Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 14-11-2018  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Jika anda taknak bekerja, carilah duit sebanyak-banyaknya; nanti anda tak perlu bekerja
-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: Alai_Syafa
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43068

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 35
Ahli: 0
Jumlah: 35




  Yang Masuk Ke Sini
RedPetunia: 1 hari, 1 jam, 30 minit yang lalu
IbnuKhaldun: 1 hari, 8 jam, 29 minit yang lalu
sahabat_amin: 3 hari yang lalu
Gorodkovie: 5 hari yang lalu
Swarig123: 8 hari yang lalu
sunan-faqih: 14 hari yang lalu
ajefikrah: 19 hari yang lalu
Kang: 21 hari yang lalu
owl_UM: 23 hari yang lalu
rasian: 27 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Campak bayi dari tingkat 5!!!


Carian Forum

Moderator: Admin, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Campak bayi dari tingkat 5!!!

Please Mendaftar To Post


Oleh Campak bayi dari tingkat 5!!!

ulfah_widad
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.07.2006
Ahli No: 25325
Posting: 301
Dari: Kedah - Perak - Johor

Perak   avatar


posticon Posting pada: 02-06-11 14:31


Assalamualaikum..
Terkilan, sedih, marah, geram dan macam-macam lagi yang ana rasa bila tengok berita tersebut. Sebelum tu berita terjumpa bayi dalam sungai. Sampai bila lah nak habis masalah ni.

Suami ana ada cakap, kalau tengok trend pembuangan bayi ni bermusim. maksudnya, satu ketika senyap saja lepas tu banyaklah kes yang kita tak sanggup dengar..kata suami, cuba flash back balik ke bulan sebelum bayi-bayi tu dilahirkan.Maknanya 9 bulan yang lalu..kalau dikira sekarang bulan hujung bulan 5 awal bulan 6...9 bulan lalu maknanya kemungkinan besar jatuh pada hujung bulan 8..pesta sambutan kemerdekaan..begitu juga berita2 sebelum ini, bila dikira, jatuh pada sambutan tahun baru...hasilnya banyak kes pembuangan bayi 9 bulan berikutnya..salah siapa??

Apa yang patut dibuat??Dah tak sanggup lagi tengok kekejaman manusia kat Malaysia ni terhadap bayi..memalukan negara..

Ana ngeri tengok berita manusia zalim macam itu..apa lah dosa anak itu..agaknya tak tengok muka bayi tu lah jadi macam itu..cubalah tenung lama-lama, mesti tak sampai hati nak buang dia..kalau agak taknak, letak lah dia di tempat selamat..ramai lagi pasangan yang tak ada anak mahukan anak-anak ini..eei..rasa nak saja sembelih manusia yang sanggup buat perangai macam haiwan ni, rasanya mereka tu lagi teruk dari haiwan..

Bookmark and Share

  


  Member Information For ulfah_widadProfil   Hantar PM kepada ulfah_widad   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 02-06-11 14:42


Assalamualaikum

Memang sedih pun kak. Bila nafsu dibawa tanpa berpandukan iman dan islam begitulah kejadiannya. Semua bermula dari maksiat yang berleluasa dalam pelbagai medium.

Bookmark and Share

  


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 10-06-11 07:49


dah memang hilang akal dah manusia macam tu... banyak nya lah jenayah kat malaysia ini... hmmmm

Bookmark and Share

  


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

e-zah
Warga 3 Bintang
Menyertai: 12.12.2008
Ahli No: 36268
Posting: 73
Dari: johor bahru

Johor  


posticon Posting pada: 17-06-11 15:07


kita ini puas usaha nak anak yang mereka dapat anak terus campak...

Bookmark and Share

  


  Member Information For e-zahProfil   Hantar PM kepada e-zah   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.112926 saat. Lajunya....