
Dari: on the earth

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 05-08-10 21:04


cemburunya saya dengan mereka-mereka yang akan dapat bidadari syurga yang bermata jeli.
:)
apa-apa pun yang kita nak buat, kita kena:
luruskan niat.
ikhlas.

maaf.
macam tak bagi penyelesaian pula.
[ Telah diedit oleh: myway pada 05-08-10 21:05 ]


Bookmark and Share




  Member Information For mywayProfil   Hantar PM kepada myway   Quote dan BalasQuote

ummimq
::KAUNSELOR::
Menyertai: 16.06.2003
Ahli No: 1731
Posting: 855
Dari: Johor

Johor   avatar


posticon Posting pada: 13-08-10 13:45


Alhamdulillah kini sudah tinggal sebumbung jadi usahakan agar jadikan baiti jannati - rumahku syurgaku. Untuk mendapatkan kena dua belah pihak berusaha bukan saja isteri tetapi juga suami. Maka cubalah email atau tulis di facebooknya tajuk - bagaimana untuk menjadikan rumahku syurgaku buat suami isteri yang saling menyintai. Selain itu lihatlah apa responsnya. Kalau beliau tidak respons maka cubalah berbual setelah solat berjemaah dengan minta pandangannya - berkata dengan lemah lembut dan senyum ikhlas. Listkan satu persatu - sebab baiti jannati hanya boleh didapati dengan berusaha oleh suami dan isteri.

InsyaAllah anak-anak lain boleh teruskan berikan listnya agaknya :) .

Wallahuta'ala a'lam bissawab


-----------------



Bookmark and Share




  Member Information For ummimqProfil   Hantar PM kepada ummimq   Pergi ke ummimq's Website   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.049109 saat. Lajunya....