Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 19-10-2018  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Makin lama kita fikirkan sesuatu, makin malas kita nak buat sesuatu

-- Kata Bijaksana

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: rasian
Hari Ini: 0
Semalam: 1
Jumlah Ahli: 43063

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 40
Ahli: 0
Jumlah: 40




  Yang Masuk Ke Sini
rasian: 1 hari, 1 jam, 34 minit yang lalu
a_zar81: 5 hari yang lalu
khalifah: 10 hari yang lalu
talha: 16 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 25 hari yang lalu
al-biruni03: 26 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: surat untuk mak 1


Carian Forum

Moderator: Admin, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» surat untuk mak 1

Please Mendaftar To Post


Oleh surat untuk mak 1

fatimah_terindah
Warga Rasmi
Menyertai: 30.01.2004
Ahli No: 6878
Posting: 20
Dari: trg

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 16-06-04 09:55


mak...
dah lama na nak cakap sesuatu ngn mak...tapi selalu je tak jadi....takut na lukakan hati mak....syurga tue kan di bawah tapak kaki mak...na takut buat mak rase kecik hati...kalau mak nangis,na lagi sedih,na dah penat nangis mak...jadi na tak nak mak nangis lagi,kalau boleh,na nak mak senyum jer,senyum sokmo....
tapi mak,berdosa kah na ,kalau rasa macam tak di sayangi oleh mak?hisss..ibu mana tak sayang anak kan?mak marah kah na rasa macam tue?mak jangan marah ye...tapi macam mana na nak tahu mak sayang kat na?emmm..mungkin salah na kan mak?kadang-kadang na nak sangat rasa macammane rasanye di peluk oleh mak...mesti rasa best sangat kan?ingat lagi masa kali pertama mak peluk na,masa tu hari graduasi kat mrsm,menggigil tangan na mak....laju jer airmata na turun...gembira sangat rasanya..alangkah bestnya kalau mak peluk anak mak nie,tiap-tiap hari.....tapi selepas hari tue...mak dah tak peluk na lagi...mak marah kat na ke?pilu rasa hati na tengok kemesraan kawan-kawan na dengan ibu diorang..hish tak baik kan mak na rasa macam tue..patutnya na rasa bersyukur,dan tumpang gembira untuk kawan-kawan na...bahagia je nampak...
mak...kenapa na selalu rasa ada jurang antara kita.....sebab abang kah?betul ke mak sayang abang lebih pada na...sebab abang pandai?tak pernah lawan kata-kata mak?mungkin sebab abang anak sulong...tapi na pun pandai...bila abang dapat 7A PMR,na berazam nak dapat lebih dari abang,akhirnya na dapat 8A....ingat lagi bila abang cabar na dapat lebih baik dari dia...dia kata na tak akan dapat lagi tinggi dari dia...tapi na dah buktikan mak...na lebih pandai kan dari abang?akhirnya na masuk mrsm yang sama dengan abang......patutnya na rasa gembira..tapi kenapa na rasa sedih mak?semua yang na buat cuma untuk dapatkan secebis kasih-sayang mak...na sayang abang..betul!bagi na dia la pendorong na untuk berjaya...sebab na rapat dengan abang ke mak,...na stop dulu la mak...rasa macam nak menangis....

mak...
na sambung lagi.....bila na masuk universiti nie....na rasa sayang sangat kat mak...rindu kat abah.....selalu mimpi jumpa nenek..nenek baik kan mak?selalu usap kepala na..suka cubit pipi na,suka cuit hidung na...setiap kali na balik,mesti..nenek senyum memanjang...buah hati nenek dah balik...kata nenek...na sayang sangat kat nenek....lembut je wajah nenek,tenang bila tenung wajah nenek....suka tengok wajah nenek bila lepas solat...nenek solat lama..panjang doa nenek...mesti mak best kan di kurniakan ibu macam nenek...tapi kenapa nenek kata mak tak rapat dengan nenek?.....nenek selalu usik na..kata nenek..entah sempat ke nenek nak tengok cucu menantu...na mesti tarik muka..na tak marah nenek kata macam tue..tapi na tak sanggup kehilangan nenek..nanti siapa yang nak usap kepala na lagi,nak cubit pipi na,nak cuit hidung na...mesti na tak tahan....kucing-kucing nenek pun mesti lagi sedih...nenek kan suka cakap dengan kucing,na selalu usik nenek,cakap kucing nie ada Toxoplasma gondii..nanti bakteria tue bagi penyakit kat nenek..nenek marah na..kata nenek,kucing nie kan binatang kesayangan Rasullallah...s.a.w...kenapa nak takut...sah..nenek merajuk la nie...na senyum je...suka tengok nenek merajuk...bukan selalu...lepas tue nenek cubit na..kata nenek ,na sajer je nak usik dia...emmmm..nenek..kan best kalau mak pun bergurau dengan na macam tue....
aikk...na cerita pasal nenek pulak...mak jangan marah ye..bukan niat na nak bandingkan mak dengan nenek...mak tetap satu....tetap orang paling na sayang...mak ..tahu tak...hati anak mak ni dah ada orang curi...jangan salah kan na pula sebab tak tahu jaga hati sendiri..tapi na pun tak tahu bila 'pencuri' tue mencuri....na dah suruh dia pulang balik...tapi dia tak nak...macammana nie mak?walaupun usia dah 20 tahun..benda macam nie pun kena tanya mak jugak...anak mak nie macam budak-budak kan?mak jangan ingat na main mata pula kat universiti ni...tak la mak...na tak pernah jumpa dia...na tahu jaga adap na,maruah na...di mana bumi di pijak,di situ AL-QURAN dijunjung...na masih pegang lagi prinsip tu mak...ke Allah sengaja nak uji na...na rasa berat sangat ujian hati dan perasaan nie...kata-kata nasihat dia...kata-kata semangat dia,teguran dia,begitu berbekas di hati nie mak...mak tak percaya ke na tak pernah jumpa dia?betul mak!Allah s.w.t jadi saksi...dia kata nak datang rumah...mesti na pengsan kalau dia datang rumah...so na tak bagi dia datang...tak baik kan mak?hehehe..padan muka dia...sabar kan separuh dari iman.....sebenarnya kan..na rasa nak sangat jumpa dia...tengok muka dia...tapi....na takut...na takut pada Allah s.w.t...nanti Allah marah...macammana kalau timbul fitnah..mesti na malu,mak pun mesti malu,kesian kat abah kan?abah ketua keluarga,mesti abah lagi rasa malu...na tak nak tengok mak nangis lagi...kan cantik kalau mak senyum..sebab tue abah terpikat pada mak kan?betul ke masa akan jadi hakim terbaik dalam masa bercinta mak?na tak tahu...na rasa malu sangat pada tuhan...cinta Dia pun tak dapat lagi,dah gatal cari cinta manusia......

Bookmark and Share

  


  Member Information For fatimah_terindahProfil   Hantar PM kepada fatimah_terindah   Quote dan BalasQuote

kaze
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 12.10.2003
Ahli No: 4270
Posting: 1592
Dari: Tawau - Seri Kembangan

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 16-06-04 12:43


em best citer kiasan ni hehehe

..mmm.. bg kaze itu bukan 'gatal' la (bigak - sabahan lang)

tak salah kan klu menyukai seseorang,
ikutlah adabĀ².. Na pun tahu kan adabĀ² 'berkawan'..
layan 'dia'/'pencuri hati' tu (ceeewahh) sama seperti org bukan mahram kita..

wlupapun.. moga tenang dan gembira selalu..
//tenang, gembira seperti Mak..

:: sekadar pendapat.. senyum selalu

-----------------
kaze tech

Bookmark and Share

  


  Member Information For kazeProfil   Hantar PM kepada kaze   Pergi ke kaze's Website   Quote dan BalasQuote

fatimah_terindah
Warga Rasmi
Menyertai: 30.01.2004
Ahli No: 6878
Posting: 20
Dari: trg

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 16-06-04 16:34


mak permata hati...anak cahaya mata...



suara hati ...luahan hati yang sampai bila2 tak mungkin terluah....semoga na berjaya mencari apa yang dicari...

Bookmark and Share

  


  Member Information For fatimah_terindahProfil   Hantar PM kepada fatimah_terindah   Quote dan BalasQuote

ismi_atikah
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 14.12.2003
Ahli No: 5678
Posting: 4147
Dari: bumi ALLAH

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 17-06-04 12:36


wbt...

na, soal hati tiada siapa yang tahu... minta lah petunjukNya.. insyaAllah mudah2an dipermudahkan na...

nenek memang sangat baik... ana pun sangat sayang nenek ana... dier lahyang bela ana smp besa cenggini..

akhir sekali na... tak semua orang tahu bagaimana untuk memaparkan kasih sayang mereka.. terutamanya ibubapa... tapi seburuk mana pun mereka, tiada ibubapa yang tidak sayang zuriat mereka...

sekadar pendapat..
wallahu'alam..



-----------------


Bookmark and Share

  


  Member Information For ismi_atikahProfil   Hantar PM kepada ismi_atikah   Quote dan BalasQuote

sayasarah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 225
Posting: 294
Dari: atas tanah jeh

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 18-06-04 20:52




adui syahdunya...

ni nak naik sem ni, musti nangis punye [saye la]

tanak tinggalkan MakAyah...



-----------------
Pimpin daku dalam Redha-Mu
Kasihi daku dalam Rahmat-Mu

Bookmark and Share

  


  Member Information For sayasarahProfil   Hantar PM kepada sayasarah   Quote dan BalasQuote

wafa_mawaddah
WARGA SETIA
Menyertai: 10.10.2003
Ahli No: 4175
Posting: 845
Dari: mardhatillah

Johor   avatar


posticon Posting pada: 28-06-04 11:28


sedihnya...........

automatik teringat kat mak..saya pun tak rapat ngan mak...tak tau kenapa...saya lebih rapat ngan ayah...mungkin banyak perbezaan antara saya dan mak dan banyak persamaan saya ngan ayah...saya juga tak pernah kongsi pengalaman apa2 ngan mak..mak garang tapi dia memang pandai didik anak2 sehingga kami adik beradik semua melanjutkan pelajaran di menara gading...
kadang2 cemburu lihat kawan2 yang rapat ngan mak..share cerita ngan mak...sedih...saya tak pernah buat semua tu ngan mak...walau apapun saya sayangkan mak.....saya sentiasa doakan dia dipanjangkan umur, murah rezeki, dan mendapat janji syurga...insyaAllah....

Bookmark and Share

  


  Member Information For wafa_mawaddahProfil   Hantar PM kepada wafa_mawaddah   Pergi ke wafa_mawaddah's Website   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.105201 saat. Lajunya....