Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 23-08-2019  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Untuk menjamin kejayaan, bertindaklah seperti tidak akan gagal

-- Seminar

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: lysazae
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13715

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 37
Ahli: 0
Jumlah: 37




  Dari Galeri
Assalamualaikum semua.. kino baru lagi kat sini.. nice to meet all of you.. SmILE!!

  Yang Masuk Ke Sini
nishazainal: 11 jam, 20 minit yang lalu
bintanghatee: 2 hari yang lalu


Luahan Hatiku
Topik: cinta internet... cinta sejati atau palsu


Carian Forum

Moderator: Pengurusan, limah
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Luahan Hatiku
    »» cinta internet... cinta sejati atau palsu

Please Mendaftar To Post

Mukasurat 1 Of 2

Go To Page: 1 · 2

Oleh cinta internet... cinta sejati atau palsu

mentari_pagi
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 02.05.2003
Ahli No: 861
Posting: 32
Dari: transkerian

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 18-05-03 09:50


assalamua'laikum wbh..hehhee
ana dah lama dengar semenjak kita dikelilingi dengan dunia internet.... ramai sungguh yang dok chatt..hingga akhirnya..kadangkala membuahkan cinta... tapi boleh kah percaya cinta...melalui internet...??????

-----------------
iman itu kemanisan jiwa


Bookmark and Share




  Member Information For mentari_pagiProfil   Hantar PM kepada mentari_pagi   Send ICQ Meesage To mentari_pagi   Quote dan BalasQuote

baiduri_aiman
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 05.05.2003
Ahli No: 979
Posting: 116
Dari: yan,kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 18-05-03 10:54


waalaikumussalam...
hehehe... tajuk hangat nih..bg saya,tak salah bercinta melaui internet ni..asalkan tak melebihi batas2 yg telah ditetapkan..kalau kita tengok skang ni,betapa ramai yg bertemu jodoh melalui internet ni..leh percaya atau tak,tu terpulang kat individu tu sendiri la..mmg la dlm mirc ni kita tak leh nak percaya 100%...tapi tak sumer org camtu..ada jugak yg betul2 jujur..apa2 pun..berhati2 la kalau bercinta melalui internet nih..kena selidik dgn teliti dulu latar belakang si dia tu...


Bookmark and Share




  Member Information For baiduri_aimanProfil   Hantar PM kepada baiduri_aiman   Quote dan BalasQuote

mentari_pagi
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 02.05.2003
Ahli No: 861
Posting: 32
Dari: transkerian

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 18-05-03 12:24


hehee...ana rasa pendapat ante baiduri-aiman tu betul....cuma cara kita yang menentukan....hehhehe......
sapa2 yang ada pengalaman leh la kongisi bersama...bole kan..bole kannn sekadar..menambah pengeteahuan

-----------------
iman itu kemanisan jiwa


Bookmark and Share




  Member Information For mentari_pagiProfil   Hantar PM kepada mentari_pagi   Send ICQ Meesage To mentari_pagi   Quote dan BalasQuote

angah_sufi
WARGA RASMI
Menyertai: 18.05.2003
Ahli No: 1335
Posting: 6
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 18-05-03 13:13


assalamualaikum..w.b.t.

erhmmm...topic cinta internet nie kire interesting topic laaa....sebabnya, ana sendiri salah seorang daripadanya...erhmmm...alhamdulillah perkenalan kami di restui dan sampai ke jinjang pelamin dua bulan yang lepas walaupun dalam usia yang muda...actually sayer masih di awal usia 20-an dan masih berstatus seorang pelajar...
perkenalan kami dalam internet..seterusnya terjalinlah satu ikatan yang suci..5 tahun lamanya...
keserasiaan antara kami mungkin menyebabkan kami bertahan..insyaallah..walaupun hakikatnya kami jauh pada tika itu..sayer di utara dan dia di selatan..mungkin dah ditakdirkan itu jodoh kami..

memang tak dinafikan...mirc nie tak menjamin 100% kejujuran...jadi jgnlah kita terlalu mempercayainya...terpulang pada induvidu yang menggunakannya....baik niat...eloklah jadinya...
tapi...kita kena selidik dulu perihal dirinya...kalau nak bercinta lahhh....sbb tak sumer org punyai ketulusan dan keikhlasan tuk jalinkan ikatdalam mirc niee...senang kata, hati-hati kalau nak cinta internet...kata orang pandai makan pandai simpan...banyak risikonyaaa...


Bookmark and Share




  Member Information For angah_sufiProfil   Hantar PM kepada angah_sufi   Quote dan BalasQuote

nur_islami
WARGA 4 BINTANG
Menyertai: 11.05.2003
Ahli No: 1146
Posting: 279
Dari: serambi mekah

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 18-05-03 13:17


assalamualaikum............

cinta internet...........?contoh terdekat yg dpt kita lihat ialah pasanganwardina dan ikhwanla..............

-----------------
tuhan dalam mjlni hadap ini banyaknya dugaan yang mdtg.ada yang dptku gagahi & ada yang gagal kuhindari,tuhan rahmatmu melgt luas.terlalu sdktku bsykr


Bookmark and Share




  Member Information For nur_islamiProfil   Hantar PM kepada nur_islami   Quote dan BalasQuote

Penama
Deleted User


posticon Posting pada: 18-05-03 14:09


cinta internet....mmm rasa-nya saya salah seorang darinya....kami berdua tak pernah lagi bersua sehingga kini.....hanya internet dan telefon yang menghubungkan kami.....saya percayakan kesetiaan dia terhadap saya....dan kami telah pun berjanji untuk hidup bersama setelah tamat belajar nanti...insyaalah.....moga doa kami untuk hidup bersama dimakbulkan Allah.....amin...


Bookmark and Share




  Quote dan BalasQuote

ida01
WARGA 5 BINTANG
Menyertai: 17.04.2003
Ahli No: 11
Posting: 330
Dari: SeGaMaT^jOhOr

Johor   avatar


posticon Posting pada: 18-05-03 15:03


hmm ader yg cinta sejati dan ader yg cinta palsu.tapi kalao dah ditakdirkan cinta yg didalam internet tuh untuk yg kekal selamnya alhamdulillah.,terima jerk.

-----------------
Bicara Syahadah Menusuk Kalbu
Hati Nan Damai Terasa Rindu.
Ukhuwah Mahabbah Terjalin Selalu
Moga Kekal Bersama Menuju






Bookmark and Share




  Member Information For ida01Profil   Hantar PM kepada ida01   Quote dan BalasQuote

nuriz
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 27.04.2003
Ahli No: 549
Posting: 53
Dari: perak

Perak   avatar


posticon Posting pada: 18-05-03 15:17


terpulang kepada sejauh mana individu tersebut menilainya

-----------------
[IMG]http://www.gamespy.com/avatars/av/AT/at239.gif[/IMG][b]meniti fantasi melayari realiti[/b]


Bookmark and Share




  Member Information For nurizProfil   Hantar PM kepada nuriz   Quote dan BalasQuote

mentari_pagi
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 02.05.2003
Ahli No: 861
Posting: 32
Dari: transkerian

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 18-05-03 16:20


wah banyak jugak sahabat2 ana yang cinta cyber.. tapi Alhamdullillah cinta ante semua tidak ssalah pada tempatnya... ana doakan semoga kalian bahagia dan diberkati Allah SWT..... ana setuju sesangat la ngan pendapat angah_sufi... kalo nia baik Insyaalah baik la kita dapat....
ana pun baru2 ni terjebak ngan cinta internet..tapi tak tau la camna...semoga Allah SWT memberi petunjuknya kedapa hambanya.Amin.


Bookmark and Share




  Member Information For mentari_pagiProfil   Hantar PM kepada mentari_pagi   Send ICQ Meesage To mentari_pagi   Quote dan BalasQuote

mentari_pagi
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 02.05.2003
Ahli No: 861
Posting: 32
Dari: transkerian

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 18-05-03 16:20


wah banyak jugak sahabat2 ana yang cinta cyber.. tapi Alhamdullillah cinta ante semua tidak ssalah pada tempatnya... ana doakan semoga kalian bahagia dan diberkati Allah SWT..... ana setuju sesangat la ngan pendapat angah_sufi... kalo nia baik Insyaalah baik la kita dapat....
ana pun baru2 ni terjebak ngan cinta internet..tapi tak tau la camna...semoga Allah SWT memberi petunjuknya kedapa hambanya.Amin.

-----------------
iman itu kemanisan jiwa


Bookmark and Share




  Member Information For mentari_pagiProfil   Hantar PM kepada mentari_pagi   Send ICQ Meesage To mentari_pagi   Quote dan BalasQuote

zahratul_raihanah81
WARGA RASMI
Menyertai: 08.05.2003
Ahli No: 1083
Posting: 18
Dari: mesir

egypt   avatar


posticon Posting pada: 19-05-03 15:52


topik ni mmg popular.....rasanya tak nafikan sekarang ni alam cyber..ramai yang dah berkawin pun bermula dari internet..saya juga pernah alaminya...tapi jgn mudah percaya lah pada org yang kita belum kenal hati budinya...

-----------------
"SaYaNgILaH SeBuaH PeRkeNaLaN kerana DiSiTu TeRciPtaNya keMeSRaAN..keNaNgILaH SeBuaH pErSaHaBaTaN kerana DiSiTu TeRCiPtaNyA KeRInDUaN..HaRgAiLaH KeDuANyA kerana ITuLaH RaHMaT&


Bookmark and Share




  Member Information For zahratul_raihanah81Profil   Hantar PM kepada zahratul_raihanah81   Quote dan BalasQuote

cenderawasih44
WARGA RASMI
Menyertai: 15.05.2003
Ahli No: 1259
Posting: 8
Dari: sg.petani

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 27-05-03 00:55


sukar nak dipercayai..tapi apapun leh jd..takdir Allah

-----------------
sekeping hati yang baik jika diberikan kepada manusia pasti akan dihancurkannya.tetapi hati yang hancur jika diberikan kepada Allah S.W.T pasti akan dipulihkan-Nya..


Bookmark and Share




  Member Information For cenderawasih44Profil   Hantar PM kepada cenderawasih44   Quote dan BalasQuote

Ibnatul_Khazini
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 23.05.2003
Ahli No: 1443
Posting: 36
Dari: Ulu Klang

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 27-05-03 13:53


hmm..spt kate cenderawasih44..susah nak caye!! tapi kita kene laa caye jugak!!sbb realiti!!
ana pun camtu jugak mula²..tapi bila dah berlaku dpn mata...gerun jugak!!mungkin selalunye kita dengar kalau sampai ke juinjang pelamin tu wpn jauh tapi masih dalam m'sia ni jugak.tapi ape yg berlaku depan mata ana sendiri..jiran depan umah ana..nikah ngan org sweden!cuba imagine betapa jauhnyaa!!org sweden tu (male)sanggup dtg ke m'sia semata² nak jumpa kekasih hatinya kat m'sia ni...unbelievable!!
as the result...ana lak yg kene..ayah ana risau sgt kalau ana chatting..terutama dgn boyzz..risau anak dia ni ikut jejak jirannye!!
honestly talking,saya pernah berkawan dgn seorg laki 3 thn melaui mirc..bila ayah saya dapat tahu,terus kene tazkirah..dia ungkit pasal perkahwinan jiran saya..denga je laa..sbb kitorg kawan jee..tak lebih dr tu!!

-----------------
CiNTa ILaHi iTu aBaDi..RiNDuNYa MeMBaWa MaTi..DaRi SiTu KaSiH KiTa BeRseMI..


Bookmark and Share




  Member Information For Ibnatul_KhaziniProfil   Hantar PM kepada Ibnatul_Khazini   Ibnatul_Khazini's MSNM Number Is friendofyours85   Quote dan BalasQuote

sayasarah
-WARGA SETIA-
Menyertai: 19.04.2003
Ahli No: 170
Posting: 509
Dari: Kerak bumi

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 27-05-03 19:02


a'kum

hueh3 jodoh maut di tangan Tuhan

-----------------
Pimpin daku dalam Redha-Mu
Kasihi daku dalam Rahmat-Mu
[IMG]


Bookmark and Share




  Member Information For sayasarahProfil   Hantar PM kepada sayasarah   Quote dan BalasQuote

azzahrawi
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 18.04.2003
Ahli No: 63
Posting: 32
Dari: pulau mutiara

japan   avatar


posticon Posting pada: 27-05-03 19:17


a'kum...

hmm.. cinta itu ememangnya adalah pendorong..
tapi saya jarap akhawat semua kena ingat.. cinta pada allah adalah pendorng teragung.. dan satu lagi yg ingin saya tekankan di sini, cinta selepas diijab kabulkan akan lebih bermakna. drpd sebelumnya... kalau kita bercinta sekrang, tidak terfikirkan kita nanti selepas kahwin mcm mana. adakah kita masih lagi menyiontainya sepenuh hati?
pantai sering berubah, inikan pula hati manusia.. berwaspaadalah.. dan jangan mudah terpedaya.

-----------------
hidup ini seindah pelangi..
sebagaimana indahnya dan uniknya warna yg diaturkan oleh DIA
seunik dan seindah itu juga kehidupan yg diaturkan utk kita..


Bookmark and Share




  Member Information For azzahrawiProfil   Hantar PM kepada azzahrawi   azzahrawi's MSNM Number Is zahrah   Quote dan BalasQuote

mentari_pagi
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 02.05.2003
Ahli No: 861
Posting: 32
Dari: transkerian

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 27-05-03 19:30


emm..ana setuju sangat ngan pendapat antuna semua... cinta memang suci..tapi ia jadi tak suci bila kite beri pada yang bukan sepatutnya....

cinta pada ALLAH lebih indah...cinta pada manusia..indah apabila dia telah sah menjadi hak milik kita...

-----------------
iman itu kemanisan jiwa


Bookmark and Share




  Member Information For mentari_pagiProfil   Hantar PM kepada mentari_pagi   Send ICQ Meesage To mentari_pagi   Quote dan BalasQuote

MencariSinar
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 21.05.2003
Ahli No: 1400
Posting: 39
Dari: Malaysia

egypt   avatar


posticon Posting pada: 28-05-03 09:37


Assalamualaikum wbt

bagi sinar, terletak pada niat seseorang..tak kiralah berkenalan bercinta melalui internet...tapi kalau niat kita baik..insya'allah...berkesudahan dengan baik juga... tapi walau apa-apa pun tepuk dada tanya akal dan niat..

Wsalam



-----------------
Seandai dirinya tercipta untuk ku
rela ku menjadi miliknya


Bookmark and Share




  Member Information For MencariSinarProfil   Hantar PM kepada MencariSinar   Quote dan BalasQuote

aku
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 05.05.2003
Ahli No: 986
Posting: 110
Dari: bumi ALLAH

iraq   avatar


posticon Posting pada: 28-05-03 13:17


Betul tue...!!! sokong MencariSinar

-----------------

AKU makhluk ciptaan ALLAH S.W.T...


Bookmark and Share




  Member Information For akuProfil   Hantar PM kepada aku   Quote dan BalasQuote

hub_addin
WARGA 5 BINTANG
Menyertai: 17.04.2003
Ahli No: 23
Posting: 447
Dari: Perak No.1

Perak   avatar


posticon Posting pada: 28-05-03 13:28


boleh jadi dua2, sama ada cinta sejati atau cinta palsu. ada orang hanya ambil kesempatan sahaja apabila berkenalan melalui internet ni.

tapi tak kurang juga sejarah membuktikan bahawa ramai yang bercinta di alam siber membawa ke jinjang pelamin. apa2 pun biar lah cinta yang lahir tu adalah kerana Allah dan memang berniat untuk membawa kepada berkahwinan.

kalau sekadar suka2, main2 hingga merosakkan perasaan dan melalaikan kita dari rutin seharian lebih baik dihindarkan...

-----------------


Bookmark and Share




  Member Information For hub_addinProfil   Hantar PM kepada hub_addin   Quote dan BalasQuote

al_hafizahgirl
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 06.05.2003
Ahli No: 1012
Posting: 33
Dari: Banting, Selangor

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 28-05-03 14:20


Assalamualaikum...emmm..rasanya ni lah topik yg paling hangat...ana pun salah seorang yg termasuk dlm topik hangat ni...Alhamdulillah hubungan kami dah menjangkau hampir dua thn ...tapi dinasihatkan pd yg bercinta melalui internet ni,janganlah terlalu mengharp sangat..yang penting kejujuran dan keikhlasan kalau betul dah suka dan yakin pd si dia...Insya Allah kalau tak ada apa2 aral hujung thn ni kami akan jumpa.kami tak jumpa pun tapi kalau jumpa hujung thn ni iInsaAllah kami akan terus bertunang..
mungkin anti semua akan kenal dia sebab dia bakal muncul sebagai artis nasyid di bawah satu syarikat yg agak popular...
salam sayang dan ukhwahfillah abadan abada utk semuanya...

-----------------
"Sebaik-baik manusia adalah yang tidak meninggalkan akhiratnya kerana dunianya dan tidak berpenat lelah kerana manusia..."
-Riwayat Al-Khatib


Bookmark and Share




  Member Information For al_hafizahgirlProfil   Hantar PM kepada al_hafizahgirl   Pergi ke al_hafizahgirl's Website   Quote dan BalasQuote

Moderator: Pengurusan, limah
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Luahan Hatiku
    »» cinta internet... cinta sejati atau palsu

Please Mendaftar To Post

Mukasurat 1 Of 2

Go To Page: 1 · 2


Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
© Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.077675 saat. Lajunya....