Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 30-05-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Air dari gunung, mengalir, berpecah akhirnya bertemu semula di laut
-- Peribahasa Lama

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: wyd1014
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43135

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 28
Ahli: 0
Jumlah: 28




  Yang Masuk Ke Sini
wyd1014: 21 hari yang lalu
izdham: 31 hari yang lalu
nadiahhazirah92: 40 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Angkatan tentera Singapura lantik jeneral Melayu pertama


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Angkatan tentera Singapura lantik jeneral Melayu pertama

Please Mendaftar To Post


Oleh Angkatan tentera Singapura lantik jeneral Melayu pertama

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-10-09 00:09


SINGAPURA: Angkatan Bersenjata Singapura (SAF) akan mencatat satu sejarah pada 1 Julai ini apabila buat julung kalinya ia akan mempunyai seorang jeneral Melayu.

Kolonel Ishak Ismail, 46, seorang pegawai kanan Melayu yang sudah berkhidmat selama 28 tahun dalam SAF, dinaikkan pangkat sebagai Brigadier Jeneral, demikian lapor media tempatan hari ini.

Beliau adalah seorang daripada lima kolonel SAF (empat lagi bukan Melayu) yang menerima tauliah masing-masing menjadi Brigadier Jeneral dan seorang Laksamana Pertama dalam satu majlis di Kementerian Pertahanan semalam, demikian lapor akhbar-akhbar utama Singapura dalam tajuk berita muka depan hari ini.

Singapura selama ini dikecam oleh pelbagai pihak terutama para pemimpin dan masyarakat Melayu di dalam dan luar pulau republik ini, termasuk Malaysia kerana dianggap mengamal dasar tidak memberi peluang kenaikan pangkat tertinggi dalam SAF kepada anggota Melayunya kerana khuatir dengan kesetiaan mereka.

Kol Ishak yang juga Komander Divisyen Keenam SAF sejak Ogos tahun lalu, adalah antara 464 pegawai sepenuh masa dan Pekhidmatan Negara SAF yang dinaikkan pangkat tahun ini.

"Jika kenaikan pangkat ini dilihat sebagai sesuatu yang dapat memberi inspirasi kepada yang lain, maka secara tidak langsung ini juga akan merangsang mereka berusaha gigih dan mencapai kecemerlangan setiap masa,” beliau dipetik Berita Harian Singapura sebagai berkata.
Seorang anggota Parlimen, Zaqy Mohamad pula dipetik akhbar Today sebagai berkata pencapaian Kol Ishak adalah satu mercutanda untuk masyarakat Melayu Singapura.

"Telah diperkatakan selama ini akan ketiadaan orang Melayu berkhidmat sebagai bagawai tinggi SAF. Kini anda mempunyai seorang, jadi ia menghentikan sebahagian cakap-cakap itu," kata Zaqy, yang menambah kata bahawa kenaikan pangkat Kol Ishak akan memberi laluan kepada lebib ramai calon lain yang berkebolehan.

"Saya harap kenaikan pangkat ini tidak dianggap sebagai pelantikan mengambil syarat sahaja," kata Zaqy



p/s------->tahniah jeneral ishak,harap lebih ramai lagi jadi jeneral seperti anda :-) :-) :-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-10-09 11:22


apa pandangan anda tentang perlantikan ini?????


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 13-10-09 11:43


Singapura juga beberapa tahun lepas pernah memecat Pegawai Tentera pangkat tinggi yang cenderung kepada Islam.

Singapura juga menggunakan SB yang beragama Islam yang lahir dari pengajian Islam untuk memantau aktiviti gerakan Islam di asia tenggara bagi pihak US.

Jadi, fikir-fikirlah sendiri...

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-10-09 12:08


Pada 13-10-09 11:43 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Singapura juga beberapa tahun lepas pernah memecat Pegawai Tentera pangkat tinggi yang cenderung kepada Islam.

Singapura juga menggunakan SB yang beragama Islam yang lahir dari pengajian Islam untuk memantau aktiviti gerakan Islam di asia tenggara bagi pihak US.

Jadi, fikir-fikirlah sendiri...



iyakah???ada bukti ke????


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 13-10-09 12:23


Pada 13-10-09 12:08 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 11:43 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Singapura juga beberapa tahun lepas pernah memecat Pegawai Tentera pangkat tinggi yang cenderung kepada Islam.

Singapura juga menggunakan SB yang beragama Islam yang lahir dari pengajian Islam untuk memantau aktiviti gerakan Islam di asia tenggara bagi pihak US.

Jadi, fikir-fikirlah sendiri...



iyakah???ada bukti ke????



Nak percaya, percaya.
Tak nak percaya, sudah.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 13-10-09 12:32


Pada 13-10-09 12:23 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 12:08 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 11:43 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Singapura juga beberapa tahun lepas pernah memecat Pegawai Tentera pangkat tinggi yang cenderung kepada Islam.

Singapura juga menggunakan SB yang beragama Islam yang lahir dari pengajian Islam untuk memantau aktiviti gerakan Islam di asia tenggara bagi pihak US.

Jadi, fikir-fikirlah sendiri...



iyakah???ada bukti ke????



Nak percaya, percaya.
Tak nak percaya, sudah.


betul tu :lucu:


-----------------
http://sukatolong.wordpress.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-10-09 12:42


Pada 13-10-09 12:23 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 12:08 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 11:43 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Singapura juga beberapa tahun lepas pernah memecat Pegawai Tentera pangkat tinggi yang cenderung kepada Islam.

Singapura juga menggunakan SB yang beragama Islam yang lahir dari pengajian Islam untuk memantau aktiviti gerakan Islam di asia tenggara bagi pihak US.

Jadi, fikir-fikirlah sendiri...



iyakah???ada bukti ke????



Nak percaya, percaya.
Tak nak percaya, sudah.



kah kah kah ni saja anda boleh bagi???? :lucu: :lucu: :lucu:

budak tadika pun boleh taip macam ni

.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-10-09 12:43


Pada 13-10-09 12:32 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 12:23 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 12:08 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 11:43 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Singapura juga beberapa tahun lepas pernah memecat Pegawai Tentera pangkat tinggi yang cenderung kepada Islam.

Singapura juga menggunakan SB yang beragama Islam yang lahir dari pengajian Islam untuk memantau aktiviti gerakan Islam di asia tenggara bagi pihak US.

Jadi, fikir-fikirlah sendiri...



iyakah???ada bukti ke????



Nak percaya, percaya.
Tak nak percaya, sudah.


betul tu :lucu:




ha yang ni pula dah jadi tukang sorak....berapa anda dibayar untuk bersorak

.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 13-10-09 12:46


Pada 13-10-09 12:43 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 12:32 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 12:23 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 12:08 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 11:43 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Singapura juga beberapa tahun lepas pernah memecat Pegawai Tentera pangkat tinggi yang cenderung kepada Islam.

Singapura juga menggunakan SB yang beragama Islam yang lahir dari pengajian Islam untuk memantau aktiviti gerakan Islam di asia tenggara bagi pihak US.

Jadi, fikir-fikirlah sendiri...



iyakah???ada bukti ke????



Nak percaya, percaya.
Tak nak percaya, sudah.


betul tu :lucu:




ha yang ni pula dah jadi tukang sorak....berapa anda dibayar untuk bersorak

.



betul tu


-----------------
http://sukatolong.wordpress.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

khalifah

Menyertai: 15.05.2003
Ahli No: 204
Posting: 485
Dari: kg batu muda,sentul, KuaLa LUmpUr

Johor   avatar


posticon Posting pada: 13-10-09 12:47


sudah2 lah tu....ukhwah dah baru...perangai sesetengah ahli tetap macam dulu...bila entah nak berubah...cakap saja pandai...diri sendiri tak tertengok pun...


-----------------
khalifah Allah di muka bumi......


Bookmark and Share

    


  Member Information For khalifahProfil   Hantar PM kepada khalifah   Pergi ke khalifah's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-10-09 12:52


Pada 13-10-09 12:46 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 12:43 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 12:32 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 12:23 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 12:08 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 11:43 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Singapura juga beberapa tahun lepas pernah memecat Pegawai Tentera pangkat tinggi yang cenderung kepada Islam.

Singapura juga menggunakan SB yang beragama Islam yang lahir dari pengajian Islam untuk memantau aktiviti gerakan Islam di asia tenggara bagi pihak US.

Jadi, fikir-fikirlah sendiri...



iyakah???ada bukti ke????



Nak percaya, percaya.
Tak nak percaya, sudah.


betul tu :lucu:




ha yang ni pula dah jadi tukang sorak....berapa anda dibayar untuk bersorak

.



betul tu




hahahahaha :lucu: :lucu: :lucu: :lucu:


mengaku pun rdwira ek...bagus2 lepas ni ada event ukhwah.com nanti boleh jadi full time


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 13-10-09 13:34


Pada 13-10-09 12:47 , khalifah posting:

!!! QUOTE !!!

sudah2 lah tu....ukhwah dah baru...perangai sesetengah ahli tetap macam dulu...bila entah nak berubah...cakap saja pandai...diri sendiri tak tertengok pun...



betul tu


-----------------
http://sukatolong.wordpress.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-10-09 16:09


Pada 13-10-09 13:34 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-10-09 12:47 , khalifah posting:

!!! QUOTE !!!

sudah2 lah tu....ukhwah dah baru...perangai sesetengah ahli tetap macam dulu...bila entah nak berubah...cakap saja pandai...diri sendiri tak tertengok pun...



betul tu




okey okey okey


nampaknya harini dah jadi pak angguk ek?????


tak apa teruskan menjadi hehehehehe


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-10-09 16:25


jika diikutkan,memang berbaloi jika orang melayu jadi pjeneral kerana pada seal askar singapura pun mana ada pakai bahasa inggeris dan ini buktinya.....dan jata negara pun guna bahasa melayu juga


.

.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 14-10-09 10:20


masih menuggu komen semua :-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.112577 saat. Lajunya....