Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 19-11-2017  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk mencapai keunggulan hidup . Tetapi benih itu tidak akan tumbuh seandainya tidak dibajai dengan keberanian
-- Hukama'

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: tj
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43038

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 15
Ahli: 0
Jumlah: 15




  Yang Masuk Ke Sini
tj: 8 hari yang lalu
aye: 10 hari yang lalu
NisaAdDeen: 33 hari yang lalu
RijaludDeen: 33 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: Mencari yang terlalu Sempurna..


Carian Forum

Moderator: Admin, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» Mencari yang terlalu Sempurna..

Please Mendaftar To Post


Oleh Mencari yang terlalu Sempurna..

adikwa
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.02.2011
Ahli No: 41016
Posting: 47

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 04-03-11 12:57


Jika kamu memancing ikan...Setelah ikan itu terlekat di mata kail,hendaklah kamu mengambil ikan itu...Janganlah sesekali kamu LEPASKAN iasemula ke dalam air begitu saja...Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya,ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga...

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU,hendaklah kamu MENJAGA hatinya...Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja...Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu,dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu...

Jika kamu menadah air biarlah berpada,jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh... cukuplah sekadar keperluanmu...Apabila sekali ia retak... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula...Akhirnya ia dibuang...

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakanlagi...Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya...Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begituistimewa...Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukanmudah bagi kamu untuk menerimanya...Akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hinggake akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi,yang kamu pasti baik untuk dirimu...Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain...Terlalu ingin mengejar kelazatan...Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya...Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan,yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU...Mengapa kamu berlengah,cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lainKamu juga yang akan MENYESAL...

jadikan ini sebagai peringatan kita bersama.....:)

Bookmark and Share

  


  Member Information For adikwaProfil   Hantar PM kepada adikwa   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 04-03-11 17:47


Pada 04-03-11 12:57 , adikwa posting:

!!! QUOTE !!!

Jika kamu memancing ikan...Setelah ikan itu terlekat di mata kail,hendaklah kamu mengambil ikan itu...Janganlah sesekali kamu LEPASKAN iasemula ke dalam air begitu saja...Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya,ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga...

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU,hendaklah kamu MENJAGA hatinya...Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja...Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu,dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu...

Jika kamu menadah air biarlah berpada,jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh... cukuplah sekadar keperluanmu...Apabila sekali ia retak... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula...Akhirnya ia dibuang...

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakanlagi...Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya...Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begituistimewa...Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukanmudah bagi kamu untuk menerimanya...Akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hinggake akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi,yang kamu pasti baik untuk dirimu...Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain...Terlalu ingin mengejar kelazatan...Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya...Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan,yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU...Mengapa kamu berlengah,cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lainKamu juga yang akan MENYESAL...

jadikan ini sebagai peringatan kita bersama.....:)


SETUJU..

TAK SEMESTINYA ORANG BARU YANG KITA JUMPA TU LEBIH BAIK DARIPADA YANG ADA SEKARANG..

TAK SEMESTINYA ORANG BARU ITU SAYANGKAN KITA SEPENUH HATI..

MUNGKIN DIA HANYA ANGGAP KITA 'SAHABAT' SAJA KAN..

BETUL TAK?

APAPUN, HARGAILAH 'ORANG LAMA' ITU YE.. :-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

ija1508
Warga 3 Bintang
Menyertai: 12.01.2011
Ahli No: 40806
Posting: 88
Dari: WPKL

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 04-03-11 17:53


Dah selalu baca posting ni ... awak punya ke? Harap tak di copy paste ... tak baik tau ... Kalau nak share and bukan tuan punya asal ... linklah kan. Maaf ye, sekadar menegur. Memang tak berapa nak minat benda benda plagiat.

Bookmark and Share

  


  Member Information For ija1508Profil   Hantar PM kepada ija1508   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 04-03-11 18:08


Pada 04-03-11 17:53 , ija1508 posting:

!!! QUOTE !!!

Dah selalu baca posting ni ... awak punya ke? Harap tak di copy paste ... tak baik tau ... Kalau nak share and bukan tuan punya asal ... linklah kan. Maaf ye, sekadar menegur. Memang tak berapa nak minat benda benda plagiat.


ANDA MEREPEK APA NI YE?

ASYIK-ASYIK CAKAP COPY PASTE..

TUDUH ORANG TAK ADA BUKTI..

SAMALAH MACAM 2 ORANG 'ALAMAK' TU..

ELOK LAH PUN ANDA MENYOKONG DEPA TU YE..

SAMA JUGAK PEMIKIRAN MACAM DEPA TU..

SUKA TUDUH TANPA BUKTI..

SAYA NAK TANYA ANDA..

BUKTI DAN 2 SAKSI ADA TAK?

CEPAT JAWAB JIKA ANDA ISLAM..

CEPAT..CEPAT..

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

adikwa
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.02.2011
Ahli No: 41016
Posting: 47

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 04-03-11 18:27


SALAM..
maaf lah posting ni membuat anda semua terasa atau berpikiran apa2x..
saya amat meminati nukilan ini sejak umur 13 tahun..
nukilan ini ditulis oleh wardina safiyyah..
tentu saudari . saudara mngenalinya..
saya sekadar ingn berkongsi..
bukan untuk apa2x pun..hanya untuk pringatan
dan nukilan ini saya simpan hingga sekarang..untuk prngatan saya untuk masa depn..
maaf sekali lagi..

------------------------
Pujuklah hati, katakan, didikan ini demi cinta-Nya jua.

Bookmark and Share

  


  Member Information For adikwaProfil   Hantar PM kepada adikwa   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 04-03-11 18:42


Pada 04-03-11 18:27 , adikwa posting:

!!! QUOTE !!!

SALAM..
maaf lah posting ni membuat anda semua terasa atau berpikiran apa2x..
saya amat meminati nukilan ini sejak umur 13 tahun..
nukilan ini ditulis oleh wardina safiyyah..
tentu saudari . saudara mngenalinya..
saya sekadar ingn berkongsi..
bukan untuk apa2x pun..hanya untuk pringatan
dan nukilan ini saya simpan hingga sekarang..untuk prngatan saya untuk masa depn..
maaf sekali lagi..

------------------------
Pujuklah hati, katakan, didikan ini demi cinta-Nya jua.



HMM..BAGUS LAH MACAM NI..

KAWAN KITA NI DAH MINTA MAAF..

HARAP IJA1508 MAAFKAN DIA YE..

:-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

adikwa
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.02.2011
Ahli No: 41016
Posting: 47

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 04-03-11 20:40


salam..
terima kasih

FIRDAUSNUR...
-------------------------
Pujuklah hati, katakan, didikan ini demi cinta-Nya jua.

Bookmark and Share

  


  Member Information For adikwaProfil   Hantar PM kepada adikwa   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 04-03-11 21:43


Pada 04-03-11 20:40 , adikwa posting:

!!! QUOTE !!!

salam..
terima kasih

FIRDAUSNUR...
-------------------------
Pujuklah hati, katakan, didikan ini demi cinta-Nya jua.


TERIMA KASIH KEMBALI.. :-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 04-03-11 22:10


Alhamdulillah, satu peringatan yang baik untuk renungan bersama.

Tidak kisahlah 'copy' atau 'paste'..
benar, selagi ada hargai, bila dah tiada, gantian yang sama terlalu sukar untuk ditemui. Hargai dan bersyukur dengan apa yang ada. Redha pula pada yang tiada. Setiap tersebut ada hikmah dan pengajaran buat yang berfikir.


Wallahua'lam

Bookmark and Share

  


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

adikwa
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.02.2011
Ahli No: 41016
Posting: 47

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 04-03-11 22:15


salam..
SYUKRAN..

Mencari yang terlalu Sempurna..
hnylah sebagai pringatan buat teman2x...
agar diingati untuk masa depan..
I'allh..

Bookmark and Share

  


  Member Information For adikwaProfil   Hantar PM kepada adikwa   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.099719 saat. Lajunya....