Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 19-11-2017  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Jika anda melakukan apa yang selalu anda lakukan, anda akan mendapat apa yang selalu anda dapat
-- Seminat NLP

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: tj
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43038

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 16
Ahli: 0
Jumlah: 16




  Yang Masuk Ke Sini
tj: 8 hari yang lalu
aye: 10 hari yang lalu
NisaAdDeen: 33 hari yang lalu
RijaludDeen: 33 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: Macam mana nak berbaik dengan dia?? Bantu ana.....


Carian Forum

Moderator: Admin, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» Macam mana nak berbaik dengan dia?? Bantu ana.....

Please Mendaftar To Post


Oleh Macam mana nak berbaik dengan dia?? Bantu ana.....

Mencari_Cinta_Illahi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.10.2010
Ahli No: 40334
Posting: 121
Dari: Neraka Dunia

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 19-11-10 07:23


Assalamualaikum....

Bagaimana mahu berbaik dengan org yang tidak pernah mahu memaafkan kita??

Dah berbagai2 cara guna untuk mnx maaf tapi still tak dimaafkan... :-(


-----------------
Muhasabah diri...mencari cinta Illahi.....♥



  


  Member Information For Mencari_Cinta_IllahiProfil   Hantar PM kepada Mencari_Cinta_Illahi   Quote dan BalasQuote

salabianca
Warga 3 Bintang
Menyertai: 11.10.2010
Ahli No: 40371
Posting: 91
Dari: kuala lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 19-11-10 12:09


Banyakanlah bersabar..Hati manusia itu milik Allah..tidak ada siapa pun yang berjaya lembutkan hati yang keras melainkan dengan izin Allah..Samalah macam kita ingin berbuat baik dengan orang, macam-macam cara telah kita lakukan untuk menambat hati org...banyak usaha telah kita lakukan tapi kalau org tersebut tidak terbuka hatinya dengan izin-NYA..maka sampai bila-bila pun dia tetap tak suka pada kita..tapi kalau dia suka/senang dengan kita, kalau kita buat perkara2 yang kecil pun sungguh besar dan bermakna buatnya..Tetapi kasihan bagi orang yang keras hatinya itu..sebab dia berada dalam golongan yang rugi...

buat saudara/saudari banyakkan berdoa pada Allah agar org tersebut terbuka hatinya untuk memaafkan kita...Insyaallah..

Bookmark and Share

  


  Member Information For salabiancaProfil   Hantar PM kepada salabianca   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 19-11-10 14:22


erm..pada saya p lantak lah dia..dia yang memutuskan tali silaturrahim apa lagi kita nak buat Kalau da ikhtiar berbaik dengannya... tapi Kalau masih menaruh harapan maka sentiasalah berdoa siang mlm mog2 hati dia lembut...sebab Kalau lah muka dia tu saja asyik terserrempak mungkin sebab sama tempat kerja or balajar memang patot berharap hubungan kembali pulih..tapi Kalau jarag2 jumpa...hai2 bai2 saja lah...


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

Mencari_Cinta_Illahi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.10.2010
Ahli No: 40334
Posting: 121
Dari: Neraka Dunia

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 19-11-10 15:51


Pada 19-11-10 12:09 , salabianca posting:

!!! QUOTE !!!

Banyakanlah bersabar..Hati manusia itu milik Allah..tidak ada siapa pun yang berjaya lembutkan hati yang keras melainkan dengan izin Allah..Samalah macam kita ingin berbuat baik dengan orang, macam-macam cara telah kita lakukan untuk menambat hati org...banyak usaha telah kita lakukan tapi kalau org tersebut tidak terbuka hatinya dengan izin-NYA..maka sampai bila-bila pun dia tetap tak suka pada kita..tapi kalau dia suka/senang dengan kita, kalau kita buat perkara2 yang kecil pun sungguh besar dan bermakna buatnya..Tetapi kasihan bagi orang yang keras hatinya itu..sebab dia berada dalam golongan yang rugi...

buat saudara/saudari banyakkan berdoa pada Allah agar org tersebut terbuka hatinya untuk memaafkan kita...Insyaallah..


Hehehe...insyaAllah...2 lah yang ramai org pesan...

tapi saya tetap nak tau apa punca dia terlalu bncikan saya sampai tak maafkan saya...sedangkan dia org baik-baik,bertudung labuh,berkawan dengan org baik-baik...mungkin saya nimmg bukan org yang baik-baik tapi saya harap dia bagi peluang kat saya untuk berubah... ^_^


-----------------
Muhasabah diri...mencari cinta Illahi.....♥



  


  Member Information For Mencari_Cinta_IllahiProfil   Hantar PM kepada Mencari_Cinta_Illahi   Quote dan BalasQuote

Mencari_Cinta_Illahi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.10.2010
Ahli No: 40334
Posting: 121
Dari: Neraka Dunia

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 19-11-10 15:52


Pada 19-11-10 14:22 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

erm..pada saya p lantak lah dia..dia yang memutuskan tali silaturrahim apa lagi kita nak buat Kalau da ikhtiar berbaik dengannya... tapi Kalau masih menaruh harapan maka sentiasalah berdoa siang mlm mog2 hati dia lembut...sebab Kalau lah muka dia tu saja asyik terserrempak mungkin sebab sama tempat kerja or balajar memang patot berharap hubungan kembali pulih..tapi Kalau jarag2 jumpa...hai2 bai2 saja lah...



Hehehe...rock betul lah...huhu....emm,memang tak pernah jumpa pun,kenal kat intrnt saja...hehehe... :-D


-----------------
Muhasabah diri...mencari cinta Illahi.....♥



  


  Member Information For Mencari_Cinta_IllahiProfil   Hantar PM kepada Mencari_Cinta_Illahi   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 19-11-10 21:52


Biarkan saja... jangan dilayan sangat, jangan memujuk sangat... nanti makin mengada2....

Bookmark and Share

  


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

Mencari_Cinta_Illahi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.10.2010
Ahli No: 40334
Posting: 121
Dari: Neraka Dunia

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 20-11-10 18:21


Pada 19-11-10 21:52 , halesolurun_84 posting:

!!! QUOTE !!!

Biarkan saja... jangan dilayan sangat, jangan memujuk sangat... nanti makin mengada2....


Owh...wow...hehehe...emm,betul juga...saya pernah terfikir yang saya ni saja yang terhegeh2 mnx maaf sedangkan dia tulis kat status fb dia yang saya ni tak hbs2 gnggu hadap dia...huhu...sedihnya hati...


-----------------
Muhasabah diri...mencari cinta Illahi.....♥



  


  Member Information For Mencari_Cinta_IllahiProfil   Hantar PM kepada Mencari_Cinta_Illahi   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 20-11-10 22:20


Pada 20-11-10 18:21 , Mencari_Cinta_Illahi posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-11-10 21:52 , halesolurun_84 posting:

!!! QUOTE !!!

Biarkan saja... jangan dilayan sangat, jangan memujuk sangat... nanti makin mengada2....


Owh...wow...hehehe...emm,betul juga...saya pernah terfikir yang saya ni saja yang terhegeh2 mnx maaf sedangkan dia tulis kat status fb dia yang saya ni tak hbs2 gnggu hadap dia...huhu...sedihnya hati...




lah...kenal kat internet saja...ala tak payah susah...bukan kenal directly pun kan..so buat-buat tak tau saja...allah tak marah insyaALLAH... btw ganngu bagaimana gitu ek..lawak tol..pada saya apa yang namanya gangguan adalah org main suka hati send spa..entah hape2 gambar or application..Kalau borak2 tanya kabo tu rasanya ok agaknya..lagi ramai org komen kat staus fb kita makin popular lah agaknya kita agaknya..hehe... :-P


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

Mencari_Cinta_Illahi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.10.2010
Ahli No: 40334
Posting: 121
Dari: Neraka Dunia

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 20-11-10 23:38


Pada 20-11-10 22:20 , syemarly posting:



lah...kenal kat internet saja...ala tak payah susah...bukan kenal directly pun kan..so buat-buat tak tau saja...allah tak marah insyaALLAH... btw ganngu bagaimana begitu ek..lawak tol..pada saya apa yang namanya gangguan adalah org main suka hati send spa..entah hape2 gambar or application..Kalau borak2 tanya kabo tu rasanya ok agaknya..lagi ramai org komen kat staus fb kita makin popular lah agaknya kita agaknya..hehe... :-P



Huhu...memang kenal kat internet saja...pernah lah borak kat tpn...tapi yang peliknya kenapa dia bnci sangat kat hmba Allah yang baik ni...(hehehehe.... :-D ) 2 saja yang nak tau...sampai berapa kali mnx maaf pun tak dilayan...huhuhu.... :berfikir:


-----------------
Muhasabah diri...mencari cinta Illahi.....♥



  


  Member Information For Mencari_Cinta_IllahiProfil   Hantar PM kepada Mencari_Cinta_Illahi   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.099483 saat. Lajunya....