Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 20-09-2019  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Rahsia kejayaan hidup adalah persediaan seseorang untuk menyambut datangnya kesempatan.
-- Benjamin Disraeli

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: mengintaisyurga
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43096

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 39
Ahli: 0
Jumlah: 39




  Yang Masuk Ke Sini
IbnuKhaldun: 11 hari yang lalu
alongmina: 15 hari yang lalu
muslimin23: 21 hari yang lalu
kasih_kekasih: 26 hari yang lalu
budakbesar: 32 hari yang lalu
azemi: 36 hari yang lalu


Copy & Paste
Topik: Perancangan DAP


Carian Forum

Moderator: Administrator
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Copy & Paste
    »» Perancangan DAP

Please Mendaftar To Post


Oleh Perancangan DAP

xeeL
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.10.2006
Ahli No: 26838
Posting: 105

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 15-12-10 11:51


Salam 2 all.

Tidak berapa lama dahulu, teman ada menulis tentang satu Pakatan Syaitan yang dibuat oleh pucuk pimpinan PKR-DAP tanpa pengetahuan PAS, dan ramai kepimpinan dan ahli PKR sendiri. Antara lain teman sebut Pakatan Syaitan itu antaranya ialah:

1. Kepimpinan DAP akan diberi kuasa autonomi untuk memerintah Pulau Pinang;

2. Kepimpinan DAP akan diberi jawatan Timbalan Perdana Menteri;

3. DAP akan diberi kuasa memerintah dan menjadi Menteri Besar di Perak dan Negeri Sembilan selain terus memegang kerusi Ketua Menteri Pulau Pinang; juga beberapa kerusi Exco termasuk Exco agama akan diberikan kepada wakil rakyat DAP berbangsa Melayu;

4. Bagi maksud itu, DAP akan memasang strategi meletakkan beberapa calon berbangsa Melayu kerana bagi jawatan Menteri Besar, Perlembagaan negeri-negeri jelas memperuntukkan hanya mereka yang berbangsa Melayu boleh dilantik menjadi Menteri Besar;

5. Strategi awal ialah untuk juga meletakkan beberapa calon Melayu untuk bertanding dikawasan selamat bagi kerusi Parlimen untuk membolehkan jawatan Timbalan Perdana Menteri diberikan terlebih dahulu kepada calon DAP Melayu untuk mengelakkan sensitiviti bangsa Melayu bergolak jika Pakatan Pembangkang memerintah. Hanya setelah keadaan reda dan mereka telah menguasai jentera dan institusi Kerajaan Persekutuan barulah Kitsiang akan ditabal sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Walaupun pada awalnya mereka bukan sahaja menafikan pendedahan Pakatan Syaitan itu, malah memaki hamun teman dengan pelbagai makian (tanpa menjawab isu yang teman bangkitkan), akhirnya beberapa fakta yang mula berlaku menunjukkan apa yang teman sebut itu adalah benar.

Jelas daripada kenyataan Anwar pemimpin anugerah tuhan yang tanpa berselindung lagi mengisytiharkan wahyu bahawa jika Pakatan Pembangkang menang maka Kitsiang akan dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri. Walaupun dibantah oleh kepimpinan PAS, malah Ketua Dewan Ulama' Dato' Harun Taib mengherdik Anwar kerana tidak menghormati kepimpinan Pakatan dengan membuat keputusan yang belum pun dibincangkan, namun pemimpin anugerah tuhan itu berkeras dengan rancangan mahu melantik Kitsiang sebagai TPM. Ianya suatu penghinaan kepada kepimpinan PAS khususnya YB Tuan Guru Haji Hadi yang kelihatan saperti dibakulsampahkan oleh pemimpin anugerah tuhan ini!

Terbaru DAP Selangor juga telah menyusun strategi dengan melantik Melayu kedalam Jawatankuasa DAP Negeri Selangor. Ean Yong Hian Wah, Setiausaha baru DAP Selangor membuat kenyataan tadi bahawa "lima ahli jawatankuasa baru yang dilantik adalah Azman Masri (ahli majlis Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB), Ganabatirau Veraman (peguam, aktivis dan ahli majlis Majlis Bandaraya Shah Alam dan bekas tahanan ISA), Lee Kee Hiong (ahli majllis Majlis Perbandaran Kajang), saudarai Leng Kiat (ahli majlis Majlis Bandaraya Shah Alam) dan Lwi Kian Keong (ahli majlis Majlis Perbandaran Sepang)”.

Dalam memasang strategi ini, kepimpinan DAP-PKR akan berkokok menyatakan DAP adalah parti multi-etnik yang sedang melakukan perubahan dan reformasi. Mereka sudah bersedia membuka pintu untuk bukan Cina khususnya Melayu menyertai dan menganggotai parti DAP dan akan diberi ruang dan peluang memegang jawatan tinggi termasuk menjadi calon pilihanraya. Mereka akan berkokok inilah sinar baru politik tanpa perkauman, walaupun merekalah sebenarnya bapak segala cauvinis dan rasis sejarah negara pernah lihat.

Selanjutnya mereka akan korbankan beberapa pimpinan kanan DAP berbangsa Cina kononnya untuk memberikan laluan kepada muka baru termasuk dari kalangan Melayu. Mereka akan dakwa ini adalah bukti serius mereka untuk mengetengahkan bangsa selain Cina terutamanya Melayu, sehingga mereka sanggup mengenepikan pimpinan Cina yang sudah lebih senior dan veteran.

Dan yang paling canggih mereka sudah atur beberapa pak jangoat untuk mengiyakan dan mena'amkan apa yang mereka lakukan. Mike semua jangan terkejut kalau ada pak jangoat yang yang mengembik mengalu-alukan transformasi DAP ini dan bukti bahawa DAP sudah berubah. Yang tidak berubahnya kata mereka ialah UMNO dan BN. DAP sudah insaf sejak menerima tarbiyyah dari pak jangoat-pak jangoat. Maka nanti bertakbirlah para pak jangoat mengusung calon DAP dalam pilihanraya nanti.

Teman berharap mike semua, khususnya umat Islam bangsa Melayu, agar tidak termakan dengan sandiawara terbaru ini. Janganlah kelak nanti kerana keghairahan melampau kita untuk memahkotakan diri di Putarajaya, akhirnya nanti kita yang rugi ternganga kosong.

Nampak gaya kepimpinan DAP telah mula mengatur strategi untuk memenuhi Pakatan Syaitan itu. Teman mendedahkan ini kerana berharap para pak jangoat semua yang terkilau bak kalkatu dengan cahaya mahkota Putrajaya supaya jangan esok bila dah terjadi baru nak ternganga mulut melopong. Ingatlah pesan ALLAH bahawa kafir sentiasa tidak redho dengan kita umat Islam dan sentiasa mereka mencari jalan dan strategi untuk merosakkan kita, "walan tardho ankal yahuudu walan nasooro hatta tat tabi'a millatahum; sesungguhnya Yahudi & Nasara (golongan kafir) sekali-kali tidak redho dengan kamu selama-lamanya sehinggalah kamu mengikut kehidupan mereka- Al Baqarah: 120".

Terbaru teman mendapat maklumat Pakatan Syaitan diantara kepimpinan PKR dan DAP telah memutuskan untuk sabotaj pilhanraya umum akan datang. Dalam perbincangan sulit yang diadakan baru-baru ini, mereka membuat keputusan sekiranya YDP Agong membubarkan Parlimen dan mengisytiharkan Pilihanraya Umum Ke 13, maka mereka akan melakukan beberapa perkara.

Apakah yang akan mereka lakukan? Apa rancangan mereka? Insyallah teman akan dedahkan dalam masa terdekat ini tentang Pakatan Syaitan ini yang sedang merancang satu Pakatan Luar Tabi'i - atau singkatannya PALAT!

Adios amigos, grasias senor & senorita.

Zulkifli Bin Noordin
Jumaat
03 Muharram 1432
10 Disember 2010

Artikel asal: http://zul4kulim.blogspot.com/2010/12/pakatan-syaitan-bermula.html

Bookmark and Share

  


  Member Information For xeeLProfil   Hantar PM kepada xeeL   Quote dan BalasQuote

Musafir_Ufuk_Timur
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2010
Ahli No: 39841
Posting: 192
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 16-12-10 10:19


percaya sangat lah cakap zulkifle nordin yang tak ada tetap pendirian tu...

tuan guru nik aziz sendiri tidak ada masaalah dengan TPM org cina..asalkan pemerintahan nya adil dan baik..daripada pemerintahan dari kerajaan sekarang yang zalim....

Bookmark and Share

  


  Member Information For Musafir_Ufuk_TimurProfil   Hantar PM kepada Musafir_Ufuk_Timur   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 16-12-10 13:00


Pada 16-12-10 10:19 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

percaya sangat lah cakap zulkifle nordin yang tak ada tetap pendirian tu...

tuan guru nik aziz sendiri tidak ada masaalah dengan TPM org cina..asalkan pemerintahan nya adil dan baik..daripada pemerintahan dari kerajaan sekarang yang zalim....


tapi PM mesti orang Islam...walaupun cina....


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

xeeL
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.10.2006
Ahli No: 26838
Posting: 105

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 16-12-10 14:34


Pada 16-12-10 10:19 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

percaya sangat lah cakap zulkifle nordin yang tak ada tetap pendirian tu...


Orang politik memang acap kali tidak tetap pendirian. Pas dulu pun anggap bergabung dengan parti bukan islam, contoh UMNO + MCA tak boleh, sekarang dah boleh pulak, contoh PAS + DAP. DAP tu pulak terang-terang kata tak mahu negara islam.

Nak buat macam mana, politik memang macam tu kat malaysia...

Sama juga isu lompat parti, dulu masa pra 16 september, boleh ahli umno lompat parti untuk bentuk kerajaan, tetapi tak boleh bila ahli adun/parlimen PAS/PKR/DAP nak lompat parti.

Politik.. politik... so, jangan ambil kisah sangat ye saudara....

Pada 16-12-10 13:00 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!


tapi PM mesti orang Islam...walaupun cina....


Setuju... Islam dan TIDAK DIKAWAL OLEH ORANG BUKAN ISLAM (puppet leader).

BTW, DAP sangat bahaya.... just my.. erm... 3 cent ?

Bookmark and Share

  


  Member Information For xeeLProfil   Hantar PM kepada xeeL   Quote dan BalasQuote

Musafir_Ufuk_Timur
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2010
Ahli No: 39841
Posting: 192
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 16-12-10 15:42


apa guna ada pemimpin islam kalau mereka sendiri ketepikan islam...

apa guna ada pemimpin islam kalau mereka sendiri tak ada nilai2 islam

apa guna ada pemimpin islam kalau mereka sendiri zalim terhadap rakyat dan terhadap agama islam

Bookmark and Share

  


  Member Information For Musafir_Ufuk_TimurProfil   Hantar PM kepada Musafir_Ufuk_Timur   Quote dan BalasQuote

xeeL
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.10.2006
Ahli No: 26838
Posting: 105

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 17-12-10 04:51


Exactly my point !

Pemimpin islam perlu pegang islam, dengan tinggalkan semua perkara yang salah !

Budaya kutuk mengutuk, maki hamun perlu di buang kerana itu bukan nilai islam.

Pemimpin islam harus bijak dan peka dengan taktif musuh islam kerana kalau silap langkah, rakyat islam akan dizalimi.

Bookmark and Share

  


  Member Information For xeeLProfil   Hantar PM kepada xeeL   Quote dan BalasQuote

Musafir_Ufuk_Timur
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2010
Ahli No: 39841
Posting: 192
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 17-12-10 09:25


kalau nak tegur pemimpin yang suka maki...yang suka mencarut...

pergi saja nasihat pemimpin kerajaan umno bn dulu..mereka lagi banyak maki dan carut..
tak percaya...tengok lah sidang parlimen dari awal sampai habis.

harap maklum

Bookmark and Share

  


  Member Information For Musafir_Ufuk_TimurProfil   Hantar PM kepada Musafir_Ufuk_Timur   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 17-12-10 14:13


huuu..jangan dituding kesana kemari.. 4 baki jari tertuding ke diri sendiri.. nasihat semuanya...siapa mula dahul siapa mula kemudian tiada bezanya..nilai dosa untuk perilaku maki hamun tetapi sama.. :)


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

  


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

alhikam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 11.09.2007
Ahli No: 31028
Posting: 361
Dari: Syamal

Perlis  


posticon Posting pada: 17-12-10 22:28


Saya pun sangat hairan dengan bahaya DAP . Baru dapat memerintah Pulau Pinang dalam masa 2 tahun lebih dah dikatakan ;

- Melayu terpinggir
- Tanah MELAYU dirampas
- MELAYU dihalau ..

Walhalnya tak sedarkah kita bahawa setelah 52 tahun BN berkuasa MELAYU Pulau Pinang dari Majoriti dah tinggal Minoriti sekarang ?

Mengapa tak persoal tanah2 rezab MELAYU yang telah ditukarkan kepada PEGANGAN BEBAS sampai MELAYU lari keluar dari PP .

Kalau Kes roboh gerai ..dari dahulu lagi dah berlaku tapi tak disiarkan dalam TV dan UTUSAN maka manalah rakyat tahu . Bila tiba PR satu gerai diroboh tercanang dalam TV seminggu .

Dahulu UMNO dapat majoriti kerusi DUN tetapi mengapa Ketua Menteri terlepas kepada CINA hingga sekarang ?

Siapa yang membina rumah2 bangunan2 dengan harga JUTAAN ringgit hanya untuk dibeli oleh CINA ?

Saya rasa tak perlulah saudara kutip tulisan ZUL NORDIN tu . Lebih elok kalau saudara sendir yang kata arif dengan pulau pinang dapatkan ...

- Keluasan Tanah RIzab melayu yang telah digadai oleh DAP
- Dasar2 kerajaan PPinang yang menindas melayu
- Tanah2 melayu yang telah dijual kepada pemaju oleh DAP

kalau nak buat andaian ... andaian ... tak kemana

Bookmark and Share

  


  Member Information For alhikamProfil   Hantar PM kepada alhikam   Quote dan BalasQuote

Musafir_Ufuk_Timur
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2010
Ahli No: 39841
Posting: 192
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 20-12-10 13:21


Pada 17-12-10 22:28 , alhikam posting:

!!! QUOTE !!!

Saya pun sangat hairan dengan bahaya DAP . Baru dapat memerintah Pulau Pinang dalam masa 2 tahun lebih dah dikatakan ;

- Melayu terpinggir
- Tanah MELAYU dirampas
- MELAYU dihalau ..

Walhalnya tak sedarkah kita bahawa setelah 52 tahun BN berkuasa MELAYU Pulau Pinang dari Majoriti dah tinggal Minoriti sekarang ?

Mengapa tak persoal tanah2 rezab MELAYU yang telah ditukarkan kepada PEGANGAN BEBAS sampai MELAYU lari keluar dari PP .

Kalau Kes roboh gerai ..dari dahulu lagi dah berlaku tapi tak disiarkan dalam TV dan UTUSAN maka manalah rakyat tahu . Bila tiba PR satu gerai diroboh tercanang dalam TV seminggu .

Dahulu UMNO dapat majoriti kerusi DUN tetapi mengapa Ketua Menteri terlepas kepada CINA hingga sekarang ?

Siapa yang membina rumah2 bangunan2 dengan harga JUTAAN ringgit hanya untuk dibeli oleh CINA ?

Saya rasa tak perlulah saudara kutip tulisan ZUL NORDIN tu . Lebih elok kalau saudara sendir yang kata arif dengan pulau pinang dapatkan ...

- Keluasan Tanah RIzab melayu yang telah digadai oleh DAP
- Dasar2 kerajaan PPinang yang menindas melayu
- Tanah2 melayu yang telah dijual kepada pemaju oleh DAP

kalau nak buat andaian ... andaian ... tak kemana


setuju sangat dengan saudara alhikam ni...

kepada org yang bersifat JUMUD yang selalu posting tulisan zulkifli nordin tu udah2 lah.....copy paste benda-benda yang boleh timbulamarah...

Bookmark and Share

  


  Member Information For Musafir_Ufuk_TimurProfil   Hantar PM kepada Musafir_Ufuk_Timur   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 20-12-10 14:35


xeel nah ambil ni dia hikmah PAS berkawan dengan DAP


Negara Islam: Karpal tutup mulut Umno
Nazri Abdullah

KUALA LUMPUR, 20 Dis: Penegasan Karpal Singh bahawa DAP menerima Islam sebagai agama rasmi Malaysia dan sedia berbincang dengan PAS berhubung isu negara Islam, dilihat membuka satu episod baru, muafakat dalam Pakatan Rakyat.

Sebelum ini, biarpun duduk sebumbung dibawah payung Pakatan Rakyat, isu negara Islam antara yang dilihat masih menjadi tembok pemisah antara PAS-DAP.

Bagi Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, pendirian terbaru Karpal itu ujarnya adalah satu kejayaan baru Pakatan Rakyat sekaligus meletakkan keakraban ketiga-tiga parti PAS, PKR dan DAP kini pada tahap terbaik.

Ketika dihubungi Harakahdaily hari ini, Tuan Ibrahim yang juga Pesuruhjaya PAS Pahang berkata, PAS mengalu-alukan keterbukaan DAP itu dan melihat ianya satu perkembangan sangat positif dalam Pakatan Rakyat.

"Kita sangat alu-alukan kenyataan positif sebegini. Kesediaan untuk berbincang isu negara Islam ini adalah satu anjakan pemikiran besar oleh tokoh DAP itu," katanya.

Penegasan terbaru DAP itu juga katanya memperlihatkan komitmen sebenar Pakatan Rakyat untuk mempertahankan Islam dan apa sahaja yang terkandung dalam Perlembagaan negara.

Ianya juga sekaligus menolak dakwaan bahawa Pakatan Rakyat akan menjual Islam dan Melayu jika menguasai pemerintahan negara.

Beliau juga yakin, kenyataan Karpal itu akan menutup mulut Umno BN dari terus memanipulasi isu yang sejak dahulu membelengu PAS dan DAP itu, khususnya berdepan Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang.

"Dalam isu negara Islam ini, kita sebenarnya dikelirukan oleh permainan musuh-musuh kita.

"Namun keterbukaan Karpal menerima Islam sebagai agama rasmi, memperlihatkan satu komitmen bersungguh-sungguh DAP mempertahan Islam dan perlembagaan negara," katanya lagi.

Karpal yang juga Pengerusi kebangsaan DAP, sewaktu menyampaikan ucapan penggulungan pada Konvensyen kedua Pakatan Rakyat di Kepala Batas semalam berkata, beliau mahu isu negara Islam segera dibincang oleh Pakatan Rakyat kerana beliau tidak mahu BN mengeksploitasi isu tersebut dalam pilihan raya umum akan datang.

DAP katanya boleh membincangkan isu tersebut dengan ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, mursyidul am PAS yang juga menteri besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat serta presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Karpal juga meletakkan keyakinan, isu tersebut boleh mencapai konsensus sekira satu perbincangan bersama diadakan.

Sehubungan itu, Tuan Ibrahim memaklumkan satu pertemuan antara pemimpin ketiga-tiga parti dalam Pakatan Rakyat itu akan dibuat secepat mungkin bagi merealisasikan hasrat itu.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 20-12-10 15:30


!!! QUOTE !!!

BTW, DAP sangat bahaya.... just my.. erm... 3 cent ?


UMNO lagi bahaya......mari beramai-ramai kita jauhinya...


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

Musafir_Ufuk_Timur
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2010
Ahli No: 39841
Posting: 192
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 20-12-10 22:59


alhamdulillah.....

saudara xeel sudah senyap....bagus..jangan tunjuk lagi sikap JUMUD itu.

Bookmark and Share

  


  Member Information For Musafir_Ufuk_TimurProfil   Hantar PM kepada Musafir_Ufuk_Timur   Quote dan BalasQuote

NaZa_FirmaN

Menyertai: 23.05.2004
Ahli No: 9138
Posting: 491
Dari: SEREMBAN

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 21-12-10 19:13


apa yang penting ialah....

JUJUR...TEGAS dan AMANAH... ;-)


-----------------



Bookmark and Share

  


  Member Information For NaZa_FirmaNProfil   Hantar PM kepada NaZa_FirmaN   Quote dan BalasQuote

muslimin23
WARGA SETIA
Menyertai: 21.05.2003
Ahli No: 678
Posting: 3083
Dari: ~senawang ~ dublin ~ kl~

iran   avatar


posticon Posting pada: 21-12-10 22:31


kenapa ek pas berkawan dengan dap zulkifli nordin marah sangat ini...umno kawan dengan mca yang buat vcd lucah tu tak pulak dengki...anywhare..thanks zulkifli nordin sebab carring dekat pas...tapi maaf lah..tiada tempat buatmu disini..



Bookmark and Share

  


  Member Information For muslimin23Profil   Hantar PM kepada muslimin23   Pergi ke muslimin23's Website   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 22-12-10 20:54


Pada 20-12-10 22:59 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

alhamdulillah.....

saudara xeel sudah senyap....bagus..jangan tunjuk lagi sikap JUMUD itu.


bukan jumud... cuma salah faham saja. Dia tak jumud sebab tu dia cakna...


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 05-01-11 22:40


Pada 16-12-10 13:00 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 16-12-10 10:19 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

percaya sangat lah cakap zulkifle nordin yang tak ada tetap pendirian tu...

tuan guru nik aziz sendiri tidak ada masaalah dengan TPM org cina..asalkan pemerintahan nya adil dan baik..daripada pemerintahan dari kerajaan sekarang yang zalim....


tapi PM mesti orang Islam...walaupun cina....



PM mesti Islam, TPM boleh kapir ini pembahasannya dari kitab pemerintahan mana?

Bookmark and Share

  


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

motivasiagama
Warga Rasmi
Menyertai: 29.12.2010
Ahli No: 40743
Posting: 14
Dari: Nilam puri. Kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 06-01-11 12:54


pemerintan tertinggi dan menteri yang penting wajib diberi kepada orang islam tidak kira apa bangsa sekalipun cina, inda ke yang penting alim islam adil.

Bookmark and Share

  


  Member Information For motivasiagamaProfil   Hantar PM kepada motivasiagama   Pergi ke motivasiagama's Website   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 07-01-11 23:55


Pada 06-01-11 12:54 , motivasiagama posting:

!!! QUOTE !!!

pemerintan tertinggi dan menteri yang penting wajib diberi kepada orang islam tidak kira apa bangsa sekalipun cina, inda ke yang penting alim islam adil.


Perdana menteri, timbalan perdana menteri ajaran nabi mana?

Bookmark and Share

  


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 12-01-11 20:37


"Langkah mayat saya dahulu jika hendak tubuh negara islam" - KARPAL SINGH :-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-01-11 22:49


Pada 12-01-11 20:37 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

"Langkah mayat saya dahulu jika hendak tubuh negara islam" - KARPAL SINGH :-)




isu lama dah...orang dah lama tahu isu sebenar :lol: :lol: :lol: :lol:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 14-01-11 06:23


Pada 13-01-11 22:49 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-01-11 20:37 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

"Langkah mayat saya dahulu jika hendak tubuh negara islam" - KARPAL SINGH :-)




isu lama dah...orang dah lama tahu isu sebenar :lol: :lol: :lol: :lol:



isu lama yang masih berterusan hingga kini.. ;-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 14-01-11 07:25


Pada 14-01-11 06:23 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-01-11 22:49 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-01-11 20:37 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

"Langkah mayat saya dahulu jika hendak tubuh negara islam" - KARPAL SINGH :-)




isu lama dah...orang dah lama tahu isu sebenar :lol: :lol: :lol: :lol:



isu lama yang masih berterusan hingga kini.. ;-)




baca statement dia yang asal bukan ambil separuh....boooo sama dia


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 14-01-11 09:38


Pada 14-01-11 07:25 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 14-01-11 06:23 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-01-11 22:49 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-01-11 20:37 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

"Langkah mayat saya dahulu jika hendak tubuh negara islam" - KARPAL SINGH :-)




isu lama dah...orang dah lama tahu isu sebenar :lol: :lol: :lol: :lol:



isu lama yang masih berterusan hingga kini.. ;-)




baca statement dia yang asal bukan ambil separuh....boooo sama dia





:-o :berfikir: ;-) :-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 14-01-11 18:17


haha.....ni lagi lah...apa cerita


1. 'Hukum rejam kepada penzina adalah primitif'. (Dr. Mahathir b.Mohamed : 3/3/94)


2. 'Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat memalukan umat Islam kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja'. (Dr. Mahathir b.Mohamed : 14/7/92)


3.'Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tiada tangan dan kaki. Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain kalau sifatnya sudah tidak cukup. Hukum Hudud tidak sesuai dilaksanakan di negara ini yang mempunyai rakyat berbilang kaum dan agama'. (Dr. Mahathir b.Mohamed : 2/5/92)


4. 'Saya akan memastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud'. (Dr. Mahathir b.Mohamed : 1994)


5. 'Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam'. ( Dr. Mahathir b.Mohamed : 4/8/94)


6. 'Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasiq'. (Dr. Mahathir b. Mohamed : 3 Mac, Nilam Puri).



7. 'Apa erti negara Islam jika mundur'.
(Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi: 13/11/99)


8."tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab jahiliyyah mempunyai nafsu yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain.
akibatnya ialah peperangan antara mereka yang tidak pernah tamat"
(Dato Seri Dr Mahathir Muhamad, 5 sep 1997, PWTC, perhimpunan Agung UMNO, Pita rakaman)


9."Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum-hukum yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?"
(Ucapan Dato Seri Dr Mahathir Mohamad pada 3 mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan, Pita rakaman


10."Melaksanakan hukum hudud sehingga melemahkan orang Islam sehingga menjadi masyarakat kucar-kacir dan ditindas oleh orang lain tidak secocok dengan ajaran islam"
(Dato' Seri Mahathir Mohamad, Ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 ogos 1994, Pita rakaman)


11.'Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan'.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

rimbabara
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 03.03.2006
Ahli No: 23151
Posting: 3640
Dari: Ipoh

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 09-04-11 10:06


..dinasour-dinasour politik yang sudah kekontangan idea perlu bersara..pentas politik kita bukan Jurassic Park..dah tidak larat lagi hendak mendengar lirik dan melodi politik yang sama..kita perlukan dialog dan jalan cerita yang segar, mantap dan matang..


-----------------



Bookmark and Share

  


  Member Information For rimbabaraProfil   Hantar PM kepada rimbabara   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.138333 saat. Lajunya....