Array
Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 28-01-2022  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Sempurna ilmu kerana aqal , sempurna agama kerana taqwa , sempurna amal kerana niat dan sempurna kehormatan kerana wibawa ..

-- Hukama'

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: Maisarah99
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13727

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 11
Ahli: 0
Jumlah: 11




  Dari Galeri
a'kum...salam ukhuwah dr ana...

  Yang Masuk Ke Sini
citey: 23 jam, 22 minit yang lalu


Luahan Hatiku
Topik: Macamana nak tahu suami kita curang


Carian Forum

Moderator: Pengurusan, limah
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Luahan Hatiku
    »» Macamana nak tahu suami kita curang

Please Mendaftar To Post


Oleh Macamana nak tahu suami kita curang

ainzulaika
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 16.03.2009
Ahli No: 10054
Posting: 42
Dari: Kuala Lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 16-03-09 14:25


Assalamualaikum
Saya ahli baru,harap dapat bantu saya .macamana nak tahu suami kita curang atau ada perempuan lain di belakang kita.......


Bookmark and Share




  Member Information For ainzulaikaProfil   Hantar PM kepada ainzulaika   Quote dan BalasQuote

asue
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 06.11.2003
Ahli No: 2777
Posting: 40
Dari: Tawau

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 17-03-09 13:30


Waalaikummussalam. maaf ye ainzulaika. boleh asue tanya dah lama ke ain kahwin? perkara curang ni ada 2 jeni, curang terang-terangan, dan curang tersembunyi. kalau yang terang ni, senang kita nak tahu. tapi yang tersembunyi ni susah kan. sebelum kita kata suami kita curang, kita siasat dulu suami curang sebab banyak perkara. Pertama, memang sifat dia yang tak boleh pandang perempuan cantik, or seumpama dengan nya. yang kedua, adalah dari kita sendiri. adakah kita ni betul-betul menjadi isteri. adakah kita layan dia sebaik mungkin di kamar tidur? adakah kita layan dia semasa makan di dapur? pernah kita tanya masalah dia? Kalau ada anak, adakah kita biarkan anak-anak dengan orang gaji? (kalau ada orang gaji lah) Pernahkah kita berusaha untuk kelihatan seksi, menarik dan bergaya? Banyak persoalan yang kita perlu tanya diri kita sendiri sebelum kita menyangka suami kita curang. ada baiknya kita jangan cepat prasangka pada suami kita sebab kalau dia tahu, peluang untuk dia berlaku curang adalah tinggi kerana sifat kepercayaan kita padanya bukan 100%. kalau kita perasan akan kecurangan suami kita, bersabarla dahulu.. persoalan di atas harus kita selesaikan dahulu. sambil2 tu, berdoalah, minta pertolongan dari Allah, agar dibuka kan hati suami agar tidak berlaku curang dengan kita. ingat ye.. muhasabah diri kita dahulu, insyaallah , allah akan menolong kita.


Bookmark and Share




  Member Information For asueProfil   Hantar PM kepada asue   Pergi ke asue's Website   Quote dan BalasQuote

nur_kamar
-{SERIKANDI BERJASA}-
Menyertai: 26.11.2008
Ahli No: 9438
Posting: 456
Dari: cheras

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 17-03-09 17:49


salam..

sekadar berkongsi cerita

saya kenal dengan seorang pakcik yang mengakui dia dahulunya merupakan kaki perempuan. malah dia turut akui, malam selepas bernikah dia tinggalkan isterinya untuk bersuka dengan perempuan2 lain.dia bersyukur dikurniakan ISTARI YANG TABAH & SABAR dalam menerima sikapnya itu yang buat dia berubah hingga kini.


***maka.. jika benarlah kes itu berlaku... sabar.. dan doa banyak-banyak... usah memberontak dan meminta yang bukan2..dan jangan mudah2 mengaibkan suami. insya allah suami akan tersedar dari kesilapannya. ini kalau dia buat hal.. kita pun jadi perencah tambahan.. kan dah susah nak cari jalan penyelesaian...


Bookmark and Share




  Member Information For nur_kamarProfil   Hantar PM kepada nur_kamar   Quote dan BalasQuote

myway
WARGA 5 BINTANG
Menyertai: 19.06.2006
Ahli No: 6655
Posting: 429
Dari: on the earth

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 17-03-09 18:24


hanya jauhari mengenal manikam...hihi..agaknya kotttt.
;)
[ Telah diedit oleh: myway pada 17-03-09 18:27 ]


Bookmark and Share




  Member Information For mywayProfil   Hantar PM kepada myway   Quote dan BalasQuote

lily_mawar
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 14.11.2007
Ahli No: 8035
Posting: 44
Dari: Singapura

singapore   avatar


posticon Posting pada: 07-05-09 00:19


Pada 17-03-09 17:49 , nur_kamar posting:

!!! QUOTE !!!

salam..

sekadar berkongsi cerita

saya kenal dengan seorang pakcik yang mengakui dia dahulunya merupakan kaki perempuan. malah dia turut akui, malam selepas bernikah dia tinggalkan isterinya untuk bersuka dengan perempuan2 lain.dia bersyukur dikurniakan ISTARI YANG TABAH & SABAR dalam menerima sikapnya itu yang buat dia berubah hingga kini.


***maka.. jika benarlah kes itu berlaku... sabar.. dan doa banyak-banyak... usah memberontak dan meminta yang bukan2..dan jangan mudah2 mengaibkan suami. insya allah suami akan tersedar dari kesilapannya. ini kalau dia buat hal.. kita pun jadi perencah tambahan.. kan dah susah nak cari jalan penyelesaian...


malah dia turut akui, malam selepas bernikah dia tinggalkan isterinya untuk bersuka dengan perempuan2 lain

Bila saya baca kenyataan yang saya boldkan tu ..., saya hanya mampu mengelengkan kepala ... MasyaAllah, dahsyat sungguh ...


Bookmark and Share




  Member Information For lily_mawarProfil   Hantar PM kepada lily_mawar   Quote dan BalasQuote

lily_mawar
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 14.11.2007
Ahli No: 8035
Posting: 44
Dari: Singapura

singapore   avatar


posticon Posting pada: 07-05-09 00:21


Salam Ain ...

jangan cepat berburuk sangka ... pertama sekali, buat solat hajat minta petunjuk dari Allah kerana hanya Allah yang tahu perbuatan hambaNya ...


Bookmark and Share




  Member Information For lily_mawarProfil   Hantar PM kepada lily_mawar   Quote dan BalasQuote

ummi_solehah
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 03.02.2009
Ahli No: 9783
Posting: 57
Dari: JayBee

Johor   avatar


posticon Posting pada: 07-05-09 12:16


ye, kita patut sabar dan redha apa yang belaku,..
mungkin itu ujian dari Allah..
walau apa pun, kita masih perlu lakukan tangungjwb sebagai seorang isteri yang solehah.. :kelip:


-----------------
@@Permulaan sabar adalah pahit tapi Manis [email protected]@


Bookmark and Share




  Member Information For ummi_solehahProfil   Hantar PM kepada ummi_solehah   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.054596 saat. Lajunya....