Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 20-11-2017  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
"The word impossible is not in my dictionary"
-- Napoleon Bonaparte

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: tj
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43038

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 9
Ahli: 0
Jumlah: 9




  Yang Masuk Ke Sini
tj: 10 hari yang lalu
aye: 12 hari yang lalu
NisaAdDeen: 35 hari yang lalu
RijaludDeen: 35 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: saja nak luahkan..


Carian Forum

Moderator: Admin, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» saja nak luahkan..

Please Mendaftar To Post


Oleh saja nak luahkan..

hanisahani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 23.02.2006
Ahli No: 22928
Posting: 203
Dari: negeri aman damai

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 07-11-10 21:29


Assalamu'alaikum...

pertama sekali nak ucap tahniah kat team ukhwah.com...berwajah baru..lama tak jenguk..

tak ada apa-apa pun sebenarnya..cuma sekadar nak cari tempat luahkan apa yang tersirat dalam hati...

ana rasa gembira tengok sahabat-sahabat di luar sana gembira bila ana mengikuti perkembangan sahabat-sahabat di fb..ikut hati nak juga gembira macam kamu semua..cuma Kenapa ana rasa tak boleh nak buat macam kamu semua...ye lah masuk gambar..comment sana-sini..cerita perkembangan terkini setiap hari..

entah,,ada juga yang btnya kenapa tak masukkan gambar..bukan tak nak..tapi bla nak masuk gambar saja ,,rasa tak boleh tidur kalau ada gambar dalam fb..bukan tak nak aktifkan diri dengan sahabat-sahabat ..cma rasa tak selesa pula bla dalam tak sedar terbagi comment2 yang mengarut..tapi kalau tazkirah ,,peringatan ..sesuatu perbincangn yang baik,,i love to join.. ..mm..

tak normal kah ana ni..kadang-kadang terfikir betulkah cara kita cari kegembiraan tu..apakah Allah suka dengan segala tindak-tanduk kita,,Ya Allah naifnya hambaMu ini...

Ya Allah..apakah hambaMu ini sedang diuji..sedalam manakah imanku? sesabar manakah diriku? Ya.. mungkin ini ujian dr Allah..berikan daku kekuatan & kesabaran..Ya Allah ku mohon agar aku sentiasa menjadi hamba pilihanMu dalam mnggapai redhaMu..

ini saja..tak ada pa2 pun...lega .. :-D

terima kasih pada yang menghabiskan masa beberapa saat untuk membaca entah apa-apa yang ana tulis ni. .. wassalam :bye:



Bookmark and Share

  


  Member Information For hanisahaniProfil   Hantar PM kepada hanisahani   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 08-11-10 15:35


Bismillah
Assalamualaikum

Alhamdulillah, tahniah dan semoga terus istiqamah. Pada sinar normal dan setiap kita perlulah jadi orang yang normal dialam realiti daripada terlena dialam fantasi.

Bila hati dan perasaan mula rasa tidak selesa untuk memaparkan wajah dikhalayak umum..ini kira tahap dimana seseorang memikirkan akan keselamatan maruah dan peribadinya.

Bagaimana nak digambarkan rasa ini bagi yang masih mencari, rajin bangun awal bagi, ditengah kesunyian..ambil wudhuk dan kembali merenungi setiap perbuatan yang yang dilakukan pada anggota wudhuk, ketika bertahajjud kenangi seharian pekerjaan kita... termasuk permasalahan hati & emosi.

InsyaAllah..kita akan sedar sendiri dimana silap & kurang kita dan apakah perkara yang kita terlepas pandang. Orang lain belum sempat beritahu., kita dah tahu..lalu, perbaiki ianya. :-)

Bookmark and Share

  


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

Mencari_Cinta_Illahi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.10.2010
Ahli No: 40334
Posting: 121
Dari: Neraka Dunia

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 08-11-10 15:45


Assalamualaikum...

Emm...betul 2...thniah sebab tak terpedaya dengan tipu helah dunia...

saya pun tak masukkan gbr...kalau saya ada masukkan gbr even bertutup,saya begitu gelisah dan tak boleh tidur...

Raya baru ni,mak saudara saya msukkan gbr kami...terkejut saya tengok...memang tak boleh tidur sebab selama ni saya begitu jaga gbr saya...

Sebelum tidur 2,saya mesej sepupu saya dan mnx tolong dia buang gbr 2...saya btau lah akibat2 jika letak gbr...

Alhamdulillah dia faham dan dia buang gbr 2... ^_^


-----------------
Muhasabah diri...mencari cinta Illahi.....♥



  


  Member Information For Mencari_Cinta_IllahiProfil   Hantar PM kepada Mencari_Cinta_Illahi   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 08-11-10 16:34


erm..saya minta maaf andai setiap kata-kata dan komen saya d fb kelihatan agak mengarut dan tak bermakna..biasala...hehe...tapi saya pastikan saya tak menyentuh sensitiviti mana-mana pihak... :p


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

  


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

hanisahani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 23.02.2006
Ahli No: 22928
Posting: 203
Dari: negeri aman damai

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 09-11-10 00:37


alhamdulillah,,,nmpaknya ana masih normal...=)
terima kasih respond sahabat-sahabat semua...sebenarnya ana masih berperang dengan emosi juga ni..marking paper exam..sdkit tekanan huhu..

cuma kadang-kadang rasa macam susah nak terus jadi baik..tapi apa yang penting ana akan terus berusaha istiqomah dalam kebaikan...
insya Allah...u'll find your way..~ by maher zain~ dedicate to SinarAbadi.. Mencari_Cinta_Ilahi..& syemarly.. (~.~)



Bookmark and Share

  


  Member Information For hanisahaniProfil   Hantar PM kepada hanisahani   Quote dan BalasQuote

Mencari_Cinta_Illahi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.10.2010
Ahli No: 40334
Posting: 121
Dari: Neraka Dunia

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 12-11-10 07:25


Pada 08-11-10 16:34 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

erm..saya minta maaf andai setiap kata-kata dan komen saya d fb kelihatan agak mengarut dan tak bermakna..biasala...hehe...tapi saya pastikan saya tak menyentuh sensitiviti mana-mana pihak... :p



Salam...hehehe...betul-betul...kadang-kadang saya juga mrepek dan merapu dekat fb...tapi masih dalam batasan...dan kenalan2 di fb setakat ni semua muslimat...

hanisahani>> syukran ya ukhti...anda masih normal dan beruntung kerana tak terpengaruh dengan fb... :jangan:


-----------------
Muhasabah diri...mencari cinta Illahi.....♥



  


  Member Information For Mencari_Cinta_IllahiProfil   Hantar PM kepada Mencari_Cinta_Illahi   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.094744 saat. Lajunya....