Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 10-04-2020  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Orang yang miskin bukanlah mereka yang tidak mempunyai wang, tetapi mereka yang tidak ada impian.

-- Kata Bijaksana

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: Laurenjoy
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13724

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 16
Ahli: 0
Jumlah: 16




  Dari Galeri
para peserta sedang menyiapkan tugasan yang diberikan...

  Yang Masuk Ke Sini
citey: 7 hari yang lalu
Laurenjoy: 35 hari yang lalu
jackurban: 36 hari yang lalu
porkalwais: 36 hari yang lalu


Luahan Hatiku
Topik: Lelaki soleh untuk perempuan yang solehah..komen antuna semua


Carian Forum

Moderator: Pengurusan, limah
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Luahan Hatiku
    »» Lelaki soleh untuk perempuan yang solehah..komen antuna semua

Please Mendaftar To Post


Oleh Lelaki soleh untuk perempuan yang solehah..komen antuna semua

amnamadina
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 07.10.2006
Ahli No: 6958
Posting: 26
Dari: pasir gudang

Johor   avatar


posticon Posting pada: 08-10-06 23:16


assalamualikum..ana terbaca satu hadis Rasulullah SAW yang maksudnya antara lain berbunyi begini...mukmin yan soleh dicipta untuk muminah yang solehah..tapi dalam situasi hari ni,banyak dapat dilihat keadaan yang bertentangan..maksud ana,ada isteri yang baik tapi suaminya kurang dan sebaliknya..apa pendapat sahabat semua????


Bookmark and Share




  Member Information For amnamadinaProfil   Hantar PM kepada amnamadina   Quote dan BalasQuote

myway
WARGA 5 BINTANG
Menyertai: 19.06.2006
Ahli No: 6655
Posting: 429
Dari: on the earth

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 10-10-06 02:14


waalaikumsalam..
betul jugak pendapat anti tu..
situasi hari ni banyak dilihat keadaan yang bertentangan..as mentioned by u..

ini jugakla perkara yang selalu ana pikirkan..kenapa Boleh jadi begini ye..
tapi mungkin juga diri kita sendiri yang tak mengerti & memahami maksud 'soleh' & 'solehah' tu sendiri..
how to measure tahap kesolehan seseorang itu ye..pastinya 'iman & ketaqwaan' nya kan...
mungkin juga keadaan seperti itu adalah ujian Allah bagi hambaNya..
its not easy to elaborate..

Ya Allah permudahkanlah segala urusan kami..

ana yang masih pening dengan keadaan ini..anyone can help...


Bookmark and Share




  Member Information For mywayProfil   Hantar PM kepada myway   Quote dan BalasQuote

Administrator


posticon Posting pada: 10-10-06 15:29


insyallah..
moga kita semua dapat jodoh yang soleh..hihi..amin..





:lol: :-di :-di


Bookmark and Share




  Quote dan BalasQuote

abadaa
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 02.06.2006
Ahli No: 6619
Posting: 42
Dari: Kuala Lumpur

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 12-10-06 13:13


Bismillahirrahmanirrahim...

tu la masalahnye...
kita takkan boleh tau tahap soleh/solehahnye seseorang itu...
yang penting, sesama berusaha untuk yang terbaik..
dan sesama mendekatkan diri kepada Allah..
Dia tahu apa yang terbaik buat kita..
tawakal..=)

wallahualam...


Bookmark and Share




  Member Information For abadaaProfil   Hantar PM kepada abadaa   Quote dan BalasQuote

fatinah_huda
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 16.02.2004
Ahli No: 3281
Posting: 30
Dari: Jepun

japan   avatar


posticon Posting pada: 16-10-06 20:48


Assalamualaikum,

Hmmm, saya pernah dengar seorang ustaz cakap, ayat tu lebih kepada peringatan bukan jaminan, peringatan kepada lelaki & wanita supaya memilih orang yang baik2. Sebab ramai manusia bila dah bercinta, senang lupa.

Wallahualam.


Bookmark and Share




  Member Information For fatinah_hudaProfil   Hantar PM kepada fatinah_huda   Quote dan BalasQuote

acik
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 29.05.2003
Ahli No: 1532
Posting: 91
Dari: BUMI TUHAN YANG AGUNG

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 18-07-07 11:00


saya setuju..kadang kita alpa terhadap diri kita sendiri..apa yang dapat kita lakukan berserah padaNYA..kerana DIA lebih mengetahui yang terbaik untuk diri kita..semoga Allah mempekenankan doa dan hajat kita..amin


Bookmark and Share




  Member Information For acikProfil   Hantar PM kepada acik   Quote dan BalasQuote

nafisah
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 29.04.2003
Ahli No: 688
Posting: 66
Dari: seremban

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 18-07-07 15:11


saya just nak share pendapat...

saya rasa, bila seseorang perempuan tu berkahwin dengan lelaki yang kurang 'soleh'nya, atau sebaliknya, mungkin perempuan tu sebenarnya hidayah bagi suami dia. begitu juga sebaliknya. pasangan kita cermin diri kita...


Bookmark and Share




  Member Information For nafisahProfil   Hantar PM kepada nafisah   Quote dan BalasQuote

nur_shahid
WARGA RASMI
Menyertai: 19.06.2007
Ahli No: 7684
Posting: 6

blank   avatar


posticon Posting pada: 18-07-07 17:05


memangla wanita solehah untuk lelaki soleh , tapi andai kata kita dapat yang sebaliknya , maksudnya semua tu adalah ujian dari allah .... salah ujian dari allah untuk kita dakwah dan bimbing dia .... tapi kalau yang nak soleh , yang penting jadikan diri kita solehah dulu ... mantapkan peribadi sebagai seorang muslimah dulu........


Bookmark and Share




  Member Information For nur_shahidProfil   Hantar PM kepada nur_shahid   Quote dan BalasQuote

NurQhazi
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 23.07.2007
Ahli No: 7738
Posting: 90

Perak  


posticon Posting pada: 31-07-07 18:49


Qhazi pun pernah hadis tu,tapi pada Qhazi memang lelaki yang baik untuk perempuan yang baik,kita kena sentiasa memperbaiki diri untuk jadi yang terbaik untuk mendapatkan yang terbaik tapi sekiranya dapat jodoh yang ada kelemahannya kita kena terima kerana itulah yang terbaik buat kita,suami isteri dijadikan untuk saling melengkapi..


Bookmark and Share




  Member Information For NurQhaziProfil   Hantar PM kepada NurQhazi   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.070859 saat. Lajunya....