Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 20-09-2019  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Tak semestinya melakukan apa yang anda sukai tetapi menyukai apa yang anda lakukan
-- Kang Razzi Armansur

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: mengintaisyurga
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43096

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 39
Ahli: 0
Jumlah: 39




  Yang Masuk Ke Sini
IbnuKhaldun: 11 hari yang lalu
alongmina: 15 hari yang lalu
muslimin23: 21 hari yang lalu
kasih_kekasih: 26 hari yang lalu
budakbesar: 32 hari yang lalu
azemi: 36 hari yang lalu

  Cerita Bersiri: Duri kulalui intan kumiliki
Posting oleh istisafa
pada Selasa, 19 Disember 2006 @ 15:18:04  (3221 dibaca)
Karya myislam menulis Melihat wajah Nek Nong ingin juga terdetik dihati mentauliahkan dia sebagai ibu kandungku. Tapi inginkah aku diterima oleh anak-anaknya yang lain. Mungkin boleh, itu kata hatiku. Apa pula dalam hati Jemi, Tiah, Maon, Mayoh dan Jenun.


( Baca Lagi... | 5920 bytes lagi | 5 Komen | Untuk Mencetak  Hantar Artikel ini kepada sahabat )
 

  Cerita Bersiri: EGO RANIA I
Posting oleh istisafa
pada Jumaat, 20 Oktober 2006 @ 10:18:53  (1882 dibaca)
Karya cucu menulis Bukankah mempertahankan negara sendiri daripada dijajah oleh bangsa lain itu merupakan Jihad…? Bukankah lebih baik negara itu diperintah oleh rakyatnya sendiri…? Persoalan demi persoalan bermain di benak Maddas. Adakalanya menyiksa jiwa dan memedihkan naluri seorang rakyat yang cintakan negaranya. Iraq, tanahair yang ditinggalkan bertahun lamanya hanya kerana menuntut ilmu. Menuntut ilmu itu bukankah juga satu jihad...?


( Baca Lagi... | 12485 bytes lagi | 2 Komen | Untuk Mencetak  Hantar Artikel ini kepada sahabat )
 

  Cerita Bersiri: ..:: Dia Yang Kucinta (Bahg. 2) ::..
Posting oleh Kang
pada Selasa, 06 September 2005 @ 18:01:58  (4058 dibaca)
Karya diny menulis Message: Hidup sebagai pelajar kolej ada masanya gembira dan ada masanya masalah pasti melanda. Hidup sebagai remaja, penuh cabaran.


( Baca Lagi... | 6556 bytes lagi | 2 Komen | Untuk Mencetak  Hantar Artikel ini kepada sahabat )
 

  Cerita Bersiri: .: Kau Yang Ku Cinta-Bahagian 1 :.
Posting oleh Kang
pada Selasa, 06 September 2005 @ 17:59:22  (4362 dibaca)
Karya diny menulis first of all ini bukan karya diny..copy dan paste from my friend's bulletin..

Pintu masuk kedai itu dibukanya dengan sedikit tergesa-gesa. Sebaik sahaja pintu terbuka, dia pantas memetik suis lampu dan pendingin hawa di belakang meja. Beg sandangnya diletakkan ke
bawah meja.



( Baca Lagi... | 5966 bytes lagi | 6 Komen | Untuk Mencetak  Hantar Artikel ini kepada sahabat )
 

  Cerita Bersiri: Rizal Hafizuddin [5]
Posting oleh Kang
pada Isnin, 29 Ogos 2005 @ 22:58:47  (3136 dibaca)
Karya sanada_yukimura menulis 11:07:17 PM
Isnin, 26 April 2002

Semalam aku mimpi abah. Sudah lama aku tak teringatkan abah tapi entah Kenapa ketika terjaga awal pagi tadi aku terasa begitu sayu. rasa macam nak menangis seorang-seorang. Aku tak ingat apa mimpinya tapi yang aku ingat hanya perasaan nak menangis sungguh-sungguh. Aku kuatkan jugak hati, dan seperti biasa aku pergi basuh muka, gosok gigi dan capai pen. Ini saja yang dapat aku lakukan untuk kuatkan hati diwaktu aku terasa sendirian. Bukannya ada orang nak pujuk hati ni selain diri sendiri.



( Baca Lagi... | 9514 bytes lagi | 5 Komen | Untuk Mencetak  Hantar Artikel ini kepada sahabat )
 

  Cerita Bersiri: Rizal Hafizuddin [4]
Posting oleh Kang
pada Isnin, 29 Ogos 2005 @ 22:57:09  (2434 dibaca)
Karya sanada_yukimura menulis flashback

Rizal Hafizuddin- ‘first impression’

Ketika itu Rizal Hafizuddin baru saja turun dari bas Express dari Kedah. Penatnya tak payah dibahaskan. Sementara Rizal menunggu roomatenya Shah datang ambil dari kolej, Rizal capai senaskah The Star dan labuhkan punggung atas bangku-bangku sepi terminal one. Sungguhpun masa Rizal beli paper tu jam sudah kira-kira enam petang, tapi fikir Rizal tiada salahnya baca paper pagi tadi pun. Bukannya dah ‘basi’ kertas tu.



( Baca Lagi... | 3931 bytes lagi | Komen? | Untuk Mencetak  Hantar Artikel ini kepada sahabat )
 

  Cerita Bersiri: Rizal Hafizuddin [3]
Posting oleh Kang
pada Isnin, 29 Ogos 2005 @ 22:46:54  (2457 dibaca)
Karya sanada_yukimura menulis 10:51:56 PM
Jumaat, 23 April 2002

Kata abang sepupu aku, hidup ni macam beli durian lah, walau macam mana terrer kita cium, kita belek pun, kalau tak bawak balik rumah, bukak, rasa tengok, belum tentu lagi sedap isi dia.



( Baca Lagi... | 5695 bytes lagi | 1 Komen | Untuk Mencetak  Hantar Artikel ini kepada sahabat )
 

  Cerita Bersiri: Rizal Hafizuddin [2]
Posting oleh Kang
pada Isnin, 29 Ogos 2005 @ 22:42:03  (2539 dibaca)
Karya sanada_yukimura menulis Dari diari Rizal Hafizuddin 2002-2004

10:59:38 PM
Rabu, 21 April 2002

Entah apalah agaknya nasib aku hari ni, setelah hampir satu semester aku berjaya mengelak dari berada at least semeter jauh darinya, hari ni aku gagal. Aku menyumpah-nyumpah dalam hati kerana bangun lewat pagi ni. Apapun aku sudah terperangkap dan tidak berpeluang untuk melarikan diri. Tiada lagi meja lain yang kosong melainkan disitu...



( Baca Lagi... | 4965 bytes lagi | 1 Komen | Untuk Mencetak  Hantar Artikel ini kepada sahabat )
 

  Cerita Bersiri: Rizal Hafizuddin [1]
Posting oleh Kang
pada Isnin, 29 Ogos 2005 @ 22:28:38  (2522 dibaca)
Karya sanada_yukimura menulis Rizal Hafizuddin- prologue

Rizal masih lagi tersedu-sedu semasa Kak Iza datang. Bahunya bergegar dengan sedu sedannya. Dua jam menangis namun amarahnya belum mahu surut, terkilannya masih lagi terasa, suara abah masih lagi terngiang-ngiang.



( Baca Lagi... | 3629 bytes lagi | Komen? | Untuk Mencetak  Hantar Artikel ini kepada sahabat )
 
Mukasurat 1




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.092419 saat. Lajunya....