Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 14-11-2018  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Jika tiada kereta kuda, naiklah kuda; jika tiada kuda, lebih baik berjalan kaki

-- Peribahasa Tionghua

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: Alai_Syafa
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43068

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 34
Ahli: 0
Jumlah: 34




  Yang Masuk Ke Sini
RedPetunia: 1 hari, 1 jam, 28 minit yang lalu
IbnuKhaldun: 1 hari, 8 jam, 27 minit yang lalu
sahabat_amin: 3 hari yang lalu
Gorodkovie: 5 hari yang lalu
Swarig123: 8 hari yang lalu
sunan-faqih: 14 hari yang lalu
ajefikrah: 19 hari yang lalu
Kang: 21 hari yang lalu
owl_UM: 23 hari yang lalu
rasian: 27 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Suratan atau Kebetulan


Carian Forum

Moderator: Admin, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Suratan atau Kebetulan

Please Mendaftar To Post


Oleh Suratan atau Kebetulan

engrfeez
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.02.2010
Ahli No: 39324
Posting: 244
Dari: Kuala Lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 22-11-10 08:35


Assalamualaikum

Wallahua'lam bissawab .......
                                                                            
                                                                            
Tolonglah Renungkan Tarikh2 Disini Dan Fikirkanlah                        
                                                                            
Renungkanlah….                                            
                                                                                                                                
                                                                            
(27-11-2009) Hari raya aidiladha - "hari Jumaat"                        
                                                                            
(18-12-2009) Tahun baru hijrah - "hari Jumaat"                            
                                                                            
(25-12-2009) Hari krismas - "hari Jumaat"                                
                                                                            
(1-1-2010) Tahun baru - "hari Jumaat"                                    
                                                                            
(26-2-2010) Maulidur rasul - "hari Jumaat"                                
                                                                            
(2-4-2010) Good friday - "hari Jumaat"                                    
                                                                            
(28-5-2010) Hari wesak - "hari Jumaat"                                    
                                                                            
(10-9-2010) Hari raya Aidilfitri - "hari Jumaat"                        
                                                                            
(27-8-2010) Nuzul Al-Quran - "hari Jumaat"                                
                                                                            
(5-11-2010) Depavali - "hari Jumaat"                                    
                                                                            
Adakah KIAMAT sudah hampir????                                            
                                                                            
Dalam Al-Quran Allah telah berfirman bahawasanya KIAMAT akan terjadi pada
hari JUMAAT!!!!                                                            
                                                                            
Banyak²lah kita beristighfar dan berdoa pada Allah semoga dosa² di kita    
ampuni…                                                                    
                                                                            
                                                                            
22 Tanda Kiamat Semakin Hampir

                                            
1) Sembahyang diabaikan (diringan-ringankan).                            
2) Keinginan nafsu syahwat digalakkan dan berleluasa disebarkan melalui
internet, iklan, buku, gambar, risalah atau filem.                        
3) Penjenayah menjadi pemimpin dan kebanyakannya jahil mengenai agama    
dan banyak memberi fatwa yang menyesatkan pengikutnya.                    
4) Perkara benar menjadi salah dan salah menjadi benar. Sukar untuk    
membezakan perkara halal dan haram kerana yang haram dianggap halal serta
sebaliknya.                                                                
5) Berbohong menjadi satu keperluan dalam hidup dan menganggap jika    
tidak berbohong sukar untuk hidup senang.                                
6) Membayar zakat (harta, perniagaan dan pendapatan) dianggap beban.    
7) Orang yang hidup mengikut kehendak agama ditindas dan hati mereka    
sentiasa merintih kerana maksiat berleluasa tetapi mereka tidak mampun mencegahnya.                                                            
8) Turun hujan di luar musimnya dan hujan tidak memberi keuntungan    
kepada makhluk di muka bumi.                                            
9) Fenomena lelaki berkahwin dengan lelaki (homoseksual) dan perempuan
berkeinginan kepada perempuan (lesbian) semakin menjadi-jadi.            
10) Perempuan menguasai lelaki dengan memakai ubat guna-guna, sihir dan
amalan syaitan lain.                                                    
11) Anak-anak mengingkari dan menderhaka ibu bapa (ibu bapa menjadi kuli
dan anak menjadi tuan).                                                    
12) Kawan baik dilayan dengan kasar, manakala musuh diberi layanan baik.
Kawan disangka lawan dan musuh dianggap sahabat serta memusuhi orang yang
mengajak berbuat kebaikan.                                                
13) Dosa dipandang ringan malah bangga melakukannya seperti zina, minum
arak, bergaul bebas antara lelaki dan perempuan, meninggalkan sembahyang,
mendedahkan aurat dan berjudi.                                            
14) Masjid dihias indah tetapi kosong, terpulau, berkunci dan banyak    
berlaku kecurian barang masjid yang berharga.                            
15) Ramai yang sembahyang tetapi munafik dan berpura-pura. Di dalam    
sembahyang berjanji akan mengikut suruhan Allah tetapi di luar sembahyang
melanggar perintahNya,                                                    
16) Akan datang golongan manusia dari Barat menguasai mereka yang lemah
(iman) dan ramai terpengaruh dengannya seperti mengikut cara mereka        
berpakaian, bergaul dan suka berpesta.                                    
17) Al-Quran dicetak dengan indah tetapi hanya dijadikan perhiasan dan    
jarang dibaca serta diamalkan kehendaknya.                                
18) Amalan riba berleluasa hingga orang alim pun terjebak sama.        
19) Darah manusia tidak berharga, sering berlaku pembunuhan, peperangan
dan jenayah.                                                            
20) Penganut Islam tidak mahu mengamalkan suruhan agama dan tidak mahu    
membela serta menyebarkannya.                                            
21) Akan bertambah banyak penyanyi wanita (wanita yang tidak beriman    
adalah senjata syaitan yang baik).                                        
22) Ramai orang kaya pergi umrah dan haji dengan tujuan melancong, yang
sederhana pergi untuk berniaga dan yang miskin bermaksud meminta sedekah.
                                                                            
                                                                            
Dunia Di Penghujung Nyawa                                                
                                                                            
1) Penaklukan Baitulmuqaddis.                                            
                                                                            
Dari Auf b. Malik .a. katanya,Rasulullah s.a.w telah bersabda:            
                                                                            
'Aku menghitung 6 perkara menjelang hari kiamat.'Baginda menyebutkan salah
1 diantaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis. '                        
- Sahih Bukhari                                                            
                                                                            
~ dah jadi dah...                                                        
                                                                            
2) Zina bermaharajalela.                                                
                                                                            
'Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan            
persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat
akan datang.'- Sahih Muslim                                                
                                                                            
~ dah nampak dah...                                                        
                                                                            
3) Bermaharajalela alat muzik.                                            
                                                                            
'Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan & perubahan muka'.    
Ada yang bertanya kepada Rasulullah;                                    
                                                                            
'Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?'Baginda menjawab: 'Apabila telah
bermaharajalela bunyian(muzik) & penyanyi² wanita'- Ibnu Majah            
                                                                            
~ Mentor, Malaysian Idol, Akademi Fantasia, Anugerah Muzik...            
                                                                            
4) Menghias masjid & membanggakannya.                                    
                                                                            
'Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegahan dalam    
mendirikan masjid'- Riwayat Nasai..                                        
                                                                            
~ memang dah nampak dah...                                                
                                                                            
5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat & hubungan dengan tetangga tidak
baik.                                                                    
                                                                            
'Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan & perkataan keji,    
memutuskan hubungan silaturahim & sikap yang buruk dalam                
tetangga.'- Riwayat Ahmad dan Hakim.                                    
                                                                            
~ ada anak tak mengaku ada mak/bapak pasal malu......                    
                                                                            
6) Ramai orang soleh meninggal dunia.                                    
                                                                            
'Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik&
ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang-orang    
yang hina & buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari
kemungkaran' - Riwayat Ahmad                                            
                                                                            
~ boleh kira berapa saja para ulama'yang tinggal...                        
                                                                            
7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat.                        
                                                                            
'Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh    
Luka'bin Luka'(orang yang ***** & hina).                                
Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang    
diapit oleh 2 orang mulia'- Riwayat Thabrani                            
                                                                            
~ George Bush, Ariel Sharon & kat Malaysiapun ada....                    
                                                                            
8) Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.                
                                                                            
'Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia    
tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya    
saja.'- Riwayat Ahmad                                                    
                                                                            
~ jiran sesama islam pun tak bertegur sapa...                            
                                                                            
9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.            
                                                                            
Diriwayatkan dari Abu Hurairah .a. 'Di antara anda² telah hari kiamat    
ialah akan muncul pakaian² wanita & apabila mereka memakainya keadaannya
seperti telanjang'.                                                        
                                                                            
~ fesyen zaman sekarang (tube, spaghetti strap, pergi-string etc..)...        
                                                                            
10) Bulan sabit kelihatan besar.                                        
                                                                            
'Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung        
(membesarnya) bulan sabit.'- Riwayat Thabrani                            
                                                                            
~ tak percaya pergi tengok....                                                
                                                                            
11) Banyak dusta & tidak tepat dalam menyampaikan berita.                
                                                                            
'Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu dengan membawa berita2 yang belum pernah kamu dengar & belum pernah didengar oleh
bapa2 kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar    
mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu' - Sahih Muslim                
                                                                            
~ Siaran TV kerajaan dan swasta, akhbar2 harian & majalah² yang popular    
sekarang ini......                                                        
                                                                            
12) Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar.                
                                                                            
'Sesungguhnya sebelum datang nya hari kiamat akan banyak                
kesaksian palsu & disembunyikan kesaksian yang benar.'-Riwayat Ahmad    
                                                                            
~ tengok kes peperangan Iraq ...                                        
                                                                            
13) Negara Arab menjadi padangrumput & sungai.                            
                                                                            
'Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang
rumput & sungai²'- Sahih Muslim                                            
                                                                            
~ Dubai dah turun salji... Mina dah kena banjir...


-----------------
Ya Allah,Ampunilahku,Rahmatilahku,Kayakanku, Angkatlah Darjatku,Rezekikanlahku,Berilah Hidayah, Sihatkanlahku dan Maafkanlahku


Bookmark and Share

  


  Member Information For engrfeezProfil   Hantar PM kepada engrfeez   Quote dan BalasQuote

Mencari_Cinta_Illahi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.10.2010
Ahli No: 40334
Posting: 121
Dari: Neraka Dunia

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 22-11-10 09:08


Masya-Allah...memang benar...

lebih-lebih lagi jika dilihat kepada pakaian wanita...

Kalau dulu tudung bawal yang boleh nampak leher 2 sebab jarang tapi sekarang dah popular dengan selendang...malah,ada pulak keluar selendang yang berlubang2...fesyen lah katakan....

Lepas2,tengok saja berapa banyak realiti show kat malaysia ni...semuanya nak jadi artis...semuanya nak pakai skirt macam org putih...semuanya nak rmbut berkarat macam mat saleh...astaghfirullahalazim...

Takut ana tak petanda2 2...semoga diri ana dan keluarga,sahabat-sahabat serta umat islam yang lain tetap terpelihara daripada perbuatan2 terkutuk...amin ya Rabb...


-----------------
Muhasabah diri...mencari cinta Illahi.....♥



  


  Member Information For Mencari_Cinta_IllahiProfil   Hantar PM kepada Mencari_Cinta_Illahi   Quote dan BalasQuote

engrfeez
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.02.2010
Ahli No: 39324
Posting: 244
Dari: Kuala Lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 22-11-10 09:16


macam-macam sekarang ini..segalanya dah ada di depan mata, menunngu masa sahaja...

Bookmark and Share

  


  Member Information For engrfeezProfil   Hantar PM kepada engrfeez   Quote dan BalasQuote

alornk
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.10.2007
Ahli No: 31510
Posting: 133
Dari: atas bukit bawah angin

madagascar  


posticon Posting pada: 22-11-10 09:23


pada saya apa yang menjadi sunnatullah biarkanlah...selain hanya tunggu dan lihat kita pun kena lah buat persediaan...

Bookmark and Share

  


  Member Information For alornkProfil   Hantar PM kepada alornk   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.102256 saat. Lajunya....