Array
Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 18-01-2022  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Orang yang miskin bukanlah mereka yang tidak mempunyai wang, tetapi mereka yang tidak ada impian.

-- Kata Bijaksana

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: Maisarah99
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13727

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 8
Ahli: 0
Jumlah: 8




  Dari Galeri
bersama akak2 hosmet

  Yang Masuk Ke Sini
citey: 5 hari yang lalu
pankerz: 30 hari yang lalu


Muslimah Remaja
Topik: memulakan ukhwah dengan muslimin...


Carian Forum

Moderator: Pengurusan, suterakasih85
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Muslimah Remaja
    »» memulakan ukhwah dengan muslimin...

Please Mendaftar To Post

Mukasurat 2 Of 2

Go To Page: 1 · 2

Oleh memulakan ukhwah dengan muslimin...

uwais
WARGA RASMI
Menyertai: 19.05.2009
Ahli No: 10577
Posting: 6
Dari: rawang, selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 20-05-09 17:14


salam.. Sekadar nak menambah.. memang tak salah kalau kita sebagai muslimah ni nak memulakan ukhwah dengan muslimin. sebab zaman sekarang ni dah tak ada istilah "perigi cari timba".. kalau niat kita baik untuk membina ikatn yang suci memang tak salah.. dan kalau ada menaruh hati pada seseorang, eloklah kita bagitahu org tersebut sebelum terlambat. memang kita disuruh untuk berusaha mencari jodoh yang terbaik untuk kita.. ada juga yang berkata muslimah ni tak elok terlalu memilih..tapi kalau tak pilih dengan betul akhawat semua pun tahu kan macam mana nanti. tapi walau apa pun, jodoh dan pertemuan tu Allah dah tentukan untuk kita semua hamba2Nya. Dia dah rancang sesuatu yang elok dan sempurna untuk kita sebab Dia-lah yang lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita. wallahu a'lam. ini hanya pendapat saya semata-mata. wassalam.


Bookmark and Share




  Member Information For uwaisProfil   Hantar PM kepada uwais   Quote dan BalasQuote

lily_mawar
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 14.11.2007
Ahli No: 8035
Posting: 44
Dari: Singapura

singapore   avatar


posticon Posting pada: 12-08-09 23:57


Salam ...

Bagi saya, kita janganlah nak samakan Saidatina Khadijah ... akhlak baginda tak sama dengan kita ... Kita hidup dizaman bala ni ... kalau tak hati-hati boleh timbul zina ... zina bukan hanya pada satu sumber saja ... melembutkan suara pada lelaki pun boleh jadi zina ...

Saya teringat kata-kata ahli sufi ... wanita tak perlu tercari2 atau terfikir siapakah jodoh yang Allah telah takdirkan untuk nya ... jodoh tu pasti akan datang jika inginkan keberkatan Allah ...

Didalam Quran banyak ayat2 yang mengajar lelaki dalam memilih perempuan2 untuk dijadikan isteri tapi tidak bagi kaum wanita ... salah satu ayat ialah didalam Suratul An-Nisaa' ...
[ Telah diedit oleh: lily_mawar pada 13-08-09 00:05 ]


Bookmark and Share




  Member Information For lily_mawarProfil   Hantar PM kepada lily_mawar   Quote dan BalasQuote

fullhouse
WARGA RASMI
Menyertai: 14.10.2009
Ahli No: 11483
Posting: 13
Dari: sg.petani

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 21-10-09 22:58


salammmm
tak salah ase kalau muannas start..
kwan saja..bukan nak buat paper pun...
huhuhu...


-----------------
Indahnye hdup ni andai mlyarinye dengan brnaungkn ALLAH..brtunjgkan ilmu dan kbnran..brsulamkan akhlak penuh menawan..


Bookmark and Share




  Member Information For fullhouseProfil   Hantar PM kepada fullhouse   Quote dan BalasQuote

Moderator: Pengurusan, suterakasih85
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Muslimah Remaja
    »» memulakan ukhwah dengan muslimin...

Please Mendaftar To Post

Mukasurat 2 Of 2

Go To Page: 1 · 2


Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.047892 saat. Lajunya....