Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 14-11-2018  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman.
-- ali-Imran: 139

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: Alai_Syafa
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43068

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 35
Ahli: 0
Jumlah: 35




  Yang Masuk Ke Sini
RedPetunia: 1 hari, 1 jam, 29 minit yang lalu
IbnuKhaldun: 1 hari, 8 jam, 29 minit yang lalu
sahabat_amin: 3 hari yang lalu
Gorodkovie: 5 hari yang lalu
Swarig123: 8 hari yang lalu
sunan-faqih: 14 hari yang lalu
ajefikrah: 19 hari yang lalu
Kang: 21 hari yang lalu
owl_UM: 23 hari yang lalu
rasian: 27 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Revolusi rakyat Mesir, pelajar Malaysia bagaimana?…posted by NADIA


Carian Forum

Moderator: Admin, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Revolusi rakyat Mesir, pelajar Malaysia bagaimana?…posted by NADIA

Please Mendaftar To Post


Oleh Revolusi rakyat Mesir, pelajar Malaysia bagaimana?…posted by NADIA

mujahadah85
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.12.2009
Ahli No: 38834
Posting: 149
Dari: shah alam

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 01-02-11 22:48


Diktator Hosni Mubarak sedang mengalami saat-saat akhir pemerintahan kuku besinya yang berlarutan selama 30 tahun. Rakyat Mesir sudah muak dengan muka beliau dan telah bangkit untuk menentang rejim zalim yang sudah nazak dan hampir berkubur. Namun pada ketika ini, suasana di Mesir tidak aman daripada kes-kes jenayah oleh mereka yang tidak bertanggungjawab mengambil kesempatan di atas kemelut ini. Polis telah diarah keluar daripada bandar oleh diktator ini, mungkin ini strategi beliau untuk mendesak rakyat agar mengembalikan kawalan keselamatan kepada harta-benda dan diri mereka.

Apapun, ini adalah laporan keadaan semasa di Mesir dan kerajaan Malaysia harus peka dengan permasalahan yang sedang dihadapi oleh para pelajar kita di Mesir.


1. Huru-hara dan rusuhan di hampir semua tempat di Mesir

Rusuhan berlaku merata-rata tempat, orang awam bertempur dengan polis dan tentera…ramai terkorban, ramai cedera parah. Orang yang tak bersalah pun boleh jadi mangsa tanpa sedar.

2. Internet, Komunikasi Telefon Bimbit disekat

Dah beberapa hari sejak kerajaan Mesir menyekat Internet dan komunikasi telefon bimbit serta servis blackberry. Menyukarkan orang ramai untuk berhubung. Ramai ibu bapa di Malaysia risau keadaan anak mereka di Mesir yang gagal dihubungi dan tidak tahu keadaan terkini isu di sana.

3. 5000 banduan terlepas dari penjara

Antara kes “prison break” terbesar setakat ini…5000 banduan telah terlepas dari penjara. 5000 tu jumlah yang sangat ramai, dan agak-agak apa banduan yang dah lama kena penjara akan buat bila dah terlepas? Dengar2 banduan pula spesies ganas2 yang terlepas.

4. Pelajar Malaysia dirogol, dirompak

Dengar berita ada pelajar Malaysia di Mesir yang telah menjadi mangsa rogol dan rompak. Rumah yang didiami mereka dicerobohi dan mereka tinggal dalam ketakutan. Ini bukan perkara main-main kerana melibatkan maruah dan nyawa rakyat kita sendiri. Minta pihak kerajaan Malaysia memandang serius perkara ini, sebab kalau ikutkan coverage di akhbar dan tv sekarang memang langsung tak dipandang serius.

5. Darurat, krisis tempat tinggal dan makanan

Tahu tak apa masalah besar bila darurat berlaku? Ramai akan menghadapi masalah tempat tinggal sebab macam dinyatakan di atas, kena ceroboh, kena bakar dll. Nak makan pun susah, kedai mana yang berani buka time kecoh-kecoh macam ini. Lagi parah bila ada kemalangan, luka-luka dan terkena penyakit. Silap-silap dari sakit ringan-ringan boleh maut sebab tak dapat rawatan sebetulnya.

6. Airport, Balai Polis, Kereta diserang, dibakar

Lapangan terbang diceroboh dan di serang, dan segala urusan penerbangan banyak yang terpaksa di batalkan atas sebab keselamatan. Yang selamat hanya mereka yang ada pesawat peribadi. Balai-balai polis dan kereta serta kenderaan di jalanraya banyak yang dibakar oleh perusuh. Terdapat juga insiden pihak tentera melanggar perusuh dengan kereta.

7. Bloggers seluruh Malaysia, take note!

Sebarkan maklumat berikut; dan minta kerajaan Malaysia memberi priority sebaik mungkin untuk isu ini.

Kita memohon supaya kerajaan Malaysia memandang serius hal ini. Bukan sahaja di Mansoura, malah di seluruh Mesir keselamatan rakyat kita terancam.

Segala update berkenaan keadaan di sana boleh dibaca melalui blog Krisis Mesir, Nasib Pelajar Kita

Jika ada cadangan di luar sana untuk membantu kami mendapatkan perhatian kerajaan Malaysia, sila hubungi Nurul Nadia Binti Md Zin di 017-3193923

Atau melalui:
Facebook: Nuvul Nadiva Dizavch
Twitter: DyyaDizarch
YM: [email protected]

Please let all Malaysians know about this. I will do the same but I need your help too especially to all the bloggers out there. May Allah save our citizens there.

– Nadia

8. Sebar-sebarkan berita mengenai ini

minta tolong sebar berita ini di facebook, twitter, yahoo messenger, email dll. Nak copy paste tak bagi kredit pun tak kisah kali ini, yang penting kita nak maklumat ini tersebar.

Artikel asal – http://jomphp.com/serius-krisis-sebenar-darurat-di-mesir-sebarkan-kepada-semua.html
Blog Nadia – http://dizarch.blogspot.com/
Blog Rasmi – http://krisismesirnasibrakyatkita.blogspot.com/2011/02/update-1948pm-122011-selasa-gmt-8.html#comments
Facebook – http://www.facebook.com/pages/Selamatkan-pelajar-dan-rakyat-Malaysia-di-Mesir/185618624791964

Bookmark and Share

  


  Member Information For mujahadah85Profil   Hantar PM kepada mujahadah85   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 02-02-11 15:32


setakat ni mlm tadi kami dapat hubungi adik perempuan yang ada d alex..situasi d sana boleh dikatakan anatar tempat yang selamat drpada kekecohan even ada beberapa kali terdengan das tembakan. bekalan makanan boleh cukup untuk 2 minggu dan mereka berkongsi 11 org dalam 1 rumah. masa kol jugak mlm tadi dia bagitahu mereka sdn menunggu pasport d uruskan, saya tak pasti urus apa dan bagaimana. apapun dalam ketenangan mereka yang tu sbenranye tidak memadamkan kebimbangan kami d malaysia lantaran d media banyak terpapar keganasan sana sini.


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 02-02-11 17:01


kerajaan MALAYSIA dah memutuskan membawa pulang lebih kurang 10,000 pelajar di MESIR..
semua melalui kapal-kapal TLDM..
malah akan membawa dengan pesawat MAS, AIRASIA..
selain itu juga akan dipindahkan ke JEDDAH, ARAB SAUDI..

syukurlah di MALAYSIA tak jadi macam ni.. :-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

faridah
Warga 1 Bintang
Menyertai: 11.09.2004
Ahli No: 11059
Posting: 25
Dari: bumi allah

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 02-02-11 19:28


Assalamualaikum....

Ya Allah permudahkan segala urusan permindahan pelajar2 Mlys di Mesir ini...Ya Allah, selamatkanlah mereka...jauhilah mereka dari malapetaka...lindungilah mereka..

Bookmark and Share

  


  Member Information For faridahProfil   Hantar PM kepada faridah   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 04-02-11 02:18


Alhamdulillah...
Walaupun dalam kebimbingan, keadaan masih dalam keadaan stabil...
jangan risau ye org malaysia ye =)
Berita dalam TV itu memang lah ganas. Berita mesti lah nak sensasi =)
Insya Allah... Doa lah kami selamat...
Ameen =)
apa-apa pun sekarang dalam usaha menyelamatkan pelajar Malaysia bawa keluar dari Mesir ini... Walaupun berat aty nak tinggalkan Mesir ini...
Sedih... Mmmmm....


-----------------



Bookmark and Share

  


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-02-11 07:34


saya berharap malaysia akan jadi seperti ini :-)

kesedaran sudah banyak dan jika ini terjadi mesti ramai rakyat malaysia sokong..tunisia dah buktikan jadi kita boleh jadikan ini realiti ;-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 05-02-11 09:22


Pada 05-02-11 07:34 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

saya berharap malaysia akan jadi seperti ini :-)

kesedaran sudah banyak dan jika ini terjadi mesti ramai rakyat malaysia sokong..tunisia dah buktikan jadi kita boleh jadikan ini realiti ;-)



SUKA MALAYSIA JADI BEGINI?
ORANG PAS PUN TERHEGEH-HEGEH MEMINTA BANTUAN KERAJAAN UMNO MEMBAWA PULANG SEGERA ANAK-ANAK MEREKA..
KALAU ORANG PAS BERANI..Kenapa TAK PERJUANGKAN BERSAMA DENGAN ORANG MESIR DISANA?
Kenapa NAK PULANG MALAYSIA?
INI TIDAK..KALUT NAK BALIK MALAYSIA INI..
DASAR ORANG PAS TAK TAHU MALU..

:sopan:

:sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-02-11 12:29


tu tanggungjawab kerajaan lah....apalah jahil sangat ni???hahahaha dah jahil lagi tunjuk2


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 05-02-11 18:16


Pada 05-02-11 12:29 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

tu tanggungjawab kerajaan lah....apalah jahil sangat ni???hahahaha dah jahil lagi tunjuk2




MEMANGLAH TANGGUNJAWAB KERAJAAN..
KALAU DIBANTU PUN DIBEBEL..
KALAU TAK DIBANTU PUN MEMBEBEL..

CUBA ANDA TANYA ORANG PAS DI MESIR..
ORANG PAS DI MESIR DITINGGALKAN DI MESIR ATAU DI BAWA PULANG?
TAMBANG KAPAL TERBANG DAN KAPAL SIAPA YANG TANGGUNG?

YANG MANA LEBIH ZALIM?
KERAJAAN MESIR ZALIM ATAU KERAJAAN UMNO ZALIM?

SIAPA YANG JAHIL & ZALIM SEBENARNYA?

:sopan:

:sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-02-11 18:27


dah lembab sangat mana ibu bapa tak bising???hahahaha dan kerajaan malaysia pula sokong hosni mubarak yang mana merompak harta rakyat mesir jadi kedua-duanya zalim

see anda dah tunjuk jahil anda ;-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 05-02-11 18:30


Pada 05-02-11 18:27 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

dah lembab sangat mana ibu bapa tak bising???hahahaha dan kerajaan malaysia pula sokong hosni mubarak yang mana merompak harta rakyat mesir jadi kedua-duanya zalim

see anda dah tunjuk jahil anda ;-)




ZALIM KAH KERAJAAN UMNO?
ORANG PAS TAK TAHU MALU KAH NAIK KAPAL TERBANG ORANG ZALIM.. :sopan: :sopan: :sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-02-11 18:32


Pada 05-02-11 18:30 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-02-11 18:27 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

dah lembab sangat mana ibu bapa tak bising???hahahaha dan kerajaan malaysia pula sokong hosni mubarak yang mana merompak harta rakyat mesir jadi kedua-duanya zalim

see anda dah tunjuk jahil anda ;-)




ZALIM KAH KERAJAAN UMNO?
ORANG PAS TAK TAHU MALU KAH NAIK KAPAL TERBANG ORANG ZALIM.. :sopan: :sopan: :sopan:



hahahaha kerajaan dan parti pun tak boleh beza......... :lucu: :lucu: :lucu:

raja lawak betul...ada juga santapan lewat petang....mari maghrib dulu


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 06-02-11 01:13


Pada 05-02-11 18:32 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-02-11 18:30 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-02-11 18:27 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

dah lembab sangat mana ibu bapa tak bising???hahahaha dan kerajaan malaysia pula sokong hosni mubarak yang mana merompak harta rakyat mesir jadi kedua-duanya zalim

see anda dah tunjuk jahil anda ;-)




ZALIM KAH KERAJAAN UMNO?
ORANG PAS TAK TAHU MALU KAH NAIK KAPAL TERBANG ORANG ZALIM.. :sopan: :sopan: :sopan:



hahahaha kerajaan dan parti pun tak boleh beza......... :lucu: :lucu: :lucu:

raja lawak betul...ada juga santapan lewat petang....mari maghrib dulu



CEMBURU DENGAN KEBOLEHAN TINDAKAN KERAJAAN BN KE? :sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 06-02-11 12:45


apa kes ini...
lari tajuk..
buat topik lain ye...
kalau ingin bergaduh,,,


-----------------



Bookmark and Share

  


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 06-02-11 14:06


Pada 06-02-11 12:45 , as-syafie posting:

!!! QUOTE !!!

apa kes ini...
lari tajuk..
buat topik lain ye...
kalau ingin bergaduh,,,



SAYA PUN SUKA KALAU TOPIK INI DITUTUP..

PERKARA YANG BAIK DILAKUKAN BUKANNYA NAK MENGHARGAI..
SEMUANYA DI POLITIKKAN..

MEMANG DASAR ORANG PAS YANG TIDAK MENGENANG BUDI..

MAKAN POLITIK, MINUM POLITIK, TIDUR POLITIK..

ITULAH MENTALITI ORANG PAS..:-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 06-02-11 20:46


Pada 06-02-11 01:13 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-02-11 18:32 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-02-11 18:30 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-02-11 18:27 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

dah lembab sangat mana ibu bapa tak bising???hahahaha dan kerajaan malaysia pula sokong hosni mubarak yang mana merompak harta rakyat mesir jadi kedua-duanya zalim

see anda dah tunjuk jahil anda ;-)




ZALIM KAH KERAJAAN UMNO?
ORANG PAS TAK TAHU MALU KAH NAIK KAPAL TERBANG ORANG ZALIM.. :sopan: :sopan: :sopan:



hahahaha kerajaan dan parti pun tak boleh beza......... :lucu: :lucu: :lucu:

raja lawak betul...ada juga santapan lewat petang....mari maghrib dulu



CEMBURU DENGAN KEBOLEHAN TINDAKAN KERAJAAN BN KE? :sopan:



masih tak boleh bezakan lagi kerajaan dan parti :lol: :lol: :lol:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 06-02-11 20:47


Pada 06-02-11 14:06 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 06-02-11 12:45 , as-syafie posting:

!!! QUOTE !!!

apa kes ini...
lari tajuk..
buat topik lain ye...
kalau ingin bergaduh,,,



SAYA PUN SUKA KALAU TOPIK INI DITUTUP..

PERKARA YANG BAIK DILAKUKAN BUKANNYA NAK MENGHARGAI..
SEMUANYA DI POLITIKKAN..

MEMANG DASAR ORANG PAS YANG TIDAK MENGENANG BUDI..

MAKAN POLITIK, MINUM POLITIK, TIDUR POLITIK..

ITULAH MENTALITI ORANG PAS..:-)


mentaliti kelas ke belakang sebabnya jika tak tahu politik macam mana nak memerintah??hanya orang tadika cakap macam ni
:lucu: :lucu: :lucu:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 06-02-11 21:18


Pada 06-02-11 20:47 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 06-02-11 14:06 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 06-02-11 12:45 , as-syafie posting:

!!! QUOTE !!!

apa kes ini...
lari tajuk..
buat topik lain ye...
kalau ingin bergaduh,,,



SAYA PUN SUKA KALAU TOPIK INI DITUTUP..

PERKARA YANG BAIK DILAKUKAN BUKANNYA NAK MENGHARGAI..
SEMUANYA DI POLITIKKAN..

MEMANG DASAR ORANG PAS YANG TIDAK MENGENANG BUDI..

MAKAN POLITIK, MINUM POLITIK, TIDUR POLITIK..

ITULAH MENTALITI ORANG PAS..:-)


mentaliti kelas ke belakang sebabnya jika tak tahu politik macam mana nak memerintah??hanya orang tadika cakap macam ni
:lucu: :lucu: :lucu:



TERASA KE?

PARTI PAS PERINTAH MACAM TADIKA..
JANJI MACAM-MACAM HABUK PUN TAK ADA..

SETAKAT BERI CERAMAH AGAMA SAJA..
CERAMAH SANA SINI..SIANG MALAM..
APABILA BUAT KERJA SEMUA JADI HARU-BIRU..

:sopan:

:sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

mujahadah85
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.12.2009
Ahli No: 38834
Posting: 149
Dari: shah alam

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 06-02-11 21:31


Pada 02-02-11 15:32 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

setakat ni mlm tadi kami dapat hubungi adik perempuan yang ada d alex..situasi d sana boleh dikatakan anatar tempat yang selamat drpada kekecohan even ada beberapa kali terdengan das tembakan. bekalan makanan boleh cukup untuk 2 minggu dan mereka berkongsi 11 org dalam 1 rumah. masa kol jugak mlm tadi dia bagitahu mereka sdn menunggu pasport d uruskan, saya tak pasti urus apa dan bagaimana. apapun dalam ketenangan mereka yang tu sbenranye tidak memadamkan kebimbangan kami d malaysia lantaran d media banyak terpapar keganasan sana sini.



apa status adik perempuan shem sekarang?cousin saya 3org xpulang2 lagi, sebab pasport mereka dipegang oleh pihak universiti untuk -renewal...bila kecoh macam ini, org universiti pun tak dapat nak cari.....

Bookmark and Share

  


  Member Information For mujahadah85Profil   Hantar PM kepada mujahadah85   Quote dan BalasQuote

mujahadah85
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.12.2009
Ahli No: 38834
Posting: 149
Dari: shah alam

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 06-02-11 21:33


Pada 04-02-11 02:18 , as-syafie posting:

!!! QUOTE !!!

Alhamdulillah...
Walaupun dalam kebimbingan, keadaan masih dalam keadaan stabil...
jangan risau ye org malaysia ye =)
Berita dalam TV itu memang lah ganas. Berita mesti lah nak sensasi =)
Insya Allah... Doa lah kami selamat...
Ameen =)
apa-apa pun sekarang dalam usaha menyelamatkan pelajar Malaysia bawa keluar dari Mesir ini... Walaupun berat aty nak tinggalkan Mesir ini...
Sedih... Mmmmm....



lupa pula as-syafie study kat mesir, so katmane sekarang as-syafie ini...

Bookmark and Share

  


  Member Information For mujahadah85Profil   Hantar PM kepada mujahadah85   Quote dan BalasQuote

mujahadah85
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.12.2009
Ahli No: 38834
Posting: 149
Dari: shah alam

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 06-02-11 21:35


tuan -tuan sekalian...boleh tak kalau xkutuk mengutuk sesama sendiri..penat lah barang quote anda yang xhabis2 ..

sekarang our mission nak selamatkan pelajar dan warga malaysia yang bekerje di mesir .... tu saja.. tak ada tajuk lain pun dalam forum ini..harap maklum ... allahualamm :D

Bookmark and Share

  


  Member Information For mujahadah85Profil   Hantar PM kepada mujahadah85   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 06-02-11 22:03


Pada 06-02-11 21:35 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

tuan -tuan sekalian...boleh tak kalau xkutuk mengutuk sesama sendiri..penat lah barang quote anda yang xhabis2 ..

sekarang our mission nak selamatkan pelajar dan warga malaysia yang bekerje di mesir .... tu saja.. tak ada tajuk lain pun dalam forum ini..harap maklum ... allahualamm :D



DAH DISELAMATKAN DAH PUN..
2 BUAH KAPAL TERBANG ARAB SAUDI PUN DAH DIPINJAMKAN KEPADA MALAYSIA..
PENGHARGAAN JUGAK KEPADA KERAJAAN ARAB SAUDI..
HANYA ORANG PAS SAJA MEMPOLITIKAN PERKARA INI..

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 07-02-11 14:21


ada bukti ke pas politikkan hal ini???pas antara yang lantang sokong kebangkitan rakyat mesir........punyalah tu sampai takut PM kita hahahahaha

saya yakin revolusi begini akan berlaku di malaysia cuma tunggu waktu saja.....sekarang usaha ke arah tu sudah ada


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 07-02-11 18:39


Pada 07-02-11 14:21 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

ada bukti ke pas politikkan hal ini???pas antara yang lantang sokong kebangkitan rakyat mesir........punyalah tu sampai takut PM kita hahahahaha

saya yakin revolusi begini akan berlaku di malaysia cuma tunggu waktu saja.....sekarang usaha ke arah tu sudah ada



PM TAKUT DENGAN PAS? :sopan:

ORANG PAS DI MESIR PUN PAKAT LARI BALIK KE MALAYSIA..
SETAKAT CAKAP DAN BUAT DEMO DI MALAYSIA SIAPA PUN BOLEH..

SAYA CABAR ANDA DAN ORANG PAS PERGI KE MESIR..
TAK PERLU TUNGGU ESOK LUSA..HARI NI PUN BOLEH..
ADA BERANI?

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 07-02-11 21:43


Pada 06-02-11 21:31 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-02-11 15:32 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

setakat ni mlm tadi kami dapat hubungi adik perempuan yang ada d alex..situasi d sana boleh dikatakan anatar tempat yang selamat drpada kekecohan even ada beberapa kali terdengan das tembakan. bekalan makanan boleh cukup untuk 2 minggu dan mereka berkongsi 11 org dalam 1 rumah. masa kol jugak mlm tadi dia bagitahu mereka sdn menunggu pasport d uruskan, saya tak pasti urus apa dan bagaimana. apapun dalam ketenangan mereka yang tu sbenranye tidak memadamkan kebimbangan kami d malaysia lantaran d media banyak terpapar keganasan sana sini.



apa status adik perempuan shem sekarang?cousin saya 3org xpulang2 lagi, sebab pasport mereka dipegang oleh pihak universiti untuk -renewal...bila kecoh macam ini, org universiti pun tak dapat nak cari.....



alhamdulillah..dia da selamat sampai rumah magrib tadi.. yang atas2 ni tak payah lah gadoh2...apa yang diperkatekan tu ada yang betul ada yang salah..hehe..


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 07-02-11 22:15


Pada 07-02-11 21:43 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 06-02-11 21:31 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-02-11 15:32 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

setakat ni mlm tadi kami dapat hubungi adik perempuan yang ada d alex..situasi d sana boleh dikatakan anatar tempat yang selamat drpada kekecohan even ada beberapa kali terdengan das tembakan. bekalan makanan boleh cukup untuk 2 minggu dan mereka berkongsi 11 org dalam 1 rumah. masa kol jugak mlm tadi dia bagitahu mereka sdn menunggu pasport d uruskan, saya tak pasti urus apa dan bagaimana. apapun dalam ketenangan mereka yang tu sbenranye tidak memadamkan kebimbangan kami d malaysia lantaran d media banyak terpapar keganasan sana sini.



apa status adik perempuan shem sekarang?cousin saya 3org xpulang2 lagi, sebab pasport mereka dipegang oleh pihak universiti untuk -renewal...bila kecoh macam ini, org universiti pun tak dapat nak cari.....



alhamdulillah..dia da selamat sampai rumah magrib tadi.. yang atas2 ni tak payah lah gadoh2...apa yang diperkatekan tu ada yang betul ada yang salah..hehe..



SYUKURLAH DAH SELAMAT SAMPAI..

TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA..
TERIMA KASIH TLDM
TERIMA KASIH TUDM..
TERIMA KASIH LEMBAGA TABUNG HAJI..
TERIMA KASIH MAS..
TERIMA KASIH AIRASIA..
TERIMA KASIH INSTITUT LATIHAN ISLAM MALAYSIA (ILIM)..
TERIMA KASIH KERAJAAN ARAB SAUDI..
TERIMA KASIH KERAJAAN NEGERI MASING-MASING..

:-) ;-) :welcome:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

mujahadah85
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.12.2009
Ahli No: 38834
Posting: 149
Dari: shah alam

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 07-02-11 22:50


Terima kasih kepada Allah yang memanjangkan usia kita sampai lah ke hari ni..

Terima kasih kepada Rasul kita, sebab tinggalkan sunnah dan Al-quran kepada kita untuk jadikan panduan dan pedoman hidup..

Terima kasih kepada ibu dan ayah, sebab membesarkan kita dengan penuh kasih sayang, amanah dan didikan yang terbaik untuk kita...

Terima kasih kepada kakak2 ku dan abgku, kerana menerima aku sebagai adik mereka dengan menunjuk ajar ku pelbagai perkara...

Terima kasih kepada Guru2...yang telah mengajar kita membaca ABC, mengira...mengorak langkah ke menara gading, membantu kita menjadi org yang berguna...

Terima kasih kepada jiranku, kerana sentiasa mengambil berat terhadap kami, especially, bila ibu dan ayah tiada...

Terima kasih kepada semua sahabat2ku yang sama-sama melakar warna2 kehidupan ku, sepanjg zaman remajaku..hingga kini..

Bookmark and Share

  


  Member Information For mujahadah85Profil   Hantar PM kepada mujahadah85   Quote dan BalasQuote

mujahadah85
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.12.2009
Ahli No: 38834
Posting: 149
Dari: shah alam

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 07-02-11 22:52


Correction ye en firdaus, semua flight ticket adalah initiative keluarga pelajar di mesir sendiri, bukan duit kerajaan.....unless naik kapal :D

Bookmark and Share

  


  Member Information For mujahadah85Profil   Hantar PM kepada mujahadah85   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 07-02-11 22:58


Pada 07-02-11 22:52 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

Correction ye en firdaus, semua flight ticket adalah initiative keluarga pelajar di mesir sendiri, bukan duit kerajaan.....unless naik kapal :D





SILA JAWAB HADAPAN ALLAH SWT YE..
JANGAN HABAQ kat SAYA..
SAYA BUKAN SIAPA-SIAPA..
HARTA TAK ADA..
RUPA PUN TAK ADA..

:sopan:

:sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 08-02-11 12:39


Pada 07-02-11 22:58 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-02-11 22:52 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

Correction ye en firdaus, semua flight ticket adalah initiative keluarga pelajar di mesir sendiri, bukan duit kerajaan.....unless naik kapal :D





SILA JAWAB HADAPAN ALLAH SWT YE..
JANGAN HABAQ kat SAYA..
SAYA BUKAN SIAPA-SIAPA..
HARTA TAK ADA..
RUPA PUN TAK ADA..

:sopan:

:sopan:

:sopan:



:lucu: :lucu: :lucu:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

mas_ayu
WARGA SETIA
Menyertai: 30.01.2007
Ahli No: 28444
Posting: 1063
Dari: :pAhaNG DaRuL MaKMuR:

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 08-02-11 14:05


Pada 07-02-11 14:21 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

ada bukti ke pas politikkan hal ini???pas antara yang lantang sokong kebangkitan rakyat mesir........punyalah tu sampai takut PM kita hahahahaha

saya yakin revolusi begini akan berlaku di malaysia cuma tunggu waktu saja.....sekarang usaha ke arah tu sudah ada



:lucu: :lucu: :lucu: :lucu: :lucu: :lucu: :lucu: :lucu: :lucu: :lucu: :lucu: :lucu: :lucu: :lucu: :lucu: :lucu:


-----------------
http://aisyahumaira-masayu.blogspot.com


Bookmark and Share

  


  Member Information For mas_ayuProfil   Hantar PM kepada mas_ayu   Pergi ke mas_ayu's Website   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 08-02-11 14:46


Pada 06-02-11 21:33 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 04-02-11 02:18 , as-syafie posting:

!!! QUOTE !!!

Alhamdulillah...
Walaupun dalam kebimbingan, keadaan masih dalam keadaan stabil...
jangan risau ye org malaysia ye =)
Berita dalam TV itu memang lah ganas. Berita mesti lah nak sensasi =)
Insya Allah... Doa lah kami selamat...
Ameen =)
apa-apa pun sekarang dalam usaha menyelamatkan pelajar Malaysia bawa keluar dari Mesir ini... Walaupun berat aty nak tinggalkan Mesir ini...
Sedih... Mmmmm....



lupa pula as-syafie study kat mesir, so katmane sekarang as-syafie ini...


Ye Mujahadah85...
Allhamdulillah..
saya da sampai Bumi Malaysia da...
Insya Allah..
Semua pelajar Malaysia selamat,,,
Berkat Doa kalian... =)


-----------------



Bookmark and Share

  


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 08-02-11 17:04


Pada 07-02-11 22:52 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

Correction ye en firdaus, semua flight ticket adalah initiative keluarga pelajar di mesir sendiri, bukan duit kerajaan.....unless naik kapal :D


erk..mana tau ni? a'ah..memang atas initiatif family memasing Kalau nak balik cepat..tapi ramai lagi yang stay kat jeddah untuk tunggu turn dalam 5 6 hari...


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 08-02-11 17:30


Pada 08-02-11 17:04 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-02-11 22:52 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

Correction ye en firdaus, semua flight ticket adalah initiative keluarga pelajar di mesir sendiri, bukan duit kerajaan.....unless naik kapal :D


erk..mana tau ni? a'ah..memang atas initiatif family memasing Kalau nak balik cepat..tapi ramai lagi yang stay kat jeddah untuk tunggu turn dalam 5 6 hari...



YANG TAK NAK BALIK PUN ADA SEBAB NAK BUAT EXAM SEMESTER AKHIR.. :-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 08-02-11 17:33


Pada 07-02-11 18:39 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-02-11 14:21 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

ada bukti ke pas politikkan hal ini???pas antara yang lantang sokong kebangkitan rakyat mesir........punyalah tu sampai takut PM kita hahahahaha

saya yakin revolusi begini akan berlaku di malaysia cuma tunggu waktu saja.....sekarang usaha ke arah tu sudah ada



PM TAKUT DENGAN PAS? :sopan:

ORANG PAS DI MESIR PUN PAKAT LARI BALIK KE MALAYSIA..
SETAKAT CAKAP DAN BUAT DEMO DI MALAYSIA SIAPA PUN BOLEH..

SAYA CABAR ANDA DAN ORANG PAS PERGI KE MESIR..
TAK PERLU TUNGGU ESOK LUSA..HARI NI PUN BOLEH..
ADA BERANI?

:sopan:




TAK BERANI RASHDIN NI RUPANYA..
INGAT DAH SAMPAI MESIR DAH.. :sopan:
RUPANYA MASIH DI MALAYSIA YANG AMAN INI..

DASAR SEORANG PENGECUT..

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

hasanrijal
Warga 4 Bintang
Menyertai: 07.11.2009
Ahli No: 38117
Posting: 201
Dari: LaNd bEloW ThE WinD

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 08-02-11 21:30


As-Salam Firdaus & Rashidin..rasanya elok hentikan perbalahan kat posting ni..dah lari tajuk dah ni...


-----------------
Somewhere, something incredible is waiting to be seen


Bookmark and Share

  


  Member Information For hasanrijalProfil   Hantar PM kepada hasanrijal   Quote dan BalasQuote

faqir_imara
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.06.2010
Ahli No: 40024
Posting: 351
Dari: Fatih Istanbul

turkey   avatar


posticon Posting pada: 08-02-11 21:33


i wish both of them can sit together. Dont be too emotional.

Bookmark and Share

  


  Member Information For faqir_imaraProfil   Hantar PM kepada faqir_imara   Quote dan BalasQuote

hasanrijal
Warga 4 Bintang
Menyertai: 07.11.2009
Ahli No: 38117
Posting: 201
Dari: LaNd bEloW ThE WinD

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 08-02-11 21:39


Pada 07-02-11 21:43 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 06-02-11 21:31 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-02-11 15:32 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

setakat ni mlm tadi kami dapat hubungi adik perempuan yang ada d alex..situasi d sana boleh dikatakan anatar tempat yang selamat drpada kekecohan even ada beberapa kali terdengan das tembakan. bekalan makanan boleh cukup untuk 2 minggu dan mereka berkongsi 11 org dalam 1 rumah. masa kol jugak mlm tadi dia bagitahu mereka sdn menunggu pasport d uruskan, saya tak pasti urus apa dan bagaimana. apapun dalam ketenangan mereka yang tu sbenranye tidak memadamkan kebimbangan kami d malaysia lantaran d media banyak terpapar keganasan sana sini.



apa status adik perempuan shem sekarang?cousin saya 3org xpulang2 lagi, sebab pasport mereka dipegang oleh pihak universiti untuk -renewal...bila kecoh macam ini, org universiti pun tak dapat nak cari.....


alhamdulillah..dia da selamat sampai rumah magrib tadi.. yang atas2 ni tak payah lah gadoh2...apa yang diperkatekan tu ada yang betul ada yang salah..hehe..



Alhamdulillah...semoga yang masih kat Mesir pun jugak selamat sampai kat Malaysia


-----------------
Somewhere, something incredible is waiting to be seen


Bookmark and Share

  


  Member Information For hasanrijalProfil   Hantar PM kepada hasanrijal   Quote dan BalasQuote

hasanrijal
Warga 4 Bintang
Menyertai: 07.11.2009
Ahli No: 38117
Posting: 201
Dari: LaNd bEloW ThE WinD

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 08-02-11 21:40


Pada 08-02-11 21:33 , faqir_imara posting:

!!! QUOTE !!!

i wish both of them can sit together. Dont be too emotional.



Amin...


-----------------
Somewhere, something incredible is waiting to be seen


Bookmark and Share

  


  Member Information For hasanrijalProfil   Hantar PM kepada hasanrijal   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 08-02-11 23:25


Pada 08-02-11 21:30 , hasanrijal posting:

!!! QUOTE !!!

As-Salam Firdaus & Rashidin..rasanya elok hentikan perbalahan kat posting ni..dah lari tajuk dah ni...



betul itu..
da lah itu..
ini laman web ukhwah.com
makna nya berkawan bukan bermusuh..
kalau nak bermusuh dan berdebat tak tentu pasal..
buka web lain...
musuh.com
hehe :sopan:


-----------------



Bookmark and Share

  


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 08-02-11 23:46


Pada 08-02-11 23:25 , as-syafie posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 08-02-11 21:30 , hasanrijal posting:

!!! QUOTE !!!

As-Salam Firdaus & Rashidin..rasanya elok hentikan perbalahan kat posting ni..dah lari tajuk dah ni...



betul itu..
da lah itu..
ini laman web ukhwah.com
makna nya berkawan bukan bermusuh..
kalau nak bermusuh dan berdebat tak tentu pasal..
buka web lain...
musuh.com
hehe :sopan:



:-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

fardina
Warga 3 Bintang
Menyertai: 23.12.2003
Ahli No: 5918
Posting: 125
Dari: Melaka

Melaka   avatar


posticon Posting pada: 09-02-11 09:16


Kembali ke tajuk asal ya...

Bersyukurlah atas kurniaan ALLAH.. keamanan yang kita dapat sehingga ke hari ini.

Sedih sebenarnya kalau lihat apa yang berlaku di luar negara.Menakutkan... Hati sentiasa tak tenang, risau keselamatan diri dan keluarga.

Moga selamat di mana sahaja rakyat Malaysia berada dan dilindungi ALLAH hendaknya TERUTAMA di rakyat Malaysia di Mesir.

tak perlu gaduh2 ya. Kita kan 1MALAYSIA.

jangan kufur nikmat. Nikmatilah dan syukurilah keamanan negara kita dan jagalah ia agar terus terpelihara selamanya.

AMINNN...



:bunga: :bunga: :bunga: :bunga: :bunga:

Bookmark and Share

  


  Member Information For fardinaProfil   Hantar PM kepada fardina   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 09-02-11 11:40


Pada 09-02-11 09:16 , fardina posting:

!!! QUOTE !!!

Kembali ke tajuk asal ya...

Bersyukurlah atas kurniaan ALLAH.. keamanan yang kita dapat sehingga ke hari ini.

Sedih sebenarnya kalau lihat apa yang berlaku di luar negara.Menakutkan... Hati sentiasa tak tenang, risau keselamatan diri dan keluarga.

Moga selamat di mana sahaja rakyat Malaysia berada dan dilindungi ALLAH hendaknya TERUTAMA di rakyat Malaysia di Mesir.

tak perlu gaduh2 ya. Kita kan 1MALAYSIA.

jangan kufur nikmat. Nikmatilah dan syukurilah keamanan negara kita dan jagalah ia agar terus terpelihara selamanya.

AMINNN...



:bunga: :bunga: :bunga: :bunga: :bunga:


;-) ;-) ;-)


-----------------



Bookmark and Share

  


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 09-02-11 11:54


Pada 09-02-11 11:40 , as-syafie posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-02-11 09:16 , fardina posting:

!!! QUOTE !!!

Kembali ke tajuk asal ya...

Bersyukurlah atas kurniaan ALLAH.. keamanan yang kita dapat sehingga ke hari ini.

Sedih sebenarnya kalau lihat apa yang berlaku di luar negara.Menakutkan... Hati sentiasa tak tenang, risau keselamatan diri dan keluarga.

Moga selamat di mana sahaja rakyat Malaysia berada dan dilindungi ALLAH hendaknya TERUTAMA di rakyat Malaysia di Mesir.

tak perlu gaduh2 ya. Kita kan 1MALAYSIA.

jangan kufur nikmat. Nikmatilah dan syukurilah keamanan negara kita dan jagalah ia agar terus terpelihara selamanya.

AMINNN...



:bunga: :bunga: :bunga: :bunga: :bunga:


;-) ;-) ;-)



HAKIKATNYA BEGITULAH..
SUSAH NAK CARI NEGARA SEPERTI MALAYSIA NI..
AMAN DAN DAMAI..
WALAUPUN BERBEZA FAHAMAN POLITIK, AGAMA, BANGSA..
TETAP HIDUP AMAN DAMAI..

BUKAN ITU SAJA, ORANG BUKAN ISLAM SEPERTI TONY FERNANDES ( CEO AIRASIA ) PUN TAK KESAH MENOLONG UMAT ISLAM MELAYU YANG BELAJAR DI MESIR..

MEMANG TEPATLAH ISTILAH 1 MALAYSIA.. :-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 09-02-11 17:19


Pada 09-02-11 11:54 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!


HAKIKATNYA BEGITULAH..
SUSAH NAK CARI NEGARA SEPERTI MALAYSIA NI..
AMAN DAN DAMAI..
WALAUPUN BERBEZA FAHAMAN POLITIK, AGAMA, BANGSA..
TETAP HIDUP AMAN DAMAI..

BUKAN ITU SAJA, ORANG BUKAN ISLAM SEPERTI TONY FERNANDES ( CEO AIRASIA ) PUN TAK KESAH MENOLONG UMAT ISLAM MELAYU YANG BELAJAR DI MESIR..

MEMANG TEPATLAH ISTILAH 1 MALAYSIA.. :-)



memang ada hikmahnya dalam jadual allah mengapa malaysia ni kelihatan lebih aman damai berbanding negara2 lain..syukur lah..kadang-kadang terpkir dalam banyak situasi org luar banyak menghormati rakyat dr malaysia..seakan2 malaysia ni sesuatu yang istimewa..mungkin ada yang kata mereka menyegani ketokohan mahathir anwar dan abdullah tapi setelah mereka tak lagi sebagai pemimpin malaysia pun masih ramai org luar menyanjungi malaysia..lagi-lagi jika mereka sentiasa memuji2 malaysia macam lah malaysia saja yang ebst d seantero dunia...tak mungkin saja nak bodek2 kan.. :berfikir:


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 09-02-11 18:57


Pada 08-02-11 17:33 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-02-11 18:39 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-02-11 14:21 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

ada bukti ke pas politikkan hal ini???pas antara yang lantang sokong kebangkitan rakyat mesir........punyalah tu sampai takut PM kita hahahahaha

saya yakin revolusi begini akan berlaku di malaysia cuma tunggu waktu saja.....sekarang usaha ke arah tu sudah ada



PM TAKUT DENGAN PAS? :sopan:

ORANG PAS DI MESIR PUN PAKAT LARI BALIK KE MALAYSIA..
SETAKAT CAKAP DAN BUAT DEMO DI MALAYSIA SIAPA PUN BOLEH..

SAYA CABAR ANDA DAN ORANG PAS PERGI KE MESIR..
TAK PERLU TUNGGU ESOK LUSA..HARI NI PUN BOLEH..
ADA BERANI?

:sopan:




TAK BERANI RASHDIN NI RUPANYA..
INGAT DAH SAMPAI MESIR DAH.. :sopan:
RUPANYA MASIH DI MALAYSIA YANG AMAN INI..

DASAR SEORANG PENGECUT..

:sopan:




wuhuuu,boleh lihat tuduhan ini.....kah3 :lol: :lol: :lol: berat juga tuduhan ni


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 09-02-11 23:34


Pada 09-02-11 18:57 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 08-02-11 17:33 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-02-11 18:39 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-02-11 14:21 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

ada bukti ke pas politikkan hal ini???pas antara yang lantang sokong kebangkitan rakyat mesir........punyalah tu sampai takut PM kita hahahahaha

saya yakin revolusi begini akan berlaku di malaysia cuma tunggu waktu saja.....sekarang usaha ke arah tu sudah ada



PM TAKUT DENGAN PAS? :sopan:

ORANG PAS DI MESIR PUN PAKAT LARI BALIK KE MALAYSIA..
SETAKAT CAKAP DAN BUAT DEMO DI MALAYSIA SIAPA PUN BOLEH..

SAYA CABAR ANDA DAN ORANG PAS PERGI KE MESIR..
TAK PERLU TUNGGU ESOK LUSA..HARI NI PUN BOLEH..
ADA BERANI?

:sopan:




TAK BERANI RASHDIN NI RUPANYA..
INGAT DAH SAMPAI MESIR DAH.. :sopan:
RUPANYA MASIH DI MALAYSIA YANG AMAN INI..

DASAR SEORANG PENGECUT..

:sopan:




wuhuuu,boleh lihat tuduhan ini.....kah3 :lol: :lol: :lol: berat juga tuduhan ni




TERASA KE? :sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 09-02-11 23:37


Pada 09-02-11 17:19 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-02-11 11:54 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!


HAKIKATNYA BEGITULAH..
SUSAH NAK CARI NEGARA SEPERTI MALAYSIA NI..
AMAN DAN DAMAI..
WALAUPUN BERBEZA FAHAMAN POLITIK, AGAMA, BANGSA..
TETAP HIDUP AMAN DAMAI..

BUKAN ITU SAJA, ORANG BUKAN ISLAM SEPERTI TONY FERNANDES ( CEO AIRASIA ) PUN TAK KESAH MENOLONG UMAT ISLAM MELAYU YANG BELAJAR DI MESIR..

MEMANG TEPATLAH ISTILAH 1 MALAYSIA.. :-)



memang ada hikmahnya dalam jadual allah mengapa malaysia ni kelihatan lebih aman damai berbanding negara2 lain..syukur lah..kadang-kadang terpkir dalam banyak situasi org luar banyak menghormati rakyat dr malaysia..seakan2 malaysia ni sesuatu yang istimewa..mungkin ada yang kata mereka menyegani ketokohan mahathir anwar dan abdullah tapi setelah mereka tak lagi sebagai pemimpin malaysia pun masih ramai org luar menyanjungi malaysia..lagi-lagi jika mereka sentiasa memuji2 malaysia macam lah malaysia saja yang ebst d seantero dunia...tak mungkin saja nak bodek2 kan.. :berfikir:



DAH AGAK DAH MESTI ADA KOMEN MACAM NI..
SAJA NAK TAMBAH UJI BARA API HATI ANDA..
ADA APA LAGI NAK KOMEN TAK??
SILAKAN YE..
SERONOK JUGAK NI LIHAT REAKSI ANDA APA PULAK LEPAS NI..

:sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

mujahadah85
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.12.2009
Ahli No: 38834
Posting: 149
Dari: shah alam

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 10-02-11 02:53


En Firdaus, sila buka post sendiri lah..................komen lah banyak-banyak kat situ..jangan nak menumpang post org lain, dan tunjuk belang....bosan lah ekau ini... :D

Bookmark and Share

  


  Member Information For mujahadah85Profil   Hantar PM kepada mujahadah85   Quote dan BalasQuote

mujahadah85
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.12.2009
Ahli No: 38834
Posting: 149
Dari: shah alam

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 10-02-11 02:58


Pada 08-02-11 17:04 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-02-11 22:52 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

Correction ye en firdaus, semua flight ticket adalah initiative keluarga pelajar di mesir sendiri, bukan duit kerajaan.....unless naik kapal :D


erk..mana tau ni? a'ah..memang atas initiatif family memasing Kalau nak balik cepat..tapi ramai lagi yang stay kat jeddah untuk tunggu turn dalam 5 6 hari...



neighbour punya anak, dan kawan-kawan ayah saya punya anak...:D

Bookmark and Share

  


  Member Information For mujahadah85Profil   Hantar PM kepada mujahadah85   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 10-02-11 06:29


Pada 10-02-11 02:53 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

En Firdaus, sila buka post sendiri lah..................komen lah banyak-banyak kat situ..jangan nak menumpang post org lain, dan tunjuk belang....bosan lah ekau ini... :D


SAYA MEMANG PENUMPANG PUN..
SAYA SEDAR DIRI SAYA INI SIAPA..
ANDA SAJA YANG TAK SEDAR DIRI ANDA ITU SIAPA.. :sopan:
FORUM UKHWAH NI PUN BUKAN SAYA YANG PUNYA..
KAKAK HANAN YANG PUNYA.. :sopan:

BOLEH MINTA KAKAK HANAN BANNED SAYA TAK?
SAYA TUNGGU DI 'DIBANNED'..

ADA LAGI YANG ANDA NAK KOMEN?
CEPAT..CEPAT..
INI KAN NEGARA DEMOKRASI..
SILAKAN YE..
JANGAN MALU..
JANGAN SEGAN..

:sopan:

:sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 10-02-11 08:07


semoga rakyat malaysia yang masih di sana baik-baik saja.. sekarang ni pun keadaan dah kurang sikit... rasanya selagi hosni mubarak tak turun, selagi itulah bumi mesir tak aman...

Bookmark and Share

  


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 10-02-11 18:57


Pada 10-02-11 08:07 , halesolurun_84 posting:

!!! QUOTE !!!

semoga rakyat malaysia yang masih di sana baik-baik saja.. sekarang ni pun keadaan dah kurang sikit... rasanya selagi hosni mubarak tak turun, selagi itulah bumi mesir tak aman...


Emmm :oops:


-----------------



Bookmark and Share

  


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 10-02-11 19:52


Pada 09-02-11 23:37 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-02-11 17:19 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-02-11 11:54 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!


HAKIKATNYA BEGITULAH..
SUSAH NAK CARI NEGARA SEPERTI MALAYSIA NI..
AMAN DAN DAMAI..
WALAUPUN BERBEZA FAHAMAN POLITIK, AGAMA, BANGSA..
TETAP HIDUP AMAN DAMAI..

BUKAN ITU SAJA, ORANG BUKAN ISLAM SEPERTI TONY FERNANDES ( CEO AIRASIA ) PUN TAK KESAH MENOLONG UMAT ISLAM MELAYU YANG BELAJAR DI MESIR..

MEMANG TEPATLAH ISTILAH 1 MALAYSIA.. :-)



memang ada hikmahnya dalam jadual allah mengapa malaysia ni kelihatan lebih aman damai berbanding negara2 lain..syukur lah..kadang-kadang terpkir dalam banyak situasi org luar banyak menghormati rakyat dr malaysia..seakan2 malaysia ni sesuatu yang istimewa..mungkin ada yang kata mereka menyegani ketokohan mahathir anwar dan abdullah tapi setelah mereka tak lagi sebagai pemimpin malaysia pun masih ramai org luar menyanjungi malaysia..lagi-lagi jika mereka sentiasa memuji2 malaysia macam lah malaysia saja yang ebst d seantero dunia...tak mungkin saja nak bodek2 kan.. :berfikir:



DAH AGAK DAH MESTI ADA KOMEN MACAM NI..
SAJA NAK TAMBAH UJI BARA API HATI ANDA..
ADA APA LAGI NAK KOMEN TAK??
SILAKAN YE..
SERONOK JUGAK NI LIHAT REAKSI ANDA APA PULAK LEPAS NI..

:sopan:

:sopan:



ada salah silap ke tulisan saya tu? komen saya bukan nak petik lighter keluar api..tapi sekadar beri kan pendapat...setuju atau tidak lain cerita bahkan apa yang awat koemn balik pun bukan satu pendapat penafian atau sokongan...so apa kena mengenenyer..?


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 10-02-11 23:15


Pada 10-02-11 19:52 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-02-11 23:37 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-02-11 17:19 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-02-11 11:54 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!


HAKIKATNYA BEGITULAH..
SUSAH NAK CARI NEGARA SEPERTI MALAYSIA NI..
AMAN DAN DAMAI..
WALAUPUN BERBEZA FAHAMAN POLITIK, AGAMA, BANGSA..
TETAP HIDUP AMAN DAMAI..

BUKAN ITU SAJA, ORANG BUKAN ISLAM SEPERTI TONY FERNANDES ( CEO AIRASIA ) PUN TAK KESAH MENOLONG UMAT ISLAM MELAYU YANG BELAJAR DI MESIR..

MEMANG TEPATLAH ISTILAH 1 MALAYSIA.. :-)



memang ada hikmahnya dalam jadual allah mengapa malaysia ni kelihatan lebih aman damai berbanding negara2 lain..syukur lah..kadang-kadang terpkir dalam banyak situasi org luar banyak menghormati rakyat dr malaysia..seakan2 malaysia ni sesuatu yang istimewa..mungkin ada yang kata mereka menyegani ketokohan mahathir anwar dan abdullah tapi setelah mereka tak lagi sebagai pemimpin malaysia pun masih ramai org luar menyanjungi malaysia..lagi-lagi jika mereka sentiasa memuji2 malaysia macam lah malaysia saja yang ebst d seantero dunia...tak mungkin saja nak bodek2 kan.. :berfikir:



DAH AGAK DAH MESTI ADA KOMEN MACAM NI..
SAJA NAK TAMBAH UJI BARA API HATI ANDA..
ADA APA LAGI NAK KOMEN TAK??
SILAKAN YE..
SERONOK JUGAK NI LIHAT REAKSI ANDA APA PULAK LEPAS NI..

:sopan:

:sopan:



ada salah silap ke tulisan saya tu? komen saya bukan nak petik lighter keluar api..tapi sekadar beri kan pendapat...setuju atau tidak lain cerita bahkan apa yang awat koemn balik pun bukan satu pendapat penafian atau sokongan...so apa kena mengenenyer..?



BENAR BETULKAH TULISAN ANDA ITU? :sopan:

CUBA ANDA LIHAT DAN RENUNG SEMULA KOMEN ANDA TU..
APAKAH YANG ANDA KOMEN TENTANG MALAYSIA?
MENGAPA ANDA MENGUTUK MALAYSIA?
MENGAPA ANDA TAK SUKA SANGAT MALAYSIA DIPUJI?
ANDA ORANG AMERIKA SYARIKAT KE?

CUBA LIHAT PROFIL ANDA..
BENDERA PROFIL ANDA BENDERA AMERIKA SYARIKAT KAN?

LEBIH BAIK SAYA MEMUJI MALAYSIA TERCINTA NI DARIPADA MEMUJI NEGARA AMERIKA SYARIKAT TU..

APAKAH YANG BEST TENTANG AMERIKA SYARIKAT TU?

BEST SANGATKAH SERANG IRAQ..?
BEST SANGATKAH SERANG AFGHANISTAN..?
BEST SANGATKAH SERANG MACAM-MACAM LAGI..


:sopan:

:sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 11-02-11 21:00


tutup kes..saya tak ada niat nak pelekehkan malaysia..bahkan bangga bila malaysia dipuji puja..saya hanya nak ajak berfkir mana letaknye kehebatan malaysia? apa hikmahnya org suka kat mlaysia...awak salah paham ni...tak apa...rasanya da clear da...agaknya.

erm...perihal bendera pula d sebutnye..ya, ia adalah tempat tumpah darah saya..mengapa, tak boleh letak ka? wallahu a'lam bissowaab.. (baru 1st org sebut pasal bedenra ni...walhal da 7 tahun letak..huhu)


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 11-02-11 21:30


Pada 11-02-11 21:00 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

tutup kes..saya tak ada niat nak pelekehkan malaysia..bahkan bangga bila malaysia dipuji puja..saya hanya nak ajak berfkir mana letaknye kehebatan malaysia? apa hikmahnya org suka kat mlaysia...awak salah paham ni...tak apa...rasanya da clear da...agaknya.

erm...perihal bendera pula d sebutnye..ya, ia adalah tempat tumpah darah saya..mengapa, tak boleh letak ka? wallahu a'lam bissowaab.. (baru 1st org sebut pasal bedenra ni...walhal da 7 tahun letak..huhu)



TUTUP KES KE ATAU TUTUP MALU?

:sopan:

:sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

hasanrijal
Warga 4 Bintang
Menyertai: 07.11.2009
Ahli No: 38117
Posting: 201
Dari: LaNd bEloW ThE WinD

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 11-02-11 21:53


Pada 11-02-11 21:30 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 11-02-11 21:00 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

tutup kes..saya tak ada niat nak pelekehkan malaysia..bahkan bangga bila malaysia dipuji puja..saya hanya nak ajak berfkir mana letaknye kehebatan malaysia? apa hikmahnya org suka kat mlaysia...awak salah paham ni...tak apa...rasanya da clear da...agaknya.

erm...perihal bendera pula d sebutnye..ya, ia adalah tempat tumpah darah saya..mengapa, tak boleh letak ka? wallahu a'lam bissowaab.. (baru 1st org sebut pasal bedenra ni...walhal da 7 tahun letak..huhu)



TUTUP KES KE ATAU TUTUP MALU?

:sopan:

:sopan:

:sopan:




kes dah tutup


-----------------
Somewhere, something incredible is waiting to be seen


Bookmark and Share

  


  Member Information For hasanrijalProfil   Hantar PM kepada hasanrijal   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 11-02-11 22:08


Pada 11-02-11 21:53 , hasanrijal posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 11-02-11 21:30 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 11-02-11 21:00 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

tutup kes..saya tak ada niat nak pelekehkan malaysia..bahkan bangga bila malaysia dipuji puja..saya hanya nak ajak berfkir mana letaknye kehebatan malaysia? apa hikmahnya org suka kat mlaysia...awak salah paham ni...tak apa...rasanya da clear da...agaknya.

erm...perihal bendera pula d sebutnye..ya, ia adalah tempat tumpah darah saya..mengapa, tak boleh letak ka? wallahu a'lam bissowaab.. (baru 1st org sebut pasal bedenra ni...walhal da 7 tahun letak..huhu)



TUTUP KES KE ATAU TUTUP MALU?

:sopan:

:sopan:

:sopan:




kes dah tutup



TUTUP KES YE?

TAHU PUN TAKUT.. :sopan:

INGAT KAN 'ORANG AMERIKA' NI BERANI SANGAT..
TAPI RUPANYA SAMA JUGAK MACAM ORANG-ORANG PAS YANG 'BERANI MATI' PULANG DARI MESIR BARU-BARU NI..

ITU BARU MERASAI UJIAN DI NEGARA MESIR..
KALAU DI KERAH KE PALESTIN BERDEPAN ISRAEL APA LAH PULAK AGAKNYA REAKSI MEREKA PULAK YE..


:sopan:

:sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 12-02-11 07:56


Alhamdulillah..
Mesir MENANG... =)
Siap sedia balik ke Kuliah,,,
Jom Ke Kuliah...


-----------------



Bookmark and Share

  


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

faqir_imara
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.06.2010
Ahli No: 40024
Posting: 351
Dari: Fatih Istanbul

turkey   avatar


posticon Posting pada: 12-02-11 09:36


Apakah sudah confirm Tuan Presiden benar-benar sudah meletakkan jawatan? Akhbar STAR menyatakan sesuatu yang bercanggah dengan akhbar bahasa melayu. Secara peribadi saya menyokong Ikhwanul Muslimin mengambil alih pemerintahan.

Bookmark and Share

  


  Member Information For faqir_imaraProfil   Hantar PM kepada faqir_imara   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 12-02-11 12:18


Pada 12-02-11 07:56 , as-syafie posting:

!!! QUOTE !!!

Alhamdulillah..
Mesir MENANG... =)
Siap sedia balik ke Kuliah,,,
Jom Ke Kuliah...




BAGUSLAH MUBARAK DAH LETAK JAWATAN..
TENTERA DAH AMBIL ALIH KERAJAAN..


SAYA NAK TENGOK APA YANG ORANG PAS LEPAS NI NAK BUAT ISU YE..?

ISU KERAJAAN LAMBAT HANTAR BALIK KE MESIR PULAK KE?

BERANI JAMIN..


:sopan:

:sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

pejuangttbc90
Warga Rasmi
Menyertai: 13.02.2011
Ahli No: 40977
Posting: 11

blank   avatar


posticon Posting pada: 13-02-11 19:35


Allah telah berfirman:-

“Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat..” Al-Hujuraat ayat 10

Kepada saudara daripada partian. Kiat semua saudara.

*Damai

Bookmark and Share

  


  Member Information For pejuangttbc90Profil   Hantar PM kepada pejuangttbc90   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 13-02-11 21:23


Pada 13-02-11 19:35 , pejuangttbc90 posting:

!!! QUOTE !!!

Allah telah berfirman:-

“Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat..” Al-Hujuraat ayat 10

Kepada saudara daripada partian. Kiat semua saudara.

*Damai


i like it 8-)


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

hasanrijal
Warga 4 Bintang
Menyertai: 07.11.2009
Ahli No: 38117
Posting: 201
Dari: LaNd bEloW ThE WinD

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 14-02-11 21:48


Pada 13-02-11 21:23 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-02-11 19:35 , pejuangttbc90 posting:

!!! QUOTE !!!

Allah telah berfirman:-

“Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat..” Al-Hujuraat ayat 10

Kepada saudara daripada partian. Kiat semua saudara.

*Damai


i like it 8-)



me too :-D


-----------------
Somewhere, something incredible is waiting to be seen


Bookmark and Share

  


  Member Information For hasanrijalProfil   Hantar PM kepada hasanrijal   Quote dan BalasQuote

albarlasy
Warga 4 Bintang
Menyertai: 13.08.2005
Ahli No: 18103
Posting: 248
Dari: dunia fana'

egypt   avatar


posticon Posting pada: 08-04-11 00:09


Pada 10-02-11 06:29 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-02-11 02:53 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

En Firdaus, sila buka post sendiri lah..................komen lah banyak-banyak kat situ..jangan nak menumpang post org lain, dan tunjuk belang....bosan lah ekau ini... :D


SAYA MEMANG PENUMPANG PUN..
SAYA SEDAR DIRI SAYA INI SIAPA..
ANDA SAJA YANG TAK SEDAR DIRI ANDA ITU SIAPA.. :sopan:
FORUM UKHWAH NI PUN BUKAN SAYA YANG PUNYA..
KAKAK HANAN YANG PUNYA.. :sopan:

BOLEH MINTA KAKAK HANAN BANNED SAYA TAK?
SAYA TUNGGU DI 'DIBANNED'..

ADA LAGI YANG ANDA NAK KOMEN?
CEPAT..CEPAT..
INI KAN NEGARA DEMOKRASI..
SILAKAN YE..
JANGAN MALU..
JANGAN SEGAN..

:sopan:

:sopan:

:sopan:




berlagak betul sttment hang ek..


-----------------
jangan menyesal jadi manusia


Bookmark and Share

  


  Member Information For albarlasyProfil   Hantar PM kepada albarlasy   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.196137 saat. Lajunya....