Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 21-03-2019  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Orang yang hebat ialah orang yang sederhana dalam kata-katanya tetapi hebat dalam tindakannya

-- Confucius

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: Waldor263
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13708

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 26
Ahli: 0
Jumlah: 26




  Dari Galeri
Salam perkenalan dari ana...

  Yang Masuk Ke Sini
nishazainal: 9 hari yang lalu
Swarig123: 26 hari yang lalu


Copy & Paste
Topik: Lagi kisah Syafia Humairah Sahari


Carian Forum

Moderator: Pengurusan
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Copy & Paste
    »» Lagi kisah Syafia Humairah Sahari

Please Mendaftar To Post


Oleh Lagi kisah Syafia Humairah Sahari

limah
::PENGURUS AKTIVITI::
Menyertai: 20.08.2009
Ahli No: 11210
Posting: 367
Dari: shah alam

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 08-03-10 08:16


saya setuju gan pencerita ni,hanim ni patut dapat balasan... cerita ni bukan hanim mohamad alway ye...

Salam kepada semua warga CG. pertamanya saya minta maaf jika threat ini dibuka pada tempat yang salah dan mohon mod/admin alihkan ke tempat yang betul.

Di sini saya tertarik untuk buka threat mengenai kejadian yang hangat dikatakan pada masa kini iaitu mengenai kes seorang budak berusia 3 tahun yang bernama Syafia Humairah Sahari.

Pada mula berita ini tersiar, saya amat marah atas kejadian yang berlaku. tetapi pada malam minggu baru - baru ini saya pergi ke kuang tempat saya membesar untuk melepak bersama rakan - rakan. Rupanya ibu kepada mangsa adalah kawan yang sama - sama tingkatan, dan berdekatan dengan rumah saya dahulu. saya hanya panggil namanya iaitu hanim. setelah hampir 10 tahun tidak berjuma, maka saya tidak berapa macam mukanya di dalam televisyen sehinggalah kawan saya bernama Afendi rosli ( pelumba motor sck harian metro ) menceritakan mengenai kisah hanim kepada saya.


semasa sekolah dahulu, hanim adalah antara pelajar yang agak terkenal di antara pelajar lelaki. biasanya kami akan sibuk nak tengok serta teka BRA yang hanim pakai pada hari tu talinya bersilang (kami suka panggil bra pangkah ) dan warna apa.

hanim juga ada geng - geng perempuan. geng - geng mereka ini secara umumnya kami panggil CHIA sahaja pada masa itu atau panggilan asasnya adalah BOHSIA.

selepas saya berpindah ke sekolah asrama pada tingkatan 4 ( tahun 2001 ) saya dah tiada peluang untuk melihat bra apa yang hanim pakai.

afendi juga menceritakan bahawa SAHARI iaitu bapa kepada mangsa adalah orang sabah dan bertugas sebagai polis di balai polis sungai plong. apa yang saya tahu, hanim dan sahari dikahwin secara paksa akibat pada masa itu hanim mengandungkan arwah yakni anak sahari.

sahara dimasukkan ke penjara kerana dia telah dituduh menembak mati seorang pendatang indonesia berdekatan dengan Tasik Biru Sri kundang. pada masa itu juga hanim dan sahari telah mempunyai anak seramai 3 orang.. dan mangsa adalah anak ketiga. maaf saya cakap, ketiga anak hanim adalah diluar nikah.

sekarang ni sahari berada di penjara sungai buloh sambil menanti hukumannya dijatuhkan sama ada bersalah atau tidak bersalah di bawah akta 302B jika tidak silap saya. Sahari juga amat marah bila mengetahui anak nya dibunuh oleh teman lelaki hanim dan sekarang ni dia bersiap sedia serta berharap teman lelaki hanim ditempatkan di penjara yang sama dengan dia.

menurut keterangan rakan saya iaitu afendi ini juga, permohonan sahari untuk melihat pengebumian anaknya di tak nak perkuburan kuang juga tidak dibenarkan oleh KKDN kerana kes sahari adalah berat. oleh itu sahari berazam untuk membunuh teman lelaki hanim jika dia ditempatkan di penjara yang sama kerana sahari tahu bahawa kes dia agak sukar untuk menang di mahkamah.

"alang - alang aku nak kena gantung, biar aku bunuh mamat tu bagi puas hati aku "


Bookmark and Share




  Member Information For limahProfil   Hantar PM kepada limah   Quote dan BalasQuote

maisarahlisa
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 03.03.2004
Ahli No: 3361
Posting: 118
Dari: Pahang~Sel~Dubai

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 08-03-10 13:04


salam

Maaflah saya dah boleh agak ibu pada si mati ini macam mana orangnya.. dia pandai pula cover kata pakwe dia ini baik sangat orangnya.. tak sangka boleh dera anak dia bla bla.. tapi dia tak ingat ke yang jiran pernah nampak dirinya mendera anaknya sendiri.. dah pulak tu.. kalau dia seorang ibu yang perihatin.. mesti ternampak kesan luka/parut anak .. ini tidak.. hurmmm malas nak komen panjang... hanya Allah saja yang tahu..


Bookmark and Share




  Member Information For maisarahlisaProfil   Hantar PM kepada maisarahlisa   Quote dan BalasQuote

syahirahsoid
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 09.06.2009
Ahli No: 10716
Posting: 55

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 14:15


kejam mak arwah ini..ada ke..anak da kena belasah dengan BF dia..dia still kata BF dia 2 baik?apa kejadah larr..tak faham betul..anak yang duduk dalam prot dia 9 bulan..sakit nak bersalin lagi..Boleh dia dera dan tengok BF dia tu dera..SubhanaAllah..

pura2 menangis bila anak da meninggal..baik tak payah..masa hidup..duduk dera budak 2 sambil ketawa2..hesh...

pernah terbaca 1 emel..org 2 kata..mak dia 2 pengsan lepas tau arwah nya meninggal..pengsan sebab terkejut ke..pengsan sebab tkotkan tindakan polis??tak tahu lah..

diri dia..dia saja yang tau..


Bookmark and Share




  Member Information For syahirahsoidProfil   Hantar PM kepada syahirahsoid   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.053183 saat. Lajunya....