Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 04-07-2020  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
BANYAK DIAM TIDAK SEMESTINYA BODOH,B ANYAK CAKAP TIDAK SEMESTINYA CERDIK, KRN KECERDIKAN ITU BUAH FIKIRAN, ORG CERDIK YG PENDIAM LEBIH BAIK DR ORG BODOH YG BANYAK CAKAP
-- Hukama'

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: harith
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13726

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 5
Ahli: 0
Jumlah: 5




  Dari Galeri
Ni la gamba saya...:)
Salam ukhuwah dari bumi UK

  Yang Masuk Ke Sini
citey: 1 hari, 53 minit yang lalu


Muslimah Remaja
Topik: Isk isk isk


Carian Forum

Moderator: Pengurusan, suterakasih85
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Muslimah Remaja
    »» Isk isk isk

Please Mendaftar To Post


Oleh Isk isk isk

puteri89
WARGA RASMI
Menyertai: 28.03.2004
Ahli No: 3485
Posting: 4
Dari: png

Johor   avatar


posticon Posting pada: 03-04-04 10:35


Nowadays we always see that teenager muslimah don't even care abut thier aurat. -people say-

Kalau dah berfesyen tu b'pada-padalah. Islam memeng sukakan keindahan dan tak salah kita nak berfesyen nmun ada batas-batas nya agar ttidak menimbulkan fitnah dan ejala-gejala lain.

Muslimah sume.... KOMEN skit!


Bookmark and Share




  Member Information For puteri89Profil   Hantar PM kepada puteri89   Quote dan BalasQuote

sakinah
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 05.06.2003
Ahli No: 1624
Posting: 42
Dari: shah alam

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 03-04-04 20:17


inilah yang dikatakan dunia...


Bookmark and Share




  Member Information For sakinahProfil   Hantar PM kepada sakinah   Quote dan BalasQuote

BAIKsss
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 26.02.2004
Ahli No: 3330
Posting: 113
Dari: Perlis

Perlis   avatar


posticon Posting pada: 03-04-04 20:23


..betul tu kata cik puteri89.ade sedikit pembetulan,bukan setakat teenager muslimah je..mak teenager muslimah pun 2x5 kadang2..
kadang2 disebabkan faktor keluarga,tapi sebahagian besarnya disebabkan pengaruh geng2 sebaya.keadaan fesyen sekarang pon same gak.ala,biasala manusia dah dikurniakan sifat tabii suka meniru..mula2 mmg rasa janggal,tapi kalo dah lelama tu dah biasa.
walaubagaimanapun,sy rasa pendedahan mengenai batas2 aurat yang ditetapkan Islam sudah menjadi perkara yang sepatutnya dimaklumi oleh sekalian muslimah/muslimin..sbb perkara ni mmg menjadi rungutan pelbagai pihak sejak berzaman,cuma sikap nak tak nak aje dalam diri muslimah yg terlibat.kesedaran ada, cuma pengaruh luaran lebih kuat untuk nak atasi hukum2 Allah.
tapi,kita janganlah pandang serong dengan muslimah2 yang kurang menutup aurat ni.hidayah Allah belum kena 100%.sbg contoh,sy dulu mase f1-f3 masih tak lengkap nak tutup aurat.bukan tak de kesedaran,ustazah byk kali tego cuma diri n kawan2 yang ambik mudah perkara2 yg kita anggap kecik nih.lepas masuk sbp baru la ade langkah2 nak tingkatkan kekuatan diri..sekarang pun masih berusaha..
sebaiknya kawan2 kita yang masih kurang usaha utk tutup aurat tu perlu dibimbing,insyaallah 1 hari dia akan cuba untuk membaiki diri,begitu juga dgn hamba2 Allah yg lain. wallahualambissawab

[ Posting ini telah di edit oleh: BAIKsss pada 2004-04-03 20:24 ]

[ Posting ini telah di edit oleh: BAIKsss pada 2004-04-04 06:29 ]


Bookmark and Share




  Member Information For BAIKsssProfil   Hantar PM kepada BAIKsss   Quote dan BalasQuote

namirah
WARGA 4 BINTANG
Menyertai: 25.12.2003
Ahli No: 2967
Posting: 156
Dari: Kota Singa... Roar!! ;P

singapore   avatar


posticon Posting pada: 03-04-04 20:59


tu satu perkare biase..kdg2 mak pakai anak tak pakai ...tapi seperti yg BAIKsss kate, hidayah Allah belum 100% lagi...hidayah tu kan milik Allah, diberikan kpd sesiape yg dikehendakinya, die juge boleh menarik balik hidayah yg diberikan kpd kite (na'uzu billahi min zalik). Kite cume boleh menasihati dan berdoa....

-----------------
Sesungguhnya manusia itu diciptakan lemah. Maka bergantunglah kepada Allah kerana Dia sebaik-baik tempat bergantung.


Bookmark and Share




  Member Information For namirahProfil   Hantar PM kepada namirah   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.04315 saat. Lajunya....