Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 17-12-2017  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Apa-apa yang terjadi pada kita hari ini adalah hasil tindakan kita pada masa lalu
-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: zaimuddin1
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43039

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 20
Ahli: 0
Jumlah: 20




  Yang Masuk Ke Sini
tj: 36 hari yang lalu
aye: 38 hari yang lalu
NisaAdDeen: 61 hari yang lalu
RijaludDeen: 61 hari yang lalu

info mengenai tahi lalat
 Posted on Khamis, 15 Mei 2003 @ 12:10:23oleh Kang
Umum nuriz menulis Pada orang tua-tua setiap yang ada pada diri kita mempunyai rahsia & maksud yang tertentu contohnya tahi lalat. Sejauh mana kebenarannya "hanya tuhan yang tahu"

TANDA DAN FIRASAT
bibir atas kanan - banyak rezeki, pandai
bibir atas kiri - ramai kawan, baik hati
bibir bawah kanan - disegani orang, ramai yang suka
bibir bawah kiri - pandai bicara, tak mudah kalah

leher kanan - cerdas, jujur, berani menderita
leher kiri - cerdas dalam segala hal dan banyak pengetahuan
leher di tengah - tercapai cita-cita

biji mata kanan - suka serong dan pembohong
biji mata kiri - pembohong tetapi baik hati
hujung mata kanan - baik hati, sopan santun, cerdas
hujung mata kiri - baik budi, murah rezeki

punggung kanan - agak mengalami kesulitan
punggung kiri - malas dan suka duduk

betis kanan - suka berhibur, boros
betis kiri - rajin,tidak suka menganggur

lutut kanan - bersikap tidak peduli dan tak mahu berusaha
lutut kiri - kurang kuat berusaha

kepala sebelah kanan - terkabul cita-cita
kepala sebelah kiri - sering menemui kesusahan
kepala sebelah belakang - jujur, sabar dan tekun

kening kanan - cerdas dan cekap
kening kiri - cerdas, sopan santun
tengah kening - keras hati, berani segala hal

hujung mulut kanan - kecil rezeki, tak mudah kalah
hujung mulut kiri - suka berpoya-poya

ketiak kanan - dapat menyimpan rahsia
ketiak kiri - jujur, banyak yang cinta

pergelangan kaki kanan - suka berpergian (keluar rumah)
pergelangan kaki kiri - kehendak kuat

batang hidung - banyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya
pada hidung - banyak rezeki

dagu bawah kanan - jujur dan baik hati
dagu bawah kiri - bijak sana dan berbudi luhur

kemaluan kanan - atau kiri baik, suka senggama
di kepala kemaluan (lelaki) - bakal beristeri 2

tumit kanan - jujur dan banyak kawan
tumit kiri - baik budi
alis kanan - suka menolong, baik hati
alis kiri - ramai yang suka

pangkal peha kanan - kemahuan kuat
pangkal peha kiri - suka kerja apa pun

telapak kaki kanan - tak mudah mengeluh
jari kaki kanan - suka menolong
jari kaki kiri - berbudi, suka berbuat baik

bahu kanan - cermat dalam membuat keputusan, banyak tanggungan
bahu kiri - suka kerja keras, banyak tanggungjawab

buah dada kanan - baik hati, pendiam,simpan rahsia
buah dada kiri - ramai kawan, setia pada pasangan

lengan kanan - setia dan taat pada atasan
lengan kiri - menepati janji dan rajin

pipi kanan - ramai teman
tengah-tengah pipi kanan - ramai yang suka
tengah-tengah pipi kiri - ramai teman

ubun-ubun - kurang jujur

pusat - cerdas, tangkas, tekun
pusat bahagian kanan - sejahtera dalam hidup
pusat bahagian kiri - beroleh kemuliaan

pinggang kanan - sayang pada pasangan hidup
pinggang kiri - disayang pasangan hidup

telapak kaki kanan - tidak mudah mengeluh
telapak kaki kiri - baik budi pekertinya

siku tangan kanan - kuat ingin memiliki kekayaan
siku tangan kiri - baik hati, suka menolong

jari tangan kanan - serba beroleh keuntungan
jari tangan kiri - serba baik bekerja
jari telapak tangan kanan - banyak rezeki tapi boros
jari telapak tangan kiri - banyak rezeki dan cermat

pergelangan tangan kanan - boros, suka bersukaria
pergelangan tangan kiri - dapat berpangkat

perut bawah kanan - banyak rezeki, suka memberi maaf
perut bawah kiri - baik hati, tenang hidupnya

sudut mata kanan dalam - disayang suami atau isteri
sudut mata kiri dalam - tidak mudah dilupakan pasangan
sudut mata kanan luar - baik budi, ramai yang cinta

pelipis kiri - murah rezeki, dapat jadi kaya
pelipis kanan - serba berhasil dalam usaha

kelopak mata kanan atas - baik hati, ramah, berjaya
kelopak mata kiri atas - baik budi, ramai yang suka
kelopak mata kanan bawah - agak malas
kelopak mata kiri bawah - agak bodoh, kurang bijaksana

 

  Umum


Komen


"info mengenai tahi lalat" | Login/Mendaftar | 63 Komens
Threshold
Komen di sini adalah hakmilik yang menghantar. Pihak Pengurusan Portal tidak ada kena mengena.


Re: info mengenai tahi lalat
oleh qaulah_atrah ([email protected]) pada Khamis, 15 Mei 2003 @ 16:15:33
(Info AHLI) http://-


heheh.. boleh caye ke sumer nie eh ??

--jari tangan kanan - serba beroleh keuntungan --

insyaAllah, dengan rahmatnya..

terima kasih yer, atas posting nie..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]































































Re: info mengenai tahi lalat
oleh nurjannah pada Isnin, 28 Julai 2003 @ 21:56:32
(Info AHLI)


boleh baca tapi janganlah percaya sangat. untuk tahu je takpe
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: info mengenai tahi lalat
oleh Prof_Muslim ([email protected]) pada Isnin, 08 September 2003 @ 0:05:24
(Info AHLI)


mungkin boleh di percayai
sebab ada buku yg diterbitkan..
Malah ia sesuai utk diri mahu sentiasa
diri sendiri...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: info mengenai tahi lalat
oleh haz ([email protected]) pada Khamis, 30 Oktober 2003 @ 15:34:25
(Info AHLI) http://-


eemm..sekadar hiburan....
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh hanamichi pada Isnin, 17 November 2003 @ 11:58:56
(Info AHLI)


baca sekadar mengisi masa lapang.
Tapi bagus jugak ade maklumat nie
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh ikramhakim ([email protected]) pada Ahad, 23 November 2003 @ 10:41:38
(Info AHLI)


boleh percaya ke tidak ni....ader dlm Al-Quran ker....kalu salah boleh bawa kpd syirik ni tapi kalau betul tu...se bhg drpd rahmat ALLAH le ni....
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh nahdatul_adawiyah pada Ahad, 14 Disember 2003 @ 22:17:33
(Info AHLI)


boleh caye ke?
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: info mengenai tahi lalat
oleh minthin pada Selasa, 25 Mei 2004 @ 13:54:57
(Info AHLI)


nak bace atau tak nak bace tu tak pe....tapi semua yang dijadikan oleh Allah SWT itu mesti ade hikmah di sebalik kejadian...kepercayaan itu terletak pada diri seseorang itu sendiri...tapi kepercayaan kepada Allah itu yang lebih penting dari segala2Nya.....
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh rina_emisya pada Selasa, 29 Jun 2004 @ 11:03:21
(Info AHLI) http://-


Baca sekadar utk enjoy....
kalau ada yg sama tu,maybe kebetulan jer.
betullah tu,setiap kejadian Allah di muka bumi ini mempunyai hikmah tersendiri,oleh itu kita seharusnya sentiasa menjadi hamba yg bersyukur...
wassalam
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh azriey pada Khamis, 03 Februari 2005 @ 19:30:33
(Info AHLI)


asalamualaikum....

hurmm tahi lalat... menarik tapi jgn dipercayai sgt sbb boleh mendatangkan syirik kepada Allah...

sekadar untuk berseronok tu bolehla.. jgn diamalkan...

allahualam.....
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: info mengenai tahi lalat
oleh Shahida09 pada Sabtu, 20 Ogos 2005 @ 21:38:05
(Info AHLI)


tak boleh percaya 100%
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: info mengenai tahi lalat
oleh yan4485 pada Jumaat, 16 September 2005 @ 10:27:15
(Info AHLI)


suka-suka TAK apa...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh mirwana_87 (cahaya_raudhahj) pada Jumaat, 20 Januari 2006 @ 16:24:01
(Info AHLI)


nak percaya atau idak,itu terpulang pada individu tapi,kalau nak percaya ambil sekadar untuk pengetahuan sahaja.jangan sampai taksub sangat...sebab di kuatiri menyimpang pulak.tapi setiap kejadian tuhan itu ada hikmahnya...terpulanglah...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: info mengenai tahi lalat
oleh qibtiyah pada Khamis, 07 September 2006 @ 19:39:55
(Info AHLI)


boleh percaya ke
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh miss_3 ([email protected]) pada Isnin, 30 Oktober 2006 @ 23:32:21
(Info AHLI) http://-/


pernah juga jumpa buku tentang rahsia tahi lalat ni. mungkin sikit sebanyak dapat bantu kita kenal diri sendiri. sebab tiap-tiap kejadian ada tanda-tanda yang menunjukkan kebesaranNya bagi orang-orang yang mahu berfikir dan Allah tak menjadikan tiap-tiap sesuatu dengan sia-sia....fikirkan...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh attuffah_humairah ([email protected]) pada Jumaat, 09 Februari 2007 @ 0:48:11
(Info AHLI)


sekadar santai...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]



Re: info mengenai tahi lalat
oleh ssk pada Selasa, 18 September 2007 @ 2:34:09
(Info AHLI)


banyak manfaat rupanya tahi lalat ni
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh wardiah_alwani ([email protected]) pada Ahad, 09 Disember 2007 @ 0:20:25
(Info AHLI)


telapak tangan kanan???
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh era_muslimah pada Isnin, 17 November 2008 @ 15:43:26
(Info AHLI)


bagus..
saya pun tengah carik
tentang tahi lalat..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh shimaku ([email protected]) pada Sabtu, 22 November 2008 @ 2:21:17
(Info AHLI) http://shima-ku.blogspot.com/


banyak lagi ni tahi lalat yang tak ada dalam ni..huhuhu..tapi tak mengapa baca ni pun saja nak tau..percaya tu rasanya susah lah..tak ada bukti yang kukuh...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh halesolurun_84 pada Isnin, 01 Disember 2008 @ 14:34:25
(Info AHLI) http://halesolurun.blogspot.com/


tngan kanan saya pun dah ada tiga. tangan kanan kiri pula dah ada dua.. bagaimana ini? hehe agak konpius.. apa pun sekadar suka-suka sahaja.. tidak ada niat untuk percaya ataupun mengikut bulat2..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh ismi_anis ([email protected]) pada Ahad, 25 Januari 2009 @ 13:10:49
(Info AHLI)


baca info ni jangan lah terlalu percaya sangat...
tapi, just nak tahu2 saja boleh lah kowt...
tapi...menarik juga!
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh ummuihsan pada Sabtu, 28 Februari 2009 @ 20:41:31
(Info AHLI)


boleh percaya ke ni?rujuk kat kitab mana?
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: info mengenai tahi lalat
oleh sakinah283 ([email protected]) pada Sabtu, 06 Februari 2010 @ 22:52:44
(Info AHLI) http://sakinah2803.blogs.friendster/


salam...
boleh percaya ke ni?hehe
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]







Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.167833 saat. Lajunya....