Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 20-11-2017  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Allah SWT memberikan kita dua telinga, dua mata, satu mulut dan otak di tengah antaranya, mesti bersebab. Dengar dan lihat kanan kiri, timbang dengan otak.
-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: tj
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43038

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 13
Ahli: 0
Jumlah: 13




  Yang Masuk Ke Sini
tj: 10 hari yang lalu
aye: 12 hari yang lalu
NisaAdDeen: 35 hari yang lalu
RijaludDeen: 35 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: Langkah Bendul


Carian Forum

Moderator: Admin, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» Langkah Bendul

Please Mendaftar To Post


Oleh Langkah Bendul

annamuslimah
Warga 3 Bintang
Menyertai: 15.06.2003
Ahli No: 1423
Posting: 149
Dari: Kuantan

Pahang  


posticon Posting pada: 29-02-12 22:33


Salam...ada tak yang adiknya kawin dulu daripada dia..kata orang, langkah bendul lah..apa perasaan anda ek..saya sedang melalui keadaan itu.. :berfikir:

Bookmark and Share

  


  Member Information For annamuslimahProfil   Hantar PM kepada annamuslimah   Quote dan BalasQuote

ija1508
Warga 3 Bintang
Menyertai: 12.01.2011
Ahli No: 40806
Posting: 88
Dari: WPKL

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 01-03-12 13:27


Waalaikumsalam,

Dah beberapa kali berlaku dalam keluarga saya - rasa apa? Okay saja - jodoh adik lebih awal. Alhamdulillah. Yakin jodoh yang terbaik itu akan datang di waktu yang telah ditentukan Allah. Tak bermakna yang lahir dulu mesti kawin dulu, ye tak?

Kalau ada yang sibuk "cakap-cakap" tu, biasalah kan. Orang Melayu, tak ada kerja lain selain dari "menganyam ketupat" ;)

Bookmark and Share

  


  Member Information For ija1508Profil   Hantar PM kepada ija1508   Quote dan BalasQuote

annamuslimah
Warga 3 Bintang
Menyertai: 15.06.2003
Ahli No: 1423
Posting: 149
Dari: Kuantan

Pahang  


posticon Posting pada: 01-03-12 19:38


ini kali kedua adik kawin dulu daripada ana..memang cuba buat biasa, tapi tak semena2, macam-macam perasaan bercampur baur..lebih-lebih lagi, jarak umur ana dengan adik tu, 6 tahun bezanya...

Bookmark and Share

  


  Member Information For annamuslimahProfil   Hantar PM kepada annamuslimah   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 04-03-12 08:40


erm..saya pun bakal melaluinya..memula masa dia cakap dengan mak dia minta pandangan saya..actually memang da pernah fikirkannya dulu sebab dia pun lepas habis dip tak mahu smabung terus kerja, so ada kmgkinan lah berlaku dia kahwin dulu..sama-sama boy..tapi saya ni lepas dgree pun da kerja sambung lagi belajar...so memang tak ada masa nak fikir benda lain lah..dan dia nak langkah, silakan..bukan tak pernah berlaku dalam keluarga dan sanak saudara, cuma diri kita ni mungkin akan lebih rasa tertekan Kalau org mula bertanya itu ini..sekarang ni ok da bebanding masa memula dia cakap..dan tolong lah sikit-sikit apa yang perlu (kewangan lah terutamanya..), misi saya sekarang nak habiskan belajar pada sem ni..letih. kehidupan kurang terurus even dok dengan family..tekejar sana sini pagi kerja petang kuliah..weekend kadng2 dok libry dan rest kat rumah ngadap kerja dan asimen..erm


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

annamuslimah
Warga 3 Bintang
Menyertai: 15.06.2003
Ahli No: 1423
Posting: 149
Dari: Kuantan

Pahang  


posticon Posting pada: 06-03-12 22:25


aah..betul tu...harap-harap masa kenduri nanti, tak ada lah yang menanya soalan cepumas ni hehe..harap mereka paham..soal jodoh ni bukan kerja kita..kita cuma merancang saja...kan?? kan?? :-)..jemputlah datang rumah kenduri adik 11/3/12 ni..terutama sekali yang dok kuantan tu... :bunga:

Bookmark and Share

  


  Member Information For annamuslimahProfil   Hantar PM kepada annamuslimah   Quote dan BalasQuote

sofya
Warga 4 Bintang
Menyertai: 25.06.2007
Ahli No: 30381
Posting: 156
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 24-03-12 23:12


saya tak kisah sangat....rasa redha saja tapi masalahnya anak-anak buah yang belum faham yang jodoh tu dah ditentukan Allah.....penat nak menjawab....huhu

Bookmark and Share

  


  Member Information For sofyaProfil   Hantar PM kepada sofya   Quote dan BalasQuote

hasanrijal
Warga 4 Bintang
Menyertai: 07.11.2009
Ahli No: 38117
Posting: 201
Dari: LaNd bEloW ThE WinD

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 25-03-12 22:19


langkah bendul nanti kena bayar denda...adat yang saya rasa patut dilupuskan..


-----------------
Somewhere, something incredible is waiting to be seen


Bookmark and Share

  


  Member Information For hasanrijalProfil   Hantar PM kepada hasanrijal   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.100053 saat. Lajunya....