Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 17-09-2019  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Aku bersama sangkaan hambaKu padaKu, jika sangkaannya baik maka baiklah baginya, dan jika sangkaannya buruk maka buruklah baginya.
-- Hadis Qudsi

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: mengintaisyurga
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43096

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 42
Ahli: 0
Jumlah: 42




  Yang Masuk Ke Sini
IbnuKhaldun: 8 hari yang lalu
alongmina: 12 hari yang lalu
muslimin23: 18 hari yang lalu
kasih_kekasih: 23 hari yang lalu
budakbesar: 29 hari yang lalu
azemi: 33 hari yang lalu


Kaki Jiwang Karat!!
Topik: kesedihan telah melanda diri..


Carian Forum

Moderator: Administrator, syemarly
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Kaki Jiwang Karat!!
    »» kesedihan telah melanda diri..

Please Mendaftar To Post


Oleh kesedihan telah melanda diri..

riniey
Warga 4 Bintang
Menyertai: 10.02.2006
Ahli No: 22591
Posting: 292

botswana   avatar


posticon Posting pada: 16-04-10 23:44


assalamualaikum...

sejak akhir-akhir ni fikiran saya kusut sangat. next week da final exam. macam mana nak hilangkan kekusutan ni? YAALLAH TOLONGLAH HAMBAMU INI..


-----------------



Bookmark and Share

  


  Member Information For rinieyProfil   Hantar PM kepada riniey   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 17-04-10 12:41


Salam

Dekatkan diri kepada-NYA jalan & langkah terbaik ukhti.
Bermunajat kepada Allah, Mohon dan berharap lah daripada-NYa.

Sesungguh-Nya DIA Lebih Mengetahui apa yang dihadapi & apa yang diperlukan oleh hamba-NYA. Jika kita tidak meminta pada-Nya, siapa dan dimana lagi jalan terbaik kan.. :-)

Salah satu cara, bersedekah mampu mengeluarkan sekali masalah yang kita hadapi. Semoga menemui jalan penyelesaian-Nya ya.

Dah masuk waktu, solah dulu. Wassalam.:bunga:

Bookmark and Share

  


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

ibtisam_nisa
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.03.2010
Ahli No: 39573
Posting: 87
Dari: dunia pinjaman allah

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 17-04-10 13:36


buat riniey,jangan kusut2 kan sangat,banyakkan bermohon kepadaNya apa yang menjadi kegelisahan hati ukhti.. kalau analah berada tempat ukhti,selalunya ana ambil tikar sembahyang tu,lepas itu kalau ana rasa nak nangis,nangis saja.. dari nangis kat luar baik ana nangis atas sejadah kan..
Minta padaNya petunjuk semoga menemui jalan penyelesaian yang diperlukan dan bertawaqal setelah berusaha segalanya..
ana berdoa semoga ukhti berada dalam kesejahteraan dan rahmatNya amen:bunga:

Bookmark and Share

  


  Member Information For ibtisam_nisaProfil   Hantar PM kepada ibtisam_nisa   Quote dan BalasQuote

riniey
Warga 4 Bintang
Menyertai: 10.02.2006
Ahli No: 22591
Posting: 292

botswana   avatar


posticon Posting pada: 17-04-10 14:21


assalamualaikum...

thank you semua.. hari ni da ok sikit. da hilang kekusutan yang melanda diri..
rasa puas da menangis semalam. mungkin da terlalu lama pendam. akhirnya tak tahan sangat. air mata ni nak keluar saja jugak. terima kasih semua.

kita minta kepada ALLAH setangkai bunga segar,DIA beri kita kaktus yang berduri,kita minta kupu2,diberinya ulat.kita kecewa & sedih tapi tetap bersabar.namun,tak lama kemudian kaktus itu berbunga indah sekali & ulat itu menjadi kupu2 yang cantik.begitulah cara ALLAH mengasihi kita selalu.mampu memaafkan keterlanjuran & kerenah in...san adalah kunci keSabaran.setiap dugaan INSYAALLAH pasti ada hikmahnya."aku harus sabar!!"

itulah yang terbaik.. :)


-----------------



Bookmark and Share

  


  Member Information For rinieyProfil   Hantar PM kepada riniey   Quote dan BalasQuote

ibtisam_nisa
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.03.2010
Ahli No: 39573
Posting: 87
Dari: dunia pinjaman allah

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 17-04-10 14:50


waalaikumsalam ukhti riniey:-).. itulah kunci utama untuk hidup di bumi allah ni,sabar.. selagi nyawa berada di jasad selagi itulah kesabaran akan di uji..

"jika engkau bersabar,takdir itu berlaku juga atas dirimu,tetapi engkau dikurniakan ganjaran pahala,jika engkau tidak sabar pun,takdir itu nerlaku juga atas dirimu,dan engkau berdosa"

Ya Allah,aku redha dan sabar apa yang telah engkau takdirkan kepadaku,dan kau berilah pahala atas redha dan sabarku ini..ameen.. :bunga:

Bookmark and Share

  


  Member Information For ibtisam_nisaProfil   Hantar PM kepada ibtisam_nisa   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 17-04-10 14:58


Pada 17-04-10 14:21 , riniey posting:

!!! QUOTE !!!

assalamualaikum...

thank you semua.. hari ni da ok sikit. da hilang kekusutan yang melanda diri..
rasa puas da menangis semalam. mungkin da terlalu lama pendam. akhirnya tak tahan sangat. air mata ni nak keluar saja jugak. terima kasih semua.

kita minta kepada ALLAH setangkai bunga segar,DIA beri kita kaktus yang berduri,kita minta kupu2,diberinya ulat.kita kecewa & sedih tapi tetap bersabar.namun,tak lama kemudian kaktus itu berbunga indah sekali & ulat itu menjadi kupu2 yang cantik.begitulah cara ALLAH mengasihi kita selalu.mampu memaafkan keterlanjuran & kerenah in...san adalah kunci keSabaran.setiap dugaan INSYAALLAH pasti ada hikmahnya."aku harus sabar!!"

itulah yang terbaik.. :)



sabarlah riniey...

Bookmark and Share

  


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

riniey
Warga 4 Bintang
Menyertai: 10.02.2006
Ahli No: 22591
Posting: 292

botswana   avatar


posticon Posting pada: 17-04-10 15:03


Pada 17-04-10 14:50 , ibtisam_nisa posting:

!!! QUOTE !!!

waalaikumsalam ukhti riniey:-).. itulah kunci utama untuk hidup di bumi allah ni,sabar.. selagi nyawa berada di jasad selagi itulah kesabaran akan di uji..

"jika engkau bersabar,takdir itu berlaku juga atas dirimu,tetapi engkau dikurniakan ganjaran pahala,jika engkau tidak sabar pun,takdir itu nerlaku juga atas dirimu,dan engkau berdosa"

Ya Allah,aku redha dan sabar apa yang telah engkau takdirkan kepadaku,dan kau berilah pahala atas redha dan sabarku ini..ameen.. :bunga:


thank you atas kata-kata tu..


-----------------



Bookmark and Share

  


  Member Information For rinieyProfil   Hantar PM kepada riniey   Quote dan BalasQuote

riniey
Warga 4 Bintang
Menyertai: 10.02.2006
Ahli No: 22591
Posting: 292

botswana   avatar


posticon Posting pada: 17-04-10 15:04


Pada 17-04-10 14:58 , SiNaRaBaDi posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 17-04-10 14:21 , riniey posting:

!!! QUOTE !!!

assalamualaikum...

thank you semua.. hari ni da ok sikit. da hilang kekusutan yang melanda diri..
rasa puas da menangis semalam. mungkin da terlalu lama pendam. akhirnya tak tahan sangat. air mata ni nak keluar saja jugak. terima kasih semua.

kita minta kepada ALLAH setangkai bunga segar,DIA beri kita kaktus yang berduri,kita minta kupu2,diberinya ulat.kita kecewa & sedih tapi tetap bersabar.namun,tak lama kemudian kaktus itu berbunga indah sekali & ulat itu menjadi kupu2 yang cantik.begitulah cara ALLAH mengasihi kita selalu.mampu memaafkan keterlanjuran & kerenah in...san adalah kunci keSabaran.setiap dugaan INSYAALLAH pasti ada hikmahnya."aku harus sabar!!"

itulah yang terbaik.. :)



sabarlah riniey...



terima kasih..


-----------------



Bookmark and Share

  


  Member Information For rinieyProfil   Hantar PM kepada riniey   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.09569 saat. Lajunya....