Welcome To Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 01-06-2020  

  Suka!
New Page 1

  Mutiara Kata
Jatuh kita pada hari ini bukan untuk mematahkan semangat dan harapan tapi pendorong kita dihari kemudian..

-- Kata Bijaksana

  Menu Utama

  Keahlian Portal Komuniti
Terkini: harith
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 13726

  Sedang Online
Assalamualaikum
Tetamu

Nickname

Password



[ Mendaftar ]

Sedang Online:
Tetamu: 15
Ahli: 0
Jumlah: 15




  Dari Galeri
Inilah gambar IBu ana.

  Yang Masuk Ke Sini
citey: 3 hari yang lalu


Bakat Menulis
Topik: Jika Tidak Kerana Cita2ku Luas...


Carian Forum

Moderator: Pengurusan, e-zah
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Bakat Menulis
    »» Jika Tidak Kerana Cita2ku Luas...

Please Mendaftar To Post

Mukasurat 2 Of 3

Go To Page: 1 · 2 · 3  
Jump To Page:

Oleh Jika Tidak Kerana Cita2ku Luas...

ijan
WARGA RASMI
Menyertai: 10.05.2003
Ahli No: 1123
Posting: 11
Dari: Brunei Darussalam

brunei  


posticon Posting pada: 22-05-03 17:11


Fizah, jom teman aku bincang ngan Rahmah tu... Ni tak boleh jadi nie...Lis bingkas dan mengemas semua buku-buku rujukannya. Hatinya tak senang, duduk tak selesa dan fikiran buntu untuk menyiapkan assignment...selagi tak di bawa berbincang perkara tu dengan teman rapatnya yang baru mengamuk itu...

Lis membuka pintu, Lan menolak pintu...Aduh! jerit Lis...

Lan......

Lis...tiba-tiba jadi kelu untuk berkata-kata dengan sahabat karib nya itu...

Lis kau tak apa-apa...maaf lan tak nampak tadi...Lan menghampiri Lis dan memeriksa dahi Lis

Aku tak apa-apa lah....

Mengapa dengan kau ni...?

Fizah hanya tersenyum melihat gelagat Lan yang gelabah

Lis dengar sini..., Lan suka kat Lis..., Lan Sayang kat Lis..., Lan Cintakan Lis...

Lis tergelak dengan lawak dari Lan itu. Cuba kau bagitau aku, skrip cerita mana pulak yang kau ciplak kali nie...?

Lis...Lan serius...Lan dah lama menaruh hati pada Lis...Lan cintakan Lis...
Lan...Lan...tak nak BERLAKON lagi...Lan mau Lis tau hari nie..

Lis tergamam apabila dirasakan ada kelainan pada cara Lan mempraktikkan SKRIP LAKOANNNYA itu. Renungan mata Lan menusuk ke benak...

Lan dan Lis saling bertentang...sesaat..dua saat...tiga..saat

Rahmah sudah lama di situ, menyaksikan semua SKETSA tersebut...

Lis baru perasan... Lan baru nampak... Fizah baru tau...

Lis pandang Rahmah...,
Rahmah menentang Lis, Rahmah menentang Lan dengan penuh kebencian...

Mata rahmah berkaca, Rahmah berlari keluar dari bilik itu, Lis melangkah untuk mengejar, Lan menarik tangan Lis...


Bookmark and Share




  Member Information For ijanProfil   Hantar PM kepada ijan   Quote dan BalasQuote

nilamSarah
WARGA 4 BINTANG
Menyertai: 27.04.2003
Ahli No: 556
Posting: 273
Dari: presint 9,putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 23-05-03 00:15


alamak...ape nak sambung nie....jap...kasi seploh minit...lepaih seploh minit musti dpt idea punyer...jap eee... huhuhu...


Bookmark and Share




  Member Information For nilamSarahProfil   Hantar PM kepada nilamSarah   Quote dan BalasQuote

syaiz
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 02.05.2003
Ahli No: 873
Posting: 51
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 23-05-03 04:00


macam mana ye nak sambung...jap...aku tgk senarai idea yg dlm senarai menunggu...jap eh..jaaap..hah,adepun!


Bookmark and Share




  Member Information For syaizProfil   Hantar PM kepada syaiz   Pergi ke syaiz's Website   Quote dan BalasQuote

sayasarah
-WARGA SETIA-
Menyertai: 19.04.2003
Ahli No: 170
Posting: 509
Dari: Kerak bumi

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 23-05-03 07:35


a'kum

********

Mata rahmah berkaca, Rahmah berlari keluar dari bilik itu, Lis melangkah untuk mengejar, Lan menarik tangan Lis..

Lis rentap kembali tangan Lan. 'Tak tahu batas ke',gumam hatinya. Nekad, Lis mahu mengejar Rahmah. Lis tidak mahu Rahmah, Fizah atau sesiapa jua salah faham dengannya.

**********

tolon tolon



-----------------
Pimpin daku dalam Redha-Mu
Kasihi daku dalam Rahmat-Mu
[IMG]


Bookmark and Share




  Member Information For sayasarahProfil   Hantar PM kepada sayasarah   Quote dan BalasQuote

nur_islami
WARGA 4 BINTANG
Menyertai: 11.05.2003
Ahli No: 1146
Posting: 279
Dari: serambi mekah

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 23-05-03 08:44


"ah, ni tak boleh jadi ni!.....guman Lis dalam hati..aku mesti bagitau perkara yg sebenarnya pada rahmah...."lepaskan tangan aku lan...!jerit lis dng suara yg tinggi... sudah hilang kesabarannya terhadap lelaki itu.....Lan seakan terpana seketika dgn tindakan Lis itu....seakan tersedar dari mimpi, perlahan-lahan Lan melepaskan tangan Lis....
******************************************
tanpa membuang masa lagi Lis terus keluar dari bilik itu...hanya satu didalam fikirannya...aku mesti selesaikan hal ini hari ini juga..sudah tak tertanggung rasanya lagi untuk LIs menanggungnya...dia sudah penat, letih....padahal banyak lagi benda yg harus dipikirkan drpmasalah ini......
******************************************
"mana aku nak cari rahmah ni...." sedang dia berpikir....."hah..aku tau mana dia berada ketika ini...sememangnya Lis sudah masak benar dgn perangai rahmah.bila saja Rahmah ada masalah, pasti ke tempat itu yg ditujuinya...tanpa membuang masa LIs mempercepatkan langkahnya....Lis takut sesaat dia terlewat, selama2nya dia akan kehilangan Rahimah dr sisinya....
******************************************
dr kejahuhan Lis nampak Rahimah seorg diri ditaman itu....perlahan2 dia menghampiri Rahimah.sambil dlm hatinya berdoa...."ya Allah.kau berilah kekuatan pada hambamu ini....". "Assalamualaikum." seakan terkejut dari lamunan, Rahimah berpaling. "hah kau lagi"! marah Rahimah dlm hati....serasa xingin lagi utk dia menatap wajah yg menghancurkan kepercayaannya itu."apa yg kau nak lagi ah....!xcukup lagikah kau menghancurkan hati aku?...kenapa kau dtg sini...?kenapa kau tak pergi saja pada kekasih kau tu....?kenapa..kenapa...?
******************************************
"rahimah. dgr dulu apa yg aku nak jelaskan ini....sebenarnya...." tidak sempat utk LIs menghabiskan ayatnya itu....."nak jelaskan apa lagi...dah terang2, dan jelas apa yg aku lihat tadi...amboi bukan main mesra lagi....berpegang2 pulak tu....!"aku rasa mata aku ni masih belum buta lagi utk aku nafikan itu semua LIs...."
"ya, Allah..!bagai terasa disiat2 hatinya ketika itu bila mendengar Rahmah menuduhnya begitu....
"rahmah.apa yg kau lihat itu bukannya rialiti yg sebenarnya....masa itu aku!aku! lan!lan!.....ah..!mengapa payah benar utk LIs mengungkapkan kebenaran.....bagai ada sesuatu yg menyekat kerongkongnya ketika itu.....
******************************************

ok....sambung plak yer...sebenarnya ada lg idea yg nak ditulis.tp biarlah ana beri peluang pd kawan2 yg lain plak mencurahkan bakat kat sini.....

-----------------
tuhan dalam mjlni hadap ini banyaknya dugaan yang mdtg.ada yang dptku gagahi & ada yang gagal kuhindari,tuhan rahmatmu melgt luas.terlalu sdktku bsykr


Bookmark and Share




  Member Information For nur_islamiProfil   Hantar PM kepada nur_islami   Quote dan BalasQuote

nur_islami
WARGA 4 BINTANG
Menyertai: 11.05.2003
Ahli No: 1146
Posting: 279
Dari: serambi mekah

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 27-05-03 15:44


aik xdek org nak sambung ker citer ni.......?

-----------------
tuhan dalam mjlni hadap ini banyaknya dugaan yang mdtg.ada yang dptku gagahi & ada yang gagal kuhindari,tuhan rahmatmu melgt luas.terlalu sdktku bsykr


Bookmark and Share




  Member Information For nur_islamiProfil   Hantar PM kepada nur_islami   Quote dan BalasQuote

syaiz
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 02.05.2003
Ahli No: 873
Posting: 51
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 28-05-03 03:49


Benar.aku tidak tahu kenapa begitu sukar untuk aku mengungkapkan buah-buah kepercayaan kepada Rahmah.seprti ade 5 buah gunung everest dan sedalam tasik baikal yang menghalang aku untuk memperjelas keadaan yang pasti.AKu tahu,tetapi entah kenapa aku agak sukar untuk berkatakata.

"Rahmah..percayalah..aku tak ada apa-apa dengan lan..." akhirnya aku berjaya melafazkan kata-kata itu setelah berpenat lelah berperang dgn keadaan dan hatiku demi sebuah kedamaian tiga hati.Aku , rahmah dan lan.

"Kenapa aku kena percaya pada kau ! Kenapa ? Bagi aku alasan yang cukup mudah untuk aku mempercayai kau..!!" jawab rahmah membalas kepercayaanku.

"AKu tahu , sukar untuk kau mempercayai apa yang berlaku,tapi ketahuilah...aku tidak tahu tentang perasaan lan.Aku tidak tahu ini yang bakal terjadi.Aku juga tidak tahu lan akan bertindak jauh sedemikian.Aki juga tidak tahu persahabatan kita akan retak kerana seorang lelaki.Aku tidak tahu....."

Rahmah hanya senyap sahaja.Hanya airmata ketika itu menjadi perbualan.AKu dan rahmah.KEdua-duanya menangis.Menangis sebagai salah satu penyelesaian sebuah persengkataan.Satu kedamaian yang aku dan rahmah cari.Dengan menangis sahaja mungkin penyelesaian dapat ditamatkan.

"Lis..andai kata aku mempercayaimu sekalipun,agar sukar aku untuk menerimamu sebagai sahabat lagi.Lan pasti tidak aku menjadi ikatan hatiku lagi.Lis..aku tahu aku pun tidak minta keadaan ini berlaku.Tapi keadaan tetap memaksa aku sebegini.DAn aku akur kepada keadaan.AKu tidak dapat menerima kau sekarang.Mungkin esok luas...atau setahun...dua tahun..atau 10 tahun..baru aku dapat kembali menjadi sahabat sejatimu lagi...entah...wlpun aku percaya dengan kau lebih kepada kau percaya diriku sendiri..tapi...aku tidak dapat menerima kenyataan ini....."

"Rahmah...."tangisanku semakin kuat melihat penjelasannya yang bakal membunuh persahabatan kami sekian lama ini.

"Lis...andai kata kau tidak menyukai lan...itu bukan masalah aku.Tapi..buat masa sekarang..lebih baik kita tidak berjumpa.Aku tidak mahu kudis yang kian bernanah ini terus menerus menyerangku.Mungkin akan timbul barah masalah yang lebih menakutkan."itu antara ungkapan terakhir yang aku dengar dari mulut ikhlasnya.

"KEnapa rahmah..kenapa ini yang terjadi ?"

"Jangan disalahkan keadaan LIs...aku pun tidak mahu ini terjadi...tetapi aku tetap tidak dapat menerima keadaan ini...jangan dipersoalankan..mustahil sekali bubur dapat kembali menjadi nasi....agak mustahil sekali...gagak hitam menjadi putih...jangan dipertikaikan...ada hikmahnya...dan..."jelasnya sambil bangun untuk meninggalkanku.

"Dan ?"

"Terimalah lan...dia terlalu menyintaimu.Aku tahu.Setelah berada lama disampingnya,tidak pernah aku melihatnya begitu bersungguh sekalipun dlam apa jua keadaan sekalipun.Kau sungguh istimewa baginya.Aku sudah perasan dari dlu.Cuma aku pendam sahaja.Kerana aku juga pernah rasa perasaan mencintai orang yang amat kita sukai.Mungkin ini masanya buat kau..."

"Rahmah......tidak..."aku tidak sangka itu yang bakal diucapkan dari mulutnya.Berlainnan sekali dengan Rahmah yang sebelum ini.Rahmah bukan seorang yg mudah mengaku kalah.Tapi,kali ini aku terasa begitu berbeza sekali.Mengapa ?

"Tapi RAhmah..aku tidak pernah mencintai lan.."

"So...belajarlah bercinta..."



em....aku terai je...amacam ? best ? aku ada lagi 3 hari sblm ke sabah....aku akan sambung mlm besok...hehe...korang trylah smbg citer nih...xde idea ke..penat aku pk nih....


Bookmark and Share




  Member Information For syaizProfil   Hantar PM kepada syaiz   Pergi ke syaiz's Website   Quote dan BalasQuote

aku
WARGA 3 BINTANG
Menyertai: 05.05.2003
Ahli No: 986
Posting: 110
Dari: bumi ALLAH

iraq   avatar


posticon Posting pada: 28-05-03 14:02


"belajar bercintaa???? macammaner? aku x reti!" aku kebingungan..

-----------------

AKU makhluk ciptaan ALLAH S.W.T...


Bookmark and Share




  Member Information For akuProfil   Hantar PM kepada aku   Quote dan BalasQuote

nur_islami
WARGA 4 BINTANG
Menyertai: 11.05.2003
Ahli No: 1146
Posting: 279
Dari: serambi mekah

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 28-05-03 14:54


"belajar bercinta.....?" lis jadi bingung memikirkan kata2 rahmah itu.....cinta...?ada apa dengan cinta...?sedangkan cinta Aku pada Allah masih lagi tidak pasti...masih lagi aku tercari2 cinta Allah, inikan pula nak belajar mencintai manusia..?"
******************************************
"rahmah kau jgn cakap camtu. aku tak sanggup menggadaikan ikatan persahabatan antara kita ini kerana seorg lelaki...." mah aku nak kau pikir balik kata2 kau ini...tapi bkn sekarang aku perlukan jawapannya..aku bagi masa pada kau...bila kau dah bersedia kau dtg jumpa aku...take your time key...
aku pergi dulu. assalamualaikum...."
******************************************
mendengar penjelasan drp lis itu, rahmah menjadi bertambah keliru.keliru memikirkan perasaan sendiri dengan perassan kasih antara sahabat....
"ah....persetan ...!"jerit rahmah dalam hati.....
******************************************

key sambung plak yer.....

-----------------
tuhan dalam mjlni hadap ini banyaknya dugaan yang mdtg.ada yang dptku gagahi & ada yang gagal kuhindari,tuhan rahmatmu melgt luas.terlalu sdktku bsykr


Bookmark and Share




  Member Information For nur_islamiProfil   Hantar PM kepada nur_islami   Quote dan BalasQuote

wana
WARGA 1 BINTANG
Menyertai: 11.05.2003
Ahli No: 1159
Posting: 21
Dari: kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 28-05-03 15:35


haa..wana pak sambung citter ni...
"ah..persetan..!!"jerit Rahmah dalam hati...
"Tapi ada sesuatu yang mengelirukan fikirannya..kenapa Lis berkata begitu...tidakkah Lis ingin disayangi..tidakkah Lis ingin dicintai..oleh seorang jejaka yang sedia menghulurkan kasih buatnya.."Ramlah terus bermonolog.bingung dia memikirkannya...

sambung lak yer...wana dah tak der idea ni....

-----------------
ukhwah itu sesuatu jalinan kasih sayang yang indah


Bookmark and Share




  Member Information For wanaProfil   Hantar PM kepada wana   Quote dan BalasQuote

syaiz
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 02.05.2003
Ahli No: 873
Posting: 51
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 28-05-03 17:02


apa nie...lari plak dr citer yg aku nak tulis mlm nih...xpe...aku cari idea lain..tunggu...jgn tak tunggu!! mlm nih...diwaktu dan forum yg sama....!!


Bookmark and Share




  Member Information For syaizProfil   Hantar PM kepada syaiz   Pergi ke syaiz's Website   Quote dan BalasQuote

nur_islami
WARGA 4 BINTANG
Menyertai: 11.05.2003
Ahli No: 1146
Posting: 279
Dari: serambi mekah

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 29-05-03 01:33


hah cepatlah syaiz ana dah tak sabar nak tggu ni....mesti gempak punya samb citer ni.......

-----------------
tuhan dalam mjlni hadap ini banyaknya dugaan yang mdtg.ada yang dptku gagahi & ada yang gagal kuhindari,tuhan rahmatmu melgt luas.terlalu sdktku bsykr


Bookmark and Share




  Member Information For nur_islamiProfil   Hantar PM kepada nur_islami   Quote dan BalasQuote

nilamSarah
WARGA 4 BINTANG
Menyertai: 27.04.2003
Ahli No: 556
Posting: 273
Dari: presint 9,putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 29-05-03 03:08


mm...apsal la susah sgt nak dpt idea yg bernas nie....


Bookmark and Share




  Member Information For nilamSarahProfil   Hantar PM kepada nilamSarah   Quote dan BalasQuote

syaiz
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 02.05.2003
Ahli No: 873
Posting: 51
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 29-05-03 03:16


"LIS !" terdengar satu suara jeritan yang agak kuat dari satu penjuru didalam librari sunyi ini.mujurlah hanya dua tiga org sahaja pada ketika ini.Klau tidak malu aku.

"Siapalah yang kurang beradab nih"lantas kupaling lemah kepalaku yang amat berat memikirkan begitu byk masalah.

"Lan ?!!" satu lagi dugaan yang agak sukar untuk diterima pada waktu itu.

"Lis...Lis...Lan ..Lan..."gagapnya.Aku hanya tersenyum melihatnya tercungap-cungap sambil cuba menarik nafas segar aircond librari ini.sejuk.

"Kenapa dengan kau nih,Lan.Cuba bawak bertenang sikit.Malu kalau orang lain nampak."jelasku lembut sambil tersenyum.AKu tak tahu kenapa petang ini aku berlembut dengannya.Entah.Puas ku terokai otakku yang tidak sampai 16% luasnya.tetap tidak menjumpai satu alasan logik dan munasabah untuk menjawap kembali soalan yg tak relevan ini.

"Em....camni..."tarik nafasnya panjang.Lantas duduk dihadapanku.

"Kenapa cari Lis ?"

"Sebab Lan hendak berterus terang pada LIs yang...yang" gagapnya datang balik apabila hendak mengucapkan ayat yg kupasti penting juglah..

"Yang apa , lan?"

"Tak ada apa-apa.LIs dah makan ?"

Satu soalan yang agak tak sesuai sangat-sangat ditanya pd waktu ini.Tak ada soalan lain ke ?

"Lan..LIs dah makan.Kenapa ? LAn nak belanja ke ?"

"eh..kalau dah makan ,buat apa Lan nak belanja makan.Membazir je.Kan amalan syaitan tuh..."

LAgi pening kepala aku.Apa yang dia nak pada aku ni.Sudah byk masalah antara aku dan dia yang membuatkan aku rase ingin membuangnya dari kehidupan nyata aku.BIarlah dia hanya muncul dalam imaginasi aku sahaja.

"Lis ,lan nak mintak tlong tunjukkan camna nak settlekan soalan Fizik nih,leh kan ?"soalnya sambil menghulurkan satu set buku soalan fizk kepadaku.

"Lan...stret tu da point..Lis ada byk kerja nih.Jangan nak main2 pula.Apa halnya ni.Takkan sekadar nak tanya soalan fizik pada Lis.LAn sendiri lebih pandai dari Lis dalam fizik bukan ?"

"Fine..kalau itu yg lis mahu.."

"Apa dia " sambila aku kembali menulis sesuatu di atas buku kerjaku.Tunjuk sibuk konon.Padahal hatiku sudah dapat mengagak isi perbualan yang bakal diucapkan sebentar lagi.Cuma aku tidak tahu,agakan aku itu hanya tepat 5% sahaja.Yang pasti aku amat terkejut dan sedih pada petang bersejarah itu.

"LIs,Lan suka pada Lis.Sejak dari kita tingkatan Empat lagi.DAn terus menerus sehingga ke sini.Lan tak pernah menipu.Cuma Lan sukar untuk mengucapkannya pada Lis dengan sebenar-benarnya.BUkan bermakna Lan ingin mempermainkan perasaan Lis atau Rahmah sekalipun tapi Lan betul2 ingin mencari waktu yang sesuai untuk memperjelas keadaan.Tapi keadaan pula yang tidak mengizinkan.Jadi,Lan terpaksa mengikut arus keadaan.Er...Lis faham ke ? Takpelah..Lan pun tak harap LIs faham,"ucapnya panjang lebar.Hampir sahaja aku menangis melihat pengakuaannya yg ikhlas itu.terjatuh penselku apabila aku terkaku seketika memandangnya.KUlihat dia begitu tenang sekali mengucapkannya.Ya..bagiku dia cukup ikhlas.

Wajarkah aku menerimanya sedangkan aku masih berteka teki tentang perasaan dan hatiku.Rahmah sudah pergi meninggalkan aku.Separuh hati sedihku sudah dibawa pergi olehnya.Lemah daya jantungku untuk berdenyut.Kupasti darah memang kurang cukup untuk dipam ke segenap badanku.Mungkin kerana oksigen yang tidak mencukupi.Tetapi, itu amat mustahil.Mengapa bertambah aku memikirkan perasaanku ini ,semakin sakit benar otakku...benakku..jiwaku..hatiku...dan batinku.Mengapa?

"Lis faham..tapi..."

"TApi apa LIs ?"

"Apa yang LAn mahu dari LIs ? Sebuah cinta ?"

"Lis.Sukar sekali bagi diri Lan untuk memperjelas.Tapi percayalah,cinta Lan pada LIs bukan sekadar permainan.Lan kenal LIs.Lan juga percaya Lis juga pernah mencintai Lan.Cuma LIs tidak sedar sahaja.Lan juga percaya bahwa LIs juga ambil berat tentang diri Lan.Cuma Lis tidak mahu mengakuinya.LAn juga tahu bahawa selalu mengambil tahu tentang aktiviti Lan..tetapi LIs tidak memberitahu sesiapa dan mengapa LIs berbuat demikian.Benar bukan ? Lan tahu apa yang bermain pada fikiran Lis..."

"Mengapa...benar..aku pernah memikirkan itu semua.Tapi ianya hanya singgahan sementara pada waktu indah itu.Tidak kusangka ianya menjadi senjata bagi Lan untuk memancing perasaaanku.Aku tahu aku hampir tewas dengan pujuk rayunya.Aku hampir gagal mengawal hatiku yang dahagakan kasih sayang...

"Tapi Lan..meskipun benar apa yang Lan cakapkan.Lis tetap mengatakan tidak.Lis belum bersedia..."

"Lis...itupun sudah memadai buat Lan.LAn tahu biarpun sebesar huma cinta LIs pada Lan..itu sudah lebih dari cukup buat Lan.Lan tetap mencintai LIs.Tapi mungkin LIs pernah dengar cerita bahawa..cinta tak semestinya memliki.MUngkin ini sesuai buat keadaan kita.Mungkin sekarang bukan waktu LAn untuk memiliki LIs...mungkin esok...lusa...setahun...dua tahun..atau 10 tahun..baru Lan berjaya membuka hati Lis menerima Lan.Siapa tahu ?

Luruh hatiku menerima ucapan orang yang mencintai aku sepenuh hati.Aku sedih kenapa ini yang terjadi padaku.Aku gembira kerana aku masih dicintai oleh insan bergelar manusia.Walaupn aku selalu mengatakan ci ntaku hanya untuk Khaliq sahaja..tetapi aku tidak dpt lari dari naluri cinta insan.Lan..percayalah andai kata pintu hati ini terbuka untukmu.Pasti kuterimamu sebagai raja dihatiku.Akan kucintai dirimu setiap masa.Tetapi waktu itu belum tiba,Lan.Percayalah.AKu amat takut jika waktu itu tiba terlalu awal sebelum aku mempunyai persediaan yang mencukupi.AKu tidak tahu....ya..aku tidak tahu...

"Lis..."soal Lan apabila aku terlalu lama mendiramkan diri.

Aku mendongakkan wajahku dengan kadar yg amat perlahan.DIa tersenyum.

"Terima kasih kerana luangkan masa petang ini untuk Lan.Lan hargai.Walaupun Lan tahu sukar untuk LIs menerima diri LAn sekarang,Lan tetap akan tunggu pada satu waktu dimana Lis dapat menerima Lan seadanya...percayalah..waktu itu bakal tiba....."

"Terima kasih Lan....terima kasih keranan memahami Lis....



dah cukup...aku penat.Korang takde idea ke...besok aku sambung lagi.Aku ade ending yang tak best,tapi aku harap korang jangan bagi aku buat ending yg tak best nih.Sebab aku tak baper sukalah..ending tuh...k...




[ Posting ini telah di edit oleh: syaiz pada 2003-05-29 03:26 ]


Bookmark and Share




  Member Information For syaizProfil   Hantar PM kepada syaiz   Pergi ke syaiz's Website   Quote dan BalasQuote

Lady_Iu
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 06.05.2003
Ahli No: 1005
Posting: 58
Dari: JB

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 29-05-03 13:07


mmm....dari awal sampai ke syaiz ni.. baguih jugak ek.. tp....hmmm..

-----------------
Usaha... doa... tawakal... :)


Bookmark and Share




  Member Information For Lady_IuProfil   Hantar PM kepada Lady_Iu   Quote dan BalasQuote

sayasarah
-WARGA SETIA-
Menyertai: 19.04.2003
Ahli No: 170
Posting: 509
Dari: Kerak bumi

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 29-05-03 15:45


a'kum


jap jap cari idea

-----------------
Pimpin daku dalam Redha-Mu
Kasihi daku dalam Rahmat-Mu
[IMG]


Bookmark and Share




  Member Information For sayasarahProfil   Hantar PM kepada sayasarah   Quote dan BalasQuote

syaiz
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 02.05.2003
Ahli No: 873
Posting: 51
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 30-05-03 03:44


Hari-hari berikutnya aku hadapi dengan tenang.Tanpa gangguan.Tanpa kacauan.Tanpa huru-hara perasaan atau kelam kabut beberapa hati.

Aku tahu ini keputusan yang tepat.Baik Rahmah dan insan istimewa,Lan.Biarlah kupendam sahaja cinta ini.Walaupun hadirnya tanpa kupinta..datangnya tanpa dijemput..tapi aku gagahi untuk mengakhiri dengan senyuman walapun penuh kepahitan hempedu kehidupan.

Tapi benarkah ianya akan berakhir semudah yang aku rancangkan.Adakah ianya akan berjalan selancar aturanku?

Aku tidak tahu.Benar atau tidak sebenarnya aku amat sedih dengan apa yg terjadi.Sedih kehilangan sahabat baikku.Sahabat yg sukar kuperoleh dunia akhirat.Sahabat yg boleh berduka lara.Bergembira ria.Malah...aku kehilangan Lan.BUkan aku menyesali tidak menerimanya.Tapi aku kehilangan seseorang yg agak penting dalam satu sudut yg jauh dilubuk hatiku.Sungguh sukar kuperoleh perasaan itu wlpun 100 tahun ku jelajahi alam ini.Entah...aku hanya membiarkan perasaan itu terus hidup..bukan aku tidak mahu mematikan sahaja perasaan itu...cuma aku tidak sanggup lagi membuang perasaan sewenang2nya..

"Lis..."derus satu suara lembut kedengaran ditelinga kananku.Perlahan tetapi tersembunyi ketegasan.

"Fizah..!"muncul watak baru dalam rutin hariku ini.

"Assalamualaikum..LIs"ucapnya kepadaku sambil menyalamiku.

"WAalaalaikumsalam..."ujarku lemah.

"Sihat ?"

"Sihat sangat..."

"Demam ?"

Aku hanya menggeleng kepala sahaja.

"DAh makan ?"

AKu menggangguk kepala.Macam patung pula rasanya disoal oleh Fizah.

"Kenapa Lis ?"

"KEnapa ? tanyaku kembali ?"

"Rahmah...Lan.."

AKu hanya tersenyum.Dan mengangkat bahu sahaja.Jelas aku malas berbicara tentangnya.Diam.Itu sahaja yang terbaik buat diri ini.AKu tidak mahu bercakap panjang atau pendek tentang apa yg sudah berlaku.Yang sudah tu,bairlah dengan kesudahannya.

"Kau tahu tak..."

"Tahu apa ?"

"Lan ..."Fizah terhenti seketika.Diam.Sambil memandang ke arah lain.DIgigit bibir merah itu.JIka tersenyum pasti manis sekali.Tetapi kurasa seperti ade kepudaran dan kekabutan disebalik pandangan Fizah itu.Seperti wujudnya satu keadaan dimana Fizah mungkin sedang bersedih ? Takkan sedih sebab LAn ? Kenapa ? Something happen ke ?

"Lan..Lan..dia.." lambat seperti lelabi bertatih berjalan dijalan raya.

"Kenapa dengan LAn ?"

"Dia masuk hospital semalam."

"APA ?!!"



k...aku tinggal satu malam je dengan korang.KAlau nak aku habiskan citer nih..bagitau...nak hepi ke sad ending...kalo tak ...aku bior je korang habiskan.....k...tilll thenn.



Bookmark and Share




  Member Information For syaizProfil   Hantar PM kepada syaiz   Pergi ke syaiz's Website   Quote dan BalasQuote

Hanan
..::PRESIDEN::..
Menyertai: 15.04.2003
Ahli No: 2
Posting: 1575
Dari: Sunway City

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 30-05-03 13:42


teruskan usaha berkarya... mungkin suatu hari nanti kita boleh kumpulkan semua karya sahabat2 sekalian dan bukukan dan boleh diterbitkan..



-----------------


Bookmark and Share




  Member Information For HananProfil   Hantar PM kepada Hanan   Pergi ke Hanan's Website   Quote dan BalasQuote

nilamSarah
WARGA 4 BINTANG
Menyertai: 27.04.2003
Ahli No: 556
Posting: 273
Dari: presint 9,putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 30-05-03 17:42


erm..nilamSarah sokong kakHanan 100% !!


Bookmark and Share




  Member Information For nilamSarahProfil   Hantar PM kepada nilamSarah   Quote dan BalasQuote

syaiz
WARGA 2 BINTANG
Menyertai: 02.05.2003
Ahli No: 873
Posting: 51
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 31-05-03 03:05


em...kalo aku sambung..watak utama laki akan aku matikan...tapi kalau nak hepi ending...kirenya watak utama laki ngan pempuan...kirenya bersatu lah...mana korang pilih ? xpun...korang je selesaikan..aku nak gi sabah esok..masa aku masuk balik nanti...aku tau dah ade ending dia..k....doakan aku slamat pegi dan pulang..kk...


Bookmark and Share




  Member Information For syaizProfil   Hantar PM kepada syaiz   Pergi ke syaiz's Website   Quote dan BalasQuote

Moderator: Pengurusan, e-zah
Portal Komuniti Muslimah -- Hanan.com.my.my Indeks Forum
  »» Bakat Menulis
    »» Jika Tidak Kerana Cita2ku Luas...

Please Mendaftar To Post

Mukasurat 2 Of 3

Go To Page: 1 · 2 · 3  
Jump To Page:


Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 


-------------------------------------------------------------------------------
Portal Komuniti Muslimah
Hakcipta 2003 oleh Hanan Alam Faizli / Hanan Network
Made in: Bandar Sunway, Selangor
Tarikh Mula: 17hb April 2003

Dibina oleh: Team Walasri

Ditadbir oleh:





Loading: 0.075752 saat. Lajunya....