Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 17-01-2019  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Iman dan Islam tidak dapat dipisahkan dari diri seseorang sepertimana setianya warna merah pada darah dan rasa enak pada buah-buahan...
--
Jijah

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: Waldor263
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13708

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 27
Ahli: 0
Jumlah: 27




  Dari Galeri
assalamualaikum....salam ukhwah dari ana untuk sahabat2 semua....

  Yang Masuk Ke Sini
nishazainal: 2 hari yang lalu
Waldor263: 8 hari yang lalu
CrazyWood69: 22 hari yang lalu
Swarig123: 26 hari yang lalu


Isu Semasa
Topik: bila sebatang pokok memberi nasihat


Carian Forum

Moderator: Pengurusan
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Isu Semasa
    »» bila sebatang pokok memberi nasihat

Please Mendaftar To Post


Oleh bila sebatang pokok memberi nasihat

nurhikmah313
WARGA RASMI
Menyertai: 10.06.2011
Ahli No: 12978
Posting: 1

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 14-06-11 21:19


Assalamualaikum
pagi tadi sempat tengok cerita kartun kat tv…tak ingat cerita apa…tapi ada satu scene yang menarik hati…masa tu ada beberapa ekor anak binatang yang mana mak ayah dia orang kena culik…jadi anak-anak binatang ni semua mengadu pada sebatang pokok…yang dia orang semua kecewa sebab mak ayah mereka lemah sangat….sampai boleh jadi mangsa culik…yang sadisnya lagi…penculiknya adalah beberapa ekor tikus yang GANAS…hehe…

jadi si pokok tadi dengan muka yang sangat ganas..marah pada semua anak-anak binatang yang kecil-kecil tu…dia marah sebab anak-anak bianatang tu semua hanya pandai merungut yang ibu bapa dia orang lemah…dio orang semua lupa bahawa ibu bapa yang lemah itulah yang menjaga dia orang selama ni….pokok tu cakap..tak kira lah mak ayah kita macam mana kita mesti hormat kat mereka….itu nasihat sebatang pokok kepada beberapa ekor anak binatang dalam sebuah hutan…

sekarang kita pulak macam mana…ada setengah yang sangat suka merungut…mebanding-bandingkan ibu ayah mereka dengan ibu ayah orang lain…ada yang cakap..kan bagus kalau ibu ayah saya macam ibu ayah dia…mereka lupa…ibu ayah yang dibanding-bandingkan itulah yang menjaga dia orang dari mereka kena makan bersuap sampailah dah tak payah nak suapkan lagi…kalau nak cerita jasa ibu ayah…memang tak boleh nak cerita lah..tak kan habis…jadi kepada yang suka sangat merungut berkenaan ibu ayah dia orang tu…malulah pada sebatang pokok yang memberi nasihat pada anak-anak binatang dalam cerita di atas.


Bookmark and Share




  Member Information For nurhikmah313Profil   Hantar PM kepada nurhikmah313   Pergi ke nurhikmah313's Website   Quote dan BalasQuote

rohani
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 29.11.2004
Ahli No: 4629
Posting: 38
Dari: kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 12-10-11 20:01


betul tu...kadangkala rungutan kita melebihi tindakan kita. walau siapa pun ibu bapa kita, walau bagaimana pun akhlak mereka selagi mereka tidak mengarahkan kita supaya melakukan apa yang dilarang oleh allah...maka taat lah..secara rasionalnya...tiap ibu bapa inginkan yang terbaik untuk anak-anaknya..bersyukurlah dengan apa yang kita miliki.


Bookmark and Share




  Member Information For rohaniProfil   Hantar PM kepada rohani   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.06062 saat. Lajunya....