Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 17-10-2019  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Orang yang takut ditakluki pasti akan kalah
-- Napoleon Bonarpate

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: mengintaisyurga
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43096

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 88
Ahli: 0
Jumlah: 88




  Yang Masuk Ke Sini
aye: 16 jam, 46 minit yang lalu
tereturubuzu: 9 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 20 hari yang lalu

Poll Results




Berapa judul buku ilmu yang anda baca dalam setahun

0 hingga 1 judul5 % 5.01 % (30)
2 hingga 10 judul28 % 28.21 % (169)
11 hingga 20 judul16 % 16.03 % (96)
21 hingga 50 judul12 % 12.19 % (73)
Tak terkira28 % 28.55 % (171)
Tak minat membaca buku ilmiah1 % 1.50 % (9)
Hanya minat novel jiwang1 % 1.00 % (6)
Hanya minat bacaan ringan6 % 6.01 % (36)
Hanya minat majalah hiburan1 % 1.50 % (9)

Jumlah Undian: 599
Hanya 1 undian sehari!

[ Tempat Mengundi | Survey Lain ]


"Berapa judul buku ilmu yang anda baca dalam setahun" | Login/Mendaftar | 20 Komens
Threshold
Komen di sini adalah hakmilik yang menghantar. Pihak Pengurusan Portal tidak ada kena mengena.


Re: Berapa judul buku ilmu yang anda baca dalam setahun
oleh norlaili pada Sabtu, 28 April 2007 @ 16:50:07
(Info AHLI)
ana nak ingatkan diri ana dan kawan....agar improve diri banyak kan membaca bahan ilmiah....mantapkan diri dengan ilmu yang bermanfaat...as a muslim kita kena banyak baca bahan yang bermanfaat sebab dengan ilmu kita dapat berdakwah kat org....
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]





Berapa judul buku ilmu yang anda baca dalam setahun
oleh sailormoon pada Ahad, 29 April 2007 @ 16:39:58
(Info AHLI)
Saya suka beli buku tapi saya bukannya rajin sangat baca buku(^^,)
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]





Re: Berapa judul buku ilmu yang anda baca dalam setahun
oleh tou_aii ([email protected]) pada Ahad, 29 April 2007 @ 21:33:43
(Info AHLI)
erm... saya baca tak terkira.... sebab as student memang banyak nak buat rujukan seharian dan nak buat xcimen....
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Berapa judul buku ilmu yang anda baca dalam setahun
oleh Tetamu pada Rabu, 02 Mei 2007 @ 9:38:46
assalamualaikum wbt...

pesan ana pada diri dan sahabat sekalian agar pertingkatkanlah usaha untuk terus membaca dan memahami sesuatu topik yang menjadi isi dalam sebarang kitab(bemanfaat) yang dibaca..

igtlah,dengan satu ilmu yang masuk ke hati dan minda kita,menjanjikan syafaat dari Allah dan rasulNya pada kehidupan kita..walaupun apa jua jenis dan bentuk ilmu(yang baik).
hakikatnya hanya dengan ilmu umat manusia mampu berdiri dengan berkeyakinan diri dalam menhadapi pihak lawan..sama²lah kita pertingkatkan pengetahuan yang semata² kerana daulat syiarNya.insyaAllah...
bittaufiq wannajah alaikum...
wassalam.
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Berapa judul buku ilmu yang anda baca dalam setahun
oleh Tetamu pada Rabu, 02 Mei 2007 @ 17:09:52
assalamualaikum wbt... pesan ana pada diri dan sahabat sekalian agar pertingkatkanlah usaha untuk terus membaca dan memahami sesuatu topik yang menjadi isi dalam sebarang kitab(bemanfaat) yang dibaca.. igtlah,dengan satu ilmu yang masuk ke hati dan minda kita,menjanjikan syafaat dari Allah dan rasulNya pada kehidupan kita..walaupun apa jua jenis dan bentuk ilmu(yang baik). hakikatnya hanya dengan ilmu umat manusia mampu berdiri dengan berkeyakinan diri dalam menhadapi pihak lawan..sama²lah kita pertingkatkan pengetahuan yang semata² kerana daulat syiarNya.insyaAllah... bittaufiq wannajah alaikum... wassalam.
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Berapa judul buku ilmu yang anda baca dalam setahun
oleh salmanfarees ([email protected]) pada Selasa, 08 Mei 2007 @ 13:16:15
(Info AHLI) http://yuzzman.hi5.com/
Buku ni ada pelbagai genre (Kesusasteraan, agama, textbooks, sejarah, biografi, self-help, dan bermacam2 lagi. Apakah yang dikatakan dengan buku ilmiah? Pemilihan buku kadang-kadang adalah berdasarkan status anda. Kalau students, mesti banyak baca buku ilmiah...Kalau dah bekerja..lebih selektif. Masa membaca yang agak terhad.
Dan kalau suri rumah mungkin lain pula yang dibacanya. Bergantung juga kepada tahap pemikiran anda. semakin tinggi, semakin terbuka kepada pelbagai jenis bahan bacaan.

istilah buku ilmiah agak umum.
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: Berapa judul buku ilmu yang anda baca dalam setahun
oleh AchenDude pada Ahad, 20 Mei 2007 @ 15:58:13
(Info AHLI) http://Takde
Minat baca, tapi limited buku yang senang paham :D
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Berapa judul buku ilmu yang anda baca dalam setahun
oleh RuMaishaaa pada Rabu, 23 Mei 2007 @ 14:06:34
(Info AHLI)
membaca kunci ilmu..mungkin banyak wang kita berhabis..tetapi nilai ilmu yang kita dapat lebih besar manfaatnya..

dr ilmu, kita tahu..dr tahu kena faham..dr faham kena beramal..dengan beramal ianya sempurna..

dengan ilmu kita tahu baik buruk satu penciptaan..
dengan ilmu kita tahu indah nian satu kejadian..

dengan pembacaan, satu proses penjaan minda tercetus dan sentiasa bergerak untuk tahu dan lebih tahu..

lagi banyak ilmu yang dibaca..lagi jahil aku rupanya..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Berapa judul buku ilmu yang anda baca dalam setahun
oleh fizah866 pada Rabu, 30 Mei 2007 @ 9:59:37
(Info AHLI)
Assalammualaikum w.b.t

melalui undian tadi kita dapat lihat tahap minat mambaca di kalangan masyarakat kita masih kurang...bukan setakat undian di sini saja malah di luar sana masyarakat lebih berminat dengan majalah2 hiburan yang langsung tak berfaedah...
so saya harap masyarakat kita akan berubah....denagn menjadikan membaca satu budaya....
kerana membaca itu jambatan ilmu...
thank you....
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Berapa judul buku ilmu yang anda baca dalam setahun
oleh sajidjadid pada Rabu, 30 Mei 2007 @ 18:39:56
(Info AHLI)
rjin2 lah baca bku
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: Berapa judul buku ilmu yang anda baca dalam setahun
oleh aman_haizar pada Selasa, 31 Julai 2007 @ 10:54:48
(Info AHLI)
menbaca buku ilmiah sekarang kian dipandang remeh oleh segenap peringkat masyarakat.. hal sebegini patut di ambil perhatian... kita wajar mendidik generasi muda agar membudayakan membaca bahan yang berfaedah... dengan harapan nagara, bangsa, dan agama tercinta dapat manfaatnya. Umat islam wajib menuntit ilmu... salah satu jalan menuntut ilmu adalah membaca buku ilmiah... mari lah membaca




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.114659 saat. Lajunya....