Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 22-09-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Men are born to succeed, not fail.
-- Henry David

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 48
Ahli: 0
Jumlah: 48




  Yang Masuk Ke Sini
HIKAL: 2 hari yang lalu


Karya Agung
Topik: Majalah Solusi


Carian Forum

Moderator: Administrator, Maricella
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Karya Agung
    »» Majalah Solusi

Please Mendaftar To Post


Oleh Majalah Solusi

rimbabara
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 03.03.2006
Ahli No: 23151
Posting: 3640
Dari: Ipoh

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 02-04-11 10:19


Assalamualaikum

Ada sesiapa yang meminati majalah Solusi? Bagi saya, ianya satu majalah yang baik dan patut dibaca oleh kita. Isi kandungan yang baik dari penulis2 yang berwibawa. Walau pun harganya lebih sedikit, tetapi kualit kertas, dan ilmu yang ada didalamnya sangat-sangat bermanfaat bagi kita. Sesuai dijadikan salah satu rujukan dalam kehidupan seharian kita.

:-)


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For rimbabaraProfil   Hantar PM kepada rimbabara   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 02-04-11 10:58


Pada 02-04-11 10:19 , rimbabara posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum

Ada sesiapa yang meminati majalah Solusi? Bagi saya, ianya satu majalah yang baik dan patut dibaca oleh kita. Isi kandungan yang baik dari penulis2 yang berwibawa. Walau pun harganya lebih sedikit, tetapi kualit kertas, dan ilmu yang ada didalamnya sangat-sangat bermanfaat bagi kita. Sesuai dijadikan salah satu rujukan dalam kehidupan seharian kita.

:-)



BEFORE THIS I ALSO READ 'MASSA'..

BUT NOW..HMMMM.......... :-(

I THINK THIS MAGAZINE ALSO SAME AS 'MASSA'...



Bookmark and Share

    


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

rimbabara
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 03.03.2006
Ahli No: 23151
Posting: 3640
Dari: Ipoh

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 02-04-11 11:08


Zaman sekolah dulu minat betul majalah Massa. Jadi sumber rujukan terutama dalam membuat karangan. Banyak info2 yang berfaedah dan isu-isu semasa dari segi politik, dunia dan sebagainya. Banyak fakta2 menarik untuk dijadikan pengetahuan am. Sayang sungguh majalah seperti ini dah tak dikeluarkan lagi keran kurang sambutan dan kos yang dtanggung oleh penerbit. Satu kerugian buat kita. Majalah2 yang tidak berfaedah pula yang makin banyak muncul.


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For rimbabaraProfil   Hantar PM kepada rimbabara   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 02-04-11 11:26


Pada 02-04-11 11:08 , rimbabara posting:

!!! QUOTE !!!

Zaman sekolah dulu minat betul majalah Massa. Jadi sumber rujukan terutama dalam membuat karangan. Banyak info2 yang berfaedah dan isu-isu semasa dari segi politik, dunia dan sebagainya. Banyak fakta2 menarik untuk dijadikan pengetahuan am. Sayang sungguh majalah seperti ini dah tak dikeluarkan lagi keran kurang sambutan dan kos yang dtanggung oleh penerbit. Satu kerugian buat kita. Majalah2 yang tidak berfaedah pula yang makin banyak muncul.



NOWDAYS MANGGA..URTV...HAI bye bye BECOME POPULAR IN OUR MARKETTTT.......... :sopan:

HMMMM......... :sopan:

EVEN OUR NEWSPAPER ALSO DONT HAVE MORE READERR...

FOR EXAMPLE UTUSANN..BERITA HARIAN...

WHILE TABLOID NEWSPAPER BECAME FAMOUS RIGHT NOWWW.....

FOR EXAMPLE METRO HARIAN...KOSMO...

I USUALLY READ UTUSANNN.........

:sopan:



Bookmark and Share

    


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 02-04-11 17:24


setuju dengan anda kat atas ni... SOLUSI sebuah majalah yang begitu santai dalam mengupas sesuatu isu mostly hal ehwal agama dan amalan harian. relax saja bila baca..tak berat kepala hotak saya ni.. majalah MASSA jugak jadi reference masa zaman sekolah menengah tapi sekarang massa daxde lagi kan Kalau tak silap saya. sementara MASTIKA saya da bacanya sejak 16 tahun lepas masa sekolah rendah. tapi sekarang rasa da tak rajin nak bacanya sebab solusi yang saya langantiap2 bulan pun tak terhabis nak baca..hehe..selain majalah2 tu ada beberapa lagi majalah jadi langganan @belian saya setiap bulan sebelum ini tapi sebab tak sempat nak baca maka majalah solusi saja saya miliki secara konsisten. majalah I saya terlanggan dan bakal berakhir beberapa bulan, nampaknya tak renew lah..sementara Majalah Anis (jangan tak tau mak saya punya majalah ni pin saya baca) pulak saya baca juga kadang-kadang sebab pengisiannya boleh lah menarik. senang cerita saya ni memang ulat majalah tapi sekarang bila da bekerja + belajar membuatkan saya terpaksa mengenepikan hobi tu dulu,,hnay solusi saja saya tak dapat elak nak baca even masa sebok pun..huhu


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

adel
Warga 1 Bintang
Menyertai: 03.10.2010
Ahli No: 40342
Posting: 31

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 03-04-11 11:23


majalah solusi memang bagus tapi tak tau lah Kenapa saya tak minat..mungkin sebab mahal sangat agaknya..padahal boleh saja kalau nak buat kertas biasa dan jual pada harga yang rendah..sebab kita nak ilmu dia..haha.demand pulak..sekadar pendapat saja ni..jangan marah ya..


-----------------
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For adelProfil   Hantar PM kepada adel   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 03-04-11 11:26


Pada 02-04-11 17:24 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

setuju dengan anda kat atas ni... SOLUSI sebuah majalah yang begitu santai dalam mengupas sesuatu isu mostly hal ehwal agama dan amalan harian. relax saja bila baca..tak berat kepala hotak saya saya saya ni.. majalah MASSA jugak jadi reference masa zaman sekolah menengah tapi sekarang massa daxde lagi kan Kalau tak silap saya. sementara MASTIKA saya da bacanya sejak 16 tahun lepas masa sekolah rendah. tapi sekarang rasa da tak rajin nak bacanya sebab solusi yang saya langantiap2 bulan pun tak terhabis nak baca..hehe..selain majalah2 tu ada beberapa lagi majalah jadi langganan @belian saya setiap bulan sebelum ini tapi sebab tak sempat nak baca maka majalah solusi saja saya miliki secara konsisten. majalah I saya terlanggan dan bakal berakhir beberapa bulan, nampaknya tak renew lah..sementara Majalah Anis (jangan tak tau mak saya punya majalah ni pin saya baca) pulak saya baca juga kadang-kadang sebab pengisiannya boleh lah menarik. senang cerita saya ni memang ulat majalah tapi sekarang bila da bekerja + belajar membuatkan saya terpaksa mengenepikan hobi tu dulu,,hnay solusi saja saya tak dapat elak nak baca even masa sebok pun..huhu



YOU LIKE ANIS MAGAZINE??

I'M ALSO LIKE IT....

BECAUSE WE CAN KNOW ABOUT WOMAN ATTITUDE.. :sopan:

AND ALSO I LIKE TO LEARN ABOUT COOKING TOOOOOOO........... :sopan:



Bookmark and Share

    


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

fAraH_exaPIuM
Warga 2 Bintang
Menyertai: 25.12.2007
Ahli No: 32096
Posting: 56
Dari: wilayah darul makmur

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 03-04-11 14:14


addicted to solusi now...makanan rohaniku setiap bulan :)

Bookmark and Share

    


  Member Information For fAraH_exaPIuMProfil   Hantar PM kepada fAraH_exaPIuM   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 03-04-11 14:39


Bismillah
Assalamualaikum


Ana juga antara peminat majalah solusi. Setakat ini jelas dari pandangan ana...tiada unsur-unsur 'promote' wanita dan kecantikan, model atau (apa-apa yang melalai serta sia-sia) dari fitrah mahupun tersirat. Baik bagi mata yang melihat dan pemikiran yang membaca. Meningkatkan motivasi bagi rohani dan jasmani yang membaca bahan ilmiah ini.

The best magazine and input.

Bookmark and Share

    


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 03-04-11 16:26


Pada 03-04-11 11:26 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-04-11 17:24 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

setuju dengan anda kat atas ni... SOLUSI sebuah majalah yang begitu santai dalam mengupas sesuatu isu mostly hal ehwal agama dan amalan harian. relax saja bila baca..tak berat kepala hotak saya saya saya saya ni.. majalah MASSA jugak jadi reference masa zaman sekolah menengah tapi sekarang massa daxde lagi kan Kalau tak silap saya. sementara MASTIKA saya da bacanya sejak 16 tahun lepas masa sekolah rendah. tapi sekarang rasa da tak rajin nak bacanya sebab solusi yang saya langantiap2 bulan pun tak terhabis nak baca..hehe..selain majalah2 tu ada beberapa lagi majalah jadi langganan @belian saya setiap bulan sebelum ini tapi sebab tak sempat nak baca maka majalah solusi saja saya miliki secara konsisten. majalah I saya terlanggan dan bakal berakhir beberapa bulan, nampaknya tak renew lah..sementara Majalah Anis (jangan tak tau mak saya punya majalah ni pin saya baca) pulak saya baca juga kadang-kadang sebab pengisiannya boleh lah menarik. senang cerita saya ni memang ulat majalah tapi sekarang bila da bekerja + belajar membuatkan saya terpaksa mengenepikan hobi tu dulu,,hnay solusi saja saya tak dapat elak nak baca even masa sebok pun..huhu



YOU LIKE ANIS MAGAZINE??

I'M ALSO LIKE IT....

BECAUSE WE CAN KNOW ABOUT WOMAN ATTITUDE.. :sopan:

AND ALSO I LIKE TO LEARN ABOUT COOKING TOOOOOOO........... :sopan:




hehe...ramai sebanrnye gol lelaki minat baca anis juga..my dad also suka baca...senang cerita majalah anis tu sesuai untuk seisi keluarga...dan majalah solusi pun...sanag2 santai dan berin4masi :D


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

fardina
Warga 3 Bintang
Menyertai: 23.12.2003
Ahli No: 5918
Posting: 125
Dari: Melaka

Melaka   avatar


posticon Posting pada: 20-04-11 07:40


Salam,

Saya berminat untuk membeli majalah yang banyak memberi input yang berguna.

Waktu di U memang beli majalah massa. Minat sangat tapi dah tak ada sekarang.

Berapa harga majalah solusi kalau ikut hrga sabah/sarawak?

thank you

Bookmark and Share

    


  Member Information For fardinaProfil   Hantar PM kepada fardina   Quote dan BalasQuote

wafa_503
Warga 1 Bintang
Menyertai: 31.12.2009
Ahli No: 38899
Posting: 32
Dari: Bumi Allah

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 20-04-11 15:33


Salam, kepada akhi/ukhti pminat2 mjlah solusi sekalian, saya sebenarnya salah seorang pengedar mjalah ni dengan harga rm9 sebuah.. Selain tu, ada banyak lagi buku yang djual, untuk kterngn lebih lanjut boleh lah lawati laman web saya di alamat www.stormreaders.net/lautan_ilmu. cara pmblian, blhlah drujuk d lman web tersebut..
~Membaca amalan Mulia~ :)


-----------------
Kehidupan di dunia ini hanyalah sementara


Bookmark and Share

    


  Member Information For wafa_503Profil   Hantar PM kepada wafa_503   Quote dan BalasQuote

zinnirah88
Warga Rasmi
Menyertai: 01.02.2011
Ahli No: 40896
Posting: 3
Dari: petaling jaya

Perak   avatar


posticon Posting pada: 20-04-11 21:54


Salam,
Saya juga peminat majalah Solusi.banyak input yang kita boleh dapat daripada kita membaca majalah yang tidak berfaedah.Saya tidak setuju dikatakan harga majalah ini mahal kerana isi kandungannya lebih mahal dari itu dan tak banyak majalah seperti ini lagi dipasaran.Jadi,kalau nak ilmu tak perlu berkira.

Bookmark and Share

    


  Member Information For zinnirah88Profil   Hantar PM kepada zinnirah88   Quote dan BalasQuote

ifah85
Warga Rasmi
Menyertai: 12.04.2011
Ahli No: 41263
Posting: 4
Dari: kuala terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 21-04-11 14:27


solusi satu-satunya majalah yang bagus untuk dibaca..dari muka hadapan sampailah belakang=)


-----------------
Islam itu sangat indah,mengajar kita agar bekerja dan beramal kerana Allah. Bekerja apa sahaja asalkan halal dan diredhai Allah.


Bookmark and Share

    


  Member Information For ifah85Profil   Hantar PM kepada ifah85   Pergi ke ifah85's Website   Quote dan BalasQuote

sailormoon
WARGA SETIA
Menyertai: 20.07.2005
Ahli No: 17423
Posting: 2621
Dari: Application Layer^__^

iraq   avatar


posticon Posting pada: 16-11-11 18:42


Memang bagus majalah solusi ni...saya tak pernah lupa untuk beli tiap-tiap bulan...harganya memang berpatutan dengan kualiti cetakan dan ilmu yang ada dalam majalah tersebut...memang berbaloi-baloi...^^,


-----------------
DUNIA INI INDAHNYA SEBELUM DI TANGAN...


Bookmark and Share

    


  Member Information For sailormoonProfil   Hantar PM kepada sailormoon   Quote dan BalasQuote

sutera_hijau
Warga 3 Bintang
Menyertai: 28.08.2004
Ahli No: 10780
Posting: 89
Dari: terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 16-11-11 19:13


memang berbaloi majalah ni, cuma susah sikit nak dapatkan...
kualiti, ilmu dan penulis yang mantap...

Bookmark and Share

    


  Member Information For sutera_hijauProfil   Hantar PM kepada sutera_hijau   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.104292 saat. Lajunya....