Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 14-11-2018  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Dua perkara yang tidak boleh dielak dalam hidup kita ialah "inflasi" dan "mati"
-- Seminar "Creating Wealth"

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: Alai_Syafa
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43068

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 34
Ahli: 0
Jumlah: 34




  Yang Masuk Ke Sini
RedPetunia: 1 hari, 1 jam, 30 minit yang lalu
IbnuKhaldun: 1 hari, 8 jam, 30 minit yang lalu
sahabat_amin: 3 hari yang lalu
Gorodkovie: 5 hari yang lalu
Swarig123: 8 hari yang lalu
sunan-faqih: 14 hari yang lalu
ajefikrah: 19 hari yang lalu
Kang: 21 hari yang lalu
owl_UM: 23 hari yang lalu
rasian: 27 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Jenazah diatas Kubah Masjid Nabawi


Carian Forum

Moderator: Admin, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Jenazah diatas Kubah Masjid Nabawi

Please Mendaftar To Post


Oleh Jenazah diatas Kubah Masjid Nabawi

eme86
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17258
Posting: 2024
Dari: Temerloh, Pahang.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 27-03-11 23:38


Assalamualaikum

Mungkin anda semua berasa terkejut malahan pelik dengan topik ini tetapi memang berita ini benar, terdapatnya jenazah diatas Kubah Hijau Masjid Nabawi, ini berlaku lebih kurang 100 tahun lalu dimana ada seorang yang ingin memusnahkan Kubah Masjid Nabawi lalu memanjat kubah tersebut untuk melaksanakan tujuan jahatnya.

Allah itu Maha Berkuasa, org tersebut telah dipanah petir lalu meninggal dunia di atas kubah tersebut, pihak berkuasa telah cuba untuk menurunkan jenazah tersebut tetapi gagal, lalu dibuat suatu bekas seperti keranda di atas Kubah Masjid Nabawi bagi menutup jenazah tersebut.

Allah telah menggagalkan usaha jahat org tersebut serta percubaan untuk menurunkan jenazah tersebut agar dijadikan iktibar untuk kita semua..MasyaAllah...

Berita ini telah diambil daripada laman web Pondok Pasir Tumbuh, Kota Bharu, Kelantan Darul Naim dalam Menu Isu Semasa Nombor 7.


-----------------
Sungguh sukar perjalanan menuju MU, jadikanlah aku orang-orang yang bersyukur dan hampir dengan MU...


Bookmark and Share

  


  Member Information For eme86Profil   Hantar PM kepada eme86   Quote dan BalasQuote

eme86
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17258
Posting: 2024
Dari: Temerloh, Pahang.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 27-03-11 23:41


Assalamualaikum

Kalau saudara/i hendak melihat gambar kubur tersebut, sila ke facebook dan ke wall Pondok Pasir Tumbuh.


-----------------
Sungguh sukar perjalanan menuju MU, jadikanlah aku orang-orang yang bersyukur dan hampir dengan MU...


Bookmark and Share

  


  Member Information For eme86Profil   Hantar PM kepada eme86   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 28-03-11 11:05


saya dah cuba tengok gambar kubor kat facebook pondok p.tumboh. Tak jumpa pun. Rasanya kalau letak link dia kat sini lebih senang nak cari


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

nurilham7
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.11.2005
Ahli No: 20317
Posting: 241
Dari: seremban

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 29-03-11 17:36


betul-betul...abang ana pergi umrah hari tu, dia ad tangkap gambor tu..dia ad tunjuk...tapi gambar tak ada dengan ana lah pula...



Bookmark and Share

  


  Member Information For nurilham7Profil   Hantar PM kepada nurilham7   Quote dan BalasQuote

fikrul_mustanir
WARGA SETIA
Menyertai: 03.11.2006
Ahli No: 27196
Posting: 744
Dari: The Future Khilafah State

blank   avatar


posticon Posting pada: 30-03-11 22:12


Tengok di google earth boleh nampak agaknya?

Bookmark and Share

  


  Member Information For fikrul_mustanirProfil   Hantar PM kepada fikrul_mustanir   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 30-03-11 22:29


terima kasih...saya google doh tadi, ada banyak gambar rupanya...cuma kurang jelas mungkin sebab jauh.


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 31-03-11 09:06


yang ni ke????


.

.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

faqir_imara
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.06.2010
Ahli No: 40024
Posting: 351
Dari: Fatih Istanbul

turkey   avatar


posticon Posting pada: 31-03-11 16:18


Sebuah artikel yang telah banyak kali saya temui dan menarik cuma kebenarannya sahaja perlu dibongkar lagi. InsyaAllah saya akan membongkarkannya apabila saya ke sana pada 12hb Aprill nanti. Wallahualam.

Bookmark and Share

  


  Member Information For faqir_imaraProfil   Hantar PM kepada faqir_imara   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 31-03-11 18:46


Pada 31-03-11 16:18 , faqir_imara posting:

!!! QUOTE !!!

Sebuah artikel yang telah banyak kali saya temui dan menarik cuma kebenarannya sahaja perlu dibongkar lagi. InsyaAllah saya akan membongkarkannya apabila saya ke sana pada 12hb Aprill nanti. Wallahualam.


wah ni lagi real...tak pa kami tunggu hasilnya nanti...selamat berjaya.


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 31-03-11 18:48


che din...apa benar itu 'jenazah' org yang tersangkut kat kubah masjid nabi??...saya nampak macam selonggok tali saja...tak ada rupa susuk tubuh manusia pun..


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 31-03-11 20:34


uishk..beberapa tahun lepas p umrah, tak terdetik pula nak pandang atas kubah...Kalau tau cerita sure2 saya memang da snap gambar kubah tu dulu..huhu


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 31-03-11 21:22


Pada 31-03-11 18:48 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

che din...apa benar itu 'jenazah' org yang tersangkut kat kubah masjid nabi??...saya nampak macam selonggok tali saja...tak ada rupa susuk tubuh manusia pun..




kita tunggu jawapan dari faqir

tapi pada pendapat saya ni,nampak macam ya juga sebabnya nampak macam selimut tapi diwarnakan sama dengan warna kubah tu bagi orang tak nampak...plus nampak macam tali ikat sesuatu dan dipateri lagi


ataupun,tu macam alat nak divert petir maksud saya setiap bangunan kan ada macam antena nak alirkan kilat ke bumi huhhu :malu: :malu:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

fikrul_mustanir
WARGA SETIA
Menyertai: 03.11.2006
Ahli No: 27196
Posting: 744
Dari: The Future Khilafah State

blank   avatar


posticon Posting pada: 31-03-11 23:40


Pada 31-03-11 21:22 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 31-03-11 18:48 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

che din...apa benar itu 'jenazah' org yang tersangkut kat kubah masjid nabi??...saya nampak macam selonggok tali saja...tak ada rupa susuk tubuh manusia pun..




kita tunggu jawapan dari faqir

tapi pada pendapat saya ni,nampak macam ya juga sebabnya nampak macam selimut tapi diwarnakan sama dengan warna kubah tu bagi orang tak nampak...plus nampak macam tali ikat sesuatu dan dipateri lagi


ataupun,tu macam alat nak divert petir maksud saya setiap bangunan kan ada macam antena nak alirkan kilat ke bumi huhhu :malu: :malu:



Salam akhi,

Ana ada serba sedikit ilmu senibina ni...walaupun belajar tak habis...huhuhu. Ikut pemerhatian ana alat penangkap petir tak macam tu rupanya.

Apa pun...wallahu'alam.

Wasalam.

Bookmark and Share

  


  Member Information For fikrul_mustanirProfil   Hantar PM kepada fikrul_mustanir   Quote dan BalasQuote

fikrul_mustanir
WARGA SETIA
Menyertai: 03.11.2006
Ahli No: 27196
Posting: 744
Dari: The Future Khilafah State

blank   avatar


posticon Posting pada: 31-03-11 23:41


Pada 31-03-11 16:18 , faqir_imara posting:

!!! QUOTE !!!

Sebuah artikel yang telah banyak kali saya temui dan menarik cuma kebenarannya sahaja perlu dibongkar lagi. InsyaAllah saya akan membongkarkannya apabila saya ke sana pada 12hb Aprill nanti. Wallahualam.


Selamat berangkat akhi...semoga ibadahnya mabrur! :)

Bookmark and Share

  


  Member Information For fikrul_mustanirProfil   Hantar PM kepada fikrul_mustanir   Quote dan BalasQuote

faqir_imara
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.06.2010
Ahli No: 40024
Posting: 351
Dari: Fatih Istanbul

turkey   avatar


posticon Posting pada: 01-04-11 08:24


Ini pandangan saya. Ulang: PANDANGAN.
Saudi merupakan sebuah negara yang bermahzab Maliki. Kuat pegangan Salafi nya. Agak mustahil pemerintah di sana membiarkan perkara2 sedemikian berlaku (jenazah atas kubah). Wallahualam.

Bookmark and Share

  


  Member Information For faqir_imaraProfil   Hantar PM kepada faqir_imara   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 01-04-11 09:24


Pada 31-03-11 23:40 , fikrul_mustanir posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 31-03-11 21:22 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 31-03-11 18:48 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

che din...apa benar itu 'jenazah' org yang tersangkut kat kubah masjid nabi??...saya nampak macam selonggok tali saja...tak ada rupa susuk tubuh manusia pun..




kita tunggu jawapan dari faqir

tapi pada pendapat saya ni,nampak macam ya juga sebabnya nampak macam selimut tapi diwarnakan sama dengan warna kubah tu bagi orang tak nampak...plus nampak macam tali ikat sesuatu dan dipateri lagi


ataupun,tu macam alat nak divert petir maksud saya setiap bangunan kan ada macam antena nak alirkan kilat ke bumi huhhu :malu: :malu:



Salam akhi,

Ana ada serba sedikit ilmu senibina ni...walaupun belajar tak habis...huhuhu. Ikut pemerhatian ana alat penangkap petir tak macam tu rupanya.

Apa pun...wallahu'alam.

Wasalam.


iyakah??tu lah,saya pun hairan nampak macam selimut tapi kena ikat dan dipateri lagi tu :berfikir: :berfikir: :berfikir:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 01-04-11 09:26


Pada 01-04-11 08:24 , faqir_imara posting:

!!! QUOTE !!!

Ini pandangan saya. Ulang: PANDANGAN.
Saudi merupakan sebuah negara yang bermahzab Maliki. Kuat pegangan Salafi nya. Agak mustahil pemerintah di sana membiarkan perkara2 sedemikian berlaku (jenazah atas kubah). Wallahualam.



tapi nanti cubnalah anda tanya2 ya


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

eme86
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17258
Posting: 2024
Dari: Temerloh, Pahang.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 07-04-11 00:18


Assalamualaikum

:berfikir: Saya sendiri pun tidak pasti sejauh mana kebenaran cerita ini...tetapi benda seperti ini boleh saja terjadi apabila Allah ingin menunjukkan kuasa Nya serta memberi peringatan terhadap hamba2 Nya...Wallahualam.


-----------------
Sungguh sukar perjalanan menuju MU, jadikanlah aku orang-orang yang bersyukur dan hampir dengan MU...


Bookmark and Share

  


  Member Information For eme86Profil   Hantar PM kepada eme86   Quote dan BalasQuote

albarlasy
Warga 4 Bintang
Menyertai: 13.08.2005
Ahli No: 18103
Posting: 248
Dari: dunia fana'

egypt   avatar


posticon Posting pada: 07-04-11 23:32


masih tak tahu lagi status kebenaran cerita ni??


-----------------
jangan menyesal jadi manusia


Bookmark and Share

  


  Member Information For albarlasyProfil   Hantar PM kepada albarlasy   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-04-11 22:59


Pada 07-04-11 23:32 , albarlasy posting:

!!! QUOTE !!!

masih tak tahu lagi status kebenaran cerita ni??



belum lagi....tunggu faqir imara balik dulu :-) :-) :-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

faqir_imara
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.06.2010
Ahli No: 40024
Posting: 351
Dari: Fatih Istanbul

turkey   avatar


posticon Posting pada: 25-04-11 06:50


Alhamdulillah selamat tiba di Malaysia 24 Apr. Beberapa maklumat diperolehi berkenaan perkara ini berdasarkan visual secara dekat dan maklumat setempat. Berdasarkan visual objek yang berbungkus itu mempunyai saiz yang kecil dari saiz fizikal manusia dewasa, ianya lebih kepada saiz kanak kanak anggaran 10-12 tahun. Berdasar kepada maklumat Ustaz Redhai yang tinggal di Madinah, cerita ini telah tersebar luas dikalangan penduduk Madinah dan peristiwa ini berlaku sekitar abad ke 5 HIJRAH! Walau bagaimanapun ianya tidak tertulis dalam mana-mana kitab. Hanya terdapat 3 kisah yang masyur berkaitan cubaan menceroboh makam Rasulullah SAW tidak termasuk peristiwa ini. Menurut Ustaz Redhai, jenazah itu bukan sengaja hendak dikuburkan di sana tetapi kerana ianya tidak dapat dibawa turun walaupun berbagai usaha dilakukan sebab ianya melekat di kubah tersebut. Begitulah kehendak Allah SWT.

Bookmark and Share

  


  Member Information For faqir_imaraProfil   Hantar PM kepada faqir_imara   Quote dan BalasQuote

songkok_aji02
WARGA SETIA
Menyertai: 20.05.2003
Ahli No: 593
Posting: 532
Dari: KL / JB

Johor  


posticon Posting pada: 27-04-11 07:16


terima kasih kerana berkongsi informasi ini

Bookmark and Share

  


  Member Information For songkok_aji02Profil   Hantar PM kepada songkok_aji02   Quote dan BalasQuote

fikrul_mustanir
WARGA SETIA
Menyertai: 03.11.2006
Ahli No: 27196
Posting: 744
Dari: The Future Khilafah State

blank   avatar


posticon Posting pada: 27-04-11 12:04


Salam,

Jazakallah akhi faqir atas perkongsian informasi. Saiznya kecil mungkin akibat rejatan kilat telah menyebabkan tubuh sipolan itu mengecut.

Wallahu'alam.

Bookmark and Share

  


  Member Information For fikrul_mustanirProfil   Hantar PM kepada fikrul_mustanir   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 28-04-11 01:04


Pada 25-04-11 06:50 , faqir_imara posting:

!!! QUOTE !!!

Alhamdulillah selamat tiba di Malaysia 24 Apr. Beberapa maklumat diperolehi berkenaan perkara ini berdasarkan visual secara dekat dan maklumat setempat. Berdasarkan visual objek yang berbungkus itu mempunyai saiz yang kecil dari saiz fizikal manusia dewasa, ianya lebih kepada saiz kanak kanak anggaran 10-12 tahun. Berdasar kepada maklumat Ustaz Redhai yang tinggal di Madinah, cerita ini telah tersebar luas dikalangan penduduk Madinah dan peristiwa ini berlaku sekitar abad ke 5 HIJRAH! Walau bagaimanapun ianya tidak tertulis dalam mana-mana kitab. Hanya terdapat 3 kisah yang masyur berkaitan cubaan menceroboh makam Rasulullah SAW tidak termasuk peristiwa ini. Menurut Ustaz Redhai, jenazah itu bukan sengaja hendak dikuburkan di sana tetapi kerana ianya tidak dapat dibawa turun walaupun berbagai usaha dilakukan sebab ianya melekat di kubah tersebut. Begitulah kehendak Allah SWT.



jadi adakah obje berbungkus tu kanak-kanak???


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

faqir_imara
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.06.2010
Ahli No: 40024
Posting: 351
Dari: Fatih Istanbul

turkey   avatar


posticon Posting pada: 28-04-11 06:21


Berdasarkan sumber tersebut objek berbungkus itu bukan kanak-kanak. Mungkin benar pendapat akhi fikrul mustanir, jenazah itu mungkin mengecut kerana renjatan petir sebagaimana jenazah yang terbakar hangus, wallahualam.

Bookmark and Share

  


  Member Information For faqir_imaraProfil   Hantar PM kepada faqir_imara   Quote dan BalasQuote

fardina
Warga 3 Bintang
Menyertai: 23.12.2003
Ahli No: 5918
Posting: 125
Dari: Melaka

Melaka   avatar


posticon Posting pada: 28-04-11 09:02


betulkah gambar yang ditunjukkan itu mayat sebenar??


semuanya Kuasa ALLAH S.W.T...

Terima kasih kongsi maklumat


:-)

Bookmark and Share

  


  Member Information For fardinaProfil   Hantar PM kepada fardina   Quote dan BalasQuote

faqir_imara
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.06.2010
Ahli No: 40024
Posting: 351
Dari: Fatih Istanbul

turkey   avatar


posticon Posting pada: 28-04-11 12:54


Sumber cerita adalah dari penduduk setempat yang pada pengamatan saya ada logiknya. Walaubagaimanapun sumber masih lagi menyudahkan ceritanya dengan wallahualam.

Bookmark and Share

  


  Member Information For faqir_imaraProfil   Hantar PM kepada faqir_imara   Quote dan BalasQuote

eme86
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17258
Posting: 2024
Dari: Temerloh, Pahang.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 30-04-11 09:37


:roll: Itulah kekuasaan Allah...Subhanallah...


-----------------
Sungguh sukar perjalanan menuju MU, jadikanlah aku orang-orang yang bersyukur dan hampir dengan MU...


Bookmark and Share

  


  Member Information For eme86Profil   Hantar PM kepada eme86   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 01-05-11 13:06


Pada 27-04-11 12:04 , fikrul_mustanir posting:

!!! QUOTE !!!

Salam,

Jazakallah akhi faqir atas perkongsian informasi. Saiznya kecil mungkin akibat rejatan kilat telah menyebabkan tubuh sipolan itu mengecut.

Wallahu'alam.


eh setahu saya jika renjatan kilat tubuh boleh hangus berasap tapi tak tahu pula boleh jadi macam ni pula???


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.127133 saat. Lajunya....