Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 13-11-2019  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Kejayaan sebenar adalah terletak pada tidak pernah jatuhnya seseorang....tetapi manusia mana yang tidak pernah melakukan kesalahan. Oleh itu kejayaan yang sebenar-benarnya adalah kesanggupan tegak kembali pada setiap kali jatuh...
-- Seminar

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: ridzuan86
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43097

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 11
Ahli: 0
Jumlah: 11




  Yang Masuk Ke Sini
IbnuKhaldun: 2 jam, 18 minit yang lalu
kasih_kekasih: 19 jam, 3 minit yang lalu
syahidatul: 3 hari yang lalu
raudhahasanah: 5 hari yang lalu
drzul-f: 9 hari yang lalu
hafiz_along_83: 10 hari yang lalu
halawatuliman: 26 hari yang lalu
nabilah: 26 hari yang lalu
aye: 28 hari yang lalu


Lirik Nasyid
Topik: (dengar lagu hebat ni)lah ILaha illaLLah...by debu


Carian Forum

Moderator: Administrator
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Lirik Nasyid
    »» (dengar lagu hebat ni)lah ILaha illaLLah...by debu

Please Mendaftar To Post


Oleh (dengar lagu hebat ni)lah ILaha illaLLah...by debu

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 14:50


Wahai Muslim, Wahai Hindu,
Mari ucapkan bersama,lah ilaha illallahu,
Bersama, satu irama!

Pengikut Budha dan Yesus,
Mari kita mengucapkan,lah ilaha illallahu,
Mari masuk dalam taman.
Marilah makan sajian,
Dengan ucapan yang itu,Hai!

Tinggalkanlah makian,
lah ilaha illallahu.lah ilaha illallahu!(10x)
Mari kita jadi satu,Zikir Allah,
kiri-kanan,lah ilaha illallahu,
Ucapannya menyegarkan.
lah ilaha illallahu!Adalah lautan asmara,
Ahmad adalah perahu,
Berlayarlah diatasnya.Mari kita...

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 14:57


Astagfirullahalazim....

enta dapat mana lagu ni?

Ana ingat ada seorang sahabat salah satu portal
pernah minta pandangan bagaimana jika ingin minta diri dan menolak dalam menyertai kumpulan dan program persembahan ini dari tempat pengajian mereka.

sangat sedih, pedih dan '......' mudah orang kafir nak permainkan Islam. ALLAHUAKBAR..>> tunggulah mereka dengan janji dan kata-kata ALLAH apabila ianya menjadi realiti di suatu masa nanti.

Bookmark and Share

    


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 15:04


eh..mereka ni kumpulan orang-orang islam..
orang-orang tu kumpulan orang-orang tasauf..

jngn sampaikan sesuatu yang awak belum tahu kepastiannya, tu adalah dosa besar..

cuba simak lirik lagu tu.
Wahai Muslim, Wahai Hindu,
Mari ucapkan bersama,lah ilaha illallahu,
Bersama, satu irama!

saya banyak tau tentang kumpulan tu. mereka asal dari america, pernah duduk d bbrapa negara, sekarang duduk kat indonesia.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 15:12


Pada 05-04-10 15:04 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!


cuba simak lirik lagu tu.
Wahai Muslim, Wahai Hindu,
Mari ucapkan bersama,lah ilaha illallahu,


maaf, betulkan ana jika ana silap..

perkataan,lah ilaha illallahu, betul ke ni:-?

kita menyebut lah ILAHA ILLALLAH
perkataan 'lah' dimulai pada kalimah tersebut
bukankah ini pengaruh dan taktik zionis (kafir laknatullah)

there's something wrong...:jangan:

please check back in Al-Quraan.

Bookmark and Share

    


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 15:14


aduh.tu kan yang salah tulis saya..bukan mereka..astauhgfirullah..
mudah saja awak ye..

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 15:19


apa pula kaitan dengan wahai hindu.

siapa penyanyi dan tajuk lagunya itu?

yes, kena teliti bila menggunakan perkataan arab. lain sebutan dan tulisan juga bacaannya, lari maksudnya. Seperti membaca Al-Quraan perlu menghayati dan memahami. Syukran

Bookmark and Share

    


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 15:27


penyanyinya bernama mustafa
tajuk laginya lah ilaha illallah.

apa kaitannya dengan hindu?awak tak tahu k kat dunia ni hanya ada ALLAH tak ada tuhan selain DIA . kumpulan ni nak bagitau agar orang hindu pun katakan bahwa tiada tuhan selain ALLAH..brmakna mengajak orang hindu pun agar mengakui kat dunia ni hanya ALLAH saja yang boleh disembah..

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 15:43


Pada 05-04-10 15:27 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!



awak tak tahu k kat dunia ni hanya ada ALLAH tak ada tuhan selain DIA.

kumpulan ni nak bagitau agar orang hindu pun katakan bahwa tiada tuhan selain ALLAH..brmakna mengajak orang hindu pun agar mengakui kat dunia ni hanya ALLAH saja yang boleh disembah..


oo begitu ke penjelasannya. syukran..

soalan yang diboldkan itu. ana tak tahulah en. ikhwan.
boleh jelaskan....? aih, suka-suka saja ya bertanya begitu.

tu lah, lain kali nak menaip tak salah... lepas tu check semula.,
agar tiada salah faham. kalau perkataan biasa tak mengapa syeikh..

maaf ya, closed & off chapter:-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 15:49


he..he..tak apa..
maaf ye..
cuba lah awak dengar lagu tu. dan dengar pula lagu2 debu yang lain. mereka ni muslimin dan muslimah yang baik-baik. mereka boleh menjadi artis yang boleh dijadikan contoh.

berdakwah bukan hanya pada orang islam, tapi juga pada yang belum islam.

setiap siapa pun yang mengakui bahwa tiada tuhan selain ALLAH, hanya ALLAH yang layak disembah tiada yang lain, sbetolnya mereka tu dah islam. hanya perlu meluruskn sikit saja lagi..

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

mohdazri
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.04.2010
Ahli No: 39608
Posting: 73
Dari: selangor

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 16:16


kena tanya pada yang pakar dulu ni


-----------------
http://cahayakehidupan-kebenaran.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For mohdazriProfil   Hantar PM kepada mohdazri   Quote dan BalasQuote

ibtisam_nisa
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.03.2010
Ahli No: 39573
Posting: 87
Dari: dunia pinjaman allah

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 22:47


perdebatan antara ikhwan dan sinar,ada manfaatnya..
yang baik jadi teladan yang buruk jadi sempadan..
lah illa ha illallah,muhammadur rasulullah..
tiada tuhan yang layak disembah dan nabi muhammad s.a.w itu pesuruh allah..:-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For ibtisam_nisaProfil   Hantar PM kepada ibtisam_nisa   Quote dan BalasQuote

ibtisam_nisa
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.03.2010
Ahli No: 39573
Posting: 87
Dari: dunia pinjaman allah

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 23:06


tiada tuhan yang layak di sembah melainkan allah dan nabi muhammad s.a.w itu pesuruh allah..:-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For ibtisam_nisaProfil   Hantar PM kepada ibtisam_nisa   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 06-04-10 12:19


Pada 05-04-10 23:06 , ibtisam_nisa posting:

!!! QUOTE !!!

tiada tuhan yang layak di sembah melainkan allah dan nabi muhammad s.a.w itu pesuruh allah..:-)
semua orang kat dunia ni kena mengakui kebenaran tu..

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

ibtisam_nisa
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.03.2010
Ahli No: 39573
Posting: 87
Dari: dunia pinjaman allah

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 06-04-10 19:02


betul tu ikhwan cuma agama yang lain tu ingkar disababkan takbur dan bongkak .. wallahua'lam,betulkan ana jika ana silap...

Bookmark and Share

    


  Member Information For ibtisam_nisaProfil   Hantar PM kepada ibtisam_nisa   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 07-04-10 11:24


Pada 06-04-10 19:02 , ibtisam_nisa posting:

!!! QUOTE !!!

betul tu ikhwan cuma agama yang lain tu ingkar disababkan takbur dan bongkak .. wallahua'lam,betulkan ana jika ana silap...
memang ada betolnya..
tapi ramai dari pemeluk agama mana pun tak tahu apa yang dilakukannya selain mengikuti apa yang di ajarkan oleh orang-orang sebelum mereka. macam orang islam juga.kan ramai juga dr umat islam yang hanya ikot2 saja walau tak tahu tu diajarkan dalam islam or tak. yang dia tau orang sebelum dia buat macam tu.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.095226 saat. Lajunya....