Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 02-07-2020  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Untuk menjamin kejayaan, bertindaklah seperti tidak akan gagal

-- Seminar

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: harith
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13726

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 4
Ahli: 0
Jumlah: 4




  Dari Galeri
assalamualaikum... salam mahabbah fillah buat semua...marilah kita jalinkan ukhwah & kasih sayang bersulamkan iman...

  Yang Masuk Ke Sini
citey: 2 hari yang lalu


Isu Semasa
Topik: BUNUH!ROGOL!RAGUT!MAKIN BERLUASA


Carian Forum

Moderator: Pengurusan
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Isu Semasa
    »» BUNUH!ROGOL!RAGUT!MAKIN BERLUASA

Please Mendaftar To Post


Oleh BUNUH!ROGOL!RAGUT!MAKIN BERLUASA

puteri_JIHAD
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 17.09.2003
Ahli No: 2451
Posting: 55
Dari: muar

Johor   avatar


posticon Posting pada: 18-08-04 13:00


Di dada akhbar,kes bunuh,rogol,ragut makin menjadi2.yg ramai jd mangsa muslimat sendiri.kita pandang dan dengar aje ke?yelah,kejadian tu tak kena pada kita.bak kata wan kamaruddin dlm edisi siasat,"rakyat m'sia masih pekak.biarlah mereka sibuk dgn badaknya.tp kita yg perihatin ni cubalah cari jln penyelesaiannya.kita bukan pihak berkuasa yg mampu gubal akta supaya pencuri,perogol dan pembunuh tu dibunuh sahaja tanpa dibicarakan asalkan cukup bukti.kita cuma rakyat biasa tapi xkan kita nak biarkan aje?apa yg boleh kita buat?.....

-----------------
salam Ikhlas Penuh Ukhuwwah


Bookmark and Share




  Member Information For puteri_JIHADProfil   Hantar PM kepada puteri_JIHAD   Quote dan BalasQuote

jiejot
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 26.01.2004
Ahli No: 3175
Posting: 110
Dari: malaya

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 18-08-04 13:29


org kate kalau pimpinan sesebuah negara tu baik, insayALLAH org yang dipimpin pun baik. setuju tak saya katakan semua ni berpunca dari pimpinan yg bermasalah. baik dari peringkat yang paling kecil iaitu institusi keluarga hinggalah yang terbesar dalam negara.kalau dalam keluarga ader penerapan dan disiplin terhadap agama yang teguh insyaALLAH takkan wujud golongan yang ingin buat jenayah2 tu. begitu juga dalam negara. tp risau jugak kan sekarang ni, jenayah pakej ni mmg sangat berleluasa, satu lagi pihak media massa terlalu menggembar-gemburkan kejadian tu. sepatutnya tak payah la detailkan macam mana jenayah tu dilaku kan.ni siap cerita step by steb, tu yg jdkan jenayah pakej( rogol. bunuh. campak mayat merate) ni menjadi2 sgt.ye laaa untuk org yang tak tahu nak buat jenayah tu tapi ade keinginan, dah dapat tunjuk ajar yang diberikan dalam kes jenayah pakej yang lepas2.
ape yg mampu kita laku kan sekarang ni, sbg wanita kenal berhati2.sgt hati2.dan jangan lupa berdoa mohon perlindungan ALLAH dari semua tu kan. seram rase ingat semua ni. NAUZUBILLAH.


Bookmark and Share




  Member Information For jiejotProfil   Hantar PM kepada jiejot   Quote dan BalasQuote

jijah
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 18.04.2003
Ahli No: 93
Posting: 136
Dari: Pulau Pinang

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 20-08-04 13:47



jijah bersetuju dengan pendapat sahabiah sekalian. mungkin itu diantara satu atau dua faktor terjadinya permasalahan ini.

tetapi jika dilihat dari sudut yang berlainan, jijah ada pendapat jijah sendiri yang ingin dikongsi bersama. setuju tak kalau jijah katakan adakalanya diri kita sendiri menjadi punca kepada tercetusnya permasalahan di atas?

contohnya kes rogol. pendedahan aurat yang terlampau pada masa kini adalah anbtara faktor utama menigkatnya kes rogol. setuju tak ?
lihat sajalah cara pemakaian masyarakat kita hari ini,bukankah semua ini mendorong sesuatu yang tidak baik terjadi. ia mendorong sebenarnya. bukankah fitrah semulajadi lelaki memang cepat tertarik dengan golongan hawa. jadi bila kita menjadi puncanya...kitalah yang kena ubahnya sendiri. kesalahan itu berasal dari dalam diri kita sendiri. sikap pengendahan ibubapa terhadap aktiviti anak-anak dan sebagainya turut menyebabkan berlakunya kes-kes sebegini.

ini cuma pendapat jijah...yang jijah percaya ada kelemahannya.....komen sahabiah yang lain macam man?


Bookmark and Share




  Member Information For jijahProfil   Hantar PM kepada jijah   Quote dan BalasQuote

puteri_JIHAD
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 17.09.2003
Ahli No: 2451
Posting: 55
Dari: muar

Johor   avatar


posticon Posting pada: 23-08-04 15:16


tq to jijah n jiejot.adik beradik ke?same name.memang betuul.put3 cuukup2 setuujuu ngaan pendaapaat aaantuunnaa ber2.tp yg pastiinyaa sbb bi'aah islamiyyaaah xde kaaat m'siaa nii.yelaah,bg perogol,pembuunuhh n yg sewaktu dgnnya,bilaa daah bunuh,,dok dlm penjaaraa bbrp thn n lps tu bebaas.pas 2 buunuhh laagi.mana naaak taaubaat.hukuman taak berbaloi dgn kesaalaahhaaan yg diibuaat.sbb 2laah huuduud perlu diilaaaksaanaakaana just utk mencegah(buukaan unsur politik)tp haaakikaaatnyaaa iaaa daah termaaaktub dlm al-Quraaan.Hukum Allah kan yyg terbaaiik?????
-maaaaf,keyboaaard rosaak

-----------------
salam Ikhlas Penuh Ukhuwwah


Bookmark and Share




  Member Information For puteri_JIHADProfil   Hantar PM kepada puteri_JIHAD   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.058456 saat. Lajunya....