Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 27-02-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman.
-- ali-Imran: 139

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: atbar1981
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43128

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 30
Ahli: 0
Jumlah: 30




  Yang Masuk Ke Sini
atbar1981: 3 hari yang lalu
muslimin23: 5 hari yang lalu
z_tornado: 5 hari yang lalu
sarashanee: 12 hari yang lalu
CikIzzah1992: 14 hari yang lalu
Qiamulail: 29 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: ungkapan rindu...


Carian Forum

Moderator: Administrator, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» ungkapan rindu...

Please Mendaftar To Post


Oleh ungkapan rindu...

nur_11
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.09.2006
Ahli No: 26258
Posting: 80
Dari: malaysia

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 18-11-06 20:23


Rindu adalah lumrah bagi setiap manusia …walaupun penyampaian yang diberikan setiap insan itu berbeza tetapi mesej serta pengertiannya tetap sama dan pemahamannya haruslah difahami oleh penyampai serta pendengar atau yang menerima mesej rindu tersebut…
Dan bukan senang untuk mengungkapkan kata-kata atau perbuatan bagi mengungkap rindu itu pada sesorang yang kita sayang serta yang bermakna pada kita dalam setiap kehidupan kita …. ..
Pada diriku ini rindu adalah suatu perkataan yang sukar untuk aku ungkapkan ..pernah untuk aku menguungkapkan kata rindu itu tapi lidah ku kelu..walaupun insan tersebut adalah yang sentiasa dekat disisi ku…ibu…… ingin sekali anakmu ini mengungkapkan kata rindu ini ….tapi lidah ini kelu pabila berhadapan dengan mu…rindu pada mu ibu sukar untuk aku katakan walaupun hati ini teringin sangat mengungkapkan kata ini..ibu rindu ku pada mu ..tak dapat aku gambarkan…ibu aku rindu ketika aku masih kecil dan rindu aku pada zaman kanak-kanak semakin ketara…aku rindu pada ibu yang selalu meletari aku… heheheheh bila dikenangkan balik waktu akku kecil2 dulu memang tak boleh dibyangkan ,nak dikatakan hari2 aku kena pukul susah kalau tak tengok aku kena pukul hidup aku waktu kecil selalu kena pukul maklumla nakal sangat tapi aku masih sentiasa boleh tersenyum kerana kehidupan yang aku lalui penuh dengan warna2 yang berseri….

Ibu dikau lah permata dan cahaya dalam hidup aku…tanpa mu entahla macam mana hidup aku nanti…ibu ampunkanlah dosa anak mu ini selalu sangat melawan cakap ibu..
Bila difkirkan terlalu banyak dosa aku terhadap ibu aku…ibu…anakmu ini terlalu rindu kan mu…kan bagus jika aku macam dulu 2 ibu banyak mmberi perhatian pada aku..tapi bukan bermakna bila aku dah besar ibu tak berikan perhatian, ibu beri kan perhatian tapi bagi aku…aku nak lebih dari itu bukan aku tak bersyukur tapi aku teringgin nak ibu aku peluk cium dahi aku macam aku kecik2 dulu…tapi Kenapa semua tu dah tak ada…aku selalu tertanya2…..walau apa pun aku bersyukur kerana dilahirkan di dalam keluarga yang penuh dengan kefahaman islam…ini adalah yang paling bermakna bagi diri aku….aku bersyukur ibu aku tak pernah jemu menasihati walaupun dengan caranya tersendiri…..ibu anakmu disini ingin mengcapkan jutaan terima kasih yang tak terhingga pada mu kerana melahirkan anak mu dalam fahaman islam…..terima kasih ibu….terima kasih ibu..akan ku kenang jasa mu selama-lamanya…..

Untuk ibu yang tercinta…
Dari anakmu yang jauh diperantauan….

Quratulaini….

Bookmark and Share

    


  Member Information For nur_11Profil   Hantar PM kepada nur_11   Quote dan BalasQuote

hazi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 30.10.2006
Ahli No: 27127
Posting: 146
Dari: malaysia

bosnia_herzegovina  


posticon Posting pada: 18-11-06 21:22


luahkan perasaan rindu itu kepada ibumu selagi hayatnya masih ada, jangan esok bila dia telah pulang ke rahmatullah, nyesal tak sudah..

walaupun ana sudah besar panjang, ibu ana masih mencium dahi anak dan memeluk ana..jangan malu untuk memulakan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For haziProfil   Hantar PM kepada hazi   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 18-11-06 21:39


Buat lah perlahan2 ya..elak dari terburu2..nanti ibu terkejut dan tidak sedar diri lagi bila melihat kejutan dari anaknya

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

nur_11
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.09.2006
Ahli No: 26258
Posting: 80
Dari: malaysia

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 19-11-06 20:22


eh..heheheheh nampaknye...macam kata kat sya saja...sebenarnya tersalah post...ingatkan nak hantar kat cerpen ...tiba-tiba terhantar kat suara hatiku.. pulak...sory.....ni...intro..untuk permulaan cerpen yang sedng sya tulis sekarang ini...

Bookmark and Share

    


  Member Information For nur_11Profil   Hantar PM kepada nur_11   Quote dan BalasQuote

muhamad_azrul86
WARGA SETIA
Menyertai: 02.08.2006
Ahli No: 25571
Posting: 611
Dari: KoTa TiNggi BaNDaR Ada SejaRaH

Johor   avatar


posticon Posting pada: 10-01-07 19:16


RINDU ITU ADALAH ANUGERAH DARI ALLAH kepada UMAT MANUSIA.

RINDU kepada ALLAH
RINDU kepada RASULULLAH

Bookmark and Share

    


  Member Information For muhamad_azrul86Profil   Hantar PM kepada muhamad_azrul86   Pergi ke muhamad_azrul86's Website   Quote dan BalasQuote

saussan_saffanah
Warga 5 Bintang
Menyertai: 15.08.2006
Ahli No: 25827
Posting: 353
Dari: sumwhere~

Johor   avatar


posticon Posting pada: 10-01-07 21:17


laaaa...cerpen ke ni?tak apalah...yang penting, ungkapkanlah rindu selagi termampu pada insan yang melahirkan dan mmbesarkan kita
rindu mak...isk..iskk

Bookmark and Share

    


  Member Information For saussan_saffanahProfil   Hantar PM kepada saussan_saffanah   Quote dan BalasQuote

Ad-deen
Warga 3 Bintang
Menyertai: 17.03.2005
Ahli No: 15199
Posting: 75
Dari: Wara' Syabrawi

egypt   avatar


posticon Posting pada: 10-01-07 22:13


Rindu..

haram..bgiku rindu itu punya dua pengertian berbeza..
tetapi penuh makna..

Pertama: Rindu kepada mereka yang tak pernah berjumpa.. dan semestinya bila kita merindui mereka kita ingin sekali menemui mereka, siapa mereka? mereka itu.. Allah, Rasulnya, Para Sahabat, Bidadari(huhu) dan sesiapa..

Kedua: Rindu kepada mereka yang pernah berjumpa, dan ingin berjumpa lagi... itulah keluarga(ibubapa terutamanya), saudara mara, sahabat, dan sesiapa..

haram.. di dunia ini, makhluk yang paling kurindui adalah ibuku sendiri..
("Maak, rindunya kat maak",jerit hatiku) tambahan pula berjauhan di perantau..
ingin tatap wajah ibu hari-hari, baru semangat!.. :-D

sahabat2.. aku ingin rindui kalian..kerna itu. Aku berjauhan.. bukan bermakna aku membawa diri..tetapi uzlah diri..jadi setiap hari aku melawat kalian...

hrmm..itulah rindu..
bagaimana kalian? mungkin ada sesuatu yang boleh dikongsi.. :-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For Ad-deenProfil   Hantar PM kepada Ad-deen   Pergi ke Ad-deen's Website   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.109792 saat. Lajunya....