Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 19-11-2017  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
If we don't succeed, we run the risk of failure
-- Dan Quayle

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: tj
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43038

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 13
Ahli: 0
Jumlah: 13




  Yang Masuk Ke Sini
tj: 8 hari yang lalu
aye: 10 hari yang lalu
NisaAdDeen: 33 hari yang lalu
RijaludDeen: 33 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: aku hanya wanita biasa


Carian Forum

Moderator: Admin, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» aku hanya wanita biasa

Please Mendaftar To Post


Oleh aku hanya wanita biasa

ayattulhussna
Warga Rasmi
Menyertai: 06.10.2010
Ahli No: 40353
Posting: 20
Dari: bumi ALLAH

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 11-11-10 21:09


Judul. Aku hanya wanita biasa
Kepadamu yang akan menjadi pendampingku kelak..Terima kasih kerana telah memilihku di antara ribuan bidadari di luar sana yang siap untuk kau pilih.. Padahal kau begitu tahu. Aku hanya wanita biasa, yang sangat jauh dari sempurna.Karenanya ku ingin kau tahu. Aku bukan wanita yang sempurna. Aku begitu banyak kekurangan. Maka ketahuilah..

Kepadamu yang akan memilihku kelak..

Aku tak sebijak bunda khadijah, karenanya ku ingin kau tahu. Aku bisa saja berbuat salah dan begitu menyebalkan. Maka ku mohon padamu, bijaklah dalam menghadapiku, jangan marah padaku, nasihati aku dengan hikmah, kerana bagiku kaulah pemimpinku, tak akan berani ku membangkang padamu..

Duhai kau yang telah memilihku kelak.. Ingatlah, tak selamanya aku dapat tampak cantik di matamu, ada kalanya aku akan begitu kusam dan jelek. Mungkin karena aku begitu sibuk berjibaku di dapur, menyiapkan makan untuk kau dan malaikat-malaikat kita nanti –insya’Allah-. Maka aku akan tampak kotor dan berbau asap. Atau karena seharian ku harus membenihi istana kecil kita, agar kau dan malaikat kita dapat tinggal dengan nyaman dan sihat. Maka mungkin aku tak sempat berdandan untuk menyambutmu sepulang bekerja.. Ataukah kau akan menemukanku terkantuk kantuk saat mendengar keluhan dan ceritamu, bukan karena aku tak suka menjadi tempatmu menumpahkan segala rasamu, tapi karena semalam saat kau tertidur dengan nyenyak. Aku tak sedetikpun tertidur karena harus menjaga malaikat kecil kita yang sedang menangis, dan ku tau kau letih mengais rezeki untuk kami maka tak ingin ku mengusik sedikit pun lelapmu.. Jadi jika esok pagi kau mendapatiku begitu letih dan ada lingkaran hitam di mataku, maka tetaplah tersenyum padaku, karena kau adalah kekuatanku..

Padamu yang menjadi nahkoda dalam hidupku kelak..

Ketahuilah. Aku tak sesabar Fatimah, ada kalanya kau akan menemukanku begitu marah, menangis dan tak terkontrol, bukan karena ku membangkang padamu, tapi aku hanya wanita biasa. Aku juga butuh tempat untuk menumpahkan beban di hatiku, tempat untuk melepaskan penatku, dan mungkin saat itu aku tak menemukanmu, atau kau begitu sibuk dengan pekerjaanmu, maka bersabarlah, yang ku butuhkan hanya pelukan dan belaianmu.. Karena bagiku kau adalah titisan embun yang mampu memadamkan segala resahku..

Ataukah ada kalanya tanganku akan mencubit dan memukul pelan si kecil karena lelah dan penatku di tambah rengekannya yang tak habis-habisnya. Sungguh bukan karena ku ingin menyakitinya, tapi kadang aku kehabisan cara untuk menenangkan hatinya. Maka jangan membentakku karena telah menyakiti buah hati kita, tapi cukup kau usap kepalaku, dan bisikkan kata sayang di telingaku, karena dengan itu ku tau kau selalu menghargai semua yang ku lakukan untuk kalian, dan kau akan menemukanku menangis menyesali perlakuanku pada malaikat kita, dan aku akan merasakan ribuan kali rasa sakit dari cubitan yang ku berikan padanya, dan aku akan berjanji tak akan mengulanginya lagi..

Padamu yang menjadi imam dalam hidupku kelak..

Ketahuilah. Aku tak secerdas aisyah.. Maka jangan pernah bosan mengajariku, membimbingku ke arah-Nya, walau kadang aku begitu bebal dan bodoh, tapi jangan pernah letih mengajariku.. Jangan segan membangunkanku di sepertiga malam untuk bersamamu bermunajat pada Kekasih yang Maha Kasih.. Jangan letih mengingatkanku untuk terus bersamamu mendulang pahala dalam amalan-amalan sunnah.. Bimbing tanganku ke JannahNya, agar kau dan aku tetap bersatu di dalamnya.

Padamu yang menjadi kekasih hati dan teman dalam hidupku..

Seiring berjalannya waktu, kau akan menemukan rambutku yang dulu hitam legam dan indah, akan menipis dan memutih. Kulitku yang bersih akan mulai keriput. Tanganku yang halus akan menjadi kasar.. Dan kau tak akan menemukanku sebagai wanita cantik, yang kau khitbah puluhan tahun yang lalu.. Bukan wanita muda yang selalu menyenangkan matamu.. Maka jangan pernah berpaling dariku.. Karena satu yang tak pernah berubah, bahkan sejak dulu akan terus bertambah dan kian bertambah, iaitu rasa cintaku padamu..

Ketahuilah.. Tiap harinya, tiap jam, minit dan detiknya, telah aku lewati dengan selalu jatuh cinta padamu..Maka, cintailah aku, dengan apa adanya aku.. Jangan berharap aku menjadi wanita sempurna.. Maafkan aku karena aku bukan puteri.. Aku hanya wanita biasa..

Bookmark and Share

  


  Member Information For ayattulhussnaProfil   Hantar PM kepada ayattulhussna   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 15-11-10 13:52


aku juga insan biasa untuk memarahimu, menegurmu untuk membuat kebaikan.

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

lailasuhaila
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.09.2008
Ahli No: 35134
Posting: 351
Dari: my heart...

Sarawak   avatar


posticon Posting pada: 19-11-10 20:05


teringat lagu KD..aku hanya wanita biasa.


-----------------
http://www.dapatwang.com/?id=laila82


Bookmark and Share

  


  Member Information For lailasuhailaProfil   Hantar PM kepada lailasuhaila   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 19-11-10 21:55


Pada 19-11-10 20:05 , lailasuhaila posting:

!!! QUOTE !!!

teringat lagu KD..aku hanya wanita biasa.



teringat jugak.... :-D

carilah wanita yang biasa-biasa... jangan cari yang luar biasa...

Bookmark and Share

  


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 22-08-11 22:24


ramai manusie ni hanya manusie biasa... jangan riso


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

  


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

ziyan
Warga 2 Bintang
Menyertai: 16.06.2006
Ahli No: 24835
Posting: 48
Dari: KL

ukraine   avatar


posticon Posting pada: 10-09-11 01:23


so meaningful...agar para suami di sana dapat mendengar suara hati dari si isteri yang sedar akan tanggungjawabnya ini.


-----------------
something that seems good is not always good 4 us..


Bookmark and Share

  


  Member Information For ziyanProfil   Hantar PM kepada ziyan   Quote dan BalasQuote

anazalil
Warga 2 Bintang
Menyertai: 06.05.2010
Ahli No: 39780
Posting: 68
Dari: melaka

Melaka   avatar


posticon Posting pada: 18-10-11 19:10


Assalamualaikum....

Saja ana nak perhangatkan sedikit perbincangan.... memang kita semua manusia biasa. Ana sendiri hanya lelaki biasa.

Tetapi, sampai bila kita nak jadi orang biasa. Kenapa kita tak mahu jadi orang luar biasa? Kenapa kita tak terfikir untuk jadi orang luar biasa? Kenapa kita tidak mencari luar biasa? Apakah kita hanya pasrah dengan biasa dan kebiasaan kita sahaja?

Kan Islam itu luar biasa. Islam menuntut penganutnya menjadi luar biasa. Lakukan yang luar biasa. Bagaimana? Bagaimana orang yang luar biasa? Mungkin jawapan yang ana beri.... orang luar biasa adalah orang yang sangat dekat dengan Allah.

Jadi, bagaimana kita nak jadi org luar biasa, nak jadi orang yang dekat dengan Allah... Jawapannya .... Buat perkara yang boleh mendekatkan diri kita dengan Allah. Pandangan ana untuk jadi orang luar biasa :

1. Jadi orang luar biasa dengan taat kepada suami secara luar biasa. Kalau selama ni cara kita taat pada suami biasa-biasa saja, sama macam orang lain... buat kajian sikit.... tambah ktaatan dan khidmat kita pada suami lebih dari biasa.
2. Beribadah secara luarbiasa. Kalau biasa solat yang wajib2 saja... tambah solat sunat. buat kajian sikit solat sunat itu apa, bagaimana, bila... letak matlamat kalau boleh nak laksanakan semua solat sunat yang ada dalam Islam. Zikrullah, kalau biasa zikir lepas solat saja... tambah zikir lagi. Pendekkan... tambah ibadah kita supaya ibadah kita jadi lebih dari biasa. Itu lah luar biasa namanya.
3. Jaga akhlak. Kalau mengumpat tu biasa. Jadi luar biasa dengan tidak mengumpat. Kalau tengok porno tu biasa, berhenti tengok porno. kalau berkata lucah atau memaki org tu biasa, berhenti semua tu....

Jadilah orang luar biasa.

Bookmark and Share

  


  Member Information For anazalilProfil   Hantar PM kepada anazalil   Quote dan BalasQuote

hiasan_hati
Warga Rasmi
Menyertai: 18.10.2011
Ahli No: 41774
Posting: 1
Dari: Bangi

blank   avatar


posticon Posting pada: 19-10-11 19:35


setuju dengan anazalil,jadilah orang yang luarbiasa positif

Bookmark and Share

  


  Member Information For hiasan_hatiProfil   Hantar PM kepada hiasan_hati   Pergi ke hiasan_hati's Website   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.099774 saat. Lajunya....