Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 16-11-2018  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Jiran adalah lebih berharga berbanding saudara jauh
-- Seminar

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: Alai_Syafa
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43068

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 36
Ahli: 0
Jumlah: 36




  Yang Masuk Ke Sini
IbnuKhaldun: 1 hari, 5 jam, 3 minit yang lalu
Daeng_Jati: 1 hari, 9 jam, 31 minit yang lalu
RedPetunia: 3 hari yang lalu
sahabat_amin: 5 hari yang lalu
Gorodkovie: 7 hari yang lalu
Swarig123: 10 hari yang lalu
sunan-faqih: 16 hari yang lalu
ajefikrah: 21 hari yang lalu
Kang: 23 hari yang lalu
owl_UM: 25 hari yang lalu
rasian: 29 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: LABBAIKALLAH SAIFUL


Carian Forum

Moderator: Admin, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» LABBAIKALLAH SAIFUL

Please Mendaftar To Post


Oleh LABBAIKALLAH SAIFUL

xeeL
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.10.2006
Ahli No: 26838
Posting: 105

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 10-12-10 06:39


Salam 2 all.

Labbaikallah hummalabbaik..labbaikala syarii kala-kalabbaik. Innalhamda, wanni'mataa, lakawalmulk, lah syariikalak. Ini wajah terbaru Tuan Haji Saiful Bukhori Azlan. Gambar beliau semasa mengerjakan haji yang baru lepas. Pergi menunaikan rukun Islam kelima sambil menemani nenek kesayangan. Wajah ketenangan dengan tanda sujud yang jelas didahi.

Teman memilih menulis perkara ini kerana teman masih ingat ada dikalangan pak jangoat dok bawa cerita Saiful dah lumpuh. Saiful dah kena sopak. Saiful dah tak boleh berjalan. Saiful badan penuh kudis buta. Saiful dah terbaring dengan mulut berbuih. Saiful dok terbaring menyebut-nyebut nama Bang Non..Bang Non. Saiful dok berjalan macam orang tak waras nak minta ampun dengan pemimpin anugerah tuhan. Semuanya berpunca daripada tohmahan konon Saiful telah terkena laknat ALLAH akibat sumpah muhabbalah yang dibuat Saiful.

Saiful telah bersumpah menegaskan bahawa pemimpin anugerah tuhan telah meliwatnya. Sumpah dibuat di Masjid Wilayah Persekutuan. Dipancarkan oleh media dalam negara dan peringkat antarabangsa. Saiful menegaskan jika sumpahnya tidak benar maka laknat ALLAH keatas dirinya, dan keluarganya!

Maka pak jangoat semua menunggu laknat ALLAH keatas Saiful. Pelbagai cerita dongeng dibawa. Malah pemimpin anugerah tuhan sendiri pernah memberitahu bahawa Saiful ini tinggal masa saja untuk hancur dilaknat, begitu pemimpin anugerah tuhan ceritakan bagaimana golongan agamawan mengkhabarkan kapada pemimpin anugerah tuhan yang menyampaikannya pula kepada teman. Maka ramailah para pak jangoat yang dengan bodoh mengangguk dan mena'amkan patwa pemimpin anugerah tuhan itu; dan menunggulah para pak jangoat untuk laknat itu turun.

Tapi gambar-gambar yang dipaparkan disini menceritakan seribu kisah sebaliknya. Bukan sahaja tiada laknat. Sebaliknya wajah Saiful makin berseri dengan ketenangan. dan tanda sujud yang jelas. Berlatarbelakangkan Ka'bah, di Masjidil Haram. Diatas Jabbal Nur tempat turunnya wahyu menadah tangan memanjatkan doa kepada Yang Maha Esa sambil mata memandang tepat ke Baitullah. Bertawaf sambil mengiringi nenek yang sudah uzur; ditempat paling suci didunia ini. Rumah ALLAH, Baitullah. Langsung tiada tanda ia dilaknat, malah semakin mendapat keberkatan.

Dan dimana pemimpin anugerah tuhan? Dengan wajah yang semakin keruh dan kerut. Parti yang semakin hancur. Penyokong yang makin menjauhkan diri. Rakyat yang mula menyedari pembohongannya. Umat yang insaf tembelangnya. Kawan yang makin tersedar kelentongnya. Hanya golongan kafir yang makin merapati. Hanya penyokong antarabangsa termasuk dari golongan gay terus menyokong. Dan hari ini diisytihar oleh bini sendiri sebagai pemimpin anugerah tuhan. Apakah kelak nanti akan mengikut jejak Fir'aun, "ana robbukumul a'lah!!"? Na'uzubillah min zalik!!

Kepada Saiful, nasihat teman bersabarlah, tetapi istiqomah. Ingatlah pesan Rasulullah saw, do'a seorang yang dianiaya tiada hijabnya dengan ALLAH. Pasti ALLAH akan maqbulkan. Jangan lupa do'a itu senjata muqmin. Berdo'alah..aamantubillah summastaqeem - berimanlah kepada ALLAH, dan istiqomahlah. Kebenaran pasti akan datang jua insyallah. Mereka merancang dengan pelbagai rancangan, tetapi yakinlah ALLAH juga Maha Perancang, dan rancangan ALLAH mengatasi segalanya.

Kepada para pak jangoat, hentikanlah kerja fitnah dan tak berfaedah ini. Mengata dan mengumpat adalah perbuatan keji lagi terkutuk. Ianya termasuk golongan dilaknat ALLAH. Cukuplah para pak jangoat menghina ALLAH dengan memartabatkan manusia yang dituduh meliwat sebagai pemimpin anugerah tuhan. Cukuplah menggadaikan anak isteri untuk dagangan politik. Cukuplah menghina dan meludah bangsa sendiri. Cukuplah dengan menjual nama ALLAH Maha Esa untuk disyirikkan. Cukuplah menghalalkan hasil arak. Cukuplah semua itu. Jangan ditambah dengan dosa umpat dan fitnah. Kelak nanti kamu tidak terpikul bebannya diakhirat. Beban yang pemimpin anugerah tuhan pun tidak akan dapat menolong kamu. Bertaubatlah sebelum terlambat!

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin
Khamis
03 Muharram 1431
09 Disember 2010

Artikel asal: http://zul4kulim.blogspot.com/2010/12/labbaikallah-saiful.html

Bookmark and Share

  


  Member Information For xeeLProfil   Hantar PM kepada xeeL   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 12-12-10 09:46


gelinya bila tengok nama saiful...sanggup jual maruah dan harga diri kerana sogokan wang berjuta2


tak insaf lagi ke bahana yang menimpa diri tu saiful oiii


yang xeel ni suka sangat saiful Kenapa ya????ada komisen ke???


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

mujahadah85
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.12.2009
Ahli No: 38834
Posting: 149
Dari: shah alam

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 12-12-10 15:54


ada potential untuk dibannedkan :D

rashidin, no comission but true love...maybe, they were sweet couple :D

Bookmark and Share

  


  Member Information For mujahadah85Profil   Hantar PM kepada mujahadah85   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 12-12-10 16:03


Pada 12-12-10 15:54 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

ada potential untuk dibannedkan :D

rashidin, no comission but true love...maybe, they were sweet couple :D



saya sebagai lelaki saya malu,sedih dan etc kerana manusia seperti saiful sanggup menjual maruah untuk kenikmatan dunia yang tidak seberapa......

jika dilihat pada yang sebelum ni,sudah banyak yang Allah tunjuk pada kita bila saiful tersilap tarikh bersumpah,hilang kereta dan etc tapi adakah saiful mahu ambil iktibar???


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

xeeL
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.10.2006
Ahli No: 26838
Posting: 105

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 13-12-10 09:20


Pada 12-12-10 09:46 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!


...
yang xeel ni suka sangat saiful Kenapa ya????ada komisen ke???


Jumpa di akhirat nanti ye en rashdin.... (berani betul tuduh tanpa bukti)


Pada 12-12-10 15:54 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

...maybe, they were sweet couple :D


Ye.. kepada saudari juga.. jumpa di akhirat nanti ye...



Pada 12-12-10 16:03 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!


...
saya sebagai lelaki saya malu,sedih dan etc kerana manusia seperti saiful sanggup menjual maruah untuk kenikmatan dunia yang tidak seberapa......

jika dilihat pada yang sebelum ni,sudah banyak yang Allah tunjuk pada kita bila saiful tersilap tarikh bersumpah,hilang kereta dan etc tapi adakah saiful mahu ambil iktibar???


Saya juga sebagai lelaki malu dengan anda yang masih tak nampak atau tak nak fikir tentang apa yang sedang berlaku di malaysia sekarang...

Anda macam yakin saja saiful kena laknat Allah.. mana anda baca... dah jumpa tuan punya diri ke... atau hanya baca laporan media-media tertentu saja... dan terus buat kesimpulan...

Kan islam dah ajar... selidik sebelum percaya... jangan dengar khabar dan terus percaya...

Kalau anda betul nak tau.. pergi lah jumpa saiful... (tapi rasanya anda takkan jumpa dia.. sebab anda dah tanam mindset yang saiful jahat... a.k.a buruk sangka )...

Ini juga saya tujukan kepada rakan ukhwah yang lain... jangan cepat percaya sebarang media di luar sana .... baik media pro kerajaan ataupun pembangkang....

Pengalaman saya sendiri.... cari sumber untuk dapat maklumat yang betul... kalau tak berupaya... JANGAN PERCAYA... dan JANGAN SESEKALI SEBARKAN....

Kalau anda pilih ISLAM.. pasti anda akan selidik dahulu kerana itu ajaran nabi kita....

Bookmark and Share

  


  Member Information For xeeLProfil   Hantar PM kepada xeeL   Quote dan BalasQuote

faqir_imara
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.06.2010
Ahli No: 40024
Posting: 351
Dari: Fatih Istanbul

turkey   avatar


posticon Posting pada: 13-12-10 09:30


Pada 13-12-10 09:20 , xeeL posting:

!!! QUOTE !!!



Pengalaman saya sendiri.... cari sumber untuk dapat maklumat yang betul... kalau tak berupaya... JANGAN PERCAYA... dan JANGAN SESEKALI SEBARKAN....

Kalau anda pilih islam.. pasti anda akan selidik dahulu kerana itu ajaran nabi kita....

Kenyataan anda ini bercanggah dengan sikap anda dalam topik PAKATAN SYAITAN BERMULA.


Bookmark and Share

  


  Member Information For faqir_imaraProfil   Hantar PM kepada faqir_imara   Quote dan BalasQuote

xeeL
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.10.2006
Ahli No: 26838
Posting: 105

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 13-12-10 09:51


Pada 13-12-10 09:30 , faqir_imara posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-12-10 09:20 , xeeL posting:

!!! QUOTE !!!



Pengalaman saya sendiri.... cari sumber untuk dapat maklumat yang betul... kalau tak berupaya... JANGAN PERCAYA... dan JANGAN SESEKALI SEBARKAN....

Kalau anda pilih islam.. pasti anda akan selidik dahulu kerana itu ajaran nabi kita....

Kenyataan anda ini bercanggah dengan sikap anda dalam topik PAKATAN SYAITAN BERMULA.


Maaf.. itu bukan kenyataan saya, saya siap letakkan link ke penulis asal... saya letakkan di sini untuk dibincangkan.... bukanya untuk semua terus percaya bulat2...

Boleh tak kita fokus pada topik.....


-------

BTW, kalau anda dapati kenyataan saya silap.. jangan ikut saya..... Ikutlah ISLAM.... yakni AGAMA ISLAM seperti yang ada di dalam Al-Quran dan hadis.

Selidik dahulu.... baru percaya.... tak mampu selidik... JANGAN PERCAYA dan JANGAN SESEKALI SEBARKAN !!!

Bookmark and Share

  


  Member Information For xeeLProfil   Hantar PM kepada xeeL   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 13-12-10 10:49


sorry nak tanya.. tuan anwar dah pergi haji ke belum??
DSAI kan nama singkatan dia.. kalau dah haji, mesti peminat tuan anwar yang setia akan selitkan H di tengah-tengah..


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

  


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-12-10 11:15


Pada 13-12-10 09:20 , xeeL posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-12-10 09:46 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!


...
yang xeel ni suka sangat saiful Kenapa ya????ada komisen ke???


Jumpa di akhirat nanti ye en rashdin.... (berani betul tuduh tanpa bukti)


Pada 12-12-10 15:54 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

...maybe, they were sweet couple :D


Ye.. kepada saudari juga.. jumpa di akhirat nanti ye...



Pada 12-12-10 16:03 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!


...
saya sebagai lelaki saya malu,sedih dan etc kerana manusia seperti saiful sanggup menjual maruah untuk kenikmatan dunia yang tidak seberapa......

jika dilihat pada yang sebelum ni,sudah banyak yang Allah tunjuk pada kita bila saiful tersilap tarikh bersumpah,hilang kereta dan etc tapi adakah saiful mahu ambil iktibar???


Saya juga sebagai lelaki malu dengan anda yang masih tak nampak atau tak nak fikir tentang apa yang sedang berlaku di malaysia sekarang...

Anda macam yakin saja saiful kena laknat Allah.. mana anda baca... dah jumpa tuan punya diri ke... atau hanya baca laporan media-media tertentu saja... dan terus buat kesimpulan...

Kan islam dah ajar... selidik sebelum percaya... jangan dengar khabar dan terus percaya...

Kalau anda betul nak tau.. pergi lah jumpa saiful... (tapi rasanya anda takkan jumpa dia.. sebab anda dah tanam mindset yang saiful jahat... a.k.a buruk sangka )...

Ini juga saya tujukan kepada rakan ukhwah yang lain... jangan cepat percaya sebarang media di luar sana .... baik media pro kerajaan ataupun pembangkang....

Pengalaman saya sendiri.... cari sumber untuk dapat maklumat yang betul... kalau tak berupaya... JANGAN PERCAYA... dan JANGAN SESEKALI SEBARKAN....

Kalau anda pilih ISLAM.. pasti anda akan selidik dahulu kerana itu ajaran nabi kita....



hahaha kena cuit sikit dah cakap jumpa di akhirat habis awak cakap saya tak nak jumpa saiful tu tak fitnah saya ke??? :lucu: :lucu: :lucu:

saya kenal saiful melalui kawan saya yang ramai belajar di uniten tu....apa dia buat masa di sana tu??haa yang ni kawan-kawan dia ada cerita pasal saiful ni...

di link ni ada

http://naspazi.multiply.com/journal/item/123/SAIFUL_BUKHARI_MEMANG_SEEKOR_MUSANG_-_Ainisazreen_

Allah nak tunjuk cash saja...sekarang tunang dia dah lari,kereta kena curi,ada skandal lagi dengan lawyer,sampai medical cehck up pun dah keluar tak ada penetration di topik saya dulu...all in package plus para konspirator 1998 pun dah ramai kena timpa musibah semua

yang anda fitnah anwar ni tak nak ke minta maaf dengan anwar???yang ni saya pun boleh cakap anda jumpa anwar di akhirat juga ya.....tapi jangan risau anwar ni pemaaf orangnya.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

faqir_imara
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.06.2010
Ahli No: 40024
Posting: 351
Dari: Fatih Istanbul

turkey   avatar


posticon Posting pada: 13-12-10 11:15


Pada 13-12-10 09:20 , xeeL posting:

!!! QUOTE !!!



Pengalaman saya sendiri.... cari sumber untuk dapat maklumat yang betul... kalau tak berupaya... JANGAN PERCAYA... dan JANGAN SESEKALI SEBARKAN....

Kalau anda pilih ISLAM.. pasti anda akan selidik dahulu kerana itu ajaran nabi kita....

Maaf kerana menyangka kenyataan yang diqoute adalah kenyataan saudara. Kalau yang saya qoute bukan kenyataan saudara kenyataan 'JANGAN SESEKALI SEBARKAN' tu kenyataan siapa? Sebagaimana saya tidak mudah percaya kepada akhbar mainstream begitu juga saya tidak semudah itu percaya dengan blog2 org politik. Akhir zaman, org berkata tentang islam memang ramai, tetapi jemaah solat fardhu di masjid menggambarkan sebaliknya apatah lagi solat subuh.


Bookmark and Share

  


  Member Information For faqir_imaraProfil   Hantar PM kepada faqir_imara   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-12-10 11:21


Pada 13-12-10 10:49 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

sorry nak tanya.. tuan anwar dah pergi haji ke belum??
DSAI kan nama singkatan dia.. kalau dah haji, mesti peminat tuan anwar yang setia akan selitkan H di tengah-tengah..



yang ni saya tak pasti tapi rasanya dah agaknya sebab masa dia keluar dari penjara tu dia dapat banyak invitation dari timur tengah jadi sempat juga tu...siap jadi penasihat kewangan lagi di negara2 islam sana.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

xeeL
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.10.2006
Ahli No: 26838
Posting: 105

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 13-12-10 14:47


Pada 13-12-10 11:15 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-12-10 09:20 , xeeL posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-12-10 09:46 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!


...
yang xeel ni suka sangat saiful Kenapa ya????ada komisen ke???


Jumpa di akhirat nanti ye en rashdin.... (berani betul tuduh tanpa bukti)


Pada 12-12-10 15:54 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

...maybe, they were sweet couple :D


Ye.. kepada saudari juga.. jumpa di akhirat nanti ye...



Pada 12-12-10 16:03 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!


...
saya sebagai lelaki saya malu,sedih dan etc kerana manusia seperti saiful sanggup menjual maruah untuk kenikmatan dunia yang tidak seberapa......

jika dilihat pada yang sebelum ni,sudah banyak yang Allah tunjuk pada kita bila saiful tersilap tarikh bersumpah,hilang kereta dan etc tapi adakah saiful mahu ambil iktibar???


Saya juga sebagai lelaki malu dengan anda yang masih tak nampak atau tak nak fikir tentang apa yang sedang berlaku di malaysia sekarang...

Anda macam yakin saja saiful kena laknat Allah.. mana anda baca... dah jumpa tuan punya diri ke... atau hanya baca laporan media-media tertentu saja... dan terus buat kesimpulan...

Kan islam dah ajar... selidik sebelum percaya... jangan dengar khabar dan terus percaya...

Kalau anda betul nak tau.. pergi lah jumpa saiful... (tapi rasanya anda takkan jumpa dia.. sebab anda dah tanam mindset yang saiful jahat... a.k.a buruk sangka )...

Ini juga saya tujukan kepada rakan ukhwah yang lain... jangan cepat percaya sebarang media di luar sana .... baik media pro kerajaan ataupun pembangkang....

Pengalaman saya sendiri.... cari sumber untuk dapat maklumat yang betul... kalau tak berupaya... JANGAN PERCAYA... dan JANGAN SESEKALI SEBARKAN....

Kalau anda pilih ISLAM.. pasti anda akan selidik dahulu kerana itu ajaran nabi kita....



hahaha kena cuit sikit dah cakap jumpa di akhirat habis awak cakap saya tak nak jumpa saiful tu tak fitnah saya ke??? :lucu: :lucu: :lucu:

saya kenal saiful melalui kawan saya yang ramai belajar di uniten tu....apa dia buat masa di sana tu??haa yang ni kawan-kawan dia ada cerita pasal saiful ni...

di link ni ada

http://naspazi.multiply.com/journal/item/123/SAIFUL_BUKHARI_MEMANG_SEEKOR_MUSANG_-_Ainisazreen_

Allah nak tunjuk cash saja...sekarang tunang dia dah lari,kereta kena curi,ada skandal lagi dengan lawyer,sampai medical cehck up pun dah keluar tak ada penetration di topik saya dulu...all in package plus para konspirator 1998 pun dah ramai kena timpa musibah semua

yang anda fitnah anwar ni tak nak ke minta maaf dengan anwar???yang ni saya pun boleh cakap anda jumpa anwar di akhirat juga ya.....tapi jangan risau anwar ni pemaaf orangnya.



tak payah lah nak cerita kalau melalui kawan.... jumpa direct lah kalau nak tau cerita sebenar.... ada bran?

Bookmark and Share

  


  Member Information For xeeLProfil   Hantar PM kepada xeeL   Quote dan BalasQuote

xeeL
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.10.2006
Ahli No: 26838
Posting: 105

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 13-12-10 14:58


Pada 13-12-10 11:15 , faqir_imara posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-12-10 09:20 , xeeL posting:

!!! QUOTE !!!



Pengalaman saya sendiri.... cari sumber untuk dapat maklumat yang betul... kalau tak berupaya... JANGAN PERCAYA... dan JANGAN SESEKALI SEBARKAN....

Kalau anda pilih ISLAM.. pasti anda akan selidik dahulu kerana itu ajaran nabi kita....

Maaf kerana menyangka kenyataan yang diqoute adalah kenyataan saudara. Kalau yang saya qoute bukan kenyataan saudara kenyataan 'JANGAN SESEKALI SEBARKAN' tu kenyataan siapa? Sebagaimana saya tidak mudah percaya kepada akhbar mainstream begitu juga saya tidak semudah itu percaya dengan blog2 org politik. Akhir zaman, org berkata tentang islam memang ramai, tetapi jemaah solat fardhu di masjid menggambarkan sebaliknya apatah lagi solat subuh.


Saudara komen cuma nak highligh kononnya terdapat percanggahan pendapat oleh saya dengan posting topik PAKATAN SYAITAN BERMULA.

Lain kali baca topik tu betul-betul... dan sampai habis... siap terang-terang bawah tu ada nama penulis Zulkifli Nordin...

Topik tu saya wujudkan untuk kongsi pendapat saudara Zulkifli Nordin, bekas peguam anuar dan juga salah seorang ahli politik blok bebas... bukannya cerita yang saya dapat dari entah siapa penulis2 blog yang orang pun tak kenal atau entah mana sumbernya pun orang tak tau macam kebanyakan 'bukti' dan cerita termasuklah pasal saiful, najib, lim guan eng, karpal singh dll...

Pendek kata, wujud sumber jelas dan boleh dipertanggungjawabkan... faham tak.... bukan samaran.. atau cakap-cakap orang yang bukan ahli (politik dan yang berkaitan dengannya). Kalau saudara masih tak paham pasal adab menyebarkan maklumat... PM saya... malas saya nak tulis panjang2 ....


asyik lari topik saja... aduyai...


Bookmark and Share

  


  Member Information For xeeLProfil   Hantar PM kepada xeeL   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 13-12-10 15:26


!!! QUOTE !!!

Tapi gambar-gambar yang dipaparkan disini menceritakan seribu kisah sebaliknya. Bukan sahaja tiada laknat. Sebaliknya wajah Saiful makin berseri dengan ketenangan. dan tanda sujud yang jelas. Berlatarbelakangkan Ka'bah, di Masjidil Haram. Diatas Jabbal Nur tempat turunnya wahyu menadah tangan memanjatkan doa kepada Yang Maha Esa sambil mata memandang tepat ke Baitullah. Bertawaf sambil mengiringi nenek yang sudah uzur; ditempat paling suci didunia ini. Rumah ALLAH, Baitullah. Langsung tiada tanda ia dilaknat, malah semakin mendapat keberkatan.


tak memberi apa-apa makna...


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 13-12-10 15:32


tak ditimpa apa-apa mudarat di rumah Allah tak boleh dijadikan 'bukti' berkatnya saiful...berapa ramai pelaku2 maksiat yang lebih dasyat lagi termasuk artis2 arak, seksi dan kaki clubbing nampak 'bersih' ketika di tanah suci.... bahkan selamat dari 'laknat' Allah ketika di tanah suci hatta sekalipun mereka jadi hantu semula ketika kembali ke sini. Takkan Allah tak tahu mereka bakal 'berbohong' dan akan kembali derhaka bila dah selesai buat haji nanti, tapi Allah tetap tak timpakan balaNya ketika mereka sedang ibadat di tanah suci....

sebenarnya hanya Allah yang tahu akan hikmah apa saja takdirNya ke atas hamba-hambaNya.....
jadi zul nordin tak payah berlebihan memuji Saifol dan berlebihan juga mengeji anwar sedang apa yag dilakukan oleh zulkifli ini juga jauh dari akhlak seorang muslim....


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-12-10 15:45


Pada 13-12-10 14:47 , xeeL posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-12-10 11:15 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-12-10 09:20 , xeeL posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-12-10 09:46 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!


...
yang xeel ni suka sangat saiful Kenapa ya????ada komisen ke???


Jumpa di akhirat nanti ye en rashdin.... (berani betul tuduh tanpa bukti)


Pada 12-12-10 15:54 , mujahadah85 posting:

!!! QUOTE !!!

...maybe, they were sweet couple :D


Ye.. kepada saudari juga.. jumpa di akhirat nanti ye...



Pada 12-12-10 16:03 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!


...
saya sebagai lelaki saya malu,sedih dan etc kerana manusia seperti saiful sanggup menjual maruah untuk kenikmatan dunia yang tidak seberapa......

jika dilihat pada yang sebelum ni,sudah banyak yang Allah tunjuk pada kita bila saiful tersilap tarikh bersumpah,hilang kereta dan etc tapi adakah saiful mahu ambil iktibar???


Saya juga sebagai lelaki malu dengan anda yang masih tak nampak atau tak nak fikir tentang apa yang sedang berlaku di malaysia sekarang...

Anda macam yakin saja saiful kena laknat Allah.. mana anda baca... dah jumpa tuan punya diri ke... atau hanya baca laporan media-media tertentu saja... dan terus buat kesimpulan...

Kan islam dah ajar... selidik sebelum percaya... jangan dengar khabar dan terus percaya...

Kalau anda betul nak tau.. pergi lah jumpa saiful... (tapi rasanya anda takkan jumpa dia.. sebab anda dah tanam mindset yang saiful jahat... a.k.a buruk sangka )...

Ini juga saya tujukan kepada rakan ukhwah yang lain... jangan cepat percaya sebarang media di luar sana .... baik media pro kerajaan ataupun pembangkang....

Pengalaman saya sendiri.... cari sumber untuk dapat maklumat yang betul... kalau tak berupaya... JANGAN PERCAYA... dan JANGAN SESEKALI SEBARKAN....

Kalau anda pilih ISLAM.. pasti anda akan selidik dahulu kerana itu ajaran nabi kita....



hahaha kena cuit sikit dah cakap jumpa di akhirat habis awak cakap saya tak nak jumpa saiful tu tak fitnah saya ke??? :lucu: :lucu: :lucu:

saya kenal saiful melalui kawan saya yang ramai belajar di uniten tu....apa dia buat masa di sana tu??haa yang ni kawan-kawan dia ada cerita pasal saiful ni...

di link ni ada

http://naspazi.multiply.com/journal/item/123/SAIFUL_BUKHARI_MEMANG_SEEKOR_MUSANG_-_Ainisazreen_

Allah nak tunjuk cash saja...sekarang tunang dia dah lari,kereta kena curi,ada skandal lagi dengan lawyer,sampai medical cehck up pun dah keluar tak ada penetration di topik saya dulu...all in package plus para konspirator 1998 pun dah ramai kena timpa musibah semua

yang anda fitnah anwar ni tak nak ke minta maaf dengan anwar???yang ni saya pun boleh cakap anda jumpa anwar di akhirat juga ya.....tapi jangan risau anwar ni pemaaf orangnya.



tak payah lah nak cerita kalau melalui kawan.... jumpa direct lah kalau nak tau cerita sebenar.... ada bran?



:lucu: :lucu: :lucu: jenis orang tak nak terima kebenaran cabar jumpa2 pulak hahahaha.......berani saja jumpa tapi si sepool tu mana berani jumpa orang


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-12-10 15:45


Pada 13-12-10 15:26 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

Tapi gambar-gambar yang dipaparkan disini menceritakan seribu kisah sebaliknya. Bukan sahaja tiada laknat. Sebaliknya wajah Saiful makin berseri dengan ketenangan. dan tanda sujud yang jelas. Berlatarbelakangkan Ka'bah, di Masjidil Haram. Diatas Jabbal Nur tempat turunnya wahyu menadah tangan memanjatkan doa kepada Yang Maha Esa sambil mata memandang tepat ke Baitullah. Bertawaf sambil mengiringi nenek yang sudah uzur; ditempat paling suci didunia ini. Rumah ALLAH, Baitullah. Langsung tiada tanda ia dilaknat, malah semakin mendapat keberkatan.


tak memberi apa-apa makna...



yang ni saya setuju dengan myhoney


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

xeeL
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.10.2006
Ahli No: 26838
Posting: 105

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 14-12-10 15:24


Pada 13-12-10 15:32 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

tak ditimpa apa-apa mudarat di rumah Allah tak boleh dijadikan 'bukti' berkatnya saiful...berapa ramai pelaku2 maksiat yang lebih dasyat lagi termasuk artis2 arak, seksi dan kaki clubbing nampak 'bersih' ketika di tanah suci.... bahkan selamat dari 'laknat' Allah ketika di tanah suci hatta sekalipun mereka jadi hantu semula ketika kembali ke sini. Takkan Allah tak tahu mereka bakal 'berbohong' dan akan kembali derhaka bila dah selesai buat haji nanti, tapi Allah tetap tak timpakan balaNya ketika mereka sedang ibadat di tanah suci....

sebenarnya hanya Allah yang tahu akan hikmah apa saja takdirNya ke atas hamba-hambaNya.....
jadi zul nordin tak payah berlebihan memuji Saifol dan berlebihan juga mengeji anwar sedang apa yag dilakukan oleh zulkifli ini juga jauh dari akhlak seorang muslim....



Finally, terima kasih saudari kerana memberi pendapat yang kritis... dan tidak lari topik macam sesetengah orang tu...

Memang ini tujuan saya letakkan artikel di atas, bukan untuk semua percaya bulat2.. sebaliknya untuk menggalakkan pemikiran secara kreatif berlandaskan islam.

Terus terang saya cakap, saya setuju dengan pendapat saudari di atas...

Cuma nak tambah sikit....

Tiada kena laknat bukan bermakna saiful betul dan anwar salah dan juga tidak bermakna yang lepas ini saiful akan dilaknat....

Kita juga tidak boleh kata saiful bersalah kalau dia hilang kereta (ramai yang hilang kereta saban hari), dan pelbagai lagi kejadian 'malang' remeh-temeh dan sebagainya sebab laknat Allah, bentuknya... tidak kita ketahui ... (rahsia Allah jua)

Pendek kata... tidak boleh menyalahkan atau memburukkan mana-mana pihak... terserahlah pada Allah untuk menentukan.

p/s: so kepada segolongan ahli PAS dan Keadilan yang sibuk mengeji Saiful....itu 'bukan akhlak seorang muslim'... (bak kata saudari di atas.. semua itu rahsia Allah)

Bookmark and Share

  


  Member Information For xeeLProfil   Hantar PM kepada xeeL   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 14-12-10 23:04


Pada 14-12-10 15:24 , xeeL posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-12-10 15:32 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

tak ditimpa apa-apa mudarat di rumah Allah tak boleh dijadikan 'bukti' berkatnya saiful...berapa ramai pelaku2 maksiat yang lebih dasyat lagi termasuk artis2 arak, seksi dan kaki clubbing nampak 'bersih' ketika di tanah suci.... bahkan selamat dari 'laknat' Allah ketika di tanah suci hatta sekalipun mereka jadi hantu semula ketika kembali ke sini. Takkan Allah tak tahu mereka bakal 'berbohong' dan akan kembali derhaka bila dah selesai buat haji nanti, tapi Allah tetap tak timpakan balaNya ketika mereka sedang ibadat di tanah suci....

sebenarnya hanya Allah yang tahu akan hikmah apa saja takdirNya ke atas hamba-hambaNya.....
jadi zul nordin tak payah berlebihan memuji Saifol dan berlebihan juga mengeji anwar sedang apa yag dilakukan oleh zulkifli ini juga jauh dari akhlak seorang muslim....



Finally, terima kasih saudari kerana memberi pendapat yang kritis... dan tidak lari topik macam sesetengah orang tu...

Memang ini tujuan saya letakkan artikel di atas, bukan untuk semua percaya bulat2.. sebaliknya untuk menggalakkan pemikiran secara kreatif berlandaskan islam.

Terus terang saya cakap, saya setuju dengan pendapat saudari di atas...

Cuma nak tambah sikit....

Tiada kena laknat bukan bermakna saiful betul dan anwar salah dan juga tidak bermakna yang lepas ini saiful akan dilaknat....

Kita juga tidak boleh kata saiful bersalah kalau dia hilang kereta (ramai yang hilang kereta saban hari), dan pelbagai lagi kejadian 'malang' remeh-temeh dan sebagainya sebab laknat Allah, bentuknya... tidak kita ketahui ... (rahsia Allah jua)

Pendek kata... tidak boleh menyalahkan atau memburukkan mana-mana pihak... terserahlah pada Allah untuk menentukan.

p/s: so kepada segolongan ahli PAS dan Keadilan yang sibuk mengeji Saiful....itu 'bukan akhlak seorang muslim'... (bak kata saudari di atas.. semua itu rahsia Allah)



dah jumpa sepool ka belum :sopan: :sopan: :sopan:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 14-12-10 23:26


habis yang ni apa pula???


ni pun kira fitnah dan ugutan pada anwar dan keluarga ada kau ambil tahu



.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

xeeL
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.10.2006
Ahli No: 26838
Posting: 105

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 15-12-10 05:52


Saudara rashdin... seperti posting anda pada forum lain, anda kerap lari dari topik dan letak perkara2 yang tidak berkaitan dengan topik. Anda faham tak apa yang saya tulis ini?


Pada 14-12-10 23:26 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

habis yang ni apa pula???
..
ni pun kira fitnah dan ugutan pada anwar dan keluarga ada kau ambil tahu
..


kalau tak silap... dari cara posting ini, ini posting facebook geng2 ikhwanul muslimin yang nak tegakkan sistem khalifah. So, apa kaitannya dengan posting saya ?

Kalau anda nak highlight benda ini, bukalah topik baru, bukan susah sangat pun... tak payah ganggu topik org lain....

Point yang saya nak sampaikan ialah jangan sekali-kali kutuk atau memburukkan sesiapa... itu bukan cara islam. Ini saya lebih tujukan kepada puak2 PAS (PKR tak boleh pakai sebab tidak jelas akan matlamat partinya terhadap islam -- unlike PAS) kerana mereka mendakwa memperjuangkan islam namun terikut-ikut untuk menghina dan mengutuk orang lain yang tiada siapa boleh kata dengan sahihnya dengan saksi atau bukti (sebenar, bukan photoshop) sama ada seseorang itu bersalah atau tidak.

Jika seseorang itu bersalah pun, tiada keperluan yang saya lihat dari segi syar'e untuk mendedahkan keburukan mereka dikhalayak ramai... apatah lagi memburukkan mereka dan keluarga mereka.. (ini ditujukan kepada semua yang beragama islam di luar sana)

Dan ini khas untuk rashdin (dan mereka yang se-ideologi dengannya)....
Menonjolkan kesalahan orang lain memang mudah... tetapi itu tidak menyelesaikan masalah yang dihadapi PAS dan pengikutnya ! Penyokong PAS bukan maksum... Penyokong PAS juga ada buat silap dan wajar ditegur dan diperbetulkan.... Bagaimana nak contohi kepimpinan para sahabat nabi (ingat kisah umar dan pedang) kalau tidak boleh terima teguran....???

Saya tidak menentang perjuangan PAS tetapi saya teramat tidak suka sikap sesetengah ahli PAS yang tidak berlandaskan islam... terutamanya bab terlalu percaya 'bukti' palsu... tanpa menyelidik atau merujuk mereka yang pakar... bab mengutuk seteru politik dengan pelbagai gelaran dan tuduhan yang tidak dapat disabitkan dengan bukti sahih, (bukan photoshop)... dan terlalu taksub kepada seseorang pemimpin (bukan islam terutamanya) hingga hilang pertimbangan akal untuk membuat penilaian....

Bookmark and Share

  


  Member Information For xeeLProfil   Hantar PM kepada xeeL   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 15-12-10 06:54


Pada 13-12-10 11:21 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-12-10 10:49 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

sorry nak tanya.. tuan anwar dah pergi haji ke belum??
DSAI kan nama singkatan dia.. kalau dah haji, mesti peminat tuan anwar yang setia akan selitkan H di tengah-tengah..



yang ni saya tak pasti tapi rasanya dah agaknya sebab masa dia keluar dari penjara tu dia dapat banyak invitation dari timur tengah jadi sempat juga tu...siap jadi penasihat kewangan lagi di negara2 islam sana.



jawapan yang tidak kukuh.
sama sekali tidak membuktikan apa-apa..
kalau dimahkamah andaian2 mana boleh pakai cheq.


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

  


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

faqir_imara
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.06.2010
Ahli No: 40024
Posting: 351
Dari: Fatih Istanbul

turkey   avatar


posticon Posting pada: 15-12-10 07:12


Maaf, memang benar saya mempertikai kredibiliti anda kerana anda mengambil sumber yang boleh dipertikaikan, berat sebelah, dari sumber yang sama dan tanpa bukti kemudian anda SEBARKAN. Sesiapapun boleh mengemukakan segala macam tulisan tapi biarlah kemukakan segala bukti dan hujah yang jelas.

Bookmark and Share

  


  Member Information For faqir_imaraProfil   Hantar PM kepada faqir_imara   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 15-12-10 13:46


Pada 15-12-10 06:54 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-12-10 11:21 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-12-10 10:49 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

sorry nak tanya.. tuan anwar dah pergi haji ke belum??
DSAI kan nama singkatan dia.. kalau dah haji, mesti peminat tuan anwar yang setia akan selitkan H di tengah-tengah..



yang ni saya tak pasti tapi rasanya dah agaknya sebab masa dia keluar dari penjara tu dia dapat banyak invitation dari timur tengah jadi sempat juga tu...siap jadi penasihat kewangan lagi di negara2 islam sana.



jawapan yang tidak kukuh.
sama sekali tidak membuktikan apa-apa..
kalau dimahkamah andaian2 mana boleh pakai cheq.



tu sebab saya tak pasti apa daaa.....yang saya tahu bila keluar penjara anwar pergi buat rawatan di jerman...lepas tu dia pergi mana entah...elok tanya dia


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 15-12-10 17:00


sudah.. sampai ke jerman dah jadiknya..

kalau tak tahu..kata TAK TAHU.. bukan merepek meraban ke timur tengah boleh buat sempat2 haji (ingat sehari dua ke?) DAAA...
bila tegur.. terus sampai ke jerman pula.. bagi jawapan biar tepat.. kalau tak tahu..cakap saja tak tahu..tak salah pun. jangan menjawab macam orang mabuk !!!


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

  


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 15-12-10 20:35


ha..anwar dah pergi buat haji ke? rasanya Arab Saudi ada keluar statement tidak ada keistimewaaan untuk VIP di musim haji. hehhe.. Kalau betul dia dah menunaikan haji..pastinya berlambak gambar dia di mekah disebarkan.. walaupon bukan permintaan dan arahan dari beliau..


lagi satu... saipol tu dah angkat sumpah menggunakan alquran.. DSAI bila lagi??? tunggu apa lagi ye?? tak kisahlah cara saipol angkat sumpah tu betul ke tak..janji dia dah buat... yang DSAI ni bila lagi nak buat..heheheh

ha yang lagi satu..awat DSAI duduk tangguh saja bicara.... takut ke apa..kalau tak salah....patut dia on saja... kalau saipol ni yang salah..dia akan cari saja alasan untuk tangghukan....yelah takut sabit kesalahan...


-----------------
http://sukatolong.wordpress.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

engrfeez
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.02.2010
Ahli No: 39324
Posting: 244
Dari: Kuala Lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 15-12-10 22:35


Pada 15-12-10 20:35 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

ha..anwar dah pergi buat haji ke? rasanya Arab Saudi ada keluar statement tidak ada keistimewaaan untuk VIP di musim haji. hehhe.. Kalau betul dia dah menunaikan haji..pastinya berlambak gambar dia di mekah disebarkan.. walaupon bukan permintaan dan arahan dari beliau..


lagi satu... saipol tu dah angkat sumpah menggunakan alquran.. DSAI bila lagi??? tunggu apa lagi ye?? tak kisahlah cara saipol angkat sumpah tu betul ke tak..janji dia dah buat... yang DSAI ni bila lagi nak buat..heheheh

ha yang lagi satu..awat DSAI duduk tangguh saja bicara.... takut ke apa..kalau tak salah....patut dia on saja... kalau saipol ni yang salah..dia akan cari saja alasan untuk tangghukan....yelah takut sabit kesalahan...



sebab ukhwah belum ada tanda "like"..so saya "like" dengan statement rdwira

dah banyak tahun aku fikir, kalau DSAI tak bersalah, Kenapa dia tak bersumpah dengan kalam ALLAH itu untuk bersihkan nama dia? tidak ada lagi kitab dan mujizat besar selain AL-Quran.. dan saiful pun pernah berkata kalau di salah diakan dilaknat.. kehilangan kereta berlaku kepada semua org..kalau kita hilang kereta..adakah kita juga dikira dilaknat?

pada masa sama aku juga tiada bukti untuk mendakwa DSAI bersalah hanya kerana dia tidak bersumpah...

yang pasti jika ada dakwaan satu salah mesti betul dan satu mesti salah..aku tidak berpihak pada sesiapa, bukan kerja aku untuk menghukum makhluk ALLAH...

aku juga bukan lah lalang yang tidak ada pendirian. Apa guna kita membela jika kita sendiri tidak tau apa yang berlaku...pulanglah kepada ALLAH yang MAHA ADIL untuk menilai..

pendapat 20sen aku....

i reserve my comments...

Bookmark and Share

  


  Member Information For engrfeezProfil   Hantar PM kepada engrfeez   Quote dan BalasQuote

faqir_imara
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.06.2010
Ahli No: 40024
Posting: 351
Dari: Fatih Istanbul

turkey   avatar


posticon Posting pada: 16-12-10 08:34


Sebenarnya kita telah menjebakkan diri dalam keadaan kita menuduh salah seorang dari mereka bersalah dengan alasan2 yang kita ada. Cuba renungkan jika tuduhan kita salah dan bagaimana pula kedudukan kita?

Bookmark and Share

  


  Member Information For faqir_imaraProfil   Hantar PM kepada faqir_imara   Quote dan BalasQuote

Musafir_Ufuk_Timur
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2010
Ahli No: 39841
Posting: 192
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 16-12-10 10:47


RASHDIN!!!

TERUSKAN BERJUANG...mereka SMUANI MINDA MASUH TERTUTUP RAPAT....

DALAM ISLAM TAK ADA SURUH BERSUMPAH DENGAN AL QURAN pun DENGAN KES macam TU.....MALAH IMAM RAMLANG PORIGI TU PUN SUDAH MENGAKU DIPAKSA JADI SAKSI....

TENTANG KES LIWAT TU....BUKAN ANWAR yang MINTA TANGGUH MAKHAMAH TAPI PIHAK SEBALIKNYA...SO SIAPA TAKUT??

SATU DUNIA DAH TAHU...KES LIWAT DI MALAYSIA ADALAH SATU DRAMA yang MEMALUKAN!!!!

Bookmark and Share

  


  Member Information For Musafir_Ufuk_TimurProfil   Hantar PM kepada Musafir_Ufuk_Timur   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 16-12-10 12:53


Pada 15-12-10 20:35 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!



lagi satu... saipol tu dah angkat sumpah menggunakan alquran.. DSAI bila lagi??? tunggu apa lagi ye?? tak kisahlah cara saipol angkat sumpah tu betul ke tak..janji dia dah buat... yang DSAI ni bila lagi nak buat..heheheh

ha yang lagi satu..awat DSAI duduk tangguh saja bicara.... takut ke apa..kalau tak salah....patut dia on saja... kalau saipol ni yang salah..dia akan cari saja alasan untuk tangghukan....yelah takut sabit kesalahan...



nak angkat sumpah untuk sapa ?...untuk saya..untuk rdwira?...untuk xeel?...tak ada maknanya...

mufti perak, TGHH dan Yusuf Qardawi cakap Anwar tak perlu bersumpah, tiba-tiba rdwira suruh anwar bersumpah....ada ke dia nak dengar Ni?? :-D

isunya bukan sumpah atau tak bersumpah....saipol tak ada bukti maka dia tidak layak membawa pertuduhan ini, satu cara jika dia rasa terainiaya...solat hajat banyak-banyak.doa org teraniaya ni tak ada hijab...zulnordin pun tahu ni. Daripada dia puji saipol bersumpah laknat, biarkan saipol jaja kes liwat ni tanpa mampu bawa saksi, elok nasihatkan saipol solat hajat banyak-banyak....minta yang buat zalim diberi balasan.

just my2cents..:D


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

xeeL
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.10.2006
Ahli No: 26838
Posting: 105

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 16-12-10 14:15


Pada 16-12-10 10:47 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

RASHDIN!!!

TERUSKAN BERJUANG...mereka SMUANI MINDA MASUH TERTUTUP RAPAT....


Berjuanglah dengan cara yang betul... tinggalkan perkara2 yang bertentangan dengan islam. Ingat, SALAH tetap SALAH !


Pada 16-12-10 12:53 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!


nak angkat sumpah untuk sapa ?...untuk saya..untuk rdwira?...untuk xeel?...tak ada maknanya...

mufti perak, TGHH dan Yusuf Qardawi cakap Anwar tak perlu bersumpah, tiba-tiba rdwira suruh anwar bersumpah....ada ke dia nak dengar Ni?? :-D

isunya bukan sumpah atau tak bersumpah....saipol tak ada bukti maka dia tidak layak membawa pertuduhan ini, satu cara jika dia rasa terainiaya...solat hajat banyak-banyak.doa org teraniaya ni tak ada hijab...zulnordin pun tahu ni. Daripada dia puji saipol bersumpah laknat, biarkan saipol jaja kes liwat ni tanpa mampu bawa saksi, elok nasihatkan saipol solat hajat banyak-banyak....minta yang buat zalim diberi balasan.

just my2cents..:D



Yup, saya pun tak setuju zulkifli nordin puji saiful lebih-lebih... betul... saya memang tak setuju. Zulkifli nordin pun manusia... so dia pun buat silap juga macam kita semua. Saya dalam hal ini, memilih untuk tidak menyokong sesiapa. Itu pendirian saya. Saya buka thread ini untuk dibincangkan... (saya ulang supaya takut ada yang tak baca posting saya sebelum ini dan menganggap saya sokong saiful)

So... berbalik kepada saudari.

Saudari juga tak perlulah nak bela Anuar dengan bawa masuk nama mufti perak, TGHH dan sebagainya... kita kan kena jaga2, takut tersokong pihak yang salah.

Saudari juga tak perlulah nak tuduh saiful tak ada bukti, itu kan satu tuduhan! Tak baik main tuduh2.. Saudari dah tanya saiful sendiri ke? Kalau saiful dah cakap sendiri pada saudari, "saya tak ada bukti" then itu boleh saya terima 'fakta' saudari. Kalau setakat tengok TV, baca kat internet... jangan jadikan sebagai asas untuk buat tuduhan.... bukan apa, takut tersokong pihak yang salah.

Apa pun yang berlaku, Allah maha adil, biar Allah sahaja menghukum. Kita serahkan padaNya untuk tentukan, kalaupun tidak di dunia, di akhirat nanti Insya-Allah. Sesungguhnya Allah maha adil dan maha menerima taubat.

Bookmark and Share

  


  Member Information For xeeLProfil   Hantar PM kepada xeeL   Quote dan BalasQuote

engrfeez
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.02.2010
Ahli No: 39324
Posting: 244
Dari: Kuala Lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 16-12-10 15:14


Betul itu dalam ukhwah ini tiada siapa yang ada disitu untuk menilai. ada-ada pandai2 nak tuduh saipol atau anwar bersalah.

Cukuplah ALLAH sahaja yang membalas, janganlah kita kat sini nak kelaur teori masing-masing!!

Bookmark and Share

  


  Member Information For engrfeezProfil   Hantar PM kepada engrfeez   Quote dan BalasQuote

Musafir_Ufuk_Timur
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2010
Ahli No: 39841
Posting: 192
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 16-12-10 15:41


xeel seorang yang jumud akal...kasihan...kasihan...

saudara ni marah kalau orang kutuk dan guna bahasa tidak elok...

tapi yang saudara copy paste kenyataan zulkifle nordin yang juga berbaur kutuk mengutuk guna perkataan tak elok tu tak apala pula ye??

berubah lah dari minta yang tidak jumud sudara.

Bookmark and Share

  


  Member Information For Musafir_Ufuk_TimurProfil   Hantar PM kepada Musafir_Ufuk_Timur   Quote dan BalasQuote

xeeL
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.10.2006
Ahli No: 26838
Posting: 105

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 17-12-10 04:57


Pada 16-12-10 15:41 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

xeel seorang yang jumud akal...kasihan...kasihan...
...


Saudara.. tak boleh main tuduh-tuduh macam tu... itu bukan nilai ISLAM. SALAH TETAP SALAH !

Pada 16-12-10 15:41 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

...
tapi yang saudara copy paste kenyataan zulkifle nordin yang juga berbaur kutuk mengutuk guna perkataan tak elok tu tak apala pula ye??

berubah lah dari minta yang tidak jumud sudara.


Hehehe... dah agak dah. Ada juga yang tidak baca posting saya sebelum ini dengan baik...

Tujuan saya letak adalah untuk DIBINCANHGKAN ! Saya sendiri tidak setuju dengan cara penulisan zulkifli nordin. Cuba baca posting saya sebelum ini kalau tidak percaya !


Ingatlah saudara seagamaku, kembalilah pada ISLAM. Patuhlah pada perintah ALLAH dan tinggalkan SEMUA larangannya. Ingat, Salah tetap salah.

Bookmark and Share

  


  Member Information For xeeLProfil   Hantar PM kepada xeeL   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 17-12-10 14:27


Pada 16-12-10 08:34 , faqir_imara posting:

!!! QUOTE !!!

Sebenarnya kita telah menjebakkan diri dalam keadaan kita menuduh salah seorang dari mereka bersalah dengan alasan2 yang kita ada. Cuba renungkan jika tuduhan kita salah dan bagaimana pula kedudukan kita?


benar sekali.. bukti-bukti yang ada tentang kes liwat ini hampir tidak ada.setakat laporan2 perubatan yang di google di internet..saya pun boleh cipta..hehehe..
pertuduhan pula kemudiannya dicondongkan kepada mereka yang masing-masing tidak suka..

pagi peminat fanatik tuan Anwar, apabila dipersoalkan bab sumpah, melompat2lah marah kata tak perlu.sedangkan bukannya kena bayar pun nak angkat sumpah, nak berdolak dalik apa pasal.....
tapi andaikatalah yang bersumpah itu tuan anwar tapi tuan saiful tak mahu bersumpah, silap-silap terus jatuh hukum kata saiful bersalah..

manakala bagi peminat incik saiful, bersorak rianglah apabila saiful pulang ke tanah air dengan selamatnya.kata mereka ini bukti saiful di pihak yang benar...
(andaikata di timpa petaka,sudah tentu peminat anwar pula bersorak sambil berkata..itulah laknat Allah..hihihi)

kesimpulannya bagi saya (bagi saya ye.. tak ada kena mengena atau perlu bagi sesiapa untuk sentap)
kebenaran akan terbongkar jua.. para fanatik yang melampau diharap tidaklah buat-buat tak nampak, bersiul2 lalu berlalu pergi.. angkat jari anda..tuturkan kemaafan atas fitnah2, tuduhan2 dan andaian2 yang pernah anda buat..berjuanglah atas dasar agama bukan atas dasar minat,simpati atau kehenseman sesiapa..hehehe


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

  


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

salabianca
Warga 3 Bintang
Menyertai: 11.10.2010
Ahli No: 40371
Posting: 91
Dari: kuala lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 17-12-10 15:25


"Di antara" mereka hanya Allah yang tahu...:-)

Bookmark and Share

  


  Member Information For salabiancaProfil   Hantar PM kepada salabianca   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 20-12-10 14:50


Pada 15-12-10 20:35 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

ha..anwar dah pergi buat haji ke? rasanya Arab Saudi ada keluar statement tidak ada keistimewaaan untuk VIP di musim haji. hehhe.. Kalau betul dia dah menunaikan haji..pastinya berlambak gambar dia di mekah disebarkan.. walaupon bukan permintaan dan arahan dari beliau..


lagi satu... saipol tu dah angkat sumpah menggunakan alquran.. DSAI bila lagi??? tunggu apa lagi ye?? tak kisahlah cara saipol angkat sumpah tu betul ke tak..janji dia dah buat... yang DSAI ni bila lagi nak buat..heheheh

ha yang lagi satu..awat DSAI duduk tangguh saja bicara.... takut ke apa..kalau tak salah....patut dia on saja... kalau saipol ni yang salah..dia akan cari saja alasan untuk tangghukan....yelah takut sabit kesalahan...




anwar tak bersumpah sebab jumhur ulama iaitu yusuf qardhawi suruh jangan...apa perlu anwar sahut cabaran orang yang terlalu taksub suruh bersumpah sedangkan kata-kata jumhur ulama yusuf qardhawi yang patut anwar ikut??

yang tangguh tu bukan kuasa anwar tapi kuasa hakim...takkan lah anwar tu jumpa hakim di pasar malam agaknya???logik lah sikit


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 20-12-10 14:56


Pada 15-12-10 17:00 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

sudah.. sampai ke jerman dah jadiknya..

kalau tak tahu..kata TAK TAHU.. bukan merepek meraban ke timur tengah boleh buat sempat2 haji (ingat sehari dua ke?) DAAA...
bila tegur.. terus sampai ke jerman pula.. bagi jawapan biar tepat.. kalau tak tahu..cakap saja tak tahu..tak salah pun. jangan menjawab macam orang mabuk !!!



:lucu: :lucu: :lucu:

apa ekau cakap ni labu????

ekau dengan laki kau 2x5 5x2



soalan ekau anwar dah pergi haji ke belum

memanglah anwar keluar negara ke jerman lepas bebas dari penjara tu untuk rawatan lepas kena balun dengan mamak tua haprak tak sedar diri tu.....lepas tu dia jadi penasihat kewangan di negara2 timur tengah termasuk arab saudi


jawapan saya adalah anwar yang setahu saya dia tunaikan umrah banyak kali dah bukan ke jika tunaikan umrah sampai 7 kali pahalanya dikira 1 haji jika tak silap yang ni kena refer balik

lagipun anwar pergi haji/umrah pun bukan atas kapsiti dia seorang VIP pun dia guna cara orang biasa pergi


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 20-12-10 15:10


.

.

nah ni dia medical report saiful...nilai sendiri


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 20-12-10 15:39


!!! QUOTE !!!

So... berbalik kepada saudari.

Saudari juga tak perlulah nak bela Anuar dengan bawa masuk nama mufti perak, TGHH dan sebagainya... kita kan kena jaga2, takut tersokong pihak yang salah.


sapa bela anuar??....kenyataan yang mana menunjukkansaya bela anuar???...anak ni kurang daya pemahaman nampaknya, baca banyak-banyak kali sikit..

eh tak laku ke rujuk mufti....elok lah tu saya rujuk kata-kata mufti atau pemimpin politik, kalau rujuk wahid senario org gelak pulak...

!!! QUOTE !!!


Saudari juga tak perlulah nak tuduh saiful tak ada bukti, itu kan satu tuduhan! Tak baik main tuduh2.. Saudari dah tanya saiful sendiri ke? Kalau saiful dah cakap sendiri pada saudari, "saya tak ada bukti" then itu boleh saya terima 'fakta' saudari. Kalau setakat tengok TV, baca kat internet... jangan jadikan sebagai asas untuk buat tuduhan.... bukan apa, takut tersokong pihak yang salah.


apa perlu saya tanya saipol...tak hingin saya. Saya bukan peguambela atau pendakwaraya...bukan hakim pula....
kalau betul ada bukti yakni 4 orang saksi bawa saja ke mahkamah.....buktikan di sana, buat apa nak 'bukti' kat saya, saya tak ada kepentingan apa-apa...


!!! QUOTE !!!

Apa pun yang berlaku, Allah maha adil, biar Allah sahaja menghukum. Kita serahkan padaNya untuk tentukan, kalaupun tidak di dunia, di akhirat nanti Insya-Allah. Sesungguhnya Allah maha adil dan maha menerima taubat.


tau tak apa....yang dok bawa isu saipol kat uhkwah ini untuk 'perbincangan' buat apa ??


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

salabianca
Warga 3 Bintang
Menyertai: 11.10.2010
Ahli No: 40371
Posting: 91
Dari: kuala lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 20-12-10 15:48


apolah..awak org ini semua...kita pula yang "macam nak bergaduh" dalam bab si sipol vs anuar ini...huhuhuhuu..berbaloi ke???

Bookmark and Share

  


  Member Information For salabiancaProfil   Hantar PM kepada salabianca   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 21-12-10 00:48


Pada 20-12-10 15:48 , salabianca posting:

!!! QUOTE !!!

apolah..awak org ini semua...kita pula yang "macam nak bergaduh" dalam bab si sipol vs anuar ini...huhuhuhuu..berbaloi ke???



soal kebenaran....ni kes sejak 1998 lagi diulang tayang semula..bukan susah pun


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 21-12-10 09:26


Pada 20-12-10 14:56 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!


:lucu: :lucu: :lucu:

apa ekau cakap ni labu????

ekau dengan laki kau 2x5 5x2



soalan ekau anwar dah pergi haji ke belum

memanglah anwar keluar negara ke jerman lepas bebas dari penjara tu untuk rawatan lepas kena balun dengan mamak tua haprak tak sedar diri tu.....lepas tu dia jadi penasihat kewangan di negara2 timur tengah termasuk arab saudi


jawapan saya adalah anwar yang setahu saya dia tunaikan umrah banyak kali dah bukan ke jika tunaikan umrah sampai 7 kali pahalanya dikira 1 haji jika tak silap yang ni kena refer balik

lagipun anwar pergi haji/umrah pun bukan atas kapsiti dia seorang VIP pun dia guna cara orang biasa pergi



terima kasih NURUL RASHDIN atas jawapan yang saya tunggu2..

nahh.... inilah dia..
mari kita perhatikan perkara yang di bold. baguskan jawapan dia? TEPAT ,PADAT dan BERFAKTA...
(sengaja soalan ini dipilih kerana sukar nak cari tiket kapal terbang haji/umrah versi FOTOSHOP di TKO mahupun pun di google search..kikiki)
yang lain-lain pun boleh para penonton perhatikan untuk anda lihat sendiri ketinggian martabat bahasa mabuk yang digunakan..kekkeke :lucu:

kalau soalan mudah pun macam gini jawapannya.. para penonton fikirlah semula.. berbaloi atau tidak anda2 memberi kan masa anda berbicara dengan manusia yang sama tentang topik2 yang lebih berprofile tinggi :)

lebih bermanfaat sekiranya masa itu digunakan untuk perkara yang lebih bermanfaat seperti menyelusuri topik2 ilmu agama atau politik berilmiah dengan fakta2 yang tepat , barfakta dan bijak.. :)

***** MISSION ACCOMPLISH******

sebarang quote atau leret meleret mabuk mabik dari peminat fanatik anwar, akon dan naomi campbell(katanya kerana mereka semua Islam tau) ini tidak akan dilayan.. :lucu:


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

  


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 29-12-10 12:47


baru ada kesempatan menulis....untuk pengetahuan mimi dan rdwira,anwar dah lama dah tunaikan haji...dalam 5-6 kali dah anwar naik haji cuma anwar tak letak pun title haji biasalah low prfile katakan


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

motivasiagama
Warga Rasmi
Menyertai: 29.12.2010
Ahli No: 40743
Posting: 14
Dari: Nilam puri. Kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 29-12-10 14:28


Buat Rashdin, ana rasa anta lebih faham tentang masalah qazaf ini. Adalah lebih baik kita menyerahkan semunya pada Allah jangan menuduh sesiapa, baik anuar mahupun saiful kerana kita tidak tahu siapa sebenarnya bersalah. jangan risau kebenaraan allah pasti muncul. perdebataan tentang isu ini harap dapat dihentikan kerana takut akan menyebabkan kita terlibat dalam menfitnah qazaf secara tidak lansung....

Bookmark and Share

  


  Member Information For motivasiagamaProfil   Hantar PM kepada motivasiagama   Pergi ke motivasiagama's Website   Quote dan BalasQuote

faqir_imara
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.06.2010
Ahli No: 40024
Posting: 351
Dari: Fatih Istanbul

turkey   avatar


posticon Posting pada: 29-12-10 17:55


Tindakan bijak. Elak diri dari menjebakkan diri dalam perkara yang kita sendiri tidak tahu. Hentikan isu ini baik penyokong saiful mahupun pemuja anwar. Doa orang terinaya amat makbul. Andai salah seorang dari mereka mendoakan org yang memfitnah mereka, salah seorang dari anda akan terkena.

Bookmark and Share

  


  Member Information For faqir_imaraProfil   Hantar PM kepada faqir_imara   Quote dan BalasQuote

engrfeez
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.02.2010
Ahli No: 39324
Posting: 244
Dari: Kuala Lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 30-12-10 11:05


Setuju dengan motivasiagama dan faqir_imara.. jangan buat kerja ALLAH dengan memberi keyakinan kepada org lain tentang org lain. Hentikan perbuatan ini kerana fitnah lebih keji dari yang melakukan kerja itu.


-----------------
Ya Allah,Ampunilahku,Rahmatilahku,Kayakanku, Angkatlah Darjatku,Rezekikanlahku,Berilah Hidayah, Sihatkanlahku dan Maafkanlahku


Bookmark and Share

  


  Member Information For engrfeezProfil   Hantar PM kepada engrfeez   Quote dan BalasQuote

hajime_kindaichi
WARGA SETIA
Menyertai: 24.12.2003
Ahli No: 5955
Posting: 575
Dari: Bumi Allah

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 30-12-10 14:10


biar lah saiful.. biar lah anwar.. lagi banyak kita bercakap lagi banyak yang tak sedar mungkin kita yang salah.. ganjarannya ialah dosa memfitnah.. jadi biar yang bersalah tu menerima balasan daripada Allah SWT.

Bookmark and Share

  


  Member Information For hajime_kindaichiProfil   Hantar PM kepada hajime_kindaichi   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 30-12-10 20:14


Pada 29-12-10 17:55 , faqir_imara posting:

!!! QUOTE !!!

Tindakan bijak. Elak diri dari menjebakkan diri dalam perkara yang kita sendiri tidak tahu. Hentikan isu ini baik penyokong saiful mahupun pemuja anwar. Doa orang terinaya amat makbul. Andai salah seorang dari mereka mendoakan org yang memfitnah mereka, salah seorang dari anda akan terkena.



cuba anda ikuti perkembangan sejak dari 1998 anda akan tahu siapa benar dan siapa salah...saya ikut kes ni sejak 1998 lagi


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

motivasiagama
Warga Rasmi
Menyertai: 29.12.2010
Ahli No: 40743
Posting: 14
Dari: Nilam puri. Kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 01-01-11 22:57


Law islam dan Law Sekular tidak sama. Law sekular akan melihat kes berulang ini dengan bersandarkan kes 1998. Namun Law islam menyandarkan pada Quran dan Hadist, Jangan risau akhi rashdin kebenaran akan muncul tidak lama lagi. Sabar Allah itu maha adil dan tidak akan menzalimi hambanya yang benar. Cuma dalam isu ini kita sebagai orang luar jangan terlibat dalam isu menuduh siapa benar atau salah. Namun perlu ditekankan disini ana MENEGAH kita bercbincang isu ini sahaja, bukan bermaksud ana menegah sokongan Akhi rashdin pada DSAI. kerana itu hak akhi. dan saya tiada hak untuk itu. cuma isu diatas berkaitan agama, Sabar... Akhi pasti lebih mudah merujuk isu qazaf ini kerana akhi golongan agama. . . Maaf andai ana tersilap cakap. sandarkan Sandarkan kegelisahan kita pada Allah. (istiqarah)

Bookmark and Share

  


  Member Information For motivasiagamaProfil   Hantar PM kepada motivasiagama   Pergi ke motivasiagama's Website   Quote dan BalasQuote

lily_mawar
Warga 3 Bintang
Menyertai: 18.11.2007
Ahli No: 31741
Posting: 125
Dari: Kebun bunga

singapore   avatar


posticon Posting pada: 01-01-11 23:03


Salam ...

Baru-baru ini seorang Habib, mempersoalkan tentang kehakiman Malaysia tentang isu Anwar ... menurut beliau sepatutnya isu ini dibicarakan dalam mahkamah tertutup bukan didedahkan secara terlalu detail diakhbar2 ... menurut beliau lagi, ulamak di Malaysia ramai, tapi macam tidak bersuara ...

Bookmark and Share

  


  Member Information For lily_mawarProfil   Hantar PM kepada lily_mawar   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 02-01-11 08:20


sistem kehakiman kita dah lama hancur dilunyaikan oleh si mamak padukang tua kutuk tu......dah tua2 pun masih menongkat langit


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

motivasiagama
Warga Rasmi
Menyertai: 29.12.2010
Ahli No: 40743
Posting: 14
Dari: Nilam puri. Kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 02-01-11 09:13


Sabar akhi allah masih ada. . .


186. dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): Sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang Yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. maka hendaklah mereka menyahut seruanku (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul.

Al-baqarah:186

Bookmark and Share

  


  Member Information For motivasiagamaProfil   Hantar PM kepada motivasiagama   Pergi ke motivasiagama's Website   Quote dan BalasQuote

kumpulansenyum
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.05.2006
Ahli No: 24414
Posting: 305
Dari: UKM

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 04-01-11 14:19


Nanti di padang Mahsyar segala amalan anak adam akan di tayang. Dunia ini ibarat sarang labah2.. Hanya serangga yang kecil sahaja yang terperangkap. Sementara masih diberi nafas, adalah lebih baik untuk kita bertaubat memohon keampunan Allah.moga-moga diselamatkan dari azab dan ditutup segala aib.. Insyaallah...

=)


-----------------
Jom masuk syurga...


Bookmark and Share

  


  Member Information For kumpulansenyumProfil   Hantar PM kepada kumpulansenyum   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 09-01-11 10:54


tuan tanah dah pergi mana ya???


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 19-01-11 14:08


kadang pelik dengan org 'melayu' islam ni, kalau buat jahat saja pergi mekah kena timpa bala... mana mereka belajar ni? kasihan betul aku dengan org yang belajar tinggi-tinggi tapi b*d*h bertingkat2. ingat mekah tu tempat pembalasan atas pembuatan kita ke? mentaliti tahap bawahan betul... pernah tak terpikir kalau kita buat dosa, Allah bagi musibah kat Mekah bahawa tandanya Allah masih sayang kat kita untuk berubah. tapi jika sebaliknya?? fikirlah sendiri...



p/s. Aku ada terbaca 1 blog mengatakan gambar saiful di mekah tu superimposed, angel yang mereka 'kantoi' dalam gambar tersebut. Aku tak hendak lah bagi link blog tu nanti timbul fitnah pula.

p/s : apa niat pergi haji? menunjuk-nunjuk atau beribadah?



p/s :

Bookmark and Share

  


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 22-01-11 11:08


Pada 02-01-11 08:20 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

sistem kehakiman kita dah lama hancur dilunyaikan oleh si mamak padukang tua kutuk tu......dah tua2 pun masih menongkat langit



dah lah che din...cukup lah dengan kutukan sebelum ini, terlalu banyak saya rasa, bimbang memudaratkan diri anda pula.

Islam membenarkan wujud rasa sayang dan menizinkan ada rasa benci. Kita muslim disuruh sayang seseorang kerana Allah dan membenci seseorang juga kerana Allah....pun begitu dalam melahirkan rasa benci kerana Allah tidak boleh kita sebarangan atau keterlaluan.

untuk individu yang anda kutuk itu, saya tahu ramai yang tidak senang bahkan benci sungguh dengan tindakan zalim beliau, anda dialu-alukan mendedah kejahatan dan kebejatan selama beliau pernah memimpin negara kita, tapi memberi kutukan dan gelaran yang memalukan bukan sikap yang benar...

paling baik...anda turut doakan hidayah untuknya., semoga hidayah untuknya menjadi rahmat untuk kita pula..


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 22-01-11 15:33


Pada 22-01-11 11:08 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-01-11 08:20 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

sistem kehakiman kita dah lama hancur dilunyaikan oleh si mamak padukang tua kutuk tu......dah tua2 pun masih menongkat langit



dah lah che din...cukup lah dengan kutukan sebelum ini, terlalu banyak saya rasa, bimbang memudaratkan diri anda pula.

Islam membenarkan wujud rasa sayang dan menizinkan ada rasa benci. Kita muslim disuruh sayang seseorang kerana Allah dan membenci seseorang juga kerana Allah....pun begitu dalam melahirkan rasa benci kerana Allah tidak boleh kita sebarangan atau keterlaluan.

untuk individu yang anda kutuk itu, saya tahu ramai yang tidak senang bahkan benci sungguh dengan tindakan zalim beliau, anda dialu-alukan mendedah kejahatan dan kebejatan selama beliau pernah memimpin negara kita, tapi memberi kutukan dan gelaran yang memalukan bukan sikap yang benar...

paling baik...anda turut doakan hidayah untuknya., semoga hidayah untuknya menjadi rahmat untuk kita pula..



betul..

HIDAYAH MILIK ALLAH SWT.. :-)

ALLAH SWT nak tarik atau memberi hidayah kat siapa2 pun boleh..

tak kiralah ANWAR IBRAHIM, NIK AZIZ, TUN MAHATHIR, DATUK NAJIB, SAIFUL, AZMIN ALI, HADI AWANG dan lain-lain..

semuanya manusia..asal daripada tanah..kembali ke tanah jua.. :-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Hafizurrahman
Warga Rasmi
Menyertai: 23.01.2011
Ahli No: 40856
Posting: 14
Dari: Kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 23-01-11 10:00


!!! QUOTE !!!

Tapi gambar-gambar yang dipaparkan disini menceritakan seribu kisah sebaliknya. Bukan sahaja tiada laknat. Sebaliknya wajah Saiful makin berseri dengan ketenangan. dan tanda sujud yang jelas. Berlatarbelakangkan Ka'bah, di Masjidil Haram. Diatas Jabbal Nur tempat turunnya wahyu menadah tangan memanjatkan doa kepada Yang Maha Esa sambil mata memandang tepat ke Baitullah. Bertawaf sambil mengiringi nenek yang sudah uzur; ditempat paling suci didunia ini. Rumah ALLAH, Baitullah. Langsung tiada tanda ia dilaknat, malah semakin mendapat keberkatan.


KASYAF jugok Zul Nordin, supo Mat Nor Derih jugok. :-)

Israel pun Menjajah Dunia sehingga hari ni..Dapat Keberkatan kalih


-----------------
"Mana Milik Kita"


Bookmark and Share

  


  Member Information For HafizurrahmanProfil   Hantar PM kepada Hafizurrahman   Pergi ke Hafizurrahman's Website   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 23-01-11 11:33


Pada 23-01-11 10:00 , Hafizurrahman posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

Tapi gambar-gambar yang dipaparkan disini menceritakan seribu kisah sebaliknya. Bukan sahaja tiada laknat. Sebaliknya wajah Saiful makin berseri dengan ketenangan. dan tanda sujud yang jelas. Berlatarbelakangkan Ka'bah, di Masjidil Haram. Diatas Jabbal Nur tempat turunnya wahyu menadah tangan memanjatkan doa kepada Yang Maha Esa sambil mata memandang tepat ke Baitullah. Bertawaf sambil mengiringi nenek yang sudah uzur; ditempat paling suci didunia ini. Rumah ALLAH, Baitullah. Langsung tiada tanda ia dilaknat, malah semakin mendapat keberkatan.


KASYAF jugok Zul Nordin, supo Mat Nor Derih jugok. :-)

Israel pun Menjajah Dunia sehingga hari ni..Dapat Keberkatan kalih



umat islam lemah dan gaduh sama sendiri sebab tu ISRAEL berkuasa..
FATAH dan HAMAS tak habis-habis TAK sependapat..
macam mana nak MERDEKA.. :sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Hafizurrahman
Warga Rasmi
Menyertai: 23.01.2011
Ahli No: 40856
Posting: 14
Dari: Kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 23-01-11 12:02


HAMAS...

Saya tidak berani untuk mengatakan mereka bergaduh sesama sendiri. Sudah ribuan Syuhada' dalam HAMAS yang syahid menentang israel laknatullah. Kenapa HAMAS tidak bersatu dengan FATAH, tentunya ada alasan Syarie yang menghalang mereka berbuat demikian.

Isu KEMERDEKAAN PALESTIN tak diwajar diletakkan emotikon berbentuk suka-suka seperti yang sdra letakkan. Masalah Palestin bukan terletak pada perbalahan HAMAS FATAH tapi masalah Palestin terletak pada lemahnya Umat Islam di seluruh Dunia, akibat BERTUHANKAN NASIONALISME, SEKULARIME dan menolak Ideologi Islam.


-----------------
"Mana Milik Kita"


Bookmark and Share

  


  Member Information For HafizurrahmanProfil   Hantar PM kepada Hafizurrahman   Pergi ke Hafizurrahman's Website   Quote dan BalasQuote

Hafizurrahman
Warga Rasmi
Menyertai: 23.01.2011
Ahli No: 40856
Posting: 14
Dari: Kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 23-01-11 12:07


Isu yang kita bincangkan sekarang ialah tulisan Zul Nordin tentang Saiful Bukhari Azlan. Terlalu mudah dia membuat penilaian untuk membenarkan seseorang.

Dengan mengaitkan LAKNAT DAN BERKAT, Hari ini musuh-musuh Allah di atas muka bumi hidup senang lenang, pada masa yang sama berlaku penindasan, pembunuhan, kebuluran berlaku pada Umat islam di Ethopia, di Somalia dan negara2 Afrika yang lain.

Kalau begitulah penilaian Zul Nordin, Umat Islam di Negara Afrika sedang dilaknat Allah SWT dan musuh2 Allah mendapat keberkatan kerana hidup seumpama dalam syurga di atas dunia.

Jangan lupa tentang ISTIDRAJ...


-----------------
"Mana Milik Kita"


Bookmark and Share

  


  Member Information For HafizurrahmanProfil   Hantar PM kepada Hafizurrahman   Pergi ke Hafizurrahman's Website   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 23-01-11 18:08


Pada 23-01-11 12:02 , Hafizurrahman posting:

!!! QUOTE !!!

HAMAS...

Saya tidak berani untuk mengatakan mereka bergaduh sesama sendiri. Sudah ribuan Syuhada' dalam HAMAS yang syahid menentang israel laknatullah. Kenapa HAMAS tidak bersatu dengan FATAH, tentunya ada alasan Syarie yang menghalang mereka berbuat demikian.

Isu KEMERDEKAAN PALESTIN tak diwajar diletakkan emotikon berbentuk suka-suka seperti yang sdra letakkan. Masalah Palestin bukan terletak pada perbalahan HAMAS FATAH tapi masalah Palestin terletak pada lemahnya Umat Islam di seluruh Dunia, akibat BERTUHANKAN NASIONALISME, SEKULARIME dan menolak Ideologi Islam.




di MALAYSIA..
ISLAM tak akan maju selagi PAS-PKR-UMNO berbalah.. :sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 23-01-11 18:13


Pada 23-01-11 12:07 , Hafizurrahman posting:

!!! QUOTE !!!

Isu yang kita bincangkan sekarang ialah tulisan Zul Nordin tentang Saiful Bukhari Azlan. Terlalu mudah dia membuat penilaian untuk membenarkan seseorang.

Dengan mengaitkan LAKNAT DAN BERKAT, Hari ini musuh-musuh Allah di atas muka bumi hidup senang lenang, pada masa yang sama berlaku penindasan, pembunuhan, kebuluran berlaku pada Umat islam di Ethopia, di Somalia dan negara2 Afrika yang lain.

Kalau begitulah penilaian Zul Nordin, Umat Islam di Negara Afrika sedang dilaknat Allah SWT dan musuh2 Allah mendapat keberkatan kerana hidup seumpama dalam syurga di atas dunia.

Jangan lupa tentang ISTIDRAJ...



mengapa orang PAS hanya salahkan SAIFUL..
sedangkan ANWAR IBRAHIM juga manusia..
sama macam SAIFUL..
ANWAR IBRAHIM bukannya maksum..

adakah adil orang PAS hanya salahkan SAIFUL..
adakah mereka antara saksi2 kes ini?

JANGAN SALAHKAN kedua-duanya SELAGI BELUM ADA BUKTI.. :-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.198267 saat. Lajunya....