Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 21-03-2019  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Zuhud yang terbaik ialah zuhud yang disembunyikan
--
Saidina Ali

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: Waldor263
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13708

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 21
Ahli: 0
Jumlah: 21




  Dari Galeri
nuarii-

  Yang Masuk Ke Sini
nishazainal: 9 hari yang lalu
Swarig123: 26 hari yang lalu


Copy & Paste
Topik: Tapi.. Papa buat kat Mama boleh?


Carian Forum

Moderator: Pengurusan
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Copy & Paste
    »» Tapi.. Papa buat kat Mama boleh?

Please Mendaftar To Post


Oleh Tapi.. Papa buat kat Mama boleh?

sayang_semuanya
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 14.03.2009
Ahli No: 10025
Posting: 130
Dari: Pasir Ris

singapore   avatar


posticon Posting pada: 17-12-09 18:38


terkedu saya baca kisah ni... huhu... macam tak sangka



Kisahnya :

Nini bekerja disebuat pusat asuhan dikawasan elit yang kebanyakkannya didiami orang melayu di tak . pusat asuhan yang menempatkan anak-anak golongan bijak pandai dan dah tentunya juga berada. Pusat asuhan yang bagus, system yang teratur, disiplin yang baik. Malah bagusnya majikan Nini menerapkan nilai2 pendidikan Islam sedari kanak-kanak ini kecil lagi.

Dari peringkat bayi hinggalah prasekolah, terdapat lebih kurang 50 org semuanya anak-anak jagaan mereka. Semua berjalan lancar hinggalah pada satu hari, mereka menerima seorang ahli baru, kanak-kanak lelaki berusia 4 tahun. Daniel namanya. Kecil tapi teserlah ketampanan wajahnya seiras wajah siayah. Di pusat asuhan itu juga ada seorang budak perempuan berusia lingkungan 3 tahun, Norish yang juga sangat comel dan cantik.

Kelihatan dari hari pertama, Daniel sudah mula tertarik untuk berkawan dengan Norish. Kemana Norish kesitulah Daniel mengekori. Apa pun aktiviti yang dilakukan Norish, Daniel pasti akan turut sama.

Di dalam pusat asuhan itu, bayi akan diletakkan satu bilik, kanak-kanak lelaki dan kanak-kanak perempuan juga akan diletakkan dibilik berasingan. Tiap hari selepas makan tengahari, mereka akan dikerahkan untuk tidur dan tentunya dalam bilik masing-masing.

Pada satu hari, Nini yang sedang memeriksa setiap bilik bagi memastikan tiada masalah telah terkejut kerana terlihat kelibat Daniel duduk disisi Norish yang sedang tidur sambil mengusap2 wajah nya. Nini segera mendapatkan mereka dan memujuk Daniel untuk pergi kebilik kanak-kanak lelaki dan tidur.

Esoknya waktu ada aktiviti bermain, Daniel kelihatan begitu rapat dan mesra kepada Norish, dibelainya rambut Norish dan diciumnya pipi Norish. Nini mula rasa pelik. Tapi merasakan itu sekadar biasa untuk kanak-kanak seusia, yang mungkin menunjukkan sayang, maklumlah kebiasan kita juga mencium kanak-kanak.

Tengahari itu, sama seperti semalam, Daniel sekali lagi ke bilik Norish dan rupanya di berbaring sebelah Norish dan terlelap sama sambil tanggan nya memeluk Norish. Bila Nini kejutkan dia menangis kerana tidak mahu tidur dibilik kanak-kanak lelaki.

Kebetulan hari itu keluarga Norish lambat datang menjemput. Norish bermain2 dan seperti biasa Daniel adalah peneman yang setia. Kali ini dia agak bertindak luar biasa, memeluk dan membelai Norish. Nini seperti biasa akan menegah dan memisahkan pelukan itu.

Namun hari ini adalah kemuncak kepada apa yang selama ini menjadi tanda tanya kepada Nini..hari itu kebetulan hujan. Tiada aktiviti bermain diluar. Semua kanak-kanak bermain di dalam bangunan. Tapi tidak kelihatan Daniel mahupun Norish. Puas dicari kelibat mereka diserata bilik tapi tidak ketemu.

Akhirnya Nini separuh pengsan bila dia menolak pintu stor dibelakang dan terlihat Daniel yang berusia 4 tahun itu duduk dipeha Norish dan sedang mencium perut Norish sambil melondehkan seluarnya dan Norish sudah tidak berbaju Cuma yang tinggal seluar dalam!!!

Pantas Nini menjerit dan mengangkat Daniel sambil Norish menangis (mungkin terkejut kerana Nini menjerit, sebab sebelumya dia hanya diam). Norish segera dipakaikan baju dan Daniel juga segera di paksa memakai semula seluarnya.

Di bilik pengetua yang tenang dalam ribut. Daniel ditanya mengapa dia bertindak demikian dan dengarlah jawapannya

“Papa buat kat mama boleh, kata papa dan mama tu cara kita nak tunjuk kita sayang, kalau kita sayang kita buatlah macam tu”

!!!!!!!!!

Segera keluarga Daniel dipanggil, pada mulanya mereka menafikan cerita Daniel, tapi bila Nini dan pengetua menceritakan perbuatan Daniel kepada Norish.. si ibu terkejut dan mula menangis sambil mengakui sebenarnya ini adalah pusat asuhan yang ke 3 mereka tukarkan Daniel. Tapi kejadian yang sama telah juga terjadi. Pengetua secara diplomasi menasihatkan mereka dan minta agar anak mereka dirujuk kepada pakar untuk mendapatkan rawatan.

Bapa Daniel agak ego dan tidak mahu menerima teguran dan agak sombong dengan mendakwa tidak ada apa silapannya tapi ibu Daniel mengaku bahawa Daniel pernah beberapa kali melihat mereka melakukan hubungan intim. Pada mulanya mereka agak kekok ,tapi akhirnya merasakan tiada apa yang perlu dirisaukan kerana Daniel masih kecil, tapi rupanya kesan dari tindakkan itu telah merosakkan ‘jiwa’ Daniel. Apatah lagi dengan penjelasan yang salah.

Moral : sebagai ibubapa, tolonglah!! Usah risau dengan anak yang kurang mendengar kata-kata kita kerana mereka lebih terdidik dari apa yang mereka lihat iaitu tingkah laku kita. Dalam islam juga ada garis panduan antara anak dan ibu bapa, batas aurat dan juga waktu bila yang boleh dan tidak anak-anak untuk masuk kebilik ibubapa.

anak-anak sekarang bukan macam anak-anak dahulu, mereka sangat pantas berfikir dan naluri ingin tahu lebih hebat, selaras dengan kemajuan dunia. Jadi tolonglah agar berhati-hati dalam hal-hal yang sebegini. Bila ketika dan waktu yang sepatutnya dan tidak sepatutnya mereka ketahui, supaya kisah seperti ini tidak berulang..

Ah jantung ku ... kau bagai ditusuk sembilu..


-----------------
setiap yang hidup, pasti akan mati.. Rajin rajin lah bermuhasabah diri.. supaya dapat kita kuatkan iman kita


Bookmark and Share




  Member Information For sayang_semuanyaProfil   Hantar PM kepada sayang_semuanya   Quote dan BalasQuote

nur_kamar
-{SERIKANDI BERJASA}-
Menyertai: 26.11.2008
Ahli No: 9438
Posting: 456
Dari: cheras

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 18-12-09 00:27


astaghfirullah....

sebagai teladan buat semua kita... yang dah berkahwin atau belum...

bila ada anak... pastikan dari kecil di asing tidur dari bilik kita sendiri...usah dirisau anak nangis dll... banyak terjual alatan khas untuk memonitor anak di bilik dia sendiri...

bukan sekali kes2 begini terjadi...


-----------------



Bookmark and Share




  Member Information For nur_kamarProfil   Hantar PM kepada nur_kamar   Quote dan BalasQuote

hudaahmad
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 8882
Posting: 31
Dari: germany

germany   avatar


posticon Posting pada: 18-12-09 07:20


takut dengar cerita macam ni. yelah, anak kecil-kecil lagi nak ikut apa yang mak ayah buat walaupon tak faham.

itulah sebabnya anak walaupon masih kecil kena tidur bilik asing dari mak ayah...


-----------------
Nasyid&#<br /><div align=

Bookmark and Share




  Member Information For hudaahmadProfil   Hantar PM kepada hudaahmad   Pergi ke hudaahmad's Website   Quote dan BalasQuote

sayang_semuanya
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 14.03.2009
Ahli No: 10025
Posting: 130
Dari: Pasir Ris

singapore   avatar


posticon Posting pada: 18-12-09 18:40


segala kisah di jadi kan pengajaran... mana yang baik kita ambel.. dan yang burok, elak kan dari terjadi pada diri dan keluarga kitr


-----------------
setiap yang hidup, pasti akan mati.. Rajin rajin lah bermuhasabah diri.. supaya dapat kita kuatkan iman kita


Bookmark and Share




  Member Information For sayang_semuanyaProfil   Hantar PM kepada sayang_semuanya   Quote dan BalasQuote

faiqah_amirah
WARGA RASMI
Menyertai: 12.09.2009
Ahli No: 11358
Posting: 9
Dari: dunter

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 20-12-09 17:38


Astaghfirullah hal azim.. kecil-kecil da pandai buat benda pelik-pelik.. ish!


-----------------
"Kawan sejati ialah orang yang mencintaimu meskipun telah mengenalmu dengan sebenar-benarnya iaitu baik dan burukmu."
spacer


Bookmark and Share




  Member Information For faiqah_amirahProfil   Hantar PM kepada faiqah_amirah   Pergi ke faiqah_amirah's Website   Quote dan BalasQuote

diniey
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 03.12.2008
Ahli No: 9493
Posting: 96
Dari: Kota Bharu

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 26-12-09 15:52


Astaghfirullahal azim.....besarnya cabaran nak didik anak zaman sekarang..ya Allah peliharalah zuriat zuriat kami...


Bookmark and Share




  Member Information For dinieyProfil   Hantar PM kepada diniey   Quote dan BalasQuote

sayang_semuanya
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 14.03.2009
Ahli No: 10025
Posting: 130
Dari: Pasir Ris

singapore   avatar


posticon Posting pada: 29-12-09 15:44


Pada 26-12-09 15:52 , diniey posting:

!!! QUOTE !!!

Astaghfirullahal azim.....besarnya cabaran nak didik anak zaman sekarang..ya Allah peliharalah zuriat zuriat kami...


amin... semoga kita sentiasa berjaga jaga dan berdoa untuk didik anak anak kita supaya jadin insan yang soleh dan solehah... amin...


-----------------
setiap yang hidup, pasti akan mati.. Rajin rajin lah bermuhasabah diri.. supaya dapat kita kuatkan iman kita


Bookmark and Share




  Member Information For sayang_semuanyaProfil   Hantar PM kepada sayang_semuanya   Quote dan BalasQuote

zeti
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 13.06.2009
Ahli No: 10753
Posting: 56

blank   avatar


posticon Posting pada: 29-12-09 17:57


salam semua

Ya Allah

tak terkata :-o


Bookmark and Share




  Member Information For zetiProfil   Hantar PM kepada zeti   Quote dan BalasQuote

ke0n
WARGA RASMI
Menyertai: 12.05.2010
Ahli No: 12149
Posting: 1
Dari: langkawi, kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 14-05-10 20:53


salamun'alaik....
tak trucp apa yang ana nak kita....
astaghfirullah....


Bookmark and Share




  Member Information For ke0nProfil   Hantar PM kepada ke0n   Quote dan BalasQuote

syahirahsoid
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 09.06.2009
Ahli No: 10716
Posting: 55

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 17-05-10 15:51


Pada 20-12-09 17:38 , faiqah_amirah posting:

!!! QUOTE !!!

Astaghfirullah hal azim.. kecil-kecil da pandai buat benda pelik-pelik.. ish!



Faiqah..nudak2..dia tak tahu..apa yang dia buat..semuanya berdasarkan apa yang dia tengok dan pandang,..mak ayah dia yang tak patut lakukan hub intim depan anak..anak-anak sekarang pemikiran dah advance..bukan macam dulu-dulu lagi..


Bookmark and Share




  Member Information For syahirahsoidProfil   Hantar PM kepada syahirahsoid   Quote dan BalasQuote

adikcomot
WARGA RASMI
Menyertai: 28.06.2005
Ahli No: 5427
Posting: 13
Dari: KL

malaysia  


posticon Posting pada: 14-06-10 10:10


ayarkk!! :-o

papa dan mama tolonglah jaga...haishhh ni yang marah ni...adikcomot pernah kerja kat tadika...budak kecik memang cepat ikut apa yang ibubapa buat...banyak rahsia ibubapa kita boleh tau dr mulut2 comel ni(tak tanya pun depa cerita, haishhh....) :jangan:


-----------------
ooo...kudaku berlari gagah berani...lalalalalllaaa...


Bookmark and Share




  Member Information For adikcomotProfil   Hantar PM kepada adikcomot   Quote dan BalasQuote

sitishairah
WARGA RASMI
Menyertai: 16.05.2007
Ahli No: 7598
Posting: 1
Dari: Gombak

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 14-06-10 20:25


Astagfirullahalazim

Padanlah sekarang ni macam-macam kes seksual yang berlaku..tu semua sb nak cuba....takotnye dengan keadaan sekarang ni...


Bookmark and Share




  Member Information For sitishairahProfil   Hantar PM kepada sitishairah   Quote dan BalasQuote

Nu_uL
WARGA RASMI
Menyertai: 24.06.2010
Ahli No: 12269
Posting: 4
Dari: Kangar

Perlis   avatar


posticon Posting pada: 24-06-10 21:05


Ya ALLAH..
tak tahu nak cakap apa....
budak-budak sangat mudah meniru sebab fikiran mereka fresh...
jadi didikan sangat penting..


-----------------
Jaga Diri Hiasi Peribadi


Bookmark and Share




  Member Information For Nu_uLProfil   Hantar PM kepada Nu_uL   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.071931 saat. Lajunya....