Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 17-10-2019  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Activity gets you busy. But productivity gets you results. Activity consumes time. Productivity frees it.

-- ummimq

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: mengintaisyurga
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43096

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 20
Ahli: 0
Jumlah: 20




  Yang Masuk Ke Sini
aye: 1 hari, 4 jam, 54 minit yang lalu
tereturubuzu: 9 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 20 hari yang lalu


Cerpen
Topik: munkinkah kita ditakdirkan bersama.....


Carian Forum

Moderator: Administrator, NaZa_FirmaN
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Cerpen
    »» munkinkah kita ditakdirkan bersama.....

Please Mendaftar To Post


Oleh munkinkah kita ditakdirkan bersama.....

nur_11
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.09.2006
Ahli No: 26258
Posting: 80
Dari: malaysia

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 20-11-06 20:49


Entah Kenapa hati ku ini ingin sekali mendengar suara mu….sepanjang pekenalan kita …yang menjadi penghubung antara kita hanyalah telefon bimbit…itu pun sms sahaja …aku jadi hairan Kenapa dia suka kan aku…hanya dengan sms aku dan dia seperti dah lama kenal….aku tak sangka yang dia akan jatuh hati pada aku…aku selalu tertanya-tanya betulkah dia menyangi aku….aku ni tak lah cantik tak kurus pun ….kadang-kadang aku takut dia tak dapat terima aku seadanya seperti mana aku terima dia seadanya….bagi aku yang mengekalkan sebuah perhubungan adalah keikhlasan dan kejujuran dalam perhubungan …aku mengaku yang aku sayang kan dia tapi sayang aku hanyalah sebagai seorang sahabat…tapi pada masa yang sama aku pun berharap agar aku dan dia di jodohkan bersama …….dia sering mengungkapkan kata sayang pada ku tapi bagi aku …aku terima kata-kata yang diungkapkan dari mulutnya….walaupun aku tak pernah memberikan kata-kata madah punjangga padanya tapi aku harap dia tahu yang aku pun sayang padanya Cuma kata-kata sebegitu sukar untuk aku luahkan padanya..kerana dia bukan milik aku…andai kata aku dan dia ditakdirkan untuk bersama aku berharap kebahagiaan yang terbina ini biarlah mendapat restu yang esa dan keluarga…biarlah iman dan taqwa menjadi penyeri kehidupan aku dan dia andaikata aku menjadi suri rumahnya suatu hari nanti..heheeheh besarnya angan-angan aku untuk menjadi miliknya..heheeheh
Sayang dengarkan lah sesungguhnya aku teramat sayang padamu..tapi batas pergaulan membuatkan aku terpaksa menyimpan kasih dan sayang serta rindu aku padamu..biarlah rindu aku ini hanya allah sahaja yang megetahui nya …aku takut andai kata jika aku mengungkapkan kata-kata rindu atau sayang kita sama-sama terleka dalam mengingati allah ….bukan aku tak mahu mengungkapkan tapi biarlah aku menjadi milikmu insyallah tanpa segan silu aku akan mengungkapkan kata-kata manis supaya dikau tahu yang aku betul-betul menyangimu dengan sepenuh hati ku…Hari berganti hari.. jarak pengenalan yang terjalin sudah menjangkau hmpir 2 tahun..dalam tempoh ni..kami berhubung dua minggu sekali sahaja..maklum lah masing-masing sibuk dengan kuliah dan kerja yang diberi lecture.. tambahan pulak dia dah last sem so aku pun tak nak menggangu dia..bila diingatkan balik bagaimana kami berkenalan pelik rasanya….semua ni terjadi disebabkan kawan aku yang sibuk ..takut2 aku tak budak siapa yang nak..tiba-tiba saja dia bagi nombor aku dekat budak ini…sepanjang pekenalan aku dengan dia alhamdulillah aku tak budak lagi cakap benda-benda yang mengarut dengan dia..terdetik juga dihati ni boleh ka dia mennumpukan study dia dah lah bnyak yang dia nak menghafal….maklumla dia tahfizkan…sebab tu lah aku kalau boleh tak nak dia lalai dalam mengingati allah dengan pekenalan kami yang belum tentu lagi apa kesudahannya…waktu mula2 aku kenal dengan dia dalam tempoh dua minggu aku tak sanggup untuk berkenalan dengan dia aku takut aku lalai dengan apa yang aku lakukan ….jadi aku suarakan hasrat hati aku kepadanya aku harap kita tak payah lagi berhubung lagi..katanya Kenapa aku tak saggup membohongi diriku lagi aku takut lalai dan pada masa yang sama aku takut apa yang aku lakukan ni….tak dapat redha kedua ibu bapa aku dan yang terutamanya redha allah..lepas aku suarakan apa yang katakana ini …dia minta alamat rumah aku nak jumpa mak ayah aku minta izin untuk kenal aku …..aku tak pernah bagi …aku senyap selama seminggu selepas menyuarakan apa yang terpendam….pada suatu hari ni…waktu ni aku tengah tolong mak aku dekat dapur sambil2 menyembang dengan mak ..tiba-tiba mak kata mak tak kisah kalau kamu dah ada yang boleh bimbing kamu agama ada mak tak kisah kalau kamu nak berkawan dengan dia lagi pun umur kamu pun dah nak masuk 22….aku terkejut mendengar kata-kata mak…aku Tanya betul ka mak ..mak tak marah ke kalau ina dah ada…berkali2 aku tanya mak …hingga kan mak aku Tanya kamu ni Kenapa dah yang berpunya ka…aku pun ceritakan pada mak segala2nya alhamdulillah mak aku restu perhubungan kami….sekarang ini aku dah tak rasa bersalah terhadap mak ayah aku….kerana aku dah berterus terang apa yang terjadi kepada aku..tapi aku tak beritahu mak aku yang aku dan dia dah tak berhubung dah…tak mengapalah walau pun semua ini dah berakhir aku bersyukur yang aku tak sembunyikan apa-apa terhadap mak dan ayah kerana redha merekalah yang paling bermakna dari segala2nya…lepas seminggu aku beritahu mak aku tiba-tiba telefon aku berdering tapi bukan telefon tapi mesej rupa-rupanya dari dia…sungguh aku tak sangka yang dia akan telefon aku lepas apa yang aku kata kan padanya…dia minta maaf atas apa yang dia buat selama ni..sepatutnya aku yang kena minta maaf sebab aku yang menyebabkan dia marah..dia tanya aku sihat ke..family shat ke..aku beritahu dekat dia yang mak dah tahu tentang pekenalan kita ….dia terkejut dan tak menyangka aku akan beritahu mak ayah aku….dia kata mesti mak marahkan bila dapat tahu yang ina berkawan tanpa izin dia kan…aku kata mak tak haling janji tahu jaga batas pergaualan dan seperti apa yang mak beritahu aku. Aku ceritakan padanya…alhamdulillh dia kata semoga perkenalan kita ni akan kekal…selepas peristiwa ni…kalau macam dia rasa dia ada buat salah dia mesti akan minta maaf, susah untuk aku melihat dia jika dia rasa apa yang dia cakap buat aku terasa atau apa-apa sahaja yang bagi dia salah mesti dia akan minta maaf, sejak dia tahu yang mak aku dah tahu tentang pekenalan kami mesti mesej yang mula 2 dia tanya ialah mak ayah aku dan abang shat ke….sepanjang aku kenal dia …dia selalu bagi nasihat-nasihat dia juga selalu pesan jaga diri dekat sana ina jauh dengan keluarga kena pandai2 jaga diri jangan lupa sembahyang dan sebagainya ingat allah dan study elok-elok jangan main-main…bersyukur aku kerana diperkenalkan dengan orang yang berkefahaman islam macam dia alhamdulillah dia banyak mendorong aku melakukan sesuatu yang baik disisi allah…
[ Telah diedit oleh: nur_11 pada 20-11-06 21:07 ]


Bookmark and Share

  


  Member Information For nur_11Profil   Hantar PM kepada nur_11   Quote dan BalasQuote

SejernihSalsabila
Warga Rasmi
Menyertai: 01.01.2004
Ahli No: 6118
Posting: 19
Dari: ::: Serambi Mekah :::

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 23-11-06 21:51


ehems....

Bookmark and Share

  


  Member Information For SejernihSalsabilaProfil   Hantar PM kepada SejernihSalsabila   Quote dan BalasQuote

zubaidah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 06.10.2003
Ahli No: 4059
Posting: 280
Dari: TerenGGanu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 24-11-06 02:26


:-) Bismillahirrahmanirrahim...


lebih kurang sama dengan situasiku sekarang ini...
tapi biarlah masa, waktu dan takdir yang menentukannya...
aku redha dengan segala keputusannya...
aku jua rindu padanya, tapi aku malu nak luahkan dan aku takut ia akan melekakan kami dan lupa untuk ingat-mengingati allah...
biarlah allah yang takdirkan segalanya... :roll: :roll: :roll: :roll:


-----------------
TUHAN, terimalah aku...semoga Allah selamatkan kita daripada segala kejahatan yang berada di langit dan di bumi...
[ Telah diedit oleh: zubaidah pada 24-11-06 19:19 ]


Bookmark and Share

  


  Member Information For zubaidahProfil   Hantar PM kepada zubaidah   Pergi ke zubaidah's Website   Quote dan BalasQuote

transmissionline
WARGA SETIA
Menyertai: 05.08.2005
Ahli No: 17849
Posting: 916
Dari: mana hendak ke mana

centralafricanrep   avatar


posticon Posting pada: 24-11-06 11:23


kadang-2 kita tidak mampu menolak perasaan sebegitu ... tapi apa yang penting ialah jangan meletakkan harapan yang terlalu tinggi, redha andai tiada jodoh ... jangan ditutup hati untuk insan lain disebabkan hati itu anda hanya serahkan pada orang itu ... orang yang anda suka tu pun manusia macam kita jugak, jangan biarkan diri kita mudarat disebabkan dia .. dia tak punya kuasa apa-2 ...

Bookmark and Share

  


  Member Information For transmissionlineProfil   Hantar PM kepada transmissionline   Quote dan BalasQuote

baldu_biru
Warga 1 Bintang
Menyertai: 13.09.2006
Ahli No: 26333
Posting: 25
Dari: terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 24-11-06 11:37


bagusnya dapat seorang pasangan yang baik yang da

Bookmark and Share

  


  Member Information For baldu_biruProfil   Hantar PM kepada baldu_biru   Quote dan BalasQuote

lavella
Warga Rasmi
Menyertai: 24.11.2006
Ahli No: 27473
Posting: 1

blank   avatar


posticon Posting pada: 24-11-06 20:38


tak salah kalau menaruh harapan dan membina impian untuk hidup bersama...setiap insan punyai naluri dan keinginan yang sama,ingin menyayangi dan disayangi....walau terlalu banyak dugaan yang menimpa hingga pernah hampir memutuskan hubungan..biarlah Allah sahaja yang tentukan hala tuju hidupku...pasrah dan redha..namun jauh di sudut hati ini..Tuhanku,satukanlah aku dengannya...

Bookmark and Share

  


  Member Information For lavellaProfil   Hantar PM kepada lavella   Quote dan BalasQuote

guelderose
Warga 4 Bintang
Menyertai: 30.05.2006
Ahli No: 24616
Posting: 336
Dari: Ayer Keroh

Kelantan  


posticon Posting pada: 29-11-06 09:56


em..pernah mengalami situasi seperti saudari..tapi..Allah telah tentukan segala2nya..semoga dia bahagia...

Bookmark and Share

  


  Member Information For guelderoseProfil   Hantar PM kepada guelderose   Quote dan BalasQuote

cahayakuiman
WARGA SETIA
Menyertai: 07.03.2006
Ahli No: 23268
Posting: 832

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 29-11-06 10:06


biar takdir menentukan segala...ana pun pernah mengalaminya,ttapi bukan tercipta untuk ana...semoga kebahgian miliknya..kerana melpaskan bukan bermakna melupakan...biarkan kita melepaskan andai itu 1 kebahagian.....ditakdirkan bertemu tidak semestinya akan bersama, dan adakalanya ditakdirkan bertemu....kekal hingga keakhirnya.....ana pasrah atas ketentuan Ilahi. Andai tiada bertemu di dunia... pasti di syurga ada pengganti yang hakiki...................


-----------------
kehidupan adalah sebuah perjalanan menuju sebuah kematian...yang hakiki lagi abadi.UJIan akan datang dan pergi sebagai tanda bukti keimanan.
[ Telah diedit oleh: cahayakuiman pada 29-11-06 10:09 ]


Bookmark and Share

  


  Member Information For cahayakuimanProfil   Hantar PM kepada cahayakuiman   Pergi ke cahayakuiman's Website   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.086297 saat. Lajunya....