Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 01-04-2020  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk mencapai keunggulan hidup . Tetapi benih itu tidak akan tumbuh seandainya tidak dibajai dengan keberanian..

-- Hukama'

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: Laurenjoy
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13724

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 21
Ahli: 0
Jumlah: 21




  Dari Galeri
Assalamualaikum..salam ukhwah fillah..dari saya..

  Yang Masuk Ke Sini
citey: 1 hari, 1 jam, 43 minit yang lalu
Laurenjoy: 26 hari yang lalu
jackurban: 27 hari yang lalu
porkalwais: 27 hari yang lalu
sarahhanee: 29 hari yang lalu


Ringan
Topik: babai mak


Carian Forum

Moderator: Pengurusan, e-zah
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Ringan
    »» babai mak

Please Mendaftar To Post


Oleh babai mak

anak_perak
{ SRIKANDI }
Menyertai: 17.04.2003
Ahli No: 45
Posting: 186

Perak   avatar


posticon Posting pada: 14-01-05 18:26


Suatu petang di sebuah 'supermarket'....Seorang
lelaki muda tengah berjalan
>di bahagian barang-barang dapur apabila dia
terperasan seorang perempuan
>tua yang tengah memandangnya dengan mata yang tak
berkelip-kelip. Lelaki
>muda itu pun terasa pelik..dia terus berjalan ke
bahagian buah-buahan tapi
>dari ekor matanya dia perasan lagi yang perempuan tua
tu masih juga
>memandang dan mengekorinya.
>
>
> Last-last lelaki tu pun buat dek jer, sebab dia
ingat dia yang perasan.
>Lepas mengambil dua tin sardin dan lima biji epal,
lelaki muda tu pun
>berjalan menuju ke kaunter untuk membayar
barang-barangnya tetapi di
>pertengahan jalan perempuan tua tadi tuh cepat-cepat
memintas dan berdiri
>di depannya.
>
>
> "Maafkan makcik nak!!" kata perempuan itu. "Makcik
minta maaf bebanyak
>kiranya anak tak selesa dengan pandangan makcik tadi.
Makcik bukannya apa,
>cuma wajah anak ni serupa macam arwah anak makcik
yang meninggal bulan
>lepas"
>
>
> Mendengarkan kata-kata perempuan tua itu barulah
dia faham kenapa
>perempuan itu asyik aje memandangnya. Timbul rasa
kesian di hati lelaki
>itu. "Oh, begitu ke ceritanya makcik? maaflah saya
tak tahu. Ada apa-apa
>yang boleh saya bantu?" tanya lelaki muda itu.
>
>
> "Aaaa.... mak cik ada satu permintaan kecil kalau
anak tak keberatan" kata
>perempuan itu. "... bila makcik dah nak jalan keluar
boleh tak anak lambai
>dan cakap 'babai...mak!!'? Terubat betul rindu makcik
jika anak dapat
>tolong sebab arwah anak makcik selalu buat macam tuh
pada makcik".
>
>
> "Oh boleh... takde masalah" kata lelaki muda tu.
Setelah cashier
>memasukkan semua barang-barangnya ke dalam plastik,
perempuan tua itu pun
>berjalan keluar dan melambai tangannya ke arah lelaki
muda itu. Lelaki muda
>itu pun melambaikan tangannya kembali dan melaung
"Babai, mak!!!!".
>
>
> Setelah memerhatikan perempuan tua itu hilang dari
pandangan dengan hati
>yang kesian, lelaki itu pun bergerak ke cashier untuk
membayar
>barang-barangnya.
>
>
> "Jumlah semuanya RM130.70 ye encik," kata cashier
supermarket tuh.
>Terkejut lelaki tu mendengar kata-kata cashier tuh.
"Eh, kenapa mahal
>sangat ni cik, saya beli barang sikit jer macamana
pulak sampai seratus
>lebih ni?" tanya lelaki itu.
>
>
> "Habis tuh mak awak kata awak nak bayarkan untuk
dia sekali!" kata cashier
>tuh. "Haah???????!!!!"....
>
> Moral of the story : Jangan terlalu percaya kat
orang yang hangpa tak
>kenai!!

-----------------



Bookmark and Share




  Member Information For anak_perakProfil   Hantar PM kepada anak_perak   Quote dan BalasQuote

suterakasih85
{ SRIKANDI }
Menyertai: 10.12.2004
Ahli No: 4684
Posting: 634
Dari: Ganu+Nilai

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 17-01-05 22:37






Bookmark and Share




  Member Information For suterakasih85Profil   Hantar PM kepada suterakasih85   Pergi ke suterakasih85's Website   Quote dan BalasQuote

Aina94
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 26.03.2004
Ahli No: 3478
Posting: 62
Dari: alor star

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 29-01-05 07:55




kalau nak difikirkan,
lawak gak cite nih..he... he.. heh


Bookmark and Share




  Member Information For Aina94Profil   Hantar PM kepada Aina94   Quote dan BalasQuote

mashunah
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 11.10.2004
Ahli No: 4435
Posting: 29
Dari: Kajang, Selangor

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 29-01-05 08:26


makcik pun dah pandai mengenakan org... bahaya!


Bookmark and Share




  Member Information For mashunahProfil   Hantar PM kepada mashunah   Quote dan BalasQuote

Nabilah
WARGA 4 BINTANG
Menyertai: 17.04.2003
Ahli No: 37
Posting: 241
Dari: PeYrOcK....;)

Perak   avatar


posticon Posting pada: 01-03-05 21:09


Ish ish ish..makcik...makcik..

-----------------
"Apabila nafsu berkuasa,gelaplah hati,
Apabila hati gelita,sempitlah dada,Apabila dada sempit,buruklah lakunya,Apabila buruk laku,ia dibenci semua makhluk"

Bookmark and Share




  Member Information For NabilahProfil   Hantar PM kepada Nabilah   Quote dan BalasQuote

sharifahnatasha
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 25.02.2005
Ahli No: 4989
Posting: 23

Perak   avatar


posticon Posting pada: 01-03-05 22:55





kesiannya. ana pernah terkena..satu hari tu, ada pakcik ni..dia tempang datang kat umah ana..pastu dia minta derma sebab untuk ubatkan lutut dia. pakcik tu tunjuk kat ana..ana kesian cuma walid ana tak berapa nak layan sgt seban kami semua nak pergi balik kampung..walid ana dah kata..jangan layan orang yang nak minta derma ni..mereka ni pemalas. semua orang masuk kereta.. ana kesian sgt kat pakcik tu ..ana paksa ibu ana bagi ana duit..ana bagi pakcik tu.. bila ana naik kereta..ana tengok..pakcik tu tak pakai tongkat...pastu dia tak bongkok pun..dia jalan mcm org biasa. walid ana dah tergelak dah..tapi ana mcm ..halalkan ajelah...mungkin dia takde duit kan..terpaksa menipu..

ada satu kes lagi, di perhentian bas kat ipoh. ada nenek tua meminta derma kat budak2 sekolah. ana kesian tgk nenek tu..sebab budak2 sekolah tu..baling kotak minuman dan sampah kat nenek tu. dia kata dia ada ramai anak dan dia tak mampu nak beli apa2..ana teringat kat arwah nenek ana. ana buat tak tahu aje..ana dah duduk dalam bas. tapi entah kenapa, ana turun dari bas dan masa itu pula ana ada rm100. ana kesian sgt..ana bagi nenek tu rm 50...ana kata dengan dia..jgn buat kerja mcm ni..ana tak suka.. ana suruh dia berniaga dengan duit ana tu.
llepas seminggu, ana tengok dia masih minta derma kat orang lalu lalang. ana ceritakan pada kawan ana, kawan ana kata..makcik tu memang begitu..suka meminta2 dan tak pernah balik ke rumah.. kesian kan..


Bookmark and Share




  Member Information For sharifahnatashaProfil   Hantar PM kepada sharifahnatasha   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.07631 saat. Lajunya....