Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 16-11-2018  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Wang bukan segala-galanya tetapi hampir segalanya memerlukan wang!
-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: Alai_Syafa
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43068

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 28
Ahli: 0
Jumlah: 28




  Yang Masuk Ke Sini
IbnuKhaldun: 1 hari, 5 jam, 5 minit yang lalu
Daeng_Jati: 1 hari, 9 jam, 33 minit yang lalu
RedPetunia: 3 hari yang lalu
sahabat_amin: 5 hari yang lalu
Gorodkovie: 7 hari yang lalu
Swarig123: 10 hari yang lalu
sunan-faqih: 16 hari yang lalu
ajefikrah: 21 hari yang lalu
Kang: 23 hari yang lalu
owl_UM: 25 hari yang lalu
rasian: 29 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Ketua Audit:Hutang negara pada paras tertinggi RM362.39 BILLION


Carian Forum

Moderator: Admin, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Ketua Audit:Hutang negara pada paras tertinggi RM362.39 BILLION

Please Mendaftar To Post


Oleh Ketua Audit:Hutang negara pada paras tertinggi RM362.39 BILLION

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 26-10-10 11:10


!!! QUOTE !!!

Ketua Audit: Hutang negara pada paras tertinggi
Okt 25, 10 8:03pm

Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang hari ini mendedahkan bahawa hutang negara pada tahun lalu berjumlah RM362.39 bilion, iaitu paras yang paling tinggi dalam tempoh lima tahun.

Hutang itu mencakupi 53.7 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar(KDNK), kali pertama keadaan itu berlaku dalam sejarah negara, kata beliau dalam laporan tahunan terbaru yang di bentangkan di Parlimen hari ini.

Hutang RM362.39 bilion ringgit yang disebut dalam laporan audit itu juga jauh lebih tinggi daripada RM233.92 billion yang disebut oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Parlimen Jun lalu.

Ketika itu Najib juga mendakwa hutang itu hanya mencakupi 34.3 peratus KDNK.

Dalam laporannya hari ini, Ketua Audit Negara menjelaskan hutang kerajaan meningkat dengan mendadak kerana hutang dalam negara yang semakin membesar.

Hutang kerajaan di dalam negara (domestic debt) pada tahun lalu adalah RM348.60 bilion atau 96.2 peratus keseluruhan hutang Kerajaan Persekutuan


haa ni pula bukti pembaziran duit rakyat

!!! QUOTE !!!

Stimulus funds used for chandeliers, home theatre, government audit shows
By Lee Wei Lian
October 25, 2010

KUALA LUMPUR, Oct 25 – The Auditor-General has criticised the abuse of the first economic stimulus package (ESP) funds, citing as example the upgrading of the VVIP room at the Langkawi Naval Headquarters Region 3 (Mawilla 3) with RM301,900 worth of chandeliers, home-theatre systems, fancy wall paper and other luxuries.

Other abuses and wastages of the ESP found in the A-pergi's audit report tabled in Parliament today include RM459,460 for decorative outdoor lighting for the Lumut Naval Base and RM144,118 to renovate an existing canteen that was in good condition with new White Horse tiles, plaster ceilings and cornices.

The A-pergi noted in its audit report released today that the Defence Ministry was allocated RM250 million from the ESP for the purpose of restoring and maintaining military camps and quarters nationwide.

“The audit found that the Defence Ministry has made procurement of several items and works that are not in line with the original purpose and without clear justifications that lead to elements of wastage,” said the report.

It found that the home-theatre system at Mawilla 3 cost RM12,000 while the chandeliers cost RM10,000 and the wall paper RM95,880.

Other findings in the A-pergi’s report include the use of RM5.24 million worth of ESP funds meant to improve public transport but which was instead used for the salaries of new employees at Syarikat Prasarana Negara Berhad.

The RM7 billion ESP was launched in November 2008 to ward off the global economic slowdown due to the financial crisis.

Many businesses however have complained that they have not felt the effects of the stimulus package.

For its report, the A-pergi audited 18 programmes involving 1,129 projects worth RM495.48 million covering 11 ministries and government agencies in 2009.

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/stimulus-funds-used-for-chandeliers-home-theatre-govt-audit-shows/


tak guna punya kerajaan,rakyat penat2 bayar cukai senang-senang saja perhabis buat benda tak berfaedah dan sia-sia


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Musafir_Ufuk_Timur
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2010
Ahli No: 39841
Posting: 192
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 26-10-10 12:06


mari lah kita sama-sama menukar kerajaan yang sedia ada...
kita sudah dewasa dan punyai akal fikiran yang baik..menilai kerajaan mana yang telus...

marilah kita pilih kerajaan yang mngutamakan kebajikan rakyat..dan mengutamakan ISLAM...dalam perjuangan..

takbir!!!!!!!!!!

Bookmark and Share

  


  Member Information For Musafir_Ufuk_TimurProfil   Hantar PM kepada Musafir_Ufuk_Timur   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 26-10-10 22:42


Ada banyak hutang boleh terbitkan suquq, okey okey okey...

Bookmark and Share

  


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Kokseikokde
Warga 2 Bintang
Menyertai: 12.03.2008
Ahli No: 32873
Posting: 48

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 27-10-10 14:03


hutang RM362.39 billion pun masih nak buat menara 100 tingkat lagi tu..

Bookmark and Share

  


  Member Information For KokseikokdeProfil   Hantar PM kepada Kokseikokde   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 27-10-10 15:14


ni lagi pembaziran.....kali ni MAIWP pula


!!! QUOTE !!!

Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) bercadang melupuskan 70 unit penghawa dingin walaupun ia masih berfungsi dengan baik, demikian menurut Laporan Ketua Audit Negara Tahun 2009.


Malah, menurut laporan itu lagi, sebanyak 14 unit telah digunakan oleh syarikat subsudiarinya Anggun Mulia Sdn Bhd yang menduduki sebahagian bangunannya sejak April 2009.

"Sebanyak 70 unit alat penghawa dingin yang diperoleh pada tahun 2007 dan 2008 yang hendak dilupuskan tiada disenaraikan dalam Laporan Lembaga Pemeriksa tetapi pihak pengurusan MAIWP telah mencadangkannya untuk pelupusan," laporan itu dipetik.

Selain itu, semasa perpindahan ibu pejabat MAIWP daripada Wisma Baitulmal ke Bangunan Perkim pada Februari 2008, sebanyak 348 aset alih bernilai RM136,265 seperti kelengkapan pejabat, perabot dan penghawa dingin ditinggalkan.

Ekoran itu, lembaga pemeriksa mencadangkan aset itu dilupuskan secara hadiah kepada Anggun Mulia atau ke bahagian lain yang memerlukan atau dimusnahkan.

Menurut laporan itu, lawatan audit pada Oktober tahun lalu mendapati aset alih berkaitan masih dalam keadaan baik dan boleh digunakan.

"Pada pandangan audit, MAIWP perlu memastikan proses pelupusan dibuat mengikut peraturan yagn ditetapkan dengan melengkapkan rekod yang berkaitan supaya tindakan pelupusan dapat dilaksanakan dengan segera.

"Pemeriksaan tahunan secara menyeluruh hendaklah dilakukan untuk memastikan semua set dalam keadaan baik dan mengenal pasti aset yang rosak dan usang untuk tujuan pelupusan," laporan itu dipetik.

Penemuan lain yang dinyatakan dalam laporan itu, antaranya:

(1) Sebanyak 10 unit alat bengkel kemahiran (harga perolehan RM63,380), 1 unit alat muzik (RM1,495), 2 unit periuk(RM7,800) dan 1 unit mesin jahit butang (RM6,167) tidak digunakan kerana pelbagai sebab seperti ketiadaan tenaga pengajar dan tidak menepati keperluan.

Periuk - Kuali Range 36" di Kompleks Darul Kifayah yang dibeli misalnya terlalu besar berbanding dapur untuk meletakkannya.

Justeru, pihak audit berkata, sekiranya aset itu tidak diperlukan, ia perlu dijual dengan segera supaya tiada kemerosotan nilai berlaku.

(2) Semakan terhadap fail kehilangan MAIWP mendapati berlaku kehilangan aset sebanyak 21 unit bernilai RM45,789, antaranya melibatkan peralatan komputer dan kamera.

Terdapat juga prosedur kehilangan yang tidak dipatuhi seperti kehilangan tiga motorsikal Honda C1004 yang tiada tindakan susulan.

(3) Terdapat pembelian minyak yang meragukan. Berdasarkan laporan butiran belian minyak yang dikeluarkan syarikat minyak pada tahun 2007 hingga 2009 didapati pengisian minyak bagi 4 kenderaan dibuat dalam selang masa yang tidak munasabah dan kos pengisian yang meragukan.

Sebagai contoh, sebuah kenderaan selepas mengisi minyak RM2 dalam tempoh empat minit kemudian mengisi sebanyak RM134.95.

(4) Pembelian minyak melebihi kapasiti tangki. Menurut spesifikasi Proton Waja 1.6, kapasiti penuh minyak kereta adalah 60 liter. Bagaimanapun semakan audit mendapati 7 transaksi pembelian sebanyak 78.13 liter, melebihi kapasiti penuh sebanyak 18.13 liter.

Tujuh transaksi berikut melibatkan RM1,050.

Ameno : dahsyat betul cara MAIWP menguruskan kewangan mereka, agak-agakla, sampaikan nak ganti unit aircond yang masih elok dan boleh dipakai Kenapa? Yang paling tak boleh blah, kehilangan aset yang di anggarkan bernilai rm41+++?? Ada pencuri ke apa dalam MAIWP? Tapi kan aku rasa yang paling menyampah sekali nak baca ialah bila periuk 2 unit pun cecah kos rm7,800.00? ribu riban periuk nya.. hahahha.. masak guna apa-apa periuk pun tetap jadi lauk juga, kalau tak pandai masak, gunalah periuk mahal mana pun tetapla tak sedap masakan tersebut.. Neh nak2, gunakan wang rakyat untuk sesuatu yang BODOH..!! Hahahah.. apalah nak jadi.. rakyat di suruh berjimat cermat.. tapi kerajaan? Lue fikirlah sendiri bhai!! Psssst dari mana WAIWP dapat duit neh?Jangan dia balon duit zakat sudey!!



-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

lily_mawar
Warga 3 Bintang
Menyertai: 18.11.2007
Ahli No: 31741
Posting: 125
Dari: Kebun bunga

singapore   avatar


posticon Posting pada: 02-11-10 22:27


Salam ...

Ye ke ...? Patut lah apabila Lee Hsien Loong cadangkan Malaysia bangunkan kawasan KTM ... Najib tak berminat tapi sebaliknya mahu S'pura yang bangunkan kawasan Tanjung Pagar tu dan keuntungan nya Malaysia mahu 60% dan S'pura diserahkan 40% sahaja ... rupa2 nya tak mampu kerana bebanan hutang ...

Bookmark and Share

  


  Member Information For lily_mawarProfil   Hantar PM kepada lily_mawar   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 10-11-10 09:23


Pada 02-11-10 22:27 , lily_mawar posting:

!!! QUOTE !!!

Salam ...

Ye ke ...? Patut lah apabila Lee Hsien Loong cadangkan Malaysia bangunkan kawasan KTM ... Najib tak berminat tapi sebaliknya mahu S'pura yang bangunkan kawasan Tanjung Pagar tu dan keuntungan nya Malaysia mahu 60% dan S'pura diserahkan 40% sahaja ... rupa2 nya tak mampu kerana bebanan hutang ...


dan lagi satu,kes najib pun ada dalam tangan kerajaan singapura......bukan tak minat tapi terpaksa bagi nanti pecah rahsia habis najib dan malaysia nanti silap-silap sekatan ekonomi pun kita kena


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 25-02-11 21:40


ni update dari bank negara

Our FEDERAL GOVERNMENT DEBT is at RM407BILLION...that's 60% of our Entire country's GDP! And our debt EXCEEDS our Net International Reserves which is only RM338Billion!

http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=111


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 25-02-11 21:50


Pada 25-02-11 21:40 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

ni update dari bank negara

Our FEDERAL GOVERNMENT DEBT is at RM407BILLION...that's 60% of our Entire country's GDP! And our debt EXCEEDS our Net International Reserves which is only RM338Billion!

http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=111




SUMBER PALSU NI..

NAK FITNAH SAJA KERJANYA..

CEPAT..CEPAT..

ADA LAGI TAK SUMBER YANG ANDA NAK FITNAH..

SAYA PUN SUKA JUGAK ANDA SEBARKAN SEMUA NI..

TUMPANG TENGOK SAJALAH..

:sopan:

:sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 25-02-11 22:07


raja lawak tahun ni....sumber dari agensi kerajaan malaysia pun nak nafikan lagi boo sama dia


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 25-02-11 22:12


Pada 25-02-11 22:07 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

raja lawak tahun ni....sumber dari agensi kerajaan malaysia pun nak nafikan lagi boo sama dia



BOOO..LAH SEPUAS-PUAS HATI ANDA YE..

BEST JUGAK ANDA BOO.. SAYA NI..

APA-APA HAL SAYA TAK RUGI SE'SEN' PUN..


:sopan:

:sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

madyie
Warga 3 Bintang
Menyertai: 15.06.2007
Ahli No: 30270
Posting: 106
Dari: tranung

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 26-02-11 12:02


antara contoh kisah hati dah di kunci oleh Allah :
1-firaun ingin beriman ketika tenggelam oleh belahan lautan dari Nabi Musa
2-org quraish yang minta Nabi muhammad belah bulan,dan slepas dibelah,tetap dengan hatinya yang asal.
nak share,,,baru smalam dengar...mekasi

Bookmark and Share

  


  Member Information For madyieProfil   Hantar PM kepada madyie   Pergi ke madyie's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 01-03-11 08:51


Pada 26-10-10 12:06 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

mari lah kita sama-sama menukar kerajaan yang sedia ada...
kita sudah dewasa dan punyai akal fikiran yang baik..menilai kerajaan mana yang telus...

marilah kita pilih kerajaan yang mngutamakan kebajikan rakyat..dan mengutamakan ISLAM...dalam perjuangan..

takbir!!!!!!!!!!



rashdin like this :-D :-D


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 01-03-11 09:35


Pada 01-03-11 08:51 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 26-10-10 12:06 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

mari lah kita sama-sama menukar kerajaan yang sedia ada...
kita sudah dewasa dan punyai akal fikiran yang baik..menilai kerajaan mana yang telus...

marilah kita pilih kerajaan yang mngutamakan kebajikan rakyat..dan mengutamakan ISLAM...dalam perjuangan..

takbir!!!!!!!!!!



rashdin like this :-D :-D



TUKARLAH YE..

DIPERSILAKAN..

NEGARA NI DEMOKRASI..

PILIHANRAYA KERDAU DAN MERLIMAU MENANTI ANDA..

TAK ADA SIAPA NAK BUNUH DAN BOM DI SEPANJANG JALANRAYA..

ANDA ISI MINYAK KERETA LEPAS ITU ON DA WAY SAJA KE PUSAT UNDI..

LEPAS TU BUANGLAH UNDI ANDA TU YE..

BUKAN SUSAH PUN..

PILIH..JANGAN TAK PILIH..

CEPATLAH UNDI YE.. :sopan:


KALAU KALAH NANTI SIAPKAN SEGALA ALASAN ANDA YE..

JANGAN LUPA SALAHKAN SPR DAN UMNO YE..

KALAU DI TAKDIRKAN MENANG MASING-MASING DOK DIAM SAJA YE..

DAH MENANGLAH KATAKAN.. :sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

almustasyar
Warga 2 Bintang
Menyertai: 20.02.2011
Ahli No: 40999
Posting: 43
Dari: Kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 01-03-11 23:08


Pada 01-03-11 08:51 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 26-10-10 12:06 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

mari lah kita sama-sama menukar kerajaan yang sedia ada...
kita sudah dewasa dan punyai akal fikiran yang baik..menilai kerajaan mana yang telus...

marilah kita pilih kerajaan yang mngutamakan kebajikan rakyat..dan mengutamakan ISLAM...dalam perjuangan..

takbir!!!!!!!!!!



rashdin like this :-D :-D



:welcome: :welcome:

Bookmark and Share

  


  Member Information For almustasyarProfil   Hantar PM kepada almustasyar   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 02-03-11 06:40


Pada 01-03-11 23:08 , almustasyar posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 01-03-11 08:51 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 26-10-10 12:06 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

mari lah kita sama-sama menukar kerajaan yang sedia ada...
kita sudah dewasa dan punyai akal fikiran yang baik..menilai kerajaan mana yang telus...

marilah kita pilih kerajaan yang mngutamakan kebajikan rakyat..dan mengutamakan ISLAM...dalam perjuangan..

takbir!!!!!!!!!!



rashdin like this :-D :-D



:welcome: :welcome:


TAK ADA MODAL LAGI KE?

NANTI KALAH PILIHANRAYA SIAPKAN ALASAN YE..

JANGAN LUPA SALAHKAN SPR DAN UMNO YE..

KALAU 'TERMENANG' DOK DIAM SAJA YE..

JANGAN SALAHKAN SPR DAN UMNO PULAK KALAU MENANG YE..

:sopan:

:sopan:

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 07-03-11 11:37


Pada 02-03-11 06:40 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 01-03-11 23:08 , almustasyar posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 01-03-11 08:51 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 26-10-10 12:06 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

mari lah kita sama-sama menukar kerajaan yang sedia ada...
kita sudah dewasa dan punyai akal fikiran yang baik..menilai kerajaan mana yang telus...

marilah kita pilih kerajaan yang mngutamakan kebajikan rakyat..dan mengutamakan ISLAM...dalam perjuangan..

takbir!!!!!!!!!!



rashdin like this :-D :-D



:welcome: :welcome:


TAK ADA MODAL LAGI KE?

NANTI KALAH PILIHANRAYA SIAPKAN ALASAN YE..

JANGAN LUPA SALAHKAN SPR DAN UMNO YE..

KALAU 'TERMENANG' DOK DIAM SAJA YE..

JANGAN SALAHKAN SPR DAN UMNO PULAK KALAU MENANG YE..

:sopan:

:sopan:

:sopan:




ke anda yang tiada modal....tulis semua besar-besar...waah jerit kuat sangat ke :lucu: :lucu:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 07-03-11 11:56


Pada 07-03-11 11:37 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-03-11 06:40 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 01-03-11 23:08 , almustasyar posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 01-03-11 08:51 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 26-10-10 12:06 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

mari lah kita sama-sama menukar kerajaan yang sedia ada...
kita sudah dewasa dan punyai akal fikiran yang baik..menilai kerajaan mana yang telus...

marilah kita pilih kerajaan yang mngutamakan kebajikan rakyat..dan mengutamakan ISLAM...dalam perjuangan..

takbir!!!!!!!!!!



rashdin like this :-D :-D



:welcome: :welcome:


TAK ADA MODAL LAGI KE?

NANTI KALAH PILIHANRAYA SIAPKAN ALASAN YE..

JANGAN LUPA SALAHKAN SPR DAN UMNO YE..

KALAU 'TERMENANG' DOK DIAM SAJA YE..

JANGAN SALAHKAN SPR DAN UMNO PULAK KALAU MENANG YE..

:sopan:

:sopan:

:sopan:




ke anda yang tiada modal....tulis semua besar-besar...waah jerit kuat sangat ke :lucu: :lucu:




CAKAP LAH YE..

SAYA NAK TENGOK APA YANG ANDA NAK KATA APA LAGI kat SAYA NI..

SERONOK TENGOK GELAGAT ANDA NI YE..

CEPAT..CEPAT.. :sopan: :sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 11-03-11 09:39


Pada 07-03-11 11:56 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-03-11 11:37 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-03-11 06:40 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 01-03-11 23:08 , almustasyar posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 01-03-11 08:51 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 26-10-10 12:06 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

mari lah kita sama-sama menukar kerajaan yang sedia ada...
kita sudah dewasa dan punyai akal fikiran yang baik..menilai kerajaan mana yang telus...

marilah kita pilih kerajaan yang mngutamakan kebajikan rakyat..dan mengutamakan ISLAM...dalam perjuangan..

takbir!!!!!!!!!!



rashdin like this :-D :-D



:welcome: :welcome:


TAK ADA MODAL LAGI KE?

NANTI KALAH PILIHANRAYA SIAPKAN ALASAN YE..

JANGAN LUPA SALAHKAN SPR DAN UMNO YE..

KALAU 'TERMENANG' DOK DIAM SAJA YE..

JANGAN SALAHKAN SPR DAN UMNO PULAK KALAU MENANG YE..

:sopan:

:sopan:

:sopan:




ke anda yang tiada modal....tulis semua besar-besar...waah jerit kuat sangat ke :lucu: :lucu:




CAKAP LAH YE..

SAYA NAK TENGOK APA YANG ANDA NAK KATA APA LAGI kat SAYA NI..

SERONOK TENGOK GELAGAT ANDA NI YE..

CEPAT..CEPAT.. :sopan: :sopan:



buat apa???anda sendiri lenjunkan diri anda...jadi apa perlu nak kata lagi....... ;-) ;-)

betullah kata jumhur ulama tak perlu berdebat orang yang tak nak terima kenyataan/hukum jika tak silap.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 11-03-11 11:25


Pada 11-03-11 09:39 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-03-11 11:56 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-03-11 11:37 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-03-11 06:40 , FIRDAUSNUR posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 01-03-11 23:08 , almustasyar posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 01-03-11 08:51 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 26-10-10 12:06 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

mari lah kita sama-sama menukar kerajaan yang sedia ada...
kita sudah dewasa dan punyai akal fikiran yang baik..menilai kerajaan mana yang telus...

marilah kita pilih kerajaan yang mngutamakan kebajikan rakyat..dan mengutamakan ISLAM...dalam perjuangan..

takbir!!!!!!!!!!



rashdin like this :-D :-D



:welcome: :welcome:


TAK ADA MODAL LAGI KE?

NANTI KALAH PILIHANRAYA SIAPKAN ALASAN YE..

JANGAN LUPA SALAHKAN SPR DAN UMNO YE..

KALAU 'TERMENANG' DOK DIAM SAJA YE..

JANGAN SALAHKAN SPR DAN UMNO PULAK KALAU MENANG YE..

:sopan:

:sopan:

:sopan:




ke anda yang tiada modal....tulis semua besar-besar...waah jerit kuat sangat ke :lucu: :lucu:




CAKAP LAH YE..

SAYA NAK TENGOK APA YANG ANDA NAK KATA APA LAGI kat SAYA NI..

SERONOK TENGOK GELAGAT ANDA NI YE..

CEPAT..CEPAT.. :sopan: :sopan:



buat apa???anda sendiri lenjunkan diri anda...jadi apa perlu nak kata lagi....... ;-) ;-)

betullah kata jumhur ulama tak perlu berdebat orang yang tak nak terima kenyataan/hukum jika tak silap.



SIAPA YANG TAK TERIMA KENYATAAN?

ALAMAK NIK AZIZ LAH YANG TAK TERIMA.. :sopan:

DAH KALAH PILIHANRAYA SALAHKAN MEDIA ARUS PERDANA.. :sopan:

HABIS TU, ORANG KELANTAN TAK BACA HARAKAH KA?

:sopan:

KASIHAN AKHBAR HARAKAH YE.. :sopan:

DAH HILANG PEMINAT KUT...

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 12-03-11 09:01


senang saja......anda selesaikan dengan tuan guru di akhirat ya.....semoga dapat hidayah

end

;-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 12-03-11 16:14


Pada 12-03-11 09:01 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

senang saja......anda selesaikan dengan tuan guru di akhirat ya.....semoga dapat hidayah

end

;-)



INSYA ALLAH..

SAYA AKAN TUNGGU..

MANA LAH NAK TAHU KUT-KUT TOK GURU DAPAT 'LEPASKAN' SAYA DARIPADA MASUK NERAKA..

DIA KAN PENJAGA TOL SYURGA..

:sopan:



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Sepintar
Warga Rasmi
Menyertai: 02.02.2011
Ahli No: 40907
Posting: 5

blank   avatar


posticon Posting pada: 13-03-11 02:37


Sesungguhnya orang yang paling kuat di atas muka bumi ini adalah orang yang dapat menahan kemarahannya...

Istighfar...

Kita dan antum kalian sama-sama Islam...

Kebenarannya hanya Yang Maha Mengetahui sahaja yang tahu...

Sesungguhnya umat Islam yang terlibat dalam perkelahian itu merupakan duri dalam daging kepada umat Islam...

Peringatan: Sentiasalah kamu bermaaf-maafan, yakni orang yang memaafkan orang lain itu terlepas dari debu2 panas al-Jahannam...

Moga kita di dalam rahmat dan redha Nya...

InsyaAllah wa wallahu'alam...

Bookmark and Share

  


  Member Information For SepintarProfil   Hantar PM kepada Sepintar   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 13-03-11 06:34


Pada 13-03-11 02:37 , Sepintar posting:

!!! QUOTE !!!

Sesungguhnya orang yang paling kuat di atas muka bumi ini adalah orang yang dapat menahan kemarahannya...

Istighfar...

Kita dan antum kalian sama-sama Islam...

Kebenarannya hanya Yang Maha Mengetahui sahaja yang tahu...

Sesungguhnya umat Islam yang terlibat dalam perkelahian itu merupakan duri dalam daging kepada umat Islam...

Peringatan: Sentiasalah kamu bermaaf-maafan, yakni orang yang memaafkan orang lain itu terlepas dari debu2 panas al-Jahannam...

Moga kita di dalam rahmat dan redha Nya...

InsyaAllah wa wallahu'alam...


TERIMA KASIH YE..

BERMAAFAN BUKAN NAK TUNGGU HARI RAYA SAJA..

HARI TAK RAYA PUN BOLEH..

APA-APA PUN..

MAAF ITU BAIK..

SEDANGKAN NABI SAW PUN AMPUNKAN UMATNYA..

:-)

:-)

:-)



Bookmark and Share

  


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.144646 saat. Lajunya....