Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 27-02-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Apa-apa yang terjadi pada kita hari ini adalah hasil tindakan kita pada masa lalu
-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: atbar1981
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43128

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 31
Ahli: 0
Jumlah: 31




  Yang Masuk Ke Sini
atbar1981: 3 hari yang lalu
muslimin23: 5 hari yang lalu
z_tornado: 5 hari yang lalu
sarashanee: 12 hari yang lalu
CikIzzah1992: 14 hari yang lalu
Qiamulail: 29 hari yang lalu


Copy & Paste
Topik: ~SPECIAL BRANCH (SB) KEJAM & TIDAK BERMORAL~


Carian Forum

Moderator: Administrator
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Copy & Paste
    »» ~SPECIAL BRANCH (SB) KEJAM & TIDAK BERMORAL~

Please Mendaftar To Post


Oleh ~SPECIAL BRANCH (SB) KEJAM & TIDAK BERMORAL~

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 05-11-06 17:12


Semua strategi CIA, Mossad, KGB, Gestapo sudah dilakukan SB Malaysia
Fri | Nov 03, 06 | 12:08:30 PM
Oleh Saari Sungib

Setiap satu daripada 85 seksyen di bawah ISA cukup lengkap dan sempurna untuk mencabul hak asasi rakyat. Bahkan hanya dengan dua dari seksyen itu sahaja pun sudah cukup bagi Umno-BN mengekal dan mengukuhkan kuasa politiknya di negara ini.

Dua seksyen itu adalah Seksyen 73 dan Seksyen 8.

Seksyen 73 memberi kuasa kepada pihak polis untuk menahan seseorang sehingga 60 hari bagi menentukan sama ada ia boleh ditahan terus di bawah Seksyen 8!

Kuasa mutlak

Seksyen 8 memberi kuasa mutlak kepada Menteri Keselaman Dalam Negeri untuk mengeluarkan perintah tahanan bagi satu tempoh selama 2 tahun.

Perintah tahanan ini boleh diperbaharui lagi tanpa batas. Ini bermakna menteri berkuasa untuk menahan seseorang bagi tempoh 2, 4, 6, 8, 10, 12 tahun dan seterusnya!

Seksyen 73 juga merupakan lesen yang diberikan oleh kerajaan Umno-BN bagi SB (polis cawangan khas) untuk sewenang-wenang menangkap dan menahan sesiapa sahaja yang mencabar dasar, program bahkan idea Umno-BN.

Berselindung di sebalik Seksyen 73, SB juga diberi lesen untuk menahan dan mereka-reka pertuduhan yang tidak munasabah bagi menahan orang yang dianggap menjadi ancaman kepada kepentingan politik Umno-BN.

Soal-siasat SB

Apakah yang berlaku semasa soal-siasat 60 hari di bawah kuasa SB?

Bayangkan sahaja filem yang pernah anda tonton tentang orang yang ditawan dan disoal-siasat oleh musuhnya. Dipukul? Diseksa? Dibogel? Dikenakan kejutan elektrik?.

Semuanya ada dalam ISA!

Testimoni tahanan sehingga ini mencatatkan pelbagai jenis penyeksaan berlaku semasa dalam tahanan SB.

Ini termasuk diperintah berdiri sebelah kaki berjam-jam dalam keadaan berbogel di bawah kipas angin yang diputar laju serta dalam bilik berhawa dingin yang amat sejuk.

Berbogel sambil peluk ais

Ada juga tahanan yang dipaksa memeluk satu blok ais dalam keadaan bogel. Setiap kali blok ais itu terjatuh dia dipukul dan diarahkan oleh SB untuk mengangkatnya semula.

Bila blok ais itu cair seluruhnya, badan tahanan tadi menjadi biru birat kerana kesejukan.

Ada tahanan yang dipaksa duduk di atas ais. Ada pula yang dipaksa berbaring di atas ais.

Ada tahanan yang dipaksa meminum air kencing SB.

Ada pula tahanan yang dihalang berjam-jam daripada ke bilik air untuk kencing. Akibatnya dia mengalami penyakit tidak boleh kencing! Seorang tahanan dimasukkan paku ke dalam lubang zakarnya!

Seorang lagi dimasukkan jarum di bawah kukunya!

Kumpul najis, air kencing

Ada pula yang dipaksa mengumpulkan najis dan air kencingnya dalam dua buah plastik.

Semasa dalam bilik soal-siasat dia dipaksa memegang plastik najisnya di tangan kanan dan plastik air kencingnya di tangan kiri!

Terdapat juga tahanan yang dijolok juburnya dengan kabel telekom. Seorang lagi dipaksa menonggeng dan mengaku pernah diliwat oleh seorang tokoh politik terkemuka.

Kerana tidak mahu membuat pengakuan palsu, maka juburnya dijolok dengan sebatang paip getah!

Seorang tahanan dipaksa berbogel dan didudukkan di atas botol-botol kosong. Tujuannya agar muncung botol yang tidak bertutup itu masuk ke dalam juburnya!

Saya turut diancam hendak dijolok jubur saya oleh SB dengan menggunakan sebatang kayu kaki meja yang telah tertanggal!

Ada juga tahanan yang diacukan pistol oleh SB semasa soal-siasat.

Ditempeleng, diludah, disepak, ditendang, diterajang dan dipukul kepala dan hidung, itu semua perkara biasa!

Lebih parah biasanya tahanan yang diseksa begini digari kedua-dua belah tangannya ke belakang!

SB ludah ke dalam mulut tahanan

Ada tahanan yang dipaksa membuka mulutnya dan SB meludah ke dalam mulutnya. Sesudah itu ia dipaksa menelan air ludah SB itu!

Tahanan yang sama dicucuhkan dengan pemetik api bagi membakar janggutnya. Rakannya dicucuh bahagian-bahagian tertentu anggota badannya dengan api daripada rokok yang dihisap oleh SB penyoal-siasat!

Seorang tahanan dalam keadaan bogel telah dipukul bertalu-talu oleh SB dengan menggunakan surat khabar yang telah digulung-gulung padu.

Kemudian gulungan surat khabar itu dibakar dan api cuba dicucuh-cucuhkan ke kemaluan tahanan tadi.

Disimbah ke muka dengan air yang bercampur habuk rokok oleh SB juga adalah perkara biasa.

Ada tahanan yang dipaksa merangkak, berjalan itik dan lompat katak berjam-jam semasa dalam soal-siasat SB. Ada pula yang diperintahkan berenang di atas lantai bilik soal-siasat.

Dimaki dan ditengking sekuat-kuat hati bagai nak pecah telinga juga satu cara penyeksaan yang menyakitkan.

Apatah lagi jika yang ditengkingkan itu merupakan perkataan mencarut. Perkataan-perkataan kegemaran SB adalah F*c*, F*c*er dan Mother F*c*er!.

Belum dilaporkan perkataan Father digunakan ....

Tahanan wanita diancam rogol SB

Ada juga tahanan wanita yang diancam hendak dirogol oleh SB yang menyoal-siasat beliau.

Wanita yang sama diberi pilihan sama ada mahu dipukul dengan menggunakan batang besi atau batang kayu.

Bila batang kayu yang digunakan patah, satu lagi batang kayu digunakan untuk memukul sebelah kakinya.

Paling menyedihkan wanita ini dipukul dalam keadaan dia dipaksa berdiri sebelah kaki.

Seorang tahanan dimasukkan sebuah tong besi ke kepalanya. Tong itu kemudian dipukul bertalu-talu. Akibatnya mukanya bengkak, kening, hidung dan bibirnya luka berdarah dan gendang telinganya bagai nak pecah akibat hentaman yang berlaku kepada tong tadi!

Aksi anjing kencing

Sesudah itu ia diarahkan melakonkan aksi mengangkat sebelah kaki seperti seekor anjing yang memancutkan air kencing ke tiang! Kemudian kepalanya dimasukkan ke dalam mangkuk tandas dan SB mengepam tandas tersebut berkali-kali!

Seorang tahanan dipaksa minum sebotol penuh sos tomato semasa di soal-siasat!

Seorang lagi diarahkan menangkap seekor cicak yang terdapat dalam bilik soal-siasat.

SB mengerat-ngerat cicak tersebut dan memaksa tahanan tadi memakannya!

Ada pula tahanan yang dibogelkan dan disimbah air ke seluruh tubuhnya. Selepas itu ia diarahkan untuk meniarap dan menghirup serta menjilat air yang melimpah di atas lantai.

Aksi hubungan seks dengan isteri

Tidak kurang pula tahanan yang diarahkan menunjukkan bagaimana aksinya melakukan hubungan seks dengan isterinya.

Ada pula beberapa orang tahanan yang diarahkan berbogel dan mel*nc*p sehingga terpancar air m*ninya. Jika enggan melakukannya, mereka diancam untuk dicabut kuku!

Seorang tahanan dibogelkan di hadapan beberapa orang SB dan diberikan sebuku sabun dan sebaldi air. Arahannya: mel*nc*p!.

Seorang tahanan lain dipegang oleh beberapa orang SB bagi memaksanya menonggeng dan SB menanggalkan seluarnya. Dalam keadaan ini seorang SB membuka seluarnya dalam aksi untuk meliwat tahanan tersebut!.

Dicabut misai, bulu kening

Pada tahun 1980-an sekumpulan tahanan ISA telah diseksa dengan dicabut janggut, bulu misai, bulu kening dan bulu lubang hidung!

Tahanan wanita daripada kumpulan tersebut juga telah tidak dibenarkan membuang air kecil atau air besar dalam tandas yang bertutup pintunya. Pintu tandas mesti dibiarkan terbuka!

Seorang tahanan wanita lain yang datang bulan semasa dalam tahanan perlu menunjukkan di hadapan SB lampin wanitanya yang sudah kotor bagi mendapatkan bekalan lampin wanita yang baru!

SB syok hina ulama

SB juga cukup syok menghina golongan ulama dan ustaz semasa disoal-siasat. Ustaz-ustaz yang berserban dan berjubah semasa di luarlah yang amat suka mereka bogelkan ketika ditahan di bawah ISA.

Seorang pemimpin agama telah dicukur rambut, janggut, misai dan bulu keningnya!

Tidak cukup lagi, dikhabarkan bahawa segala jenis bulu yang terdapat pada anggota tubuhnya juga turut dilincinkan dengan pisau cukur!

Perihal kezaliman ISA di bawah Seksyen 73 tiada taranya.

Apa saja yang dilakukan oleh CIA, Mossad, KGB, Gestapo dan Savak semuanya sudah pun dilakukan oleh SB Malaysia! - [email protected] - mr

article asal

p/s: hanya satu saja ucapan yang sesuai daripada mulut naruto-san tentang SB ini....SB LAKNATULLAH!!!!
[ Telah diedit oleh: naruto-san pada 05-11-06 17:13 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

sailormoon
WARGA SETIA
Menyertai: 20.07.2005
Ahli No: 17423
Posting: 2621
Dari: Application Layer^__^

iraq   avatar


posticon Posting pada: 05-11-06 21:39


Betul lah..Macam dalam filem James Bond pulak...

Bookmark and Share

    


  Member Information For sailormoonProfil   Hantar PM kepada sailormoon   Quote dan BalasQuote

mawa
WARGA SETIA
Menyertai: 29.08.2004
Ahli No: 10790
Posting: 872
Dari: Atas Angin

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 08-11-06 00:41


elok sangatlah tu... ni dah nak masuk 2007 dah!!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For mawaProfil   Hantar PM kepada mawa   Quote dan BalasQuote

great_teacher
WARGA SETIA
Menyertai: 03.01.2004
Ahli No: 6195
Posting: 739
Dari: ...:::BANDAR DI RAJA MENUJU KE SERAMBI MAKKAH:::...

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 08-11-06 02:18


andaikata benar maklumat ini, kita mohon kepada Allah agar dipelihara semua umat Islam daripada hukum rimba ciptaan manusia ini. semoga Allah mengurniakan hidayah kepada semua yang terlibat dengan kekejaman dan kezaliman agar kembali ke pangkal jalan. semoga kesabaran dan ketabahan yang luar biasa untuk mereka yang berhadapan dengan kezaliman yang maha dasyat ini...Allahuakbarrr.............

Bookmark and Share

    


  Member Information For great_teacherProfil   Hantar PM kepada great_teacher   Pergi ke great_teacher's Website   Quote dan BalasQuote

rimbabara
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 03.03.2006
Ahli No: 23151
Posting: 3640
Dari: Ipoh

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 08-11-06 13:38


marah betul & tak suka betul Naruto-San ni dengan polis... banyak artikel menghentam polis... bukan semua polis begitu..mungkin ada segelintir atau kes2 terpencil polis yang salah guna kuasa...
tapi kebanyakkannya ikhlas berkhidmat kepada masyarakat...
dalam setandan pisang..tak semua buruk atau tak elok...
bukan saja profession polis...tapi bidang lain juga seperti doktor..ahli politik, peniaga, peguam dll...jangan cepat menghukum...
Jika ada apa hal berlaku ke atas Naruto San, polis juga akan diadu dan di buat report. Kadang sedih lihat polis yang jaga trafik yang sanggup berhujan panas demi menjaga trafik kadang-kadang buka puasa dekat jalan raya saja... Itu belum lagi kes yang terkorban semasa bertugas...dan meninggalkan keluarga tersayang...
Setiap kali anggota polis itu keluar bertugas, hanya iringan doa yang ada pada keluarga mengiringi pemergiannya....dan setiap kali habis bertugas dan balik rumah, hanya syukur dapat diucapkan..
kerjaya sebagai polis penuh dengan risiko...

Saya bukan kata saya setuju apa yang dilakukan polis diatas cuma kalau benar mereka melakukan perkara tersebut, mereka ni patut dihukum...cuma jangan sampai ianya mempengaruhi tanggapan kita terhadap polis secara keseluruhannya... berikaran terbuka..
Allah itu Maha Kaya...entah2 terjadi sesuatu peristiwa atau musibah ke atas kita dan ketika itu polis yang tolong kita..tak ke rasa malu sebab sebelum ini kita asyik kutuk polis saja...
Buka mata...buka hati....kenali diri....

p/s selalunya hanya tikus yang tak suka kucing,
     kucing yang tak suka anjing
     & org yang buat salah tak suka polis....
     Selalunyalah.....bukan semua... (secara normal)
     fikir2 kan lah....

maaf jika tersinggung...

Bookmark and Share

    


  Member Information For rimbabaraProfil   Hantar PM kepada rimbabara   Quote dan BalasQuote

narutomaster
Warga 2 Bintang
Menyertai: 21.09.2005
Ahli No: 19202
Posting: 46
Dari: Damansara

Johor  


posticon Posting pada: 08-11-06 14:26


boleh saya tahu dimana dimana naruto-san dapat maklumat ni,,,adakah berdasarkan kepada cerita - cerita orang,,,, perasaan @ seumpama dengannya.....kalau boleh maklumat tu biar lah kukuh baru boleh nak menghentam/protes....kalau setakat bagi komen tak bersasas.... tak baik tu... boleh dikira fitnah tu....
apapun saya agree dengan pendapat rimbabara tu.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For narutomasterProfil   Hantar PM kepada narutomaster   Quote dan BalasQuote

kembara_girl
WARGA SETIA
Menyertai: 09.08.2006
Ahli No: 25715
Posting: 408
Dari: jengka,Pahang

malaysia  


posticon Posting pada: 08-11-06 14:32


kalau betul lah...
terok tol ek..
tak sanggup saya nak baca habis...

Bookmark and Share

    


  Member Information For kembara_girlProfil   Hantar PM kepada kembara_girl   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 08-11-06 23:10


Pada 08-11-06 14:26 , narutomaster posting:

!!! QUOTE !!!

boleh saya tahu dimana dimana naruto-san dapat maklumat ni,,,adakah berdasarkan kepada cerita - cerita orang,,,, perasaan @ seumpama dengannya.....kalau boleh maklumat tu biar lah kukuh baru boleh nak menghentam/protes....kalau setakat bagi komen tak bersasas.... tak baik tu... boleh dikira fitnah tu....
apapun saya agree dengan pendapat rimbabara tu.....


:-) :-)

hhmm...kalau check balik kat akhir posting naruto-san....naruto-san ada saja sediakan link kepada article yang naruto-san ambik...siap disertakan dengan email penulis itu lagi.....

dan itulah yang naruto-san selalu buat sebelum2 ini....kalau ada apa-apa article yang naruto-san copy-and-paste....naruto-san sentiasa sediakan link kepada article berkenaan.

dan di akhir posting itu...yang ada tulis...P/S....itu adalah ulasan peribadi naruto-san.

wallahua'lam

p/s: untuk pengetahuan umum...penulis Saari Sungib itu....adalah salah seorang mangsa kekejaman akta ISA.
[ Telah diedit oleh: naruto-san pada 09-11-06 00:27 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 08-11-06 23:44


naruto-san tahu...ramai ahli ukhwah tak berapa minat tentang isu-isu kezaliman, isu rasuah, isu penyalahgunaan kuasa....sebab kebanyakkan berfikir...."aku tak suka politik"...."mana ada, semua itu fitnah pembangkang semata-mata"....."takkanlah pemimpin nak buat begitu kat rakyat"....."pemimpin maksum ok!!, kita tak boleh tegur mereka, mereka tahu apa yang mereka buat"

ramai yang hanya dengar berita sebelah pihak sahaja....bahkan percaya bulat2 berita daripada akhbar perdana....tak ada langsung perasaan curiga terhadap berite2 yang disiarkan dalam akhbar2 arus perdana....semua percaya bulat2.

cadangan dan nasihat naruto-san.....janganlah jadi seorang yang lurus bendul....jadilah seorang yang concern dan prihatin akan sesuatu perkara....jadilah muslim yang berani menyatakan kebenaran....kebenaran, kezaliman perlu dihighlightkan supaya org lain tidak tertipu atau terkene tipuan mereka.

jangan percaya sangat berite2 dalam akhbar arus perdana...yang kebanyakkannya kekadang berita yang diputar belit, berita yang tidak disiarkan penuh, disembunyikan beberapa fakta dan sebagainya.

cuba try dapatkan berita daripada pihak yang lain....contohnya....daripada akhbar2 berbahasa cina ke....daripada THE SUN ke...yang lebih telus dalam melaporkan berita.

wallahua'lam
[ Telah diedit oleh: naruto-san pada 09-11-06 00:11 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

mawa
WARGA SETIA
Menyertai: 29.08.2004
Ahli No: 10790
Posting: 872
Dari: Atas Angin

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 09-11-06 14:09


Hait!!! arigato...gozaimasu.

Bookmark and Share

    


  Member Information For mawaProfil   Hantar PM kepada mawa   Quote dan BalasQuote

hanif
Warga 4 Bintang
Menyertai: 09.10.2003
Ahli No: 4144
Posting: 300
Dari: muar

Johor  


posticon Posting pada: 09-11-06 14:43


kaji dulu sumber maklumatnya bior tepat!!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For hanifProfil   Hantar PM kepada hanif   Quote dan BalasQuote

eme86
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17258
Posting: 2024
Dari: Temerloh, Pahang.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 09-11-06 14:51


eemm....betul ke polis buat macam ini dekat tahanan yang ditahan... :roll: :-o


-----------------
Sungguh sukar perjalanan menuju MU, jadikanlah aku orang-orang yang bersyukur dan hampir dengan MU...


Bookmark and Share

    


  Member Information For eme86Profil   Hantar PM kepada eme86   Quote dan BalasQuote

qardhawi_jr
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.07.2005
Ahli No: 17517
Posting: 365

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 09-11-06 15:02


bila kita dengar cerita sebegini pasti timbul persoalan apakah ianya benar?...kesahihannya pula bagaimana?..ambil dari sumber yang boleh dipercayaikah??betul ke??dan lain-lain persoalan lagi........ini timbul sebab kita tidak pernah mengalaminya lagi....tiada pengalaman...

lebih baik kita dengar cerita dari orang2 yang berpengalaman seperti penulis artikel tersebut,saari urwah bekas presiden JIM,anwar ibrahim,syed husin ali.blablablabla..............

Bookmark and Share

    


  Member Information For qardhawi_jrProfil   Hantar PM kepada qardhawi_jr   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 09-11-06 22:22


email penulis berkenaan telahpun disertakan....so...kepada sesiapa yang masih ragu2 akan cerita yang disampaikan...ataupun berfikiran...."aku tak suka politik"...."mana ada, semua itu fitnah pembangkang semata-mata"....."takkanlah pemimpin nak buat begitu kat rakyat"....."pemimpin maksum ok!!, kita tak boleh tegur mereka, mereka tahu apa yang mereka buat" .....bolehlah rajin2kan tangan menulis email, berkenalan, bertanya khabar kepada saudara Saari Sungib.

dah agak dah....ramai yang tak percaya cerite2 daripada bekas tahanan ISA sendiri...maklumlah....kalau tanya pun nama seperti saari sungib, nik adli, nik abdullah arshad, burhanuddin al-helmy....tak ada siapa pun yang kenal kecuali yang betul-betul concern....tapi kalau tanya nama jeslina hashim, erra fazira, siti nurhaliza, mawi, datuk K, yusri, ronaldinho, shevchenko, david bekhem, berat pitt, schumacher, superman, spiderman ...confirm ramai yang kenal.

itulah akhir zaman....pelik tetapi benar....org yang bercakap benar dianggap berbohong......org yang buat baik dianggap jahat....pemimpin yang kelengtong rakyat pulak dianggap bercakap benar walhal itu semuanya gula2 politik dan pilihanraya....org yang sombong lagi bongkak serta mengamalkan rasuah pulak diangkat jadi pemimpin...contohnya si zakaria adun klang pengamal rasuah.
[ Telah diedit oleh: naruto-san pada 09-11-06 22:53 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

sahibul
Warga 4 Bintang
Menyertai: 25.09.2006
Ahli No: 26564
Posting: 257
Dari: Bumi ALLAH

malaysia  


posticon Posting pada: 10-11-06 00:13


apa kesahihan cerita ini?
adakah sekejam itu?
kalau orang bersalah..nak soal siasat,nak tanya lembut2 ye.."awak dah buat ke kesalahan ni"...kompem lah tak ngaku...!!!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For sahibulProfil   Hantar PM kepada sahibul   Quote dan BalasQuote

pharmaton
Warga 3 Bintang
Menyertai: 28.12.2005
Ahli No: 21480
Posting: 118
Dari: Kuantan

Pahang  


posticon Posting pada: 10-11-06 00:47


Pada 05-11-06 17:12 , naruto-san posting:

!!! QUOTE !!!


p/s: hanya satu saja ucapan yang sesuai daripada mulut naruto-san tentang SB ini....SB LAKNATULLAH!!!!


setuju!!!!

SB laknatullah!!!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For pharmatonProfil   Hantar PM kepada pharmaton   Quote dan BalasQuote

pharmaton
Warga 3 Bintang
Menyertai: 28.12.2005
Ahli No: 21480
Posting: 118
Dari: Kuantan

Pahang  


posticon Posting pada: 10-11-06 01:09


Pada 10-11-06 00:13 , sahibul posting:

!!! QUOTE !!!

apa kesahihan cerita ini?
adakah sekejam itu?
kalau orang bersalah..nak soal siasat,nak tanya lembut2 ye.."awak dah buat ke kesalahan ni"...kompem lah tak ngaku...!!!!


hello braderr!! tak tahu ke apa akta ISA itu??

ISA ini akta yang tahan org tanpa bicara. tak bawak tahanan ke mahkamah untuk dibuktikan kesalahan.

ada ke patut org yang tak dibuktikan kesalahan dikenekan seksaan2 seperti yang diceritekan di atas???

braderrr. budak kecik pun tahu nak beza mana yang kejam, mana yang tak kejam. org yang tak siuman pun tahu seksaan2 yang dikenekan itu semuanya kejam.

braderrr. Allah SWT kurniakan otak, gunakan otak itu untuk fikir baik buruk kekejaman yang dibuat.

Bookmark and Share

    


  Member Information For pharmatonProfil   Hantar PM kepada pharmaton   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 10-11-06 09:27


lorr,kat mana-mana negara dalam dunia ni pun ada juga pakai akta ni.memang betul,pmimpin pakai akta ni nak tahan mana-mana org yang mrka tak suka atas nama keselamatan negara.

Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

airbiru
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.01.2005
Ahli No: 13948
Posting: 52
Dari: Japan

japan  


posticon Posting pada: 10-11-06 09:39


Rashdin,

betul ke semua negara macam tu?

Bookmark and Share

    


  Member Information For airbiruProfil   Hantar PM kepada airbiru   Quote dan BalasQuote

sailormoon
WARGA SETIA
Menyertai: 20.07.2005
Ahli No: 17423
Posting: 2621
Dari: Application Layer^__^

iraq   avatar


posticon Posting pada: 10-11-06 11:23


Pada 10-11-06 09:39 , airbiru posting:

!!! QUOTE !!!

Rashdin,

betul ke semua negara macam tu?


Entah lah..Tapi yang pasti USA ada akta macam ISA yang mereka namakan Patriot Act..

Bookmark and Share

    


  Member Information For sailormoonProfil   Hantar PM kepada sailormoon   Quote dan BalasQuote

InginTahu
Warga 3 Bintang
Menyertai: 04.07.2006
Ahli No: 25067
Posting: 116
Dari: malaysia

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 10-11-06 11:53


dan di akhir posting itu...yang ada tulis...P/S....itu adalah ulasan peribadi naruto-san.

wallahua'lam

p/s: untuk pengetahuan umum...penulis Saari Sungib itu....adalah salah seorang mangsa kekejaman akta ISA.

maaf, ana tak kenal siapa Saari Sungip tu dengan lebih 'detail'..

cuma, jika BENAR apa yang dilakukan oleh SB itu terhadap tahanan mereka... ia sungguh amat menakutkan, kejam dan tiada perikemanusian langsung.. biarlah Allah swt yang membalas perbuatan mereka..

dan cuma, jika TIDAK BENAR(rekaan yang melampau) berita ini(tulisan dari penulis) bagaimana pula nasib 'org' yang menyebarkannya? pheww...

*saari sungip adalah salah seorang mangsa akta ISA... org lain pun mungkin boleh 'menjadi' seperti saari sungip... kemudian menulis sesuatu yang mungkin hanya sedikit tapi selebihnya hanya ditokok tambah agar lebih meyakinkan... entahlah... "menyatakan sesuatu yang tidak dilakukan.." berat tu...

apa khabar saudara naruto_san... sihat?


-----------------
"Ambil Tahu sesuatu perkara, tidak semestinya sibuk menjaga tepi kain orang-itu lebih baik dari menjadi kera sumbang!"


Bookmark and Share

    


  Member Information For InginTahuProfil   Hantar PM kepada InginTahu   Quote dan BalasQuote

RuMaishaaa

Menyertai: 22.05.2003
Ahli No: 749
Posting: 1276
Dari: Kg.Batu Muda, KL

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 10-11-06 14:42


:)

Praktikaliti yang dinyatakan oleh saudara pembuka adalah perkara yang betul-betul berlaku di seluruh dunia!ulangan seluruh dunia..bukan semuanya terjadi di Malaysia..tetapi, ISA memang menyeksakan pesalah yang dikatakan bersalah itu..

Berada dalam sel yang sempit..di situlah tempat makan..tempat tidur..di situlah tempat membuang air

Jika ISA tidak kejam..manakan pihak pembangkang dr dulu hingga kini berkempen :HAPUSKAN ISA?
rasionalnya di situ..

cuba imbas awal penubuhan ISA: Prof Zulkifli lantang menentang ISA.Lastly, mereka (Prof dan konco-konconya) yang dihumban ke ISA oleh Tunku ABdul Rahman. Atas sebab,menganggu ancaman peribadi dan negara pihak pemerintah

anda ingat pada operasi lalang? beratus orang dihumban ke ISa?
Bagaimana nasib mahasiswa pada edisi tahun 1997 yang lepas? dan banyak lagi peristiwa yang mungkin kita tak sedar atau buat-buat tak sedar..atau memang tak sedar tentang ketidak adilan AKTA ini..

kita tak nafikan..kerakusan segelintir SB dan polisi sahaja menggunakan kuasa sewenang-wenangnya..tetapi, mereka ini lah yang meranapkan institusi dan imej mereka yang terkenal dengan bersih,cekap dan amanah..ambil contoh;kisah ANwar Ibrahim..sungguh lucu proses pengadilannya..Beratus-ratus polis menerima rasuah..baik rasuah kecil atau banyak..tak percaya, cuba ronda malam-malam..kamu pasti akan bertemu situasi itu

:)

Bookmark and Share

    


  Member Information For RuMaishaaaProfil   Hantar PM kepada RuMaishaaa   Quote dan BalasQuote

Syafiyah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 09.10.2003
Ahli No: 4132
Posting: 50
Dari: Bangi

Perak  


posticon Posting pada: 10-11-06 18:20


Sedih...geram...Bayangkanlah kalau perkara ni berlaku pada keluarga dan saudara kita...
Semoga Allah membela nasib golongan yang dianayai dan diseksa ini....dan semoga Allah membalas apa yang telah mereka lakukan pada golongan yang dianayai dan diseksa ini....
Takbir! Allahuakbar!

Bookmark and Share

    


  Member Information For SyafiyahProfil   Hantar PM kepada Syafiyah   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 10-11-06 19:32


Pada 10-11-06 11:53 , InginTahu posting:

!!! QUOTE !!!

dan di akhir posting itu...yang ada tulis...P/S....itu adalah ulasan peribadi naruto-san.

wallahua'lam

p/s: untuk pengetahuan umum...penulis Saari Sungib itu....adalah salah seorang mangsa kekejaman akta ISA.

maaf, ana tak kenal siapa Saari Sungip tu dengan lebih 'detail'..

cuma, jika BENAR apa yang dilakukan oleh SB itu terhadap tahanan mereka... ia sungguh amat menakutkan, kejam dan tiada perikemanusian langsung.. biarlah Allah swt yang membalas perbuatan mereka..

dan cuma, jika TIDAK BENAR(rekaan yang melampau) berita ini(tulisan dari penulis) bagaimana pula nasib 'org' yang menyebarkannya? pheww...

*saari sungip adalah salah seorang mangsa akta ISA... org lain pun mungkin boleh 'menjadi' seperti saari sungip... kemudian menulis sesuatu yang mungkin hanya sedikit tapi selebihnya hanya ditokok tambah agar lebih meyakinkan... entahlah... "menyatakan sesuatu yang tidak dilakukan.." berat tu...

apa khabar saudara naruto_san... sihat?



tak kenal, maka tak cinta....siapa yang pernah jumpa family tahanan2 ISA, maka hanya mereka sajalah yang tahu dan faham bagaimana deritenya tahanan dan family2 mereka.

macam yang naruto-san tulis....naruto-san tak terkejut ramai yang tak kenal saari sungib, burhanuddin helmi, nik adli....sebab itu memang phenomena biasa akhir zaman.

compare cerita daripada seorang budak kecik dengan cerita daripada najib razak, hishamuddin tun hussein, paklah, zakaria daros, akhbar arus perdana....naruto-san lagi mempercayai cerita budak kecik daripada cerite2 pemimpin berkenaan....sebab pemimpin berkenaan memang dah maklum pandai berlakon...patut dapat anugerah pelakon terbaik semua pemimpin2 itu.

personally....naruto-san percaya cerita saari sungib itu.....kepada sesiapa yang tak percaya, ragu2.....bolehlh berbalas email dengan saudara saari sungib itu...rajinkan sikit tangan untuk kenal tahanan2 ISA.....jangan hanya rajin mentelaah info tentang artis2, pemain2 bola saja.

wallahua'lam

Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

fathurrahman
WARGA SETIA
Menyertai: 28.03.2006
Ahli No: 23783
Posting: 580
Dari: -

jordan   avatar


posticon Posting pada: 10-11-06 20:59


Pada 10-11-06 00:47 , pharmaton posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-11-06 17:12 , naruto-san posting:

!!! QUOTE !!!


p/s: hanya satu saja ucapan yang sesuai daripada mulut naruto-san tentang SB ini....SB LAKNATULLAH!!!!


setuju!!!!

SB laknatullah!!!!

mudah2 an laknat tersebut dikembalikan kepada yang selayaknya!

Abu Sufyan yang lebih separuh usianya menentang Islam & dakwah Rasulullah SAW, pada penghujung hayatnya menjadi org yang mempertahankan Islam. begitu juga dengan sahabat2 lain : Umar al-Khattab, Khalid al-Walid, 'Amr bin al-'Ash (ridhwanullah 'alaihim), kesemuanya menentang dakwah Nabi pada peringkat awal. tapi akhirnya jadi jaguh2 besar dalam sejarah Islam

siapa boleh duga, apa yang terjadi di masa depan? mudah saja kamu melaknat org, sudahlah dipukul rata semuanya. pernah kamu dengar Rasulullah SAW melaknat Abu Sufyan atau sahabat2 yang lain?

konon nak perjuangkan Islam, tapi akhlak tak mahu ikut Rasulullah. awal2 lagi dah fail!


-----------------
"Intellectuals solve problems; geniuses prevent them.." -Einstein


Bookmark and Share

    


  Member Information For fathurrahmanProfil   Hantar PM kepada fathurrahman   Pergi ke fathurrahman's Website   Quote dan BalasQuote

warissatulsina
Warga 1 Bintang
Menyertai: 06.10.2006
Ahli No: 26808
Posting: 34

blank   avatar


posticon Posting pada: 11-11-06 02:22


siapa boleh duga, apa yang terjadi di masa depan? mudah saja kamu melaknat org, sudahlah dipukul rata semuanya. pernah kamu dengar Rasulullah SAW melaknat Abu Sufyan atau sahabat2 yang lain?
betul tu.... serahkan saja kepada allah yang maha bijaksana lagi maha mengetahui segala rahsia ini... sesungguhny ALLAH BERSAMA ORANG yang BENAR apatah lagi mereka yang mempertahan kan agama allah..

Bookmark and Share

    


  Member Information For warissatulsinaProfil   Hantar PM kepada warissatulsina   Quote dan BalasQuote

GTF
WARGA SETIA
Menyertai: 19.05.2003
Ahli No: 519
Posting: 425
Dari: png

japan  


posticon Posting pada: 11-11-06 02:32


memang betul naruto-san cakap....kekejaman seperti tu tu dah lama jadi amalan biasa dalam sesi menyoal siasat mangsa-2 ISA (Ikut Suka Aku)...

Bookmark and Share

    


  Member Information For GTFProfil   Hantar PM kepada GTF   Pergi ke GTF's Website   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 11-11-06 08:12


Pada 10-11-06 20:59 , fathurrahman posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-11-06 00:47 , pharmaton posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-11-06 17:12 , naruto-san posting:

!!! QUOTE !!!


p/s: hanya satu saja ucapan yang sesuai daripada mulut naruto-san tentang SB ini....SB LAKNATULLAH!!!!


setuju!!!!

SB laknatullah!!!!

mudah2 an laknat tersebut dikembalikan kepada yang selayaknya!

Abu Sufyan yang lebih separuh usianya menentang Islam & dakwah Rasulullah SAW, pada penghujung hayatnya menjadi org yang mempertahankan Islam. begitu juga dengan sahabat2 lain : Umar al-Khattab, Khalid al-Walid, 'Amr bin al-'Ash (ridhwanullah 'alaihim), kesemuanya menentang dakwah Nabi pada peringkat awal. tapi akhirnya jadi jaguh2 besar dalam sejarah Islam

siapa boleh duga, apa yang terjadi di masa depan? mudah saja kamu melaknat org, sudahlah dipukul rata semuanya. pernah kamu dengar Rasulullah SAW melaknat Abu Sufyan atau sahabat2 yang lain?

konon nak perjuangkan Islam, tapi akhlak tak mahu ikut Rasulullah. awal2 lagi dah fail!



khalid al-walid mengetuai angkatan tentera makkah dalam perang uhud melawan kaum muslimin....dan ekoran kepintaran khalid al-walid jugaklah, tentera muslimin tewas dalam perang tersebut....

kalaulah ada sahabat berfikiran seperti fathurrahman..."ya Rasulullah, bagaimana nanti mereka yang kita akan berperang ini, akan masuk Islam pada masa akan datang....tidakkah kalau kita bunuh mereka dalam perang, membuatkan mereka tidak dapat peluk Islam nanti???"

abu suffian memeluk Islam sewaktu berunding dengan Rasulullah SAW sejurus sebelum pembukaan kota makkah oleh Rasulullah SAW....dalam selama waktu sebelum itu, abu sufian memerangi kaum muslimin dalam segenap bentuk termasuklah dalam peperangan.

adakah ada sahabat yang berkata "ya Rasulullah, patutkah kita berperang dan membunuh mereka (puak makkah)?? kalau kita tidak berperang, mungkin nanti di masa akan datang, mereka (puak makkah) akan memeluk Islam"

so....diambil kira kedua2 perumpamaan kejadian di atas.....Kenapa Rasulullah SAW tetap meneruskan untuk berperang dengan puak makkah???....tidakkah Rasulullah SAW jugak berfikiran dan berpandangan bahawa mereka daripada makkah akan memeluk Islam pada masa akan datang??...kalau bunuh mereka waktu perang, habislah peluang mereka untuk memeluk Islam.

adakah ada sahabat yang tahu bahawa khalid al-walid dan abu sufian akan memeluk Islam sehingga mereka berjaga-jaga & berwaspada sewaktu berperang supaya tidak tersengaja membunuh khalid dan abu sufian???

sejak daripada dulu hinggalah sekarang....yahudi pada pandangan umat Islam adalah musuh utama...bahkan ucapan YAHUDI LAKNATULLAH memang sinonim.....tapi adakah ianya membantutkan kaum yahudi untuk memeluk Islam, mengenal Allah SWT, mengiktiraf Rasulullah SAW sebagai Nabi akhir zaman???....tahu tak org yahudi jugak berpeluang untuk menjadi seorang Islam???....tahu tak terdpt jugak yahudi yang memeluk Islam sekarang ini???

janganlah anggap....Allah SWT jugak berfikir seperti manusia....jangan samakan Allah SWT dengan manusia....jangan samakan perancangan Allah SWT dengan cara manusia berfikir....

Urusan hidayah dan masa depan adalah urusan Allah SWT.

wallahua'lam
[ Telah diedit oleh: naruto-san pada 11-11-06 08:24 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

samudra
WARGA SETIA
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20847
Posting: 721
Dari: Tanah Melayu

stkitts_nevis   avatar


posticon Posting pada: 11-11-06 09:31


polis kena serang lagi :-di

tu lah polis Kenapa kau memilih kerjaya polis..Kenapa kau pilih nak jadi robot jadi alat untuk pemerintah..kau tada kerja lain ke polis ? aku nasihatkan kau orang-orang polis..berentilah jadi polis..cari kerja lain yang tak terlibat dengan sumpah seranah orang.

laknatullah untuk SB ...SEDAPNYA BAHASA..BANG KARTUN NARUTO_SAN!!!! SB ni ramai bang..dalam polis kalangan yang balik dari timur tengah pun ramai jadi SB . Ustaz pun ramai jadi SB..SEDAPNYA MULUT KAU.. kau kutuk polis macam tu ..kau silap sasaran . polis tu hanya alat dan robot..dibawah perintah seseorang....marah sangat naruto ni dengan polis..kau pernah ditahan polis ke ?..
atas tuduhan apa ? kau mencabul ke atau mencuri ? tentang ISA baik kau kutuk mahathir tua yang tengah beradu kat IJN tu..dialah yang menjadikan malaysia negara polis..dialah yang perkasakan ISA..DIALAH yang permainkan perundangan dan kehakiman dimalaysia..yang peliknyanya ramai orang politik warna hijau nak berbaik-baik dengan mahathir..kalau dulu kutuk mahathir dengan berbagai MAHA..sekarang terhegeh hegeh macam kambing jantan mengurat kambing betina..
kalau pak lah dikata orang sebagai lembik dan bodoh dan tak ada karisma..tapi pak lah tidak sejahat mahathir terhadap rakyat dan negara...

kalau nak menulis bab seksyen tu ..siasat dulu ye.biar betul.nanti kalau tersilap ada orang yang tahu ...maluuuuuuuuuuuu


laknat allah untuk orang yang layak menerimanya... :roll:



Bookmark and Share

    


  Member Information For samudraProfil   Hantar PM kepada samudra   Quote dan BalasQuote

sahibul
Warga 4 Bintang
Menyertai: 25.09.2006
Ahli No: 26564
Posting: 257
Dari: Bumi ALLAH

malaysia  


posticon Posting pada: 11-11-06 10:45


SB laknatullah!!!!

tu lah polis Kenapa kau memilih kerjaya polis..Kenapa kau pilih nak jadi robot jadi alat untuk pemerintah..kau tada kerja lain ke polis ? aku nasihatkan kau orang-orang polis..berentilah jadi polis..cari kerja lain yang tak terlibat dengan sumpah seranah orang.

polis tu hanya alat dan robot..



ANDA YANG KUTUK KUTUK POLIS NI MEMANG TAK TAHU NAK BERSYUKUR..POLIS NI BERSUSAH PAYAH NAK JAGA KEAMANAN,anda SEDAP2 tidur,POLIS BERJAGA.anda BERAYA,DIA TAK BERAYA..
APE2HAL,MINTA TOLONG POLIS...SEANDAINYA RUMAH anda KENA ROMPAK,JANGAN PANGGIL POLIS K...anda TAK SUKA,kenapa NAK MINTA TOLONG PULAK...
CAKAP TU BIAR lah BERFIKIR,BELAJAR tinggi-tinggi,TAPI FIKIRAN KUNO..

Bookmark and Share

    


  Member Information For sahibulProfil   Hantar PM kepada sahibul   Quote dan BalasQuote

sahibul
Warga 4 Bintang
Menyertai: 25.09.2006
Ahli No: 26564
Posting: 257
Dari: Bumi ALLAH

malaysia  


posticon Posting pada: 11-11-06 11:33


posticon Posting pada: 08-11-06 13:38

marah betul & tak suka betul Naruto-San ni dengan polis... banyak artikel menghentam polis... bukan semua polis begitu..mungkin ada segelintir atau kes2 terpencil polis yang salah guna kuasa...
tapi kebanyakkannya ikhlas berkhidmat kepada masyarakat...
dalam setandan pisang..tak semua buruk atau tak elok...
bukan saja profession polis...tapi bidang lain juga seperti doktor..ahli politik, peniaga, peguam dll...jangan cepat menghukum...
Jika ada apa hal berlaku ke atas Naruto San, polis juga akan diadu dan di buat report. Kadang sedih lihat polis yang jaga trafik yang sanggup berhujan panas demi menjaga trafik kadang-kadang buka puasa dekat jalan raya saja... Itu belum lagi kes yang terkorban semasa bertugas...dan meninggalkan keluarga tersayang...
Setiap kali anggota polis itu keluar bertugas, hanya iringan doa yang ada pada keluarga mengiringi pemergiannya....dan setiap kali habis bertugas dan balik rumah, hanya syukur dapat diucapkan..
kerjaya sebagai polis penuh dengan risiko...

Saya bukan kata saya setuju apa yang dilakukan polis diatas cuma kalau benar mereka melakukan perkara tersebut, mereka ni patut dihukum...cuma jangan sampai ianya mempengaruhi tanggapan kita terhadap polis secara keseluruhannya... berikaran terbuka..
Allah itu Maha Kaya...entah2 terjadi sesuatu peristiwa atau musibah ke atas kita dan ketika itu polis yang tolong kita..tak ke rasa malu sebab sebelum ini kita asyik kutuk polis saja...
Buka mata...buka hati....kenali diri....
SETUJU DENGAN RIMBABARA..MACAMNI lah BARU PROFESIONAL..
BUKA MINDA..JANGAN SEMPITKAN.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For sahibulProfil   Hantar PM kepada sahibul   Quote dan BalasQuote

pharmaton
Warga 3 Bintang
Menyertai: 28.12.2005
Ahli No: 21480
Posting: 118
Dari: Kuantan

Pahang  


posticon Posting pada: 12-11-06 16:38


Pada 11-11-06 02:22 , warissatulsina posting:

!!! QUOTE !!!

siapa boleh duga, apa yang terjadi di masa depan? mudah saja kamu melaknat org, sudahlah dipukul rata semuanya. pernah kamu dengar Rasulullah SAW melaknat Abu Sufyan atau sahabat2 yang lain?
betul tu.... serahkan saja kepada allah yang maha bijaksana lagi maha mengetahui segala rahsia ini... sesungguhny ALLAH BERSAMA ORANG yang BENAR apatah lagi mereka yang mempertahan kan agama allah..


pukul rata semua???

helllooo braderrr. mereka2 yang berlaku zalim dan kejam sajalah yang kena laknat. yang tak buat zalim, tak buat inaya mana kena laknat.

benda simple macam ini pun tak boleh fikir ke. budak kecik kat tadika pun boleh fikir. siapa buat, dialah yang bersalah.

takkan pengalaman 6 tahun sek. rendah, 5 tahun high school tak bekalkan ilmu berfikir macam ini. kalau macam ini, baik patah balik tadika belajar asas daripada awal. kot2 dah lupa.

braderrr. saya bukan macam kerajaan. pukul rata. tahan semua org yang tak bersalah dalam ISA, tak dibicarakan, tahan sampai bertahun2, bertindak kejam kepada mereka yang belum tentu bersalah.

macam yang sahabat naruto-san cakap dulu. kalau tak bersalah, Kenapa takut sangat dengan IPCMC.
[ Telah diedit oleh: pharmaton pada 12-11-06 16:40 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For pharmatonProfil   Hantar PM kepada pharmaton   Quote dan BalasQuote

zubaidah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 06.10.2003
Ahli No: 4059
Posting: 280
Dari: TerenGGanu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 12-11-06 16:44


:-) Bismillahirrahmanirrahim...

bawak2 lah bersabar...jangan gaduh2, tak baik..mungkin juga ada kebenarannya...kita tak tahu...
manusia ni banyak kerenahnya..

wallahua'lam...


-----------------
TUHAN, terimalah aku...semoga Allah selamatkan kita daripada segala kejahatan yang berada di langit dan di bumi...


Bookmark and Share

    


  Member Information For zubaidahProfil   Hantar PM kepada zubaidah   Pergi ke zubaidah's Website   Quote dan BalasQuote

fathurrahman
WARGA SETIA
Menyertai: 28.03.2006
Ahli No: 23783
Posting: 580
Dari: -

jordan   avatar


posticon Posting pada: 12-11-06 17:52


Pada 11-11-06 08:12 , naruto-san posting:

!!! QUOTE !!!


khalid al-walid mengetuai angkatan tentera makkah dalam perang uhud melawan kaum muslimin....dan ekoran kepintaran khalid al-walid jugaklah, tentera muslimin tewas dalam perang tersebut....

kalaulah ada sahabat berfikiran seperti fathurrahman..."ya Rasulullah, bagaimana nanti mereka yang kita akan berperang ini, akan masuk Islam pada masa akan datang....tidakkah kalau kita bunuh mereka dalam perang, membuatkan mereka tidak dapat peluk Islam nanti???"

abu suffian memeluk Islam sewaktu berunding dengan Rasulullah SAW sejurus sebelum pembukaan kota makkah oleh Rasulullah SAW....dalam selama waktu sebelum itu, abu sufian memerangi kaum muslimin dalam segenap bentuk termasuklah dalam peperangan.

adakah ada sahabat yang berkata "ya Rasulullah, patutkah kita berperang dan membunuh mereka (puak makkah)?? kalau kita tidak berperang, mungkin nanti di masa akan datang, mereka (puak makkah) akan memeluk Islam"

so....diambil kira kedua2 perumpamaan kejadian di atas.....Kenapa Rasulullah SAW tetap meneruskan untuk berperang dengan puak makkah???....tidakkah Rasulullah SAW jugak berfikiran dan berpandangan bahawa mereka daripada makkah akan memeluk Islam pada masa akan datang??...kalau bunuh mereka waktu perang, habislah peluang mereka untuk memeluk Islam.

adakah ada sahabat yang tahu bahawa khalid al-walid dan abu sufian akan memeluk Islam sehingga mereka berjaga-jaga & berwaspada sewaktu berperang supaya tidak tersengaja membunuh khalid dan abu sufian???

sejak daripada dulu hinggalah sekarang....yahudi pada pandangan umat Islam adalah musuh utama...bahkan ucapan YAHUDI LAKNATULLAH memang sinonim.....tapi adakah ianya membantutkan kaum yahudi untuk memeluk Islam, mengenal Allah SWT, mengiktiraf Rasulullah SAW sebagai Nabi akhir zaman???....tahu tak org yahudi jugak berpeluang untuk menjadi seorang Islam???....tahu tak terdpt jugak yahudi yang memeluk Islam sekarang ini???

janganlah anggap....Allah SWT jugak berfikir seperti manusia....jangan samakan Allah SWT dengan manusia....jangan samakan perancangan Allah SWT dengan cara manusia berfikir....

Urusan hidayah dan masa depan adalah urusan Allah SWT.

wallahua'lam


yang Rasulullah perangi tu, kafir musyrikin atau Islam?

zionis yahudi tu, kafir atau Islam?

yang Allah laknat dalam Quran tu, kafir atau Islam?

majoriti SB yang kamu laknat tu pulak, kafir atau Islam?

akal Allah dah beri elok-elok, fikirlah. nak perjuangkan Islam, ambil keseluruhan. bukan cedok sikit & buang yang lain. perbaiki akhlak kamu (& yang seangkatan) tu dulu, sebelum nak perbaiki org lain



-----------------
"Intellectuals solve problems; geniuses prevent them.." -Einstein


Bookmark and Share

    


  Member Information For fathurrahmanProfil   Hantar PM kepada fathurrahman   Pergi ke fathurrahman's Website   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 12-11-06 19:14


setuju dengan saudara pharmaton.

semoga Allah SWT merahmati dan mencucuri rahmat allahyarham Prof. Zulkifli Muhammad selaku peneraju kepada usaha menghapuskan akta kejam ISA....dan semoga usaha allahyarham untuk menghapuskan ISA di awal penubuhannya dikenang dan diteruskan oleh kita yang bencikan kekejaman.

dan semoga mereka2 yang berlaku kejam, setuju dengan akta ISA yang tidak berperikemanusiaan, diberi hidayah atau dibalas setimpal dan selayaknya oleh Allah SWT....amin.

wallahua'lam

Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 12-11-06 22:33


Pada 10-11-06 11:23 , sailormoon posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-11-06 09:39 , airbiru posting:

!!! QUOTE !!!

Rashdin,

betul ke semua negara macam tu?


Entah lah..Tapi yang pasti USA ada akta macam ISA yang mereka namakan Patriot Act..





haa kan dah cakap cma name saja lain tapi cara sama saja

Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

fathurrahman
WARGA SETIA
Menyertai: 28.03.2006
Ahli No: 23783
Posting: 580
Dari: -

jordan   avatar


posticon Posting pada: 13-11-06 15:02


"Bukanlah seorang mu'min yang suka mengutuk, melaknat, mencarut, dan mencaci." (Sahih Sunan Tirmidzi, no.: 1977)

"Tidaklah manusia dihumbankan mukanya ke dalam api neraka melainkan disebabkan hasil kerja lidah mereka. (Sahih Sunan Tirmidzi, no.: 2616)



-----------------
"Intellectuals solve problems; geniuses prevent them.." -Einstein


Bookmark and Share

    


  Member Information For fathurrahmanProfil   Hantar PM kepada fathurrahman   Pergi ke fathurrahman's Website   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 14-11-06 02:07


untuk membaca cerita seterusnya tentang penderitaan semasa berada dalam tahanan ISA...sila click kat link di bawah....ianya cerita details tentang kehidupan tahanan2 kem tersebut.

Sengsara Kem Kamunting

wallahua'lam
[ Telah diedit oleh: naruto-san pada 14-11-06 02:09 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

samudra
WARGA SETIA
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20847
Posting: 721
Dari: Tanah Melayu

stkitts_nevis   avatar


posticon Posting pada: 15-11-06 14:54


tak berapa sedih lah naruto-san..cerita zainab alghazali aljuaili lagi sedih..

ada orang PM aku dan tuduh aku SB..bedosa tau tuduh orang tanpa bukti..

Kenapa mereka ditahan dibawah ISA ? sesaja polis nak tahan ke...cuba tanya Kenapa 26 juta lagi rakyat malaysia tidak ditahan ISA ? ye lah hamba percaya didalam kem tahanan tu serbaneka keganasan boleh berlaku...kerana kita tak berjaya menghapuskan ISA dan menghadkan peraturan ISA..jadi cuba lah elakkan diri kita dari masuk kedalam kurungan ISA...

Bookmark and Share

    


  Member Information For samudraProfil   Hantar PM kepada samudra   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 15-11-06 20:30


whateverlah samudra....kalau anda tidak sedih, tak terasa pedihnya seksaan saudara Islam sendiri dalam ISA....ditahan tanpa bukti dan bicara....itu menandakan samudra tidak prihatin terhadap saudara seIslam disekeliling anda....org tua2 cakap....itu maksudnya hati dah kematu.

takpelah...yang penting...hari ini dalam paper utusan....Majlis Peguam menyokong penubuhan IPCMC...dalam laporan tersebut....majlis berkenaan menyatakan:

!!! QUOTE !!!

‘‘Penubuhan IPCMC perlu untuk meleraikan tanggapan orang ramai mengenai pencabulan hak asasi manusia dan amalan kerja yang tidak efektif yang telah mencemarkan imej polis,” katanya kepada pemberita selepas penyerahan memorandum berkenaan.

Dalam perkembangan sama, Yang Poh berkata, dokumen tersebut juga merupakan tanda sokongan organisasi berkenaan terhadap usaha Perdana Menteri untuk membuat pembaharuan terhadap pasukan polis.


Majlis Peguam serah memorendum sokong IPCMC

diharap...jika terlaksananya IPCMC ini....semua polis, SB, si kepala merah, bos2 mereka..... yang terbukti melanggar hak asasi manusia, hak rakyat malaysia, bertindak kejam dan mengenakan seksaan terhadap tahanan2 yang belum terbukti bersalah oleh pihak mahkamah......dibawa ke muka pengadilan dan dikenekan hukuman yang setimpal.

diharap selepas ini....hak asasi manusia, hak rakyat malaysia....akan dikembalikan

wallahua'lam

link ke laporan berita utusan :
[ Telah diedit oleh: naruto-san pada 15-11-06 20:54 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 16-11-06 00:10


ala naroto san,buat apa nak gaduh dengan org KEPALA BATU,

ISA dah terang-terang kejam,masih juga nak di bela,tidak kira siapa yang memperkenalkan ISA tu,sama ada MAHATHIR,TAR, ISA tetap juga zalim..

kalau lah pak lah tu betul-betul baik,kenapa dia budak hapuskan sahaja ISA tu??

kerana tahan org yang tidak berdosa,ada tahanan yang mempunyai anak,isteri..ditinggalkan paling minimum 2 tahun, tidak kasihan ke?sapa mahu kasi makan,minum,pendidikan,tempat bermanja dengan ayah mereka???sapa??


samudera,cuba kau bayangkan mak bapak kau sedang duduk dirumah,tiba-tiba ditahan 2 tahun dalam ISA,kau gembira ke???kau boleh kata 'cerita zainab alghazali aljuaili lagi sedih'??..


apa yang kau tau tentang penderitaan org samudera??kau rasa baru kau tahu...baru-baru ni cikgu aku di TAWAU SABAH ditahan bawah ISA,dituduh jadi militan,lah..apa lah..kasihan tau family dia..

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

samudra
WARGA SETIA
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20847
Posting: 721
Dari: Tanah Melayu

stkitts_nevis   avatar


posticon Posting pada: 16-11-06 09:17


tu lah aku kata..hindarkan diri kamu dari tersungkur kekandang ISA...Aku tak kata bahawa aku tak bersimpati dengan tahanan isa..dan aku hanya kata cerita tahanan cerita tahanan isa tidak sedahsyat apa yang berlaku terhadap zainab alghazali...kenal ke siapa zainab alghazali aljuaili..ini kisah benar mujahid ikhwan muslimin ..ditahan dipenjara Jamal Naseer DIMESIR..bukan sekadar cerita..dia berjuang untuk ugama..diseksa dalam penjara melebihi kemampuan manusia dan wanita..

satu penilain atau rombakan semula terhadap akta keslamatan dalam negeri perlu dikaji semula..betul ke negara tidak berhajat lagi kepada akta tersebut..akta tersebut juga telah banyak berjasa semasa darurat..ajaran sesat..dan ancaman terhadap negara..mungkin hari ini kita kata tak perlu langsung akta tersebut...siapa boleh bagi jaminan bahawa tiada lagi ancaman seperti dahulu ..perlukan tindakan cepat dan tegas...sesiapa yang memerintah negara pun akan berfikir beribu kali sebelum bertindak menghapus atau menggubal undang2 baru...bagi aku ..tak hairan Kenapa ISA masih kekal,,IPMC tidak tertubuh..dan aku yakin IPMC tak akan tertubuh selagi tidak mendapat persetujuan poilis..kerana implikasinya polis yang akan tanggung..

mungkin ada cara lain..atau nada yang lebih lembut ..bukan dengan ugutan dan ancaman..bukan menampakkan sangat jika penubuhan tersebut boleh menggugat kedudukan dan kemampuan pihak lain..

cukup lah kita menuduh dan mengutuk pak lah tentang ISA..ingat tu.. pak lah belum lagi sumbat orang dalam isa..pak lah dah lepaskan ramai tahanan isa..Kenapa sibuk lagi pertikaikan niat ikhlas ke tak ikhlas..kena tahu lah...pak lah ada kuasa juga untuk menahan terus tahanan tersebut..pak lah lepas pun kita kutuk..pak lah kurung pun terus kita kutuk....apa yang kita nak sebenarnya..atau sekadar nak cari kesalahan buat modal bercakap politik murahan..

hehe..kepala batu..alhamdullilahhh..sekurangnya aku ada pendirian..sekurangnya kerjaya aku menjaga keselamatan negara..dan aku bangga jika aku mati untuk ugama negara dan bangsa ku..
ayahbonda ku adalah warganegara yang baik..jadi ..dia tak akan masuk isa..

jangan tuduh aku kepala munafik sudah lah..
:-D



Bookmark and Share

    


  Member Information For samudraProfil   Hantar PM kepada samudra   Quote dan BalasQuote

samudra
WARGA SETIA
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20847
Posting: 721
Dari: Tanah Melayu

stkitts_nevis   avatar


posticon Posting pada: 16-11-06 09:25


satu lagi...nak menghapuskan sesuatu akta dan undang-undang negara , tidak semudah menghapuskan nyamuk dengan ridsect..

Bookmark and Share

    


  Member Information For samudraProfil   Hantar PM kepada samudra   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 16-11-06 10:05


Pada 16-11-06 09:25 , samudra posting:

!!! QUOTE !!!

satu lagi...nak menghapuskan sesuatu akta dan undang-undang negara , tidak semudah menghapuskan nyamuk dengan ridsect..

samudra, nak bunuh nyamuk guna ridsect pun dah susah oo, nyamuk2 sekarang dah semakin kebal, at least anda kena guna MORTEIN KNOCKDOWN! :-D

!!! QUOTE !!!

satu penilain atau rombakan semula terhadap akta keslamatan dalam negeri perlu dikaji semula..betul ke negara tidak berhajat lagi kepada akta tersebut..akta tersebut juga telah banyak berjasa semasa darurat..ajaran sesat..dan ancaman terhadap negara..mungkin hari ini kita kata tak perlu langsung akta tersebut...siapa boleh bagi jaminan bahawa tiada lagi ancaman seperti dahulu ..perlukan tindakan cepat dan tegas...

akta tersebut dah banyak berjasa kepada negara? betul ke dah banyak berjasa, atau dah banyak menindas? :-?

tinggal dulu bab berjasa ke tak ni, cuba nilai ISA ni selari ke tidak dengan Islam. sejak bila orang Islam boleh tuduh dan tahan orang tanpa bukti ni, wajib ke tidak pembuktian sebelum tuduhan dilemparkan?

zaman Nabi s.a.w. dulu lagi banyak ancaman dari apa yang kita alami sekarang, tak ada pula Nabi perkenalkan ISA, tau Kenapa, sebab ia tidak menepati hukum syarak dan bertentangan dengan perintah Allah s.w.t. dalam Al-Quran supaya kita MEMBUKTIKAN.

kaedah fiqh: al-aslu bara'atul-zimmah: asal setiap orang bebas dari apa-apa tanggungan. selagi kita tak dibuktikan bersalah maka kita tak bersalah, itu prinsip Islam.

Nik Adli tu, dulu beliau pernah ikut perjuangan jihad di afghanistan menentang kaum kuffar, mempertaruhkan nyawa untuk agama Islam, meminta ibu bapanya mendoakan agar beliau syahid di medan perang, tapi bila kembali ke Malaysia, dia ditahan tanpa bukti dan tanpa perbicaraan, adilkah undang2 sebegini?

saudara fikir sendiri adil ke tidak, berjasa ke menindas, wassalam.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|
[ Telah diedit oleh: ibnu_musa pada 16-11-06 10:16 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

samudra
WARGA SETIA
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20847
Posting: 721
Dari: Tanah Melayu

stkitts_nevis   avatar


posticon Posting pada: 16-11-06 12:22


ibnu_moses is cominggggggggggg...

common law yang malaysia pakai sekarang ni selari ke dengan islam ? undang2 keluarga islam dimahkamah syariah selari ke dengan islam seratus peratus ? bank2 muamalat dan apo2 lah yang berkaitan dengan ekonomi negara sekarang ni selari ke dengan islam ? orang2 yang sibuk dengan IPMC dan ISA tu ..dalam otak dan buku mereka ada selari ke dengan islam ? mereka bercita2 nak ganti dengan hukum dan akta islam ke ?

Kita saya dan saudara berjuang lah tegakkan islam daulahkan islam dimalaysia..supaya kita tidak terkial-kial mencari penyelsian..
penindasan dimana-mana saudara..perbankan yang berjenama muamalat ..mudrabah..entah apo lagi nama..saudara rasa tak menindas ke..telus ke..baik seperti iklan mereka ke...

tak perlu saudara tanya saya..selari ke tidak dengan islam..kita dah tahu jawapannya....apa yang saya maksudkan dengan ISA..bukanya saya menyokong seratus peratus..cuma sebagai jalan yang ada sekarang .selagi islam tidak didaulahkan..walau apa pun akta dan undang-undang dicipta tidak akan memberi penyelsian dan kepuasan kepada penghuni bumi.atau saudara punya akta alternetif lain yang lebih berkesan...jangan hanya kita pandai mencantas pokok yang jahat,,jadilah juga orang yang pandai menanam pokok yang baik ,,atau sekurangnya pohon yang rimbun untuk berteduh..jangan bercakap tentang hukum islam disini kerana kita tahu kita tak mampu melakukannya..kecuali ..berlaku apa yang seperti saudara dan saya inginkan ..kita tukar kerajaan.. itupun kalau kerajaan tu betul-betul inginkan islam dan yakin dengan undang2 islam..

tentang nik adli...saya bersimpati dengannya dan keluarganya..saya selalu berulang alik kerumahnya pulau melaka...sebagai orang pencari ilmu bukan SB tau..kesnya saya ada care sikit-sikit.setakat ambil tahu.no komen.itu diluar kemampuan saya...ISA & ISO katakan..


Yesss..ISA memang berjasa juga..caranya tersendiri..seperti berjasanya Adolf Hitler kepada dunia dan ummat arab dan orang2 islam kerana membunuh berjuta yahudi....thankss Hitlerrr...Thanks ISA ...kerana berjaya mengekang komuniss..ular yang sunat dibunuh itu juga ada pekdahnya kepada alam kan ?

ISA ketara disalahgunakan semasa era Che Det..kan lebih baik kalau saudara saman che det..humban dia kedalam penjara..tumbuk muka dia biar biru..atau saudara dah berpakat maafkan dia..? saudara tahu tak mahathir berpura2 sakit masuk ijn sebab takut nak masuk persidangan umno ...perangai dia dikatakan sama dengan anwar ibrahim cederakan diri dalam sel..kekke

sudara ibnu_moses..kita khilaf dalam masalah pendapat dan bukan yang membabitkan akidah..saya respek terhadap saudara dalam masalah ugama.banyak paste dan pandangan saudara saya simpan.saudara telah banyak memberi ilmu kepada saya .terima kasih..tapi saya rasa dalam masalah keselamatan negara.. banyak perkara yang saya tahu saudara tidak tahu langsung..dan kalau saudara tahupun ...jauh simpangnya dari perkara sebenar.

"TIADA KEBEBASAN BAGI MANUSIA YANG HIDUP TANPA RAHSIA"
shikhnnn ..
shibakhni due elama..
baakhta khom dusobakhe yahh ,,kumahkhh igon mokhhh..


;-) ;-) :lol: :lol: :lol:



Bookmark and Share

    


  Member Information For samudraProfil   Hantar PM kepada samudra   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 23-11-06 23:09


Satu lagi bukti Malaysia negara polis    
Thu | Nov 23, 06 | 02:57:03 PM
Oleh Abdul Aziz Mustafa

KUALA LUMPUR, 23 Nov (Hrkh) - Kenyataan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa negara ini sebenarnya negara polis semakin terbukti apabila penulis buku politik, Syed Hussein Alattas yang lebih dikenali sebagai Nujum Pak Belalang, diserbu oleh sekumpulan tiga orang pegawai polis berpangkat Inspekter dan beberapa orang pengawal keselamatan di PWCT, pada 14 November 2006.
Menceritakan perkara itu dalam blognya, bekas Ahli Parlimen Parit Sulong, Dato' Ruhanie Ahmad berkata: "Sebabnya kecil saja! Pak Habib yang duduk-duduk menghirup secawan kopi, telah meletakkan beberapa jilid buku tulisannya yang terbaru di atas meja di kedai kopi berkenaan di sekitar PWTC.

"Tiba-tiba, kata Pak Habib kepada www.kuda-kepang.blogspot.com, beliau pun diserbu oleh tiga pegawai polis beruniform dan beberapa pegawai keselamatan PWTC".

Pegawai-pegawai polis berkenaan, kata beliau, meminta Syed Hussein menghentikan penjualan buku politik di sekitar PWTC. Bagaimanapun, penulis itu enggan mematuhi permintaan itu.

Sebaliknya, kata Ruhanie lagi, Syed Hussein meminta pegawai-pegawai berkenaan memberitahu beliau, berasaskan peruntukan undang-undang manakah seseorang itu dilarang menjual buku-buku politik di sekitar PWTC sewaktu Perhimpunan Agung Umno.

Penulis itu juga menyatakan dengan tegas kepada pegawai-pegawai polis berkenaan, selagi mereka tidak dapat menyatakan undang-undang yang khusus, beliau akan terus menjual bukunya di PWTC.

Malah, menurut Ruhanie, penulis itu menegaskan kepada pegawai-pegawai polis terbabit: “Saya rela disumbatkan ke penjara. Saya dah berumur 66 tahun. Biarlah saya menghabiskan sisa hidup saya di penjara.”

Oleh kerana mereka tidak dapat menyatakan peruntukan undang-undang yang melarang penjualan buku-buku politik di sekitar PWTC sewaktu perhimpunan itu, pegawai-pegawai polis itu pun beredar meninggalkan Syed Hussein

Ketika menceritakan peristiwa itu kepada Ruhanie, penulis itu berkata: “Kalau apa yang berlaku bukannya bukti police state (negara polis), saya tak taulah apa nak kata lagi.”

Arahan supaya buku-buku politik tidak boleh dijual di sekitar PWTC sewaktu Perhimpunan Agung Umno bermula tahun 2005.

Dalam perhimpunan tersebut baru-baru ini, sebuah buku politik oleh Sayuti Omar dan dua buku tulisan blogger Dato' A. Kadir Jasin dan Raja Petra Kamaruddin, turut disekat daripada dijual di PWTC.

"Pokok persoalan kepada kejadian di atas adalah: siapakah yang sebenarnya mengeluarkan arahan berkenaan? Adakah Presiden Umno tahu mengenainya?" Ruhanie bertanya.

article asal

Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.164763 saat. Lajunya....