Array
Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 18-04-2024  

Suka!
New Page 1

Mutiara Kata
Orang yang miskin bukanlah mereka yang tidak mempunyai wang, tetapi mereka yang tidak ada impian.

-- Kata Bijaksana

Menu Utama

Keahlian Portal Komuniti
Terkini: Maisarah99
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13727

Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password

[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 17
Ahli: 0
Jumlah: 17

Dari Galeri
Bersama facilitator KRIS.. Terima kasih atas jasa kalian..

Yang Masuk Ke Sini
kasih_kekasih: 476 hari yang lalu

Forward Dari E-mel
Topik: .:: Kisah Benar Di US ::.

Carian Forum

Moderator: Pengurusan
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Forward Dari E-mel
    »» .:: Kisah Benar Di US ::.

Please Mendaftar To Post

Oleh .:: Kisah Benar Di US ::.

cinderella
WARGA RASMI
Menyertai: 29.04.2003
Ahli No: 606
Posting: 5

Perak   avatar

posticon Posting pada: 11-08-03 23:23

A true story happened in the U.S. Moga kita boleh ambil iktibar...........

There's one asian muslim lady, pakai tudung and with good akhlak.One nigth this lady was on her way home, walking all by herself. Since she finished job late, she decided to take the short cut to her house.She walked at an isolated lorong and the surroundings made her feel very uncomfortable. Tiba-tiba dia nampak ada one guy (white American male) standing againts the wall kat tepi lorong tu. Dia rasa takut & tak sedap hati...all that she can do was pray to Allah for her safety....dia baca ayat kursi dgn penuh pengharapan agar Allah membantu dia di saat tu.

Masa she passed by that guy, dia sempat tengok muka lelaki tu.Fortunately that guy buat tak endah jer and this lady selamat sampai ke rumah dia.
The next morning, this lady terbaca dlm newspaper that an american lady had been raped by an unknown stranger dekat lorong yg dia jln semalam just 10 minutes after she passed that lorong. She was very positive that the guy she saw last nigth was the rapist. So she went to lodge a police report & became a witness to the rape case.She identified the rapist and after further investigation the police had proved that the guy was really the rapist.This muslim lady hairan juga why that man tak rape dia masa dia lalu kat lorong tu, but rape the next passer by at that lorong. She really wants to know..so she asked for permission to talk to the rapist before any punishment dijatuhkan....She asked the rapist "Why dont U do anything to me on that nigth eventhough you know that I'm alone?"

The rapist jawab..."No you are not alone.That nigth I saw two young man walking with U.One on ur right side & the other one was by your left side.If U were alone of course U will be my victim."

That muslim lady was very supprised to hear the answer......dia bersyukur ke hadrat Allah kerana memelihara dia malam tu,may be juga berkat ayat Kursi yg dia baca mlm tu.

MORAL OF THE STORY: Jika kita sebagai hambaNya menurut segala perintah & meninggalkan segala laranganNya, Dia pastinya akan sentiasa dekat dgn kita & memelihara kita.That muslim lady pertama-tamanya menutup aurat dan memang muslimah yg menjaga batas2 yg ditetapkan Islam.Mungkin 2 org lelaki yg menemani wanita itu adalah maliakat yg diutuskan Allah utk menjaga hambaNya yg sentiasa ingat akan diriNya.Ayat kursi sememangny adalah ayat pelindung yg
mustajab...selalulah amalkannya. Imagine if U are the kind of person yg selalu ingkar suruhan Allah,kufur dgn nikmatnya, sambil lewa beribadat....can U get a special treatment from Allah? balasan allah tu boleh datang semasa didunia lagi....di akhirat kelak memang pasti kerana itu janji Allah. So,renug2kanlah.....dimana level 'iman' kita sekarang nih.

Wassalam.

Bookmark and Share

Member Information For cinderellaProfil   Hantar PM kepada cinderella   Quote dan BalasQuote

sweet_darling
WARGA 4 BINTANG
Menyertai: 18.05.2003
Ahli No: 1332
Posting: 189
Dari: kota bharu

Kelantan   avatar

posticon Posting pada: 03-12-03 12:52

nie kisah benar kan?Allahu akbar!

Bookmark and Share

Member Information For sweet_darlingProfil   Hantar PM kepada sweet_darling   Pergi ke sweet_darling's Website   Send ICQ Meesage To sweet_darling   Quote dan BalasQuote

istisafa
::TIMBALAN PRESIDEN::
Menyertai: 01.10.2003
Ahli No: 2561
Posting: 842
Dari: selangor

Selangor   avatar

posticon Posting pada: 03-12-03 14:39

Subhanallah, Allah maha besar... sememangnya pada Dialah yang boleh meminta pertolongan.. syukur perempuan itu selamat, ya...

-----------------

Bookmark and Share

Member Information For istisafaProfil   Hantar PM kepada istisafa   Pergi ke istisafa's Website   Quote dan BalasQuote

smiley_gurlz85
WARGA RASMI
Menyertai: 11.09.2003
Ahli No: 2411
Posting: 13
Dari: petaling jaya

Selangor   avatar

posticon Posting pada: 04-12-03 04:50

subhanallah...sesungguhnya ALLAH MAHA BERKUASA menentukan sesuatu perkara berlaku.

-----------------
KEinDAhaN BuNGa pAdA mEkAr KuNtUmNyA,kEiNdAhAn kAtA PaDa pUiTisNyA,KeInDaHan LaNgIt PaDa PeLaNgInYa,kEiNdAhAn MaNuSiA PaDa AkAlNyA.....SaLam ukhuwah...

Bookmark and Share

Member Information For smiley_gurlz85Profil   Hantar PM kepada smiley_gurlz85   Quote dan BalasQuote

aufa_khalilah
WARGA RASMI
Menyertai: 06.09.2003
Ahli No: 2367
Posting: 4
Dari: Kisas

Selangor   avatar

posticon Posting pada: 05-12-03 23:35

Ya Allah.Begitulah kuatnya kalimah-kalimah Allah.
Takjub dengan kuasa Allah
MasyaAllah
-----------------------------------------------------------------------
mengembara,berjalan,mencari

RAHMAT DAN NUR KASIH ALLAH

Bookmark and Share

Member Information For aufa_khalilahProfil   Hantar PM kepada aufa_khalilah   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

Silakan Login atau Mendaftar

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 

-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
© Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh: