Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 19-11-2017  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Semua masalah boleh diselesaikan dengan cemerlang, asalkan kita menumpukan pada penyelesaian, bukan pada masalah. Allah SWT menyertakan penyelesaian untuk setiap masalah.
-- Kang Razzi Armansur

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: tj
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43038

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 16
Ahli: 0
Jumlah: 16




  Yang Masuk Ke Sini
tj: 8 hari yang lalu
aye: 10 hari yang lalu
NisaAdDeen: 33 hari yang lalu
RijaludDeen: 33 hari yang lalu


Jejak Ukhwah
Topik: BAGAIMANA NAK CARI GADIS yang BAIK....


Carian Forum

Moderator: Admin, halesolurun_84
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Jejak Ukhwah
    »» BAGAIMANA NAK CARI GADIS yang BAIK....

Please Mendaftar To Post

Mukasurat 3 Of 5

Go To Page: 1 · 2 · 3 · 4 · 5  
Jump To Page:

Oleh BAGAIMANA NAK CARI GADIS yang BAIK....

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 02-04-06 12:31


Cari sajalah kat mana-mana...semua baik I.Allah...tapi kena bijak untuk bimbing mereka jadi baik...kan lelaki pemimpin....nak cari baik sangat la ni...kena baiki diri dululah...

Bookmark and Share

  


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

ismi_atikah
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 14.12.2003
Ahli No: 5678
Posting: 4147
Dari: bumi ALLAH

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 10-04-06 13:59


salam...
tak habis lagi topik ni upernyer...
teruskan usaha anda... muga ketemu..

wallahu'alam..
salam..

Bookmark and Share

  


  Member Information For ismi_atikahProfil   Hantar PM kepada ismi_atikah   Quote dan BalasQuote

sutera_puteh
Warga 2 Bintang
Menyertai: 05.04.2006
Ahli No: 23993
Posting: 61
Dari: melaka

Melaka  


posticon Posting pada: 10-04-06 18:49


jodoh pertemuan ditakdir kan Allah...

wanita yang baik untuk lelaki yang baik,lelaki yang baik adalah untuk wanita yang baik...

Bookmark and Share

  


  Member Information For sutera_putehProfil   Hantar PM kepada sutera_puteh   Quote dan BalasQuote

mdfakhri
WARGA SETIA
Menyertai: 25.03.2006
Ahli No: 23701
Posting: 1082
Dari: Terengganu Darul Iman

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 14-04-06 20:36


Pada 23-02-05 14:40 , wafa_mawaddah posting:

!!! QUOTE !!!

muslimat yang baik untuk muslimin yang baik...


sokong 150%
kita kena ubah diri kita dulu,
baru la Kalau nak berangan dapat yang baik..

:-)
:-)


-----------------
http://www.zazizukeropok.blogspot.com

SeKalI AnDa TeRjAtUh,jaNgAn JatUh uNtuK BeRkaLi-KaLi


Bookmark and Share

  


  Member Information For mdfakhriProfil   Hantar PM kepada mdfakhri   Quote dan BalasQuote

Masyira
Warga 2 Bintang
Menyertai: 31.10.2005
Ahli No: 20190
Posting: 66
Dari: IIUM

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 14-04-06 21:08


hmm...saya rasa cari gadis yang tak pernah keluar rumah..hanya keluar untuk perkara penting...=)suci taw..hehe..

Bookmark and Share

  


  Member Information For MasyiraProfil   Hantar PM kepada Masyira   Quote dan BalasQuote

shattir
Warga 4 Bintang
Menyertai: 15.02.2006
Ahli No: 22741
Posting: 167
Dari: bumi Allah

georgia  


posticon Posting pada: 14-04-06 21:19


Pada 14-04-06 21:08 , Masyira posting:

!!! QUOTE !!!

hmm...saya rasa cari gadis yang tak pernah keluar rumah..hanya keluar untuk perkara penting...=)suci taw..hehe..


wah..saya setujulah.. :-di :-di

Bookmark and Share

  


  Member Information For shattirProfil   Hantar PM kepada shattir   Quote dan BalasQuote

aisyahusna
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.02.2006
Ahli No: 23069
Posting: 62
Dari: perak

malaysia  


posticon Posting pada: 14-04-06 22:30


Pada 14-04-06 21:08 , Masyira posting:

!!! QUOTE !!!

hmm...saya rasa cari gadis yang tak pernah keluar rumah..hanya keluar untuk perkara penting...=)suci taw..hehe..


Mana lah nak cari gadis sebegini zaman sekarang... satu dalam sejuta..


-----------------
Kekayaan pada lapangnya hati..
Rupawan pada indahnya budi..
Bangsawan pada kerendahan diri..
yang sering sujud di telapak Ilahi..


Bookmark and Share

  


  Member Information For aisyahusnaProfil   Hantar PM kepada aisyahusna   Quote dan BalasQuote

pejuang_syahid
Warga Rasmi
Menyertai: 11.04.2006
Ahli No: 24114
Posting: 4
Dari: ipoh

Perak   avatar


posticon Posting pada: 14-04-06 22:39


nak cari gadis yang baik senang saja formula dia...tarbiyahlah diri jadi lelaki yang baik....pasti ALLAH akan gandingkan kita dengan gadis yang baik...itu janji ALLAH..dan ALLAH tak akan mungkirinya...rujuk surah An-Nur ayat 26

Bookmark and Share

  


  Member Information For pejuang_syahidProfil   Hantar PM kepada pejuang_syahid   Quote dan BalasQuote

Atif_Haziq
Warga 4 Bintang
Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13220
Posting: 203
Dari: اللذي بركنا حوله

Terengganu  


posticon Posting pada: 14-04-06 22:41


cari kat kampung2...
ha,mesti ramai punya...

Bookmark and Share

  


  Member Information For Atif_HaziqProfil   Hantar PM kepada Atif_Haziq   Quote dan BalasQuote

emannur
Warga Rasmi
Menyertai: 11.04.2006
Ahli No: 24127
Posting: 6
Dari: Kajang, Selangor

Selangor  


posticon Posting pada: 14-04-06 23:08


Assalamualaikum wbt...
Yang penting apabila kita memperbaiki diri yakni berhijrah elakkkanlah kerana wanita..... Berhijrahlah kerana Allah... Rasulullah...

Bookmark and Share

  


  Member Information For emannurProfil   Hantar PM kepada emannur   Quote dan BalasQuote

tudung_kelabu
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.08.2005
Ahli No: 18250
Posting: 234
Dari: sha aramu

Kelantan  


posticon Posting pada: 14-04-06 23:50


***********************
cari kat ukhwah.com..:di

*********************

Bookmark and Share

  


  Member Information For tudung_kelabuProfil   Hantar PM kepada tudung_kelabu   Quote dan BalasQuote

shattir
Warga 4 Bintang
Menyertai: 15.02.2006
Ahli No: 22741
Posting: 167
Dari: bumi Allah

georgia  


posticon Posting pada: 15-04-06 00:24


Pada 14-04-06 23:50 , tudung_kelabu posting:

!!! QUOTE !!!

***********************
cari kat ukhwah.com..:di

*********************


bijak..bijak.. :-di :-di

Bookmark and Share

  


  Member Information For shattirProfil   Hantar PM kepada shattir   Quote dan BalasQuote

finas
Warga 4 Bintang
Menyertai: 23.02.2006
Ahli No: 22936
Posting: 227
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 15-04-06 00:43


biar betul tudung_kelabu??
nak promote ke??
hehe..

Bookmark and Share

  


  Member Information For finasProfil   Hantar PM kepada finas   Quote dan BalasQuote

tudung_kelabu
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.08.2005
Ahli No: 18250
Posting: 234
Dari: sha aramu

Kelantan  


posticon Posting pada: 15-04-06 00:55


Pada 15-04-06 00:43 , finas posting:

!!! QUOTE !!!

biar betul tudung_kelabu??
nak promote ke??
hehe..


**************************
hehehe xderlah!!!
hehehe adalah!!:di

Kalau dah jupo kat ukhwah ni
nak buat lagu mano....
tak kemana gadis yang dicari!!:di:di

timung susu so deh!!
duo pun xpo juga!!:di

*************************


-----------------
sahabatku..jika hari ini aku terlalu gembira,sedarkn aku dengan amaran2 allah..jika ku bersedih tanpa kata,pujuklah aku dengan tarbiyah pencipta..



Bookmark and Share

  


  Member Information For tudung_kelabuProfil   Hantar PM kepada tudung_kelabu   Quote dan BalasQuote

zilzal
WARGA SETIA
Menyertai: 12.03.2006
Ahli No: 23382
Posting: 854
Dari: somewhere in jordan

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 15-04-06 16:36


jaga solat awal waktu...tu pung payoh doh nok jupo lonih...

Bookmark and Share

  


  Member Information For zilzalProfil   Hantar PM kepada zilzal   Quote dan BalasQuote

tudung_kelabu
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.08.2005
Ahli No: 18250
Posting: 234
Dari: sha aramu

Kelantan  


posticon Posting pada: 15-04-06 17:01


Pada 15-04-06 16:36 , zilzal posting:

!!! QUOTE !!!

jaga solat awal waktu...tu pung payoh doh nok jupo lonih...


**************************
payoh deh nak cari orang pom solat
awal waktu....?
mtk2 dijauhkn dr golongn itu..:di

oleh kerana itu lah
kami memerlukan teguran
dari kaum adam yang soltnyer
terpelihara..hehehe...

timung susu so deh!!

************************


-----------------
sahabatku..jika hari ini aku terlalu gembira,sedarkn aku dengan amaran2 allah..jika ku bersedih tanpa kata,pujuklah aku dengan tarbiyah pencipta..



Bookmark and Share

  


  Member Information For tudung_kelabuProfil   Hantar PM kepada tudung_kelabu   Quote dan BalasQuote

sapphire
Warga 1 Bintang
Menyertai: 15.04.2006
Ahli No: 24206
Posting: 28
Dari: United Kingdom

Selangor  


posticon Posting pada: 15-04-06 18:19


!!! QUOTE !!!

Jangan berkahwin sekiranya hati masih belum menemui calon yang diidamkan.



Ye ke?? Kalau tidak ketemu-temu? Nak buat macam mana ye?? Kalau ketemu, tapi die tak nak pulak kat kita? Yang nak kat kita bukan pulak ciri2 yang diidamkan.. adusss.. dalam delima..

Bookmark and Share

  


  Member Information For sapphireProfil   Hantar PM kepada sapphire   Quote dan BalasQuote

zarimi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 15.04.2006
Ahli No: 24209
Posting: 77
Dari: pahang

Pahang  


posticon Posting pada: 17-04-06 18:37


dilema la sangat sapphire...........ala tak payah nak risau sangat...kalau kita nak kena usaha la....hati manusia ni kan milik allah jadi kalau nak dapatkannya kena la selalu dekat dengan allah dengan berdoa dan solat istikharah...allah takkan zalim pada hambanya yang bermohon dengan ikhlas hati....kalau dah dapat dan nak kawin nanti jangan lupa pulak mention kat sahabat2 ukhwah ni...mana la tau boleh datang.......yedak?tudung kelabu boleh sponsor timung susu.....hehehe

Bookmark and Share

  


  Member Information For zarimiProfil   Hantar PM kepada zarimi   Quote dan BalasQuote

ubaidillah
Warga 5 Bintang
Menyertai: 22.11.2004
Ahli No: 12489
Posting: 361
Dari: kelantan

Kelantan  


posticon Posting pada: 17-04-06 18:51


kalau dulu..( dan mungkin sekarang pun) pilihan ibu bapa insya ALLAH akan mencerahkan peluang kita untuk mendapat pasangan yang baik..

konsep Islam pun begitu juga sebenarnya..
mereka yang telah mempunyai pengalaman berumahtangga tentu pandai menilik mana yang baik ..INSYA ALLAH

Bookmark and Share

  


  Member Information For ubaidillahProfil   Hantar PM kepada ubaidillah   Pergi ke ubaidillah's Website   Quote dan BalasQuote

Minur
Warga 3 Bintang
Menyertai: 17.04.2006
Ahli No: 24249
Posting: 100
Dari: Kuching

Sarawak   avatar


posticon Posting pada: 17-04-06 19:06


assalamualaikum... semua.. :) gadis yang baik adalah anugerah Allah kepada kaum lelaki yang sentiasa berusaha mmperbaiki dirinya ke arah kebaikan..semakin kerap kita mmperbaiki diri... insya-Allah rezeki tidak ke mana :) .. kan Allah dah bfirman...perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan sebaliknya... hehe

Bookmark and Share

  


  Member Information For MinurProfil   Hantar PM kepada Minur   Quote dan BalasQuote

sapphire
Warga 1 Bintang
Menyertai: 15.04.2006
Ahli No: 24206
Posting: 28
Dari: United Kingdom

Selangor  


posticon Posting pada: 17-04-06 19:33


Pada 17-04-06 18:37 , zarimi posting:

!!! QUOTE !!!

dilema la sangat sapphire...........ala tak payah nak risau sangat...kalau kita nak kena usaha la....hati manusia ni kan milik allah jadi kalau nak dapatkannya kena la selalu dekat dengan allah dengan berdoa dan solat istikharah...allah takkan zalim pada hambanya yang bermohon dengan ikhlas hati....kalau dah dapat dan nak kawin nanti jangan lupa pulak mention kat sahabat2 ukhwah ni...mana la tau boleh datang.......yedak?tudung kelabu boleh sponsor timung susu.....hehehe



isk2. boleh ke macam tu.. takut la pulak dia marah kalau dia tahu saya doa2 suruh hati die berubah.. haha.. :-(

Bookmark and Share

  


  Member Information For sapphireProfil   Hantar PM kepada sapphire   Quote dan BalasQuote

tudung_kelabu
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.08.2005
Ahli No: 18250
Posting: 234
Dari: sha aramu

Kelantan  


posticon Posting pada: 17-04-06 19:41


Pada 17-04-06 18:37 , zarimi posting:

!!! QUOTE !!!

dilema la sangat sapphire...........ala tak payah nak risau sangat...kalau kita nak kena usaha la......................................................................................................?tudung kelabu boleh sponsor timung susu.....hehehe


**************************
hehehehe
nak sponsor timung susu deh??
boleh saja...
habaq mai tempat,tarikh..bla2..
gerenti sampai..:di
tapi majlis siapa dulu ni ek??
majlis en zarimi dulu agaknya...
dah ada calon anda en zarimi??
pilihan sendiri ke pilihan mak ayah??:di

hehehe kan dah cakap timung susu best!!:di

***************************


-----------------
sahabatku..jika hari ini aku terlalu gembira,sedarkn aku dengan amaran2 allah..jika ku bersedih tanpa kata,pujuklah aku dengan tarbiyah pencipta..



Bookmark and Share

  


  Member Information For tudung_kelabuProfil   Hantar PM kepada tudung_kelabu   Quote dan BalasQuote

hazifselamat
Warga 1 Bintang
Menyertai: 01.01.2004
Ahli No: 6142
Posting: 28

Johor   avatar


posticon Posting pada: 17-04-06 19:56


ni pendapat saya lah, bukan nak promote lah. kita dah ada syarat yang ditentukan Islam. yang utama dipilih ialah biar lah berpegang pada agamanyer... dah di bagitahu pun... bagi saya lah kan, kalau seseorang dah berpegang pada agama Islam yang betul, insya Allah perkara lain seperti panas barannyer kurang dan hormat pada orang tua pun sesorg tu boleh hormat macam mak bapak dia juga...
tu saja la yang boleh saya bagitau. hehehe

Bookmark and Share

  


  Member Information For hazifselamatProfil   Hantar PM kepada hazifselamat   Quote dan BalasQuote

fahim
WARGA SETIA
Menyertai: 08.05.2004
Ahli No: 8869
Posting: 613
Dari: Morioka, Jepun

japan  


posticon Posting pada: 18-04-06 00:51


Gadis paling baik sekali adalah yang beragama + tak sosial. lepas itu kalau senyum, atau kata 'hi' kat kita, memang sampai nak flush kat tandas pun terngiang2 'hi'nya... Dia lah penyejuk mata dengan hati.. Yang lawa dan cun, dan sopan santun. Bila kesunyian, dia buat kelakar. Dan dia jugalah yang taat laki, baca quran selalu, dan bla3....

Bookmark and Share

  


  Member Information For fahimProfil   Hantar PM kepada fahim   Quote dan BalasQuote

tudung_kelabu
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.08.2005
Ahli No: 18250
Posting: 234
Dari: sha aramu

Kelantan  


posticon Posting pada: 18-04-06 02:48


**************************

berbuatlah baik..
nescaya ALLAH akan kurnikan mu
dengan wanita yang baik...

so Kalau nak wanita yang baik...
baik2 kan lah diri anda dahulu...
Kalau diri kita tak baik jangan mengharapkan
kita kan dapat pasanagn yang baik..hehhe..

***************************

Bookmark and Share

  


  Member Information For tudung_kelabuProfil   Hantar PM kepada tudung_kelabu   Quote dan BalasQuote

espiranza
Warga 4 Bintang
Menyertai: 03.06.2003
Ahli No: 935
Posting: 192
Dari: negara akhirat kekal abadi

zambia   avatar


posticon Posting pada: 18-04-06 13:14


jadi soleh,bukan cari soleheh..vice versa

Bookmark and Share

  


  Member Information For espiranzaProfil   Hantar PM kepada espiranza   Quote dan BalasQuote

airah77
Warga 4 Bintang
Menyertai: 08.12.2005
Ahli No: 20959
Posting: 158
Dari: perak

Perak   avatar


posticon Posting pada: 18-04-06 14:09


susah nak jawab ni ...mungkin kena buat macam filem musang berjanggut kut....tetapi yang pasti apa jua tujuan kita lakukan kerana Allah SWT kerana disitu ada keberkatan....

Bookmark and Share

  


  Member Information For airah77Profil   Hantar PM kepada airah77   Quote dan BalasQuote

zarimi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 15.04.2006
Ahli No: 24209
Posting: 77
Dari: pahang

Pahang  


posticon Posting pada: 19-04-06 00:42


em pandai pun tudung_kelabu bagi nasihat...untuk diri sahabt semua dan juga diri...

ana tak ada pilihan di hati la....mak ayah pun tak cakap apa-apa, so tumpu study dan kerjaya....nanti2 sampai jugak masa dia...relaks sajalah.....

pasni,timung susu boleh dijadikan minuman ceria sebab tudung_kelabu sentiasa ceria dengan timung susunya........................belilah susu cap timung keluaran tudung_kelabu...hehe.sory lari topik....apa pun doa dan tawakal kepada allah

Bookmark and Share

  


  Member Information For zarimiProfil   Hantar PM kepada zarimi   Quote dan BalasQuote

fahim
WARGA SETIA
Menyertai: 08.05.2004
Ahli No: 8869
Posting: 613
Dari: Morioka, Jepun

japan  


posticon Posting pada: 19-04-06 01:31


Macam ni rupanya isteri solehah. Ok, terima kasih. Mission starts...

Bookmark and Share

  


  Member Information For fahimProfil   Hantar PM kepada fahim   Quote dan BalasQuote

yanzu_ummi
Warga 5 Bintang
Menyertai: 06.09.2004
Ahli No: 10950
Posting: 383
Dari: islamic city...

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-05-06 02:26


Pada 18-04-06 00:51 , fahim posting:

!!! QUOTE !!!

Gadis paling baik sekali adalah yang beragama + tak sosial. lepas itu kalau senyum, atau kata 'hi' kat kita, memang sampai nak flush kat tandas pun terngiang2 'hi'nya... Dia lah penyejuk mata dengan hati.. Yang lawa dan cun, dan sopan santun. Bila kesunyian, dia buat kelakar. Dan dia jugalah yang taat laki, baca quran selalu, dan bla3....


kalau tak sosial,susah jugak..tak boleh dibawa ke majlis.huhu..sosial tu banyak maksudnya :)


-----------------
..bila takwa pakaian kita, urusan kita dimudahkan, kerana kita sudah menjadi ahlillah, begitu indah hidup bersama Tuhan..


Bookmark and Share

  


  Member Information For yanzu_ummiProfil   Hantar PM kepada yanzu_ummi   Quote dan BalasQuote

fatimahzahra
Warga 5 Bintang
Menyertai: 26.02.2006
Ahli No: 23022
Posting: 363
Dari: blue universe

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 24-05-06 08:53


kalau kita diitakdirkan dengan perempuan yang baik..alhamdulillah la..tapi kita perlu juga berikhtiar...kat dalam portal ukhwah ni kan banyak perempuan yang baik2...huhuh

Bookmark and Share

  


  Member Information For fatimahzahraProfil   Hantar PM kepada fatimahzahra   Quote dan BalasQuote

cinta_madinah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.04.2005
Ahli No: 15937
Posting: 172
Dari: ardhuLLAH

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 24-05-06 10:34


Ku punyai hati yang diizinkan oleh Allah untuk merasai gerak harap
hati bernama RINDU, KASIH dan SAYANG...

Namun bukanlah untuk ku titipkan CINTA MUKHLIS ini pada 'seseorang yang bernama KEKASIH...tapi untuk insan yang bernama LELAKI SOLEH bergelar SUAMI, agar watikah perkasihan ku kelak mampu menyuluh perjalanan hidupku ke JANNATUL FIRDAUSI.hamparan janji hambanya bernama wanita SOLEHAH.....aminn..

:):):):)

Bookmark and Share

  


  Member Information For cinta_madinahProfil   Hantar PM kepada cinta_madinah   Quote dan BalasQuote

broshahir
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 16.02.2006
Ahli No: 22775
Posting: 3376
Dari: Nibong Tebal

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 24-05-06 10:44


hmmm..

Bookmark and Share

  


  Member Information For broshahirProfil   Hantar PM kepada broshahir   Quote dan BalasQuote

bintu_ruQaiah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2006
Ahli No: 24453
Posting: 230
Dari: di mana kaki berpijak

malaysia  


posticon Posting pada: 24-05-06 10:57


nak minta pendapat sahabat2 semua...
kalau taim dolu2...gadis ni seorang yang nakal...nakal ala budak2 bawah umur la...macam eskep kelas, buat hal kat ostel...but she was just a good muslimah...jaga aurat, solat tak tinggal etc...tapi tak tahu kenapa, dia ni agak nakal. and now...agaknya sebab dah makin matang...dah boleh bfikir dengan lebih waras...dia dah tak macam dolu2 dah. tengah nak improve diri,...jadi lebih baik...

soalan ana...adakah gadis ni tergolong dalam golongan gadis yang baik?

Bookmark and Share

  


  Member Information For bintu_ruQaiahProfil   Hantar PM kepada bintu_ruQaiah   Quote dan BalasQuote

kumpulansenyum
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.05.2006
Ahli No: 24414
Posting: 305
Dari: UKM

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-05-06 12:15


rasanya cari gadis yang baik senang....
tapi nak dapat yang 'sekapal' agak susah skt...
mean yang dapat pahami citerase kita.

Bookmark and Share

  


  Member Information For kumpulansenyumProfil   Hantar PM kepada kumpulansenyum   Quote dan BalasQuote

tasbih_30
WARGA SETIA
Menyertai: 27.02.2006
Ahli No: 23040
Posting: 1952
Dari: PERAK

congo  


posticon Posting pada: 24-05-06 12:37


kat ukhwah... elok sangka baik tapi jangan yakin sangat...

Bookmark and Share

  


  Member Information For tasbih_30Profil   Hantar PM kepada tasbih_30   Quote dan BalasQuote

prodigy
Warga Rasmi
Menyertai: 18.04.2006
Ahli No: 24261
Posting: 10
Dari: bandar baru nilai

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 24-05-06 12:38


nak yang baik diri sendiri kena baik dulu.....
berdoalah kepada ALLAH....minta yang terbaik buat diri kita...

Bookmark and Share

  


  Member Information For prodigyProfil   Hantar PM kepada prodigy   Quote dan BalasQuote

bintu_ruQaiah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2006
Ahli No: 24453
Posting: 230
Dari: di mana kaki berpijak

malaysia  


posticon Posting pada: 24-05-06 12:50


Pada 24-05-06 12:37 , tasbih_30 posting:

!!! QUOTE !!!

kat ukhwah... elok sangka baik tapi jangan yakin sangat...


ana sokong tasbih_30


-----------------
kepada si MaWaR iDaMaN..semoga dikau sentiasa MeKaR di taman..diakari rasa berTUHaN..dihiasi haruman aKhLaK&iMaN..kerana disitulah UkUrAn..JeLiTaNyA seorang perawan


Bookmark and Share

  


  Member Information For bintu_ruQaiahProfil   Hantar PM kepada bintu_ruQaiah   Quote dan BalasQuote

kpiah_hitam
Warga 2 Bintang
Menyertai: 12.04.2005
Ahli No: 15764
Posting: 54
Dari: Padang Pasir

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 24-05-06 13:19


Assalamualaikum....

bab nak cari isteri ni kena pilih baik2....

"Cari Molek2"....

isteri baik ni makna nya isteri yang solehah laaa....

Nak pilih ni isteri ni pilih seperti yang nabi suruh....

1) Agamanyer
2) cantiknyer
3)keturunanyer
4) kayanyer...

yang penting ..pilih lah agamanyer.....daripada situ lah kita boleh tau keadaan perempuan tu baik ke tak baik....

"berhati2 woo....dengan wanita-wanita zaman moden ni....nampak baik kat zahir tapi aduhai...dah habis isi kat dalam...."(maaf cakap untuk peringatan)

jadi nilai lah sendiri....selagi hati kita baik kepada Allah..inyaAllah Allah akan anugerah kan isteri yang solehah untuk lelaki2 soleh....

amin.....

Bookmark and Share

  


  Member Information For kpiah_hitamProfil   Hantar PM kepada kpiah_hitam   Pergi ke kpiah_hitam's Website   Quote dan BalasQuote

IlyaFarhan
Warga 3 Bintang
Menyertai: 07.10.2004
Ahli No: 11686
Posting: 149
Dari: Penang

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 24-05-06 16:30


Orang yang beriman selamanya CINTA kepada ALLAH s.w.t. Semakin menebal keimananya, Semakin mendalam perasaan cintanya..jika sudah dilamun cinta,Dimatanya sering terbayang akan apa yang dicintainya. baginya seluruh perhatian,fikiran, perasaan dan setiap denyut jantungnya menuju yang satu.. Demikianlah juga dengan seluruh rongga KALBU penuh dengan RINDU..

Bookmark and Share

  


  Member Information For IlyaFarhanProfil   Hantar PM kepada IlyaFarhan   Pergi ke IlyaFarhan's Website   Quote dan BalasQuote

iman_taqwa
Warga 1 Bintang
Menyertai: 19.05.2006
Ahli No: 24448
Posting: 26
Dari: Kuantan

Pahang  


posticon Posting pada: 24-05-06 17:16


gadis baik?ada ke kat malaysia ni?kalau ada,bagaimana nak tahu dia baik?kalau kat tempat saya,yang baik tak ada,yang 'baik punya' ada!

Bookmark and Share

  


  Member Information For iman_taqwaProfil   Hantar PM kepada iman_taqwa   Quote dan BalasQuote

junaidi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 29.04.2005
Ahli No: 16182
Posting: 111
Dari: kedah

Kedah  


posticon Posting pada: 24-05-06 18:14


Assalamualaikum............
jikalau kita mahukan pasangan kita yang terbaik tak kira lelaki ataupun perempuan maka kita perlulah menjadiakn diri kita baik.Allah telah putuskan orang yang baik akan mendapat pasangan yang baik. jadikan diri kita sempurna dahulu... :-) :-) :-)


-----------------
"kelahiran manusia disambut dengan laungan AZAN dan pemergian manusia diiringi dengan SOLAT....cuba renungkan antara AZAN dengan SOLAT, alangkah singkatnya hidu


Bookmark and Share

  


  Member Information For junaidiProfil   Hantar PM kepada junaidi   Quote dan BalasQuote

tasbih_30
WARGA SETIA
Menyertai: 27.02.2006
Ahli No: 23040
Posting: 1952
Dari: PERAK

congo  


posticon Posting pada: 24-05-06 21:21


nasib badan...

Bookmark and Share

  


  Member Information For tasbih_30Profil   Hantar PM kepada tasbih_30   Quote dan BalasQuote

cinta_madinah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.04.2005
Ahli No: 15937
Posting: 172
Dari: ardhuLLAH

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 25-05-06 09:32


tasbih_30 hanya mengiyakan saja ke.....hehehe


-----------------
Impianku ialah peringatan mati sebagai teman sejati. kerana bagiku alam dunia adalah ladang Akhirat.

Panorama kehidupan perlu dibaja dan di�


Bookmark and Share

  


  Member Information For cinta_madinahProfil   Hantar PM kepada cinta_madinah   Quote dan BalasQuote

nabilpoyo
WARGA SETIA
Menyertai: 13.12.2005
Ahli No: 21141
Posting: 730
Dari: Kuantan + penang + KL + jakarta

blank   avatar


posticon Posting pada: 28-05-06 01:44


jadi diri kita yang terBaik dulu.....hihi

Bookmark and Share

  


  Member Information For nabilpoyoProfil   Hantar PM kepada nabilpoyo   Quote dan BalasQuote

pejuangummah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 06.07.2003
Ahli No: 2092
Posting: 178
Dari: Kota Bharu,Kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 30-05-06 02:11


:lol: salam alaik..

Untuk dapat yang terbaik...jadilah yang terbaik... :-di

Bookmark and Share

  


  Member Information For pejuangummahProfil   Hantar PM kepada pejuangummah   Quote dan BalasQuote

puterisabby
Warga Rasmi
Menyertai: 24.05.2006
Ahli No: 24520
Posting: 2
Dari: dublin

ireland   avatar


posticon Posting pada: 30-05-06 10:06


bila bercerita pasal baik ini teringat pula zaman sekolah. dulu budak2 perempuan dapat kata-kata taktahu laa ygtepatnye apa. bunyi dia macam ini. kalau iman tak sebaik saidina ali jangan harapkan isteri seperti fatimah. (lebih kurang laa). budak perempuan selalu guna ayat tu kalau nak reject kaum adam. tapi tetiba ada yang bidas balik..
"tapi wak, firaun tu kahwin dengan asiah?"..

Bookmark and Share

  


  Member Information For puterisabbyProfil   Hantar PM kepada puterisabby   Quote dan BalasQuote

kamalhisyam
WARGA SETIA
Menyertai: 10.06.2003
Ahli No: 1259
Posting: 526
Dari: dari satu tempat ke satu tempat

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 30-05-06 10:52


Assalamualaykum...
termenung seketika... yelah.. sekarang pun dalam proses mencari..
Ana sentiasa berharap mendarpat isteri yang :
1. baik agamanya.
2. baik akhlaknya..

tambahan..
1. inginkan dari negeri sendiri kalau boleh... (pahang)
2. Fizikalnya tidak tinggi dari ana...( ana cuma 153 macam )
3. dari keluarga yang sederhana hartanya... bukan orang yang kaya.. biarlah bakal isteri sendiri pernah mengalami kesusahan hidup.. agar bila mendirikan rumahtangga, dia lebih memahami..
4. tidak mementingkan hiburan semata ( ana antiAF dan hiburan realiti TV yang mengarut... juga antimawi... tak dapat bayangkan mavam mana nak hidup dengan pasangan yang suka perkara macam ni...)
5. itu saja buat masa ni...

Bookmark and Share

  


  Member Information For kamalhisyamProfil   Hantar PM kepada kamalhisyam   Quote dan BalasQuote

cipoi
Warga 4 Bintang
Menyertai: 23.05.2006
Ahli No: 24504
Posting: 242
Dari: seremban

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 30-05-06 12:01


panas betul topik ni ek...
aku selalu dengar member2 cakap bila dah masuk u, time tu la nak cari awek..
tapi bila dah masuk susah nak jumpa yang baik2 kat sini.. Kenapa agaknya ye???

Bookmark and Share

  


  Member Information For cipoiProfil   Hantar PM kepada cipoi   Pergi ke cipoi's Website   Quote dan BalasQuote

Vitamin_Hati
WARGA SETIA
Menyertai: 28.02.2006
Ahli No: 23062
Posting: 656
Dari: UK

uk  


posticon Posting pada: 30-05-06 12:45


emm...saya inginkan seorang yang baik dalam ilmu agamanya..
bersama-sama dengan saya untuk mencari kebahagiaan akhirat.....

saya tahu...nak dapat yang baik..saya mesti kena baik...nak dapat yang dalami agama..saya juga mesti mendalami agama..
~lelaki yang baik..untuk perempuan yang baik~

Bookmark and Share

  


  Member Information For Vitamin_HatiProfil   Hantar PM kepada Vitamin_Hati   Quote dan BalasQuote

putridurriyah
Warga Rasmi
Menyertai: 23.09.2004
Ahli No: 11347
Posting: 4
Dari: Kelantan - Bangi

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 30-05-06 14:43


Buat renungan kaum lelaki:

Jangan engkau percaya melihat kegagahan seorang lelaki.
Tetapi jika mereka teguh memegang amanah dan
menahan tangannya daripada menganiayai sesamanya,
itulah lelaki yang sebenarnya - Khalifah Umar al-Khattab


Seorang wanita adalah pelengkap dan sememangnya istimewa di sisi seorang
lelaki, tetapi ingatlah wahai lelaki...kamu sebenarnya adalah istimewa
disisi Allah, maka dengan sebab itu DIA mengangkat kamu menjadi
pemimpin...maka dengan keistimewaan itu, JAGALAH dan HARGAILAH wanita
sebaik-baiknya...supaya kelak masing-masing lelaki dan wanita dapat pulang
mengadap Allah dalam keadaan istimewa disisiNYA..
"Berpeganglah kamu sekelian dengan tali Allah dan janganlah kamu
berpecah-belah, dan ingatlah nikmat Allah atas kamu, seketika kamu
bermusuh-musuhan telah dipersatukanNya hati kamu semuanya, sehingga dengan
segera kamu telah menjadi bersaudara dengan sebab nikmatNya.(Ali-Imran:103)

Pada hari itu (hari qiamat) manusia diberitahu akan segalayang telah dikerjakannya dan yang telah ditinggalkan. Bahkan manusiaitu, anggotanya menjadi saksi terhadap dirinya sendiri, walaupun diaberperi-peri memberikan alasan untuk membela diri.

insyaALLAH berusahalah dalam mencari jodoh semoga ALLAH mempertemukn dengan insan yang benar-benar dapat menjamin kebahagiaan di dunia dan akhirat, amiin.....




-----------------
Hidup tanpa KASIH,hidup tanpa SAYANG…pastinya sunyi bertemu.


Bookmark and Share

  


  Member Information For putridurriyahProfil   Hantar PM kepada putridurriyah   Pergi ke putridurriyah's Website   Quote dan BalasQuote

kamalhisyam
WARGA SETIA
Menyertai: 10.06.2003
Ahli No: 1259
Posting: 526
Dari: dari satu tempat ke satu tempat

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 30-05-06 15:49


YA ALLAH, pertemukanlah daku dengan pasangan yang terbaik buatku...

Bookmark and Share

  


  Member Information For kamalhisyamProfil   Hantar PM kepada kamalhisyam   Quote dan BalasQuote

sutera_kasih85
WARGA SETIA
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 232
Posting: 2020
Dari: ~~SoMewHerE~~

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 30-05-06 15:59


Ameen....


-----------------
SeErat SimpulaN SeinteAm ukHwaH



Bookmark and Share

  


  Member Information For sutera_kasih85Profil   Hantar PM kepada sutera_kasih85   Pergi ke sutera_kasih85's Website   Quote dan BalasQuote

lebah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 05.12.2005
Ahli No: 20760
Posting: 64
Dari: Fac Sc, UMKL

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 30-05-06 18:39


Daripada Imam Ahmad dan Imam Muslim, daripada Umar lah.a., Rasulullah sallallahualaihi-wasallam bersabda :

"Bermula dunia ini ialah kesukaan dan keseronokan dan sebaik-baik kesukaan itu ialah perempuan yang solehah."

Dalam sebuah hadis yang Rasulullah sallallahualaihiwasallam bersabda:

"Mahukah kamu aku beritahu dari hal sebaik-baik barang yang perlu disimpan oleh seorang lelaki?" Iaitu isteri yang solehah. Jika suami melihat kepadanya diaakan gembira , jika suaminya menyuruh sesuatu dia akan taati dan jika suami tiada di rumah dia akan menjaga harta suaminya dan memelihara kehormatan dirinya." (hari:Ibnu Majah)


"Wanita yang solehah ialah yang taat kepada Allah lagi memelihara diri (tidak berlaku curang serta memelihara rahsia dan harta suaminya ) di belakang suaminya, oleh kerana Allah telah memelihara mereka..." (Surah An-Nisa':34)

diantara cirri-ciri isteri yang baik atau solehah adalah:

1. Patuh kepada perintah Allah dan Rasulullah sallallahualaihi-wasallam, ia patuh terhadap suaminya dan menyimpan segala rahsia baik diluar rumah mahupun di dalam rumah. Ia
selalu tersenyum dan menunjukkan muka manis terhadap suaminya. Tabiatnya yang baik itu menambah kasih sayang suaminya terhadapnya. Ia tidak pernah membantah kata-kata suaminya yag baik, semuanya dikerjakan dengan patuh kerana Allah.

2. Isteri yang baik apabila berkata dengan suaminya dengan suara yang lemah lembut dan penuh kesopanan . Begitu pula tidak boleh memerintah kepada suami, kecuali diucapkan dengan suatu yang baik sebagai suatu pertolongan. Walau bagaimanapun, ketaatan isteri terhadap suami tidak dalam semua perkara. Sekiranya perintah suami boleh membawa dosa, maka isteri dibenarkan membantah.

3. Menghias diri merupakan kegemaran wanita. Namun kadangkala wanita yang tidak faham akan kewajipannya,ia berhias diri ketika akan keluar rumah. Tetapi ketika di rumah ia dalam keadaan tidak bersih, kadangkala rambutnya pun tidak terurus. Padahal di dalam Islam menganjurkan supaya isteri berhias hanya untuk suami. Tujuan isteri berhias ketika di rumah ialah supaya suami terhibur. Jika suami pulang dari tempat kerja dalam keadaan letih dengan melihat isteri dalam keadaan berseri-seri serta pakaian yang bersih, maka ia menjadi penawar kepada suami. Sehingga keletihan dalam mencari rezeki tadi menjadi hilang, dan bertambahlah kasih sayangnya terhadap isteri. menjadi hilang, dan bertambahlah kasih sayangnya terhadap isteri. Berhias bukan sahaja bagi menyambut kepulangan suami dari tempat kerja tetapi juga ketika suami ada di rumah. Wanita Islam hanya boleh berhias untuk dirinya sendiri dan untuk suaminya. Berhias mestilah dilakukan secara besederhana , kerana tujuan berhias agar ia kelihatan bersih dan senang dilihat oleh suami.

4. Melayani suami hubungan seks merupakan penawar kebahagiaan rumahtangga. Ia dipandang sebagai punca keharmonian rumahtangga. Oleh sebab itu isteri hendaklah
memberikan layanan yang baik kepada suami dan tidak boleh menolak kemahuan suaminya . Seorang isteri akan dikutuk oleh malaikat apabila ia menolak kemahuan suaminya sehinggalah suaminya reda kepadanya. Mungkin dalam keadaan
tertentu isteri boleh menolak kemahuan suaminya seperti dalam keadaan sekit, atau dalam keadaan yang dilarang oleh syara' untuk melakukan persetubuhan seperti dalam keadaan haid dan sebagainya.

5. Berpakaian menurut ajaran Islam isteri yang menutup auratnya merupakan isteri yang solehah, ramai wanita
pada zaman sekarang ini yang berpakaian tetapi telanjang kerana ia menutup bahaian tertentu sahaja, kalau menutup semua pun tetapi bentuk badannya tetap nampak jelas.


6. Memberi motivasi terhadap cita-cita suami Isteri yang solehah adalah isteri yang mahu menjadi teman berunding bagi
suami dan menjadi sahabat dalam menyelesaikan pelbagai masalah. Itulah hubungan suami isteri itu diertikan orang sebagai "teman hidup".Jika suami menghadapi masalah untuk mencapai cita-citanya dan cita-cita keluarga maka bermotivasilah kepadanya dan hiburkanlah hatinya . Isteri teladan disamping ia memberi dorongan dan bermotivasi kepada suami ia juga merupakan sumber ilham bagi suami. Ini membuatkan hati
suami tenteram apabila bersama isteri dan segala masalah dihadapinya bersama-sama.

Mudah-mudahan kita semua akan menjadi seorang suami-isteri yang soleh dan solehah serta diberkati allah hendaknya.


-----------------
iCaM SeLaMat
"kalau kita boleh tunaikan apa yang allah mahu, nescaya allah akan tunaikan pula apa yang kita mahu".(H.Riw At-Tabrani)


Bookmark and Share

  


  Member Information For lebahProfil   Hantar PM kepada lebah   Quote dan BalasQuote

shim
Warga 1 Bintang
Menyertai: 15.11.2005
Ahli No: 20362
Posting: 30
Dari: kuala kangsar, perak

Perak   avatar


posticon Posting pada: 30-05-06 18:47


insyaallah..
semoga ompian kalin semua tercapai....

kita kena baik dulu untuk cari pasangan yang baik..
.......(,")(",)

Bookmark and Share

  


  Member Information For shimProfil   Hantar PM kepada shim   Quote dan BalasQuote

ilahnurani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 25.12.2005
Ahli No: 21425
Posting: 164
Dari: Kuantan,Pahang Darul Makmur

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 30-05-06 18:52


banyak betul dugaan dan cabarab untuk menjadi wanita yang solehah pada masa sekarang ni..lebih2 lagi kalau belajar di universiti.
kalau pakai tudung labuh di katanya nak tunjuk alim,kalau di tegur di katanya kita ni menyibuk dan banyak lagi kata-kata yang kurang enak di lemparkan..
moga-moga Allah tetapkan iman saya untuk menjadi seorang anak dan wanita yang solehah....amin.

Bookmark and Share

  


  Member Information For ilahnuraniProfil   Hantar PM kepada ilahnurani   Quote dan BalasQuote

dya
Warga 1 Bintang
Menyertai: 16.02.2006
Ahli No: 22768
Posting: 27
Dari: bumi allah

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 31-05-06 15:25


Pada 23-02-05 10:21 , azzahrah posting:

!!! QUOTE !!!

wbt
:-)


:-) betul cakap azzahrah

Bookmark and Share

  


  Member Information For dyaProfil   Hantar PM kepada dya   Quote dan BalasQuote

astina
Warga 3 Bintang
Menyertai: 27.08.2005
Ahli No: 18487
Posting: 96
Dari: malaysia

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 20-06-06 12:46


ye ke ni boleh jadi forum cari jodoh??

Bookmark and Share

  


  Member Information For astinaProfil   Hantar PM kepada astina   Quote dan BalasQuote

sufi_unic
Warga Rasmi
Menyertai: 11.03.2005
Ahli No: 15045
Posting: 5
Dari: sufi_unic

Perak  


posticon Posting pada: 20-06-06 13:21


Assalamualaikum WBT.....
sebelum kita nak langkah ke gerbang perkawinan bersiap sedialah dari segi fizikal dan rohani....mantapkan diri dulu....baru kita boleh pimpin bakal isteri kita kelak....

Wassalam

Bookmark and Share

  


  Member Information For sufi_unicProfil   Hantar PM kepada sufi_unic   Quote dan BalasQuote

nazran7
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.12.2003
Ahli No: 5731
Posting: 83
Dari: B B Bestari

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 20-06-06 13:23


Bukan luaran saja.. yang dalam pun kena cantik..

Bookmark and Share

  


  Member Information For nazran7Profil   Hantar PM kepada nazran7   Quote dan BalasQuote

char-bulb
Warga 1 Bintang
Menyertai: 21.06.2006
Ahli No: 24909
Posting: 22

brunei  


posticon Posting pada: 21-06-06 14:44


alhamdulillah...allah pertemukan ana dengan ruangan ini...tak silap ana ada dalam alquran dinyatakan suami2 adalah dari kalangan isteri2 itu sendiri...so jika si isteri itu baik maka baiklah di kalangan suaminya itu...ingat wahai ikhwah2 sekalian ....itu janji allah

Bookmark and Share

  


  Member Information For char-bulbProfil   Hantar PM kepada char-bulb   Quote dan BalasQuote

nurhaida
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.04.2004
Ahli No: 8493
Posting: 173
Dari: Sungai Petani,KEDAH

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 21-06-06 15:35


EMM... SELAGI DIA MENGIKUT SURUHAN ALLAH DAN RASUL...INSYAALLAH SO FAR AKAN JADI GADIS YANG BAIK. PALING PENTING...JAGA IMAN DAN TAKWA. TANPA IMAN YANG KUAT...DIRI KEMUNGKINAN BESAR AKAN TERSASAR JUGA.

PILIHAN TERBAIK, PILIHLAH YANG BAIK DALAM ERTI KATA BENAR-BENAR IKHLAS KERANA ALLAH...BUKAN BERPURA SEMATA-MATA..
WALLAHUA'LAM... :-)


-----------------
Tidak ada yang bermakna dalam hidup... selain kita berbuat baik sesama insan.(",)


Bookmark and Share

  


  Member Information For nurhaidaProfil   Hantar PM kepada nurhaida   Quote dan BalasQuote

rasha_aleeya
WARGA SETIA
Menyertai: 27.09.2005
Ahli No: 19366
Posting: 641
Dari: kota bharu

Kelantan  


posticon Posting pada: 21-06-06 16:07


isteri cerdik dan solehah .....penyejuk mata...

Bookmark and Share

  


  Member Information For rasha_aleeyaProfil   Hantar PM kepada rasha_aleeya   Quote dan BalasQuote

machok
Warga 1 Bintang
Menyertai: 01.06.2006
Ahli No: 24645
Posting: 31
Dari: Batu pahat

Johor  


posticon Posting pada: 23-06-06 07:52


saling menyayangi di antara satu sama lain...kuat beribadat...dan pandai jaga akhlak dan budi gan baik...

Bookmark and Share

  


  Member Information For machokProfil   Hantar PM kepada machok   Quote dan BalasQuote

siswa
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.06.2006
Ahli No: 24900
Posting: 203
Dari: UTM skudai

Melaka   avatar


posticon Posting pada: 05-07-06 02:35


Hm...... orang yang tak khatam separuh jalan blajat tak tekun, tr ingin nak cari yang dah khatam hafizah.

mesti susahkn, sebab rasanya pun banyak hafizah nak pilih hafiz. :-(
kalau hafizah anak pak mat hujung kampung tu mungkin juga boleh.

Bookmark and Share

  


  Member Information For siswaProfil   Hantar PM kepada siswa   Quote dan BalasQuote

jubah_hijau
WARGA SETIA
Menyertai: 30.06.2006
Ahli No: 25035
Posting: 514
Dari: UTM SKUDAI

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 05-07-06 02:53


Assalamualaikum.......

ana nak kongsi fakta di buat oleh dr.fadilah kamsah

'daripada servey....kebanyakkan wanita baik dapat suami kurang baik,kurang wanita baik dapat suami yang baik'

Bookmark and Share

  


  Member Information For jubah_hijauProfil   Hantar PM kepada jubah_hijau   Quote dan BalasQuote

hafiz86
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.06.2006
Ahli No: 24920
Posting: 253
Dari: Bumi Hang Tuah

Melaka  


posticon Posting pada: 05-07-06 10:07


BETUL JUGAK CAKAP jubah_hijau
SAYA PUN TENGAH CARI TAPI BELUM JUMPA LAGI

Bookmark and Share

  


  Member Information For hafiz86Profil   Hantar PM kepada hafiz86   Quote dan BalasQuote

sahihnor
Warga 4 Bintang
Menyertai: 23.07.2005
Ahli No: 17515
Posting: 182
Dari: Ranau,Sabah

Sabah  


posticon Posting pada: 05-07-06 13:16


assalamualaikum

kalau nak dapat yang baik tengok diri sendiri dulu...so jadilah yang terbaik

wanita yang baik untuk lelaki yang baik...ya Allah semoga aku menemui insan yang baik untukku amin :-)
[ Telah diedit oleh: sahihnor pada 05-07-06 13:19 ]


Bookmark and Share

  


  Member Information For sahihnorProfil   Hantar PM kepada sahihnor   Quote dan BalasQuote

jubah_hijau
WARGA SETIA
Menyertai: 30.06.2006
Ahli No: 25035
Posting: 514
Dari: UTM SKUDAI

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 05-07-06 14:21


banyaklah berdoa untuk cari wanita yang baik...insya4JJ!

Bookmark and Share

  


  Member Information For jubah_hijauProfil   Hantar PM kepada jubah_hijau   Quote dan BalasQuote

mslina
Warga 4 Bintang
Menyertai: 03.08.2005
Ahli No: 17798
Posting: 174
Dari: klang

Selangor  


posticon Posting pada: 05-07-06 15:16


ramai betul minat tajuk2 begini ye..tahniah2..dapat rating post yang tinggi

Bookmark and Share

  


  Member Information For mslinaProfil   Hantar PM kepada mslina   Quote dan BalasQuote

imthiyaz
WARGA SETIA
Menyertai: 12.10.2004
Ahli No: 11772
Posting: 461
Dari: Selangor @ Shah Alam

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 07-07-06 10:16


rating tinggi lah posting ni...

Bookmark and Share

  


  Member Information For imthiyazProfil   Hantar PM kepada imthiyaz   Pergi ke imthiyaz's Website   Quote dan BalasQuote

KIKO
Warga 4 Bintang
Menyertai: 03.02.2005
Ahli No: 14072
Posting: 251
Dari: Kota Kinabalu Sabah...

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 07-07-06 10:25


nak cari gadis yang baik ni kena gaya dengan kita juga yang macam mana kita nak...manusia boleh berubah. :-di

Bookmark and Share

  


  Member Information For KIKOProfil   Hantar PM kepada KIKO   Quote dan BalasQuote

hafiz86
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.06.2006
Ahli No: 24920
Posting: 253
Dari: Bumi Hang Tuah

Melaka  


posticon Posting pada: 07-07-06 11:16


saya pun tengah cari,tapi belum jumpa lagi,sabar saja lah

Bookmark and Share

  


  Member Information For hafiz86Profil   Hantar PM kepada hafiz86   Quote dan BalasQuote

farazul
Warga Rasmi
Menyertai: 15.04.2006
Ahli No: 24205
Posting: 6
Dari: kuantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 09-07-06 11:17


yezzer....................... betul tuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!

Bookmark and Share

  


  Member Information For farazulProfil   Hantar PM kepada farazul   Quote dan BalasQuote

thariq
Warga 2 Bintang
Menyertai: 23.07.2006
Ahli No: 25369
Posting: 43
Dari: GOMBAK, SELANGOR

Selangor  


posticon Posting pada: 30-07-06 21:30


nak tau lelaki yang soleh??? tunggu kat tepi pagar masjid waktu subuh.... lelaki yang datang solat subuh jemaah itulah dia calon lelaki idaman....



MUslimin sekalian... marilah kita beramai2 ke masjid..solat subuh

Bookmark and Share

  


  Member Information For thariqProfil   Hantar PM kepada thariq   Quote dan BalasQuote

ibn_Taib
Warga Rasmi
Menyertai: 31.07.2006
Ahli No: 25518
Posting: 10
Dari: Baling,Kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 31-07-06 00:59


Sebelum mencari wanita yang soleh jadikan dulu diri kita dan seorang lelaki yang soleh,yang mengikut segala perintah Allah dan meningalkan segala laranganya.Insyallah Allah akan berikan pasangan yang dicintainya.Apapun carilah keberkatan Allah jangan cari keredhaan manusia

Bookmark and Share

  


  Member Information For ibn_TaibProfil   Hantar PM kepada ibn_Taib   Quote dan BalasQuote

marsyalaila
Warga 4 Bintang
Menyertai: 26.10.2004
Ahli No: 12102
Posting: 278
Dari: terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 31-07-06 01:25


usaha tangga kejayaan..marsyalaila ni pun gadis yang baik..insyaallah.. :-P

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

cantik wanita kerana kejernihan wajah
manis wanita kerana senyuman indah
ayu wanita kerana kesederhanaan lahiriah
hebat wanita kerana kesabaran dan...
mulia wanita kerana keimanan yang teguh.

Bookmark and Share

  


  Member Information For marsyalailaProfil   Hantar PM kepada marsyalaila   Quote dan BalasQuote

muslimah_87
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.01.2004
Ahli No: 6527
Posting: 221
Dari: UM

Johor  


posticon Posting pada: 31-07-06 10:19


hoho...menarik2!

Bookmark and Share

  


  Member Information For muslimah_87Profil   Hantar PM kepada muslimah_87   Quote dan BalasQuote

matsuo
Warga Rasmi
Menyertai: 31.07.2006
Ahli No: 25522
Posting: 3

blank   avatar


posticon Posting pada: 31-07-06 14:42


lelaki yang baik adalah untuk wanita yang baik, macam tu juga sebaliknya..so jadilah lelaki soleh kalau nak dapatkan isteri solehah, amat mudah kan???

Bookmark and Share

  


  Member Information For matsuoProfil   Hantar PM kepada matsuo   Quote dan BalasQuote

cenderawasih06
Warga 3 Bintang
Menyertai: 15.03.2006
Ahli No: 23454
Posting: 81
Dari: Kuala lumpur

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 31-07-06 14:51


Pada 23-02-05 00:34 , TengkuHaiqal posting:

!!! QUOTE !!!

(A) Apa yang perlu anda buat sebelum anda kahwin?


Emm..calon isteri kurang kemampuan @ amat mampu bukan ukura dia solhah tau tidak..jadi saya tak setuju kenyataanni


-----------------
SeMoGa ukhwah YaNG TeRJaLiN aKaN MeNJaDi iKaTaN YaNG BeRKeKaLaN DaN MeWaNGi SePaNJaNG MaSa SeHaRuM HeMBuSaN KaSTuRi MeMeNuHi RuaNG KeHiDuPaN KiTa, iNSYaaLL


Bookmark and Share

  


  Member Information For cenderawasih06Profil   Hantar PM kepada cenderawasih06   Quote dan BalasQuote

cenderawasih06
Warga 3 Bintang
Menyertai: 15.03.2006
Ahli No: 23454
Posting: 81
Dari: Kuala lumpur

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 31-07-06 14:53


Pada 27-02-05 13:20 , syahidatul posting:

!!! QUOTE !!!




Doa untuk dapat suami soleh dan isteri yang solehah bacalah surah alfurqan:ayat 74....


-----------------
SeMoGa ukhwah YaNG TeRJaLiN aKaN MeNJaDi iKaTaN YaNG BeRKeKaLaN DaN MeWaNGi SePaNJaNG MaSa SeHaRuM HeMBuSaN KaSTuRi MeMeNuHi RuaNG KeHiDuPaN KiTa, iNSYaaLL


Bookmark and Share

  


  Member Information For cenderawasih06Profil   Hantar PM kepada cenderawasih06   Quote dan BalasQuote

hadiazeediaz
Warga 2 Bintang
Menyertai: 11.12.2005
Ahli No: 21062
Posting: 63
Dari: bumi melaka

Johor  


posticon Posting pada: 31-07-06 15:00


ramai orang menganggap gadis yang bertudung labuh, berpakaian menutup aurat itu gadis yang baik dan sering menjadi idaman lelaki2 yang juga baik.

mungkin kita terlupa yang mereka-mereka yang pada pandangan kita "tidak baik" ketika ini, boleh berubah menjadi gadis2 yang mungkin lebih baik dari yang kita sangkakan baik hari ini. Manusia boleh berubah jika kena cara dan tempatnya.

saya melihat jawapan kepada persoalan ini ialah untuk mencari gadis yang baik, maka jadikanlah diri anda yang terbaik. Wanita adalah umpama tulang rusuk, maka lelakilah yang paling wajar untuk melenturkannya. ;)

Walau siapapun pilihan anda, jika pandai melenturkannya, InsyaAllah,dia akan menjadi wanita yang baik dan isteri yang solehah.

InsyaAllah.

Sekadar meluah rasa ;)

Bookmark and Share

  


  Member Information For hadiazeediazProfil   Hantar PM kepada hadiazeediaz   Pergi ke hadiazeediaz's Website   Quote dan BalasQuote

moth
Warga 1 Bintang
Menyertai: 24.07.2006
Ahli No: 25380
Posting: 38

malaysia  


posticon Posting pada: 31-07-06 15:58


Untuk memiliki gadis yang baik, diri sendiri haruslah baik terlebih dahulu...



Bookmark and Share

  


  Member Information For mothProfil   Hantar PM kepada moth   Quote dan BalasQuote

ummuazzahra
Warga 1 Bintang
Menyertai: 06.07.2006
Ahli No: 25096
Posting: 31
Dari: utara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 31-07-06 16:10


Ya Allah jadilah ku wanita solehah supaya ku bertemu dengan teman yang soleh...amin...

Bookmark and Share

  


  Member Information For ummuazzahraProfil   Hantar PM kepada ummuazzahra   Quote dan BalasQuote

yamina
Warga 2 Bintang
Menyertai: 16.06.2004
Ahli No: 9515
Posting: 61
Dari: bumi sementara

Pahang  


posticon Posting pada: 31-07-06 17:01


cari lah... jangan tak cari...
tapi dalam mencari... perlulah hati-hati....
jangan terlalu asyik nak mencari... hingga akhirnya ketepikan syaro'

bila dah dapat apa yang di cari... teruskanlah ke langkah sterusnya dan tunaikanlah apa yang telah disyariatkan...

Bookmark and Share

  


  Member Information For yaminaProfil   Hantar PM kepada yamina   Pergi ke yamina's Website   Quote dan BalasQuote

Nana248
Warga 2 Bintang
Menyertai: 08.06.2004
Ahli No: 9351
Posting: 46
Dari: KL

Perak  


posticon Posting pada: 31-07-06 21:41


kalau nak yang baik.. diri sendiri pun kan dr yang baik2 huhu..

Bookmark and Share

  


  Member Information For Nana248Profil   Hantar PM kepada Nana248   Quote dan BalasQuote

sinah
Warga Rasmi
Menyertai: 30.07.2006
Ahli No: 25507
Posting: 18

blank   avatar


posticon Posting pada: 31-07-06 23:14


http://www.ukhwah.com/viewtopic.php?forum=75&topic=24795&start=15

tolong bagi pendapat anda semua wahai sahabat seperjungan

Bookmark and Share

  


  Member Information For sinahProfil   Hantar PM kepada sinah   Quote dan BalasQuote

nur_islam88
Warga 2 Bintang
Menyertai: 24.01.2006
Ahli No: 22181
Posting: 65
Dari: pasir puteh,kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 12-08-06 17:24


jadi lah baik,insyaAllah dapatla gadis yang baik...
dalam alquran pun ada,perempuan yang baik dengan laki yang baik...dan begitlah sebaliknya...
saya pun gadis yang baik juga...hehehe...:di:di:di

Bookmark and Share

  


  Member Information For nur_islam88Profil   Hantar PM kepada nur_islam88   Quote dan BalasQuote

adreenaz
Warga Rasmi
Menyertai: 29.03.2006
Ahli No: 23808
Posting: 10
Dari: malaysia

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 12-08-06 18:19


mari try doa ni:

allahumma inni hubbuka
wa hubba man yuhibbuka
wa hubba kullu 'amalin yu qarribni ila hubbuki
waj 'al hubbaka ahabba ilayya

Bookmark and Share

  


  Member Information For adreenazProfil   Hantar PM kepada adreenaz   Quote dan BalasQuote

ad-din
WARGA SETIA
Menyertai: 19.09.2005
Ahli No: 19148
Posting: 648
Dari: terengganu-

Johor   avatar


posticon Posting pada: 12-08-06 18:30


=>>kalau kita nak tau bakal isteri kita macam mana, tengok diri kita... macam tulah bakal istri kita nanti..sebab Allah tu Adil.. Isteri yang baik untuk suami2 yang baik.. dan suami yang baik adalah untuk isteri2 yang baik...

Bookmark and Share

  


  Member Information For ad-dinProfil   Hantar PM kepada ad-din   Quote dan BalasQuote

yamina
Warga 2 Bintang
Menyertai: 16.06.2004
Ahli No: 9515
Posting: 61
Dari: bumi sementara

Pahang  


posticon Posting pada: 12-08-06 18:47


betul tu

Bookmark and Share

  


  Member Information For yaminaProfil   Hantar PM kepada yamina   Pergi ke yamina's Website   Quote dan BalasQuote

nmz
Warga 4 Bintang
Menyertai: 22.11.2003
Ahli No: 5323
Posting: 226
Dari: shah alam

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 14-08-06 11:55


YA ALLAH...
jadikanlah aku wanita yang solehah...
yang mengejar cintaMU...
yang menggapai maghfirah dariMU...
yang mengharap hidayah dan keredhaanMU...
yang melakukan sesuatu hanya keranaMU...
yang berusaha mendapatkan syurgaMU...
ameeenn....
:-):-):-):-)

Bookmark and Share

  


  Member Information For nmzProfil   Hantar PM kepada nmz   Quote dan BalasQuote

eja84
Warga 2 Bintang
Menyertai: 07.03.2006
Ahli No: 23277
Posting: 50
Dari: perak

Terengganu  


posticon Posting pada: 14-08-06 13:26


emm..betul tu...allah tu kan maha adil...lelaki yang baik pasti akan mendapat perempuan yang baik

Bookmark and Share

  


  Member Information For eja84Profil   Hantar PM kepada eja84   Quote dan BalasQuote

samudra
WARGA SETIA
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20847
Posting: 721
Dari: Tanah Melayu

stkitts_nevis   avatar


posticon Posting pada: 14-08-06 13:37


masuk lah portal ukhwah ni..semuanya gadisnya baik baik

Bookmark and Share

  


  Member Information For samudraProfil   Hantar PM kepada samudra   Quote dan BalasQuote

fadmy
Warga 3 Bintang
Menyertai: 17.05.2003
Ahli No: 368
Posting: 78

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 14-08-06 13:58


pasangan yang cantik, yang baik dilihat daripadi peribadi yang baik dan akhlak yang mulia....janji Allah..lelaki yang baik untuk perempuan yang baik....begitu sebaliknya PANDANG CERMIN,LIHAT DIRI ANDA SEKARANG.....MUHASABAH..

Bookmark and Share

  


  Member Information For fadmyProfil   Hantar PM kepada fadmy   Quote dan BalasQuote

ahwaznila
Warga Rasmi
Menyertai: 03.08.2006
Ahli No: 25592
Posting: 6

blank   avatar


posticon Posting pada: 14-08-06 14:46


Gadis yang baik bukan hanya pada pandangan mata sahaja tapi pada hatinya.

Bookmark and Share

  


  Member Information For ahwaznilaProfil   Hantar PM kepada ahwaznila   Quote dan BalasQuote

Nuralisa
Warga 4 Bintang
Menyertai: 25.10.2005
Ahli No: 20057
Posting: 196
Dari: UPSI

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 14-08-06 14:53


Kalau dapat gadis yang baik, alhamdulillah...kalau sebaliknya ataupun kurang baik, bimbinglah dia agar menjadi gadis yang baik...dengan itu, keinginan kamu untuk memiliki gadis yang baik tercapai...di mana ada kemahuan, di situ ada jalan...


-----------------
"Membeli barangan Amerika dan Israel adalah HARAM..."

Shaykh Nasr Farid Wasel (Mufti besar Mesir)


Bookmark and Share

  


  Member Information For NuralisaProfil   Hantar PM kepada Nuralisa   Quote dan BalasQuote

itqaan_muslim
Warga 5 Bintang
Menyertai: 02.08.2006
Ahli No: 25573
Posting: 353
Dari: tronoh

Kelantan  


posticon Posting pada: 14-08-06 15:25


INSYAALLAH

Bookmark and Share

  


  Member Information For itqaan_muslimProfil   Hantar PM kepada itqaan_muslim   Pergi ke itqaan_muslim's Website   Quote dan BalasQuote

mardhoti
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.07.2005
Ahli No: 17396
Posting: 201
Dari: kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 14-08-06 15:39


Doa Seorang Kekasih.......

oh Tuhan
seandainya telah Kau catatkan
dia milikku tercipta
untuk diriku
satukanlah hatinya dengan hatiku
titipkanlah kebahagiaan
Ya Allah
Ku mohon
apa yang telah Kau takdirkan
kuharap
dia adalah yang terbaik buatku
kerana Engkau Tahu segala isi hatiku
pelihara daku dari kemurkaanMu......

Bookmark and Share

  


  Member Information For mardhotiProfil   Hantar PM kepada mardhoti   Pergi ke mardhoti's Website   Quote dan BalasQuote

ubaidillah
Warga 5 Bintang
Menyertai: 22.11.2004
Ahli No: 12489
Posting: 361
Dari: kelantan

Kelantan  


posticon Posting pada: 14-08-06 17:35


Pada 12-08-06 18:19 , adreenaz posting:

!!! QUOTE !!!

mari try doa ni:

allahumma inni hubbuka
wa hubba man yuhibbuka
wa hubba kullu 'amalin yu qarribni ila hubbuki
waj 'al hubbaka ahabba ilayya


em..rasanya doa ni ada ckt silap

ALLAHUMMA A' THINI HUBBAK (bukan inni hubbuk)
...........................................
WA HUBBA KULLI AMALIN YUQARRIBUNI ILA HUBBIK (bukan kullu, hubbuki )


sama-sama kita amalkan

Bookmark and Share

  


  Member Information For ubaidillahProfil   Hantar PM kepada ubaidillah   Pergi ke ubaidillah's Website   Quote dan BalasQuote

Moderator: Admin, halesolurun_84
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Jejak Ukhwah
    »» BAGAIMANA NAK CARI GADIS yang BAIK....

Please Mendaftar To Post

Mukasurat 3 Of 5

Go To Page: 1 · 2 · 3 · 4 · 5  
Jump To Page:


Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.251036 saat. Lajunya....