Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 24-01-2019  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Kita seringkali melihat bagaimana jemaah-jemaah haji mengikuti kursus-kursus yang diadakan sebagai persiapan untuk menempuhi suasana haji yang sebenar, begitu juga dengan pelajar-pelajar yang akan menempuhi peperiksaan, dilatih dengan pelbagai tuisyen dan kelas tambahan untuk menempuhi peperiksaan, maka kehidupan akhirat dan peperiksaan di padang mahsyar lebih patut lagi diadakan kursus persediaan dan kelas tuisyennya yang tersendiri..Persediannya ialah iman serta amalan soleh dan kelas tuisyennya ialah majlis-majlis ilmu.
-- Tuan Guru Nik Aziz (Menteri Besar Kelantan)

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: finur3F
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43078

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 28
Ahli: 0
Jumlah: 28




  Yang Masuk Ke Sini
Gorodkovie: 5 hari yang lalu
Waldor263: 15 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 16 hari yang lalu
SyimaHamid: 20 hari yang lalu
lamyanunalif_mursyidah: 21 hari yang lalu
fikrul_mustanir: 24 hari yang lalu
ArchiCGI: 26 hari yang lalu
CrazyWood69: 29 hari yang lalu
RedPetunia: 31 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: telur ayam pun boleh jadi haram ke?


Carian Forum

Moderator: Admin, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» telur ayam pun boleh jadi haram ke?

Please Mendaftar To Post


Oleh telur ayam pun boleh jadi haram ke?

muhamadizzuddin
Warga Rasmi
Menyertai: 28.08.2012
Ahli No: 42485
Posting: 10
Dari: selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 28-08-12 22:15


assalamualaikum, kawan nak btanye ni, telur ayam kalau tak dibasuh haram ke hukumnya? ada seorang hamba Allah ni cakap haram hukumnya, sampai kawan bkelahi nak tegakkan pendapat masing-masing,.
siapa yang boleh bantu, harap boleh bagi pandangan,.



Bookmark and Share

  


  Member Information For muhamadizzuddinProfil   Hantar PM kepada muhamadizzuddin   Quote dan BalasQuote

sejadah_usang
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.10.2006
Ahli No: 26842
Posting: 97

blank   avatar


posticon Posting pada: 29-08-12 18:44


Ya haram. Kerana telur yang tak dibasuh terlekat dengan najis ayam. Lepas tu kita masak telur ayam tanpa dibasuh bersama sama najis ayam tersebut... Wallahualam



Bookmark and Share

  


  Member Information For sejadah_usangProfil   Hantar PM kepada sejadah_usang   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 31-08-12 12:57


memang jadi tak halal da telur ayam yang d basuh terus d masak...pernah satu insiden masa saya join hubhalal inspection, satu kedai mamak di denda gara-gara tak bersihkan telur masa masak roti canai telur, masa tu dia kata da basuh da, tapi bila d belek satu psatu telur masih terdapat najis. setakat siram gitu2 mana tanggal. lagi lawak jika ada kedai yang da mndakwa da basuh tapi lepas basuh letak balik kat bekas telur tu, kan ke bekas tu memang asal2 da kotor. wallahu a'lam.


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

muhamadizzuddin
Warga Rasmi
Menyertai: 28.08.2012
Ahli No: 42485
Posting: 10
Dari: selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 01-09-12 11:29


Baru kawan tau macam tu, terima kasih semua,.

Bookmark and Share

  


  Member Information For muhamadizzuddinProfil   Hantar PM kepada muhamadizzuddin   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.106492 saat. Lajunya....